Ah! Super Tube Clock

Started by mchel, September 7, 2006, 19:10:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mchel

Voor de Njoe Tjoeb 4000 cd speler is er een Super Tube Clock beschikbaar.
Deze vermindert jitter en heeft een prijs van €300 inclusief inbouw door de Hifiwinkel.

Na een e-mail conversatie met een van de werknemers van de Hifiwinkel blijkt dat ik 2 Super Tube Clocks kan laten monteren:
1 voor het loopwerk en 1 die ook nog eens de TjoUpsampler clockt.

Nu ben ik niet zo technisch aangelegd, maar zou het echt een verbetering opleveren om die 2e clock te laten monteren? (dus die de upsampler clockt)
Volgens Hifwinkel haal je met de 2 Super Tube Clockjes het maximale uit de speler.
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

DA BoSS

#1
Ik heb ze gesproken hierover, en met de eerste klok-upgrade krijg je maximale waar voor je geld, de tweede klok maakt het af maar levert niet zoveel extra prestatie winst als je met die eerste boekt...

als je genoeg flappen hebt-->doen!
als je op een budget zit: eentje is meer dan genoeg... ^-^


(ps je weet neem ik aan van de introductie-actie?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Raphie

Als je zoveel geld gaat uitgeven bovenop de aanschaf van je Tjoeb speler, kan je volgens mij veel beter direct. een hogere klasse speler kopen :P

voor 1.000 euro totale aanschaf is er nog wel wat beters te koop.
JBL PRX Power!

hifiman

Heeft de klok van de DAC een andere frequentie dan die van het loopwerk dan?

mchel

#4
Quote from: Raphie on September  7, 2006, 21:12:32
Als je zoveel geld gaat uitgeven bovenop de aanschaf van je Tjoeb speler, kan je volgens mij veel beter direct. een hogere klasse speler kopen :P

voor 1.000 euro totale aanschaf is er nog wel wat beters te koop.

Daar zit wat in natuurlijk, en ik heb deze stap ook zeker overwogen.
Ik heb de tjoeb toendertijd aangeschaft met het idee om van de basis naar het reference model te gaan.
Elke keer heb ik dus wat aanschaft om zo uiteindelijk het reference model te verkrijgen (weliswaar zonder voetjes en mat)
Die stapjes wegen financieel wat minder zwaar dan in één keer een grote uitgave doen.

Quote from: DA BoSS on September  7, 2006, 20:45:05
(ps je weet neem ik aan van de introductie-actie?)

Ja maar ik moet snel zijn geloof ik
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

mchel

Ik heb er nu 1 clock inzitten.
Gisteren na een hele avond te hebben geluisterd tot de volgende conclusie gekomen:

-meer rust
-betere plaatsing van instrumenten

Grote verbetering was te horen bij live opnamens. De live cd van Alanis Morrisette was nog meer 'live' dan voorheen.
Eigenlijk had ik er wel meer van verwacht, maar misschien moet ik de speler meer tijd gunnen om tot zijn recht te komen.
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

DA BoSS

hebben ze nog iets gezegd over de effecten van inspelen?

en hoe schat jij de prestatiewinst in 10% 30% 50%??

mvg en veel plezier met verder inspelen,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

mchel

Quote from: DA BoSS on September 10, 2006, 12:25:27
hebben ze nog iets gezegd over de effecten van inspelen?

en hoe schat jij de prestatiewinst in 10% 30% 50%??

mvg en veel plezier met verder inspelen,

Nee over het inspelen is niets gezegd, misschien een mailtje aan wagen.
Op dit moment vind ik de prestatiewinst 20%.
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

hifiman

Tsja inspelen van een klok.. Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen. Wel zal het wellicht schelen de speler eerst een uurtje te laten opwarmen zodat de klok "stabiel" is.

mchel

#9
Even een update.

Nu al een week aan het draaien met de Super Tjoeb Clock, en eigenlijk toch wel heel tevreden.
Opmerkelijk is hoe rustig en gemakkelijk de muziek speelt. Hoog volume is totaal geen probleem en al helemaal niet irritant.
Naast meer rust, betere plaatsing van instrumenten.

Conclusie: voor 200 euro toch weer een stapje hoger  :) en zeker wel waard.
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

DA BoSS

pffff, ik zou ook best heel graag zo'n klokje erin willen, maar het komt me nu financieel niet uit jammer genoeg

Maargoed, ook zonder klokje geniet ik met volle teugen :D



ps is er nog iets over de bas/laagweergave te melden?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

mchel

Quote from: DA BoSS on September 16, 2006, 21:45:53
pffff, ik zou ook best heel graag zo'n klokje erin willen, maar het komt me nu financieel niet uit jammer genoeg

Maargoed, ook zonder klokje geniet ik met volle teugen :D



ps is er nog iets over de bas/laagweergave te melden?

Aan de bass weergave is eigenlijk weinig veranderd, als je daarvoor de clock laat inbouwen zul je denken weinig profijt hebben.
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink