...wat UPC me nou weer flikt???

Started by DA BoSS, September 8, 2006, 17:50:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DA BoSS

Ik woon in Amsterdam en vanmiddag stond er ineens een postbode voor de deur met een pakketje.
Omdat ik al zat te wachten op een ander pakketje heb ik zo getekend en 't aangenomen.

Binnen bleek er een UPC mediabox in te zitten, zonder brief erbij of iets dergelijks.
Omdat ik die ratten van UPC met hun amerikaanse maniertjes niet vertrouw ben ik nu bang dat ik gelijk ergens stilzwijgend aan vastzit. Een abonnement op digitale tv ofzo ???

Helpdesk gebeld a 10ct/m en te horen gekregen dat ik op deze manier geheel vrijblijvend digitale tv mag uitproberen van upc (half jaar ofzo). Mijn gesprekskosten (>1 euro) kon ik niet vergoed krijgen.... :P


Nu mijn vraag:

-Is het ECHT vrijblijvend? (ik vertrouw ze gewoon voor geen meter)
-Mag ik die box ook verpatsen? ;D
(en hoeveel levert dat op?)


bottomline: stuur mij geen troep waar ik niet om gevraagd heb, zooooooooooooooooooo irritant :-\

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jowi

Ach niet zo zeuren, ik heb er wél om gevraagd, 3 maanden geleden, maar ik krijg maar niks ;D

Raphie

het is inderdaad vrijblijvend en goed te doen hoor :D
JBL PRX Power!

DA BoSS

Quote from: Raphie on September  8, 2006, 18:01:22
het is inderdaad vrijblijvend en goed te doen hoor :D

geen addertjes onder 't gras??

(sorry voor de achterdocht, slechte ervaringen in het verleden :-[)

en wie wil hem kopen of ruilen tegen zijn veels te dure stereo???
;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Raphie

je hebt hem in bruikleen, je miet alleen binnen 6mnd opzeggen als je het niet wilt
JBL PRX Power!

DA BoSS

#5
Quote from: Raphie on September  8, 2006, 18:17:02
je hebt hem in bruikleen, je miet alleen binnen 6mnd opzeggen als je het niet wilt

ik wist 't...zit ik toch ergens aan vast... de ratten :'(

Is een email genoeg om op te zeggen?

(Beste UPC,

ik wil graag de dienst opzeggen waar ik niet om gevraagd heb maar waar ik door een pakketje aan te nemen nu aan vast zit...

mvg, )
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

ohhhh wat kan ik me hier aan ergeren zeg pfffffffffffffffffffffffffff naar de klaagplek met dit topic :-[
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

angel1978

Ongevraagde toezending UPC Mediabox

U krijgt de UPC mediabox ongevraagd toegezonden! Omdat u daarmee door de postbode overvallen wordt, nemen veel mensen de box gewoon aan. Beter is deze gewoon te weigeren! U kunt hem zelf kosteloos aanvragen als u het daadwerkelijk wilt hebben. Indien u hem toch aanneemt tekent u voor ontvangst (verder tekent u nergens voor). Het burgerlijk wetboek BW7:7 (boek7 artikel 7) is hier heel duidelijk over. BW7:7 betekent dat als je ongevraagd wat toegestuurd krijgt je dat artikel mag houden zonder te betalen of terug te sturen. Dit alleen indien je niet om toezending gevraagd hebt. Duidelijk dus, je mag er mee doen wat je wilt. Dit wordt ondersteund door professor J. Kabel, specialist in het recht van commerciële informatie aan de universiteit van Amsterdam. Wat vervelend is, je kunt van UPC verwachten dat ze rekeningen gaan sturen voor het UPC digital abbonement. Daar is weliswaar geen juridische grond voor maar gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen. UPC zal uiteindelijk gewoon je TV afsluiten tot je betaald hebt. Lastig dus! Erg hinderlijk dat je dus actie moet ondernemen voor iets dat jij niet veroorzaakt hebt. Als alle bedrijven dit zo zouden doen dan zouden we erg druk worden.

Omdat het bellen van de helpdesk 10ct per minuut kost en je eerst tijden bezig gehouden wordt voordat je een onwelwillende medewerker te spreken krijgt die het niet gaat oplossen heb ik dus een e- mail en fax gestuurd. Faxnummer: 020-7756724 en e-mail via webformulier en direct aan: mzellenrath@upc.nl, rvdaart@upc.nl, mediarelations@upc.nl, bholtkamp@lgi.com. Ik heb verwezen naar BW7:7 en ze de mogelijkheid gegeven om het product binnen 1 week op te halen en dat door niet schriftelijk te reageren ze instemmen met mijn zienswijze op BW7:7.Tevens heb ik aangegeven dat alle kosten voor verwijdering (extra leging kliko op dag 7) voor hun rekening komen. Versturen is geen optie en er voor thuis blijven ook niet. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren:
1) Hij wordt opgehaald.
2) Hij wordt niet opgehaald.

lees verder op:  UPC Mediabox

Nahpets

Quote from: angel1978 on September  8, 2006, 18:45:49
Tevens heb ik aangegeven dat alle kosten voor verwijdering (extra leging kliko op dag 7) voor hun rekening komen.


Dat bellen voor een verzenddoos heb ik na 3 pogingen opgegeven (het wachten op dat ding dus, de telefoontjes zijn gelukt  :P). Heb alles in een doos gefl*kkerd en teruggestuurd. Inleveren bij een UPC service centrum kan overigens niet. Ik ben blij dat ik 1,5 maand geleden verhuisd ben en er hier geen UPC is.

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

DA BoSS

nou angel1978 ik vind 't dapper dat je het gevecht, waar je ook al niet om gevraagd hebt, aangaat.

die lullige rotbox van ze is me zoveel tijd en moeite niet waard, maar ik baal als een stekker.
Ik denk dat ik de boel gewoon naar binnen flikker bij zon upc center. Even snel foto maken als bewijs, laat ze dan maar verder protesteren stelletje $%&&@@!!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Raphie

sluit het eerst nou maar eens aan, je hebt een half jaar lang gratis alles op 1 (film en sport)
en opzeggen kan gewoon met 1 telefoontje naar de helpdesk. Die tegenwoordig goed bereikbaar is.
beeldkwaliteit is sowieso stukken beter als analoog 8)
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: DA BoSS on September  8, 2006, 17:50:53
Ik woon in Amsterdam en vanmiddag stond er ineens een postbode voor de deur met een pakketje.
Omdat ik al zat te wachten op een ander pakketje heb ik zo getekend en 't aangenomen.

Binnen bleek er een UPC mediabox in te zitten, zonder brief erbij of iets dergelijks.
Omdat ik die ratten van UPC met hun amerikaanse maniertjes niet vertrouw ben ik nu bang dat ik gelijk ergens stilzwijgend aan vastzit. Een abonnement op digitale tv ofzo ???

Helpdesk gebeld a 10ct/m en te horen gekregen dat ik op deze manier geheel vrijblijvend digitale tv mag uitproberen van upc (half jaar ofzo). Mijn gesprekskosten (>1 euro) kon ik niet vergoed krijgen.... :P


Nu mijn vraag:

-Is het ECHT vrijblijvend? (ik vertrouw ze gewoon voor geen meter)
-Mag ik die box ook verpatsen? ;D
(en hoeveel levert dat op?)


bottomline: stuur mij geen troep waar ik niet om gevraagd heb, zooooooooooooooooooo irritant :-\



:)

Wanneer ben jij wakker geworden???  :)

Is al maanden in het nieuws, op tv, reclame in tijdschriften enz...... 

Iedere UPC aansluiting krijgt een 1/2 jaar de kans om het uit te proberen.... en jawel gratis.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

@AJB: ik zat op mijn nieuwe xs4all modem te wachten, lijkt verdomd veel op zo'n mediabox :-\
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Duckt

Quote from: Raphie on September  8, 2006, 19:23:42
je hebt een half jaar lang gratis alles op 1 (film en sport)

Wij hebben een aantal weken geleden de box opgehaald, van een half jaar gratis alles op 1 was bij ons niet aan de orde. Hoe kom je hieraan?

Als dat zo is ga ik even een telefoontje/bezoekje plegen.

ajbeefde

Quote from: DA BoSS on September  8, 2006, 19:44:35
@AJB: ik zat op mijn nieuwe xs4all modem te wachten, lijkt verdomd veel op zo'n mediabox :-\

:)

Ach, gewoon even aansluiten en je zult zien dat het beeld en geluid beter is dan het analoge signaal..... (bij ons is dat zo).... en wil je er niet aan, even via het postkantoor terug sturen.... niets bijzonders....

Maar dit zal wel weer zo'n topic worden met een hoop geleuter over UPC en allemaal sterke verhalen.... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

Quote from: Raphie on September  8, 2006, 19:23:42
sluit het eerst nou maar eens aan, je hebt een half jaar lang gratis alles op 1 (film en sport)
en opzeggen kan gewoon met 1 telefoontje naar de helpdesk. Die tegenwoordig goed bereikbaar is.
beeldkwaliteit is sowieso stukken beter als analoog 8)
op zich heb je gelijk, maar ik ben een beetje bang dat door 't ding aan te sluiten ik een overeenkomst accepteer waar ik de voorwaarden niet van ken. vandaar dit topic ???

en wat is alles op 1 (film en sport), een soort pay-tv??


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Raphie

JBL PRX Power!

gast2018

#17
Quote from: DA BoSS on September  8, 2006, 17:50:53

Omdat ik al zat te wachten op een ander pakketje heb ik zo getekend en 't aangenomen.


Dat is natuurlijk niet slim, je kijkt normaal gesproken neem ik aan wel waarvoor je tekent.

Maar goed. het valt best mee. De beeld kwaliteit is stukken beter dan analoog. Dus eerst aansluiten en proberen. Standaart het je geloof ik 1  maand extra channelpack en dat kanaal 1. Ik heb sinds januari 2006 dat ding. Zelf aangevraagt overigens, omdat ik de analoge kwaliteit meer dat zat was. In den beginne was de kwaliteit matig. Veel blokvorming en andere storingen. Ik heb regelmatig mijn beklag daarover gedaan. Uiteindelijk resulteerde dat in het feit dat ik de Flim 1 kanalen zo'n 5 maanden gratis heb gekregen.

Tip: als je belt met UPC zorg dat dat je de naam van de helpdeskmedewerker en de tijd noteert en vraag of ze een notitie in hun systeem hebben gemaakt. Als je een lastige zeikert bent willen ze dat laatste nog wel een vergeten.

DA BoSS

#18
Quote from: ergé on September  8, 2006, 20:03:47
Dat is natuurlijk niet slim, je kijkt normaal gesproken neem ik aan wel waarvoor je tekent.

Maar goed. het valt best mee. De beeld kwaliteit is stukken beter dan analoog. Dus eerst aansluiten en proberen. Standaart het je geloof ik 1  maand extra channelpack en dat kanaal 1. Ik heb sinds januari 2006 dat ding. Zelf aangevraagt overigens, omdat ik de analoge kwaliteit meer dat zat was. In den beginne was de kwaliteit matig. Veel blokvorming en andere storingen. Ik heb regelmatig mijn beklag daarover gedaan. Uiteindelijk resulteerde dat in het feit dat ik de Flim 1 kanalen zo'n 5 maanden gratis heb gekregen.

Tip: als je belt met UPC zorg dat dat je de naam van de helpdeskmedewerker en de tijd noteert en vraag of ze een notitie in hun systeem hebben gemaakt. Als je een lastige zeikert bent willen ze dat laatste nog wel een vergeten.

tsja zoals ik al uitlegde dacht ik dat 't mijn nieuwe adsl modem was, stom stom stom :P
punt is; ik kijk 1  x per week tv, een 4:3 crt. Ik mis niks en heb niks nodig en nu moet ik allemaal moeite gaan doen, dat vind ik niet zo tof. maar ach, als het echt vrijblijvend is probeer ik 't wel ff (ik twijfel dus nog steeds over die vrijblijvendheid)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Deleted member

#19
QuoteIn tegenstelling tot wat de folders zeggen, wordt na de gratis proef van zes maanden, het contract niet stilzwijgend verlengd, zo verzekert UPC. De kabelexploitant neemt zelf contact op om te vragen of de klant de mediabox wil houden. Dit kost minstens 2,16 euro per maand extra.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article105667.ece

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article105644.ece

Erik

Je moet alleen geen extra pakket(ten) nemen, want daar zit je wel een jaar aan vast dacht ik, mocht je de decoder na een paar maanden hem willen terugsturen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

DA BoSS

@Antoine en Erik: da's een hele geruststelling, bedankt voor jullie repliek O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Hootie

Da Boss,

Ik heb bij Essent (TVHome) digitale TV. Bij de MediaMarkt een kastje met kaart gekocht.

Belangrijk was dat ik alleen de standaard zenders wilde hebben. Puur vanwege de verbeterde beeldkwaliteit. Dus geen Canalplus en andere zender en paketten.

Als proef krijg je de eerste 3 maanden alle zenders. Na 3 maanden bleef dat maar zo. Toen bekroop mij hetzelfde onderbuik gevoel. "Zometeen zit ik ergens aan vast wat ik niet wil".
Tip Ik heb ze toen gemaild en mijn vraag voorgelegd. Netjes antwoord terug gekregen en deze mail bewaard. Mooi, bijna een jaar alle zenders gehad en toch geen extra pakket genomen (want dat willen ze natuurlijk bereiken). Na 12 maanden vielen de zenders die ik niet wilde weg en had ik de zenders die ik altijd had.
Kortom, netjes afgehandeld van in dit geval Essent.

Mvgr. Hootie.

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

kippekop

Ik kreeg die UPC box zo'n 2 maanden na aanvraag, dus het moet niet gekker worden hier :D

Ik vind het beeld wel mooier dan analoog. Terwijl digitale tv van digitenne/kpn minder goed was dan analoog (veel onderbrekingen van geluid ook en dat irritante antennetje). Ik houd het denk ik wel gewoon, met lcd moet je toch een wat mooiere bron hebben over het algemeen...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

DA BoSS

#24
Mede wegens jullie feedback( :D) heb ik die UPC box toch maar eens aangesloten.
Maar 't werkt niet zo lekker bij mij:

-zwarte balken boven en onder in beeld (itt kabel)
-artifacten (blokjes in beeld die 'blurry' zijn)
-het gewone kabel beeld lijkt me scherper op mijn tv (of minstens even scherp)

Vervelendste van alles is dat ie regelmatig dienst weigert: box aan maar het lukt hem niet beeld te tonen ???
Soms helpt 't als ik de stekker even uit die box trekt, soms helpt ook dat niet...

nouja, ik heb nog 5 1/2 maand gratis proberen over ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...