Subwoofer kabels in lengte 10 Meter?

Started by WickedGame, September 7, 2006, 18:02:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Ik ben me aan het orienteren voor een subwoofer kabel. Enige nadeel is dat me subwoofer is geplaatst op een plek waar ik uitkom op 8,5 meter van me receiver. Nu heb ik een lullige dropveter van vivanco geloof ik, en dat wil ik graag toch wel upgraden naar een wat betere kabel. Nadeel is dat de meeste merken niet die lengte behalen. Nu mijn vraag dus zijn er betere kabels te verkrijgen in die lengte.

Wat betreft budget maakt het voorlopig even niet uit zolang het niet boven een 500 euro komt.

bmateijsen

Een  mooie subwooferkabel is de nordost Bassline SW die kost voor 10 meter 459,90. Een andere optie zou Supra Kabel kunnen zijn, maar dan moet ik even bevestigd krijgen of die ook in 10m  te krijgen is.

Wij gebruiken in custom installaties ook eigen merk interlinks op basis van Mogami, afgemonteerd met Neutrik RCA.

Groet,

Bjorn

El Penumbra


Stadium III

is deze niks?

Zeer flexibele interconnect op basis van Van den Hul Patch Bay B5 kabel en originele Neutrik connectors voor aansluiting van een Rel Sub op de subwoofer uitgang van een
homecinema decoder of receiver.

Subconnect 10    10 meter lengte  € 89,00
Subconnect 15    15 meter lengte  € 119,00

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Barrrrry

10 meter RG-58 met Neutrik RCA connectors misschien? Ben je voor minder dan 25 EUR klaar! Verschillen in kabels voor subwoofers zijn ECHT te verwaarlozen! Tuurlijk heb je een afgeschermde kabel nodig met degelijke pluggen, maar 450 EUR uitgeven voor een kabel??? :-X Wat voor subwoofer heb je trouwens?

Groetjes,
Barry

WickedGame

Quote from: BarLo on September  9, 2006, 21:43:41
10 meter RG-58 met Neutrik RCA connectors misschien? Ben je voor minder dan 25 EUR klaar! Verschillen in kabels voor subwoofers zijn ECHT te verwaarlozen! Tuurlijk heb je een afgeschermde kabel nodig met degelijke pluggen, maar 450 EUR uitgeven voor een kabel??? :-X Wat voor subwoofer heb je trouwens?

Groetjes,
Barry

Infinity HPS250

ajbeefde

Monster heeft ook diverse kabel lengtes...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

voodooless

Lees ik het goed? Je budget voor je kabel is vrijwel gelijk aan dat van de hele subwoofer  ???

WickedGame

Quote from: deepspace on September 13, 2006, 23:15:11
Lees ik het goed? Je budget voor je kabel is vrijwel gelijk aan dat van de hele subwoofer  ???

Sub was toen d'r tijd 1399 euro advies.

Barrrrry

#9
Quote from: WickedGame on September 13, 2006, 23:27:04
Sub was toen d'r tijd 1399 euro advies.

Ben je van plan je budget te verlagen nu je hoort dat het stukken goedkoper kan, of ga je écht een kabel kopen van +/- 500 Euro?

''De ketting breekt altijd aan zijn zwakste schakel'', dit hoor je audiofielen vaak roepen. Hiermee bedoelen ze dat je veel zorg (dus geld) moet besteden aan bekabeling, omdat dit anders de zwakste schakel vormt. Hier ben ik het al niet mee eens, maargoed, laat ik nu ook even zo denken :) 

Dan denk ik dus het volgende: De zwakste schakeling in jouw set is niet de kabel, maar de uitgang van jouw receiver en de ingang van de subwoofer. Deze in- en uitgangen verpesten al een hele hoop (DSP's, steilheid van filters, slechte buffering, te hoge/lage in- en uitgangsimpedanties), dus waarom nog een dure kabel? De ketting breekt immers aan zijn zwakste schakel ;)


voodooless

Ook al is ie 1400 euro. Een kabel voor 1/3 van die prijs vind ik nog steeds erg fors als je het mij vraagt...

Wat verwacht je ervan?

Rody

Gewoon een mooie Oehlbach van 10m is genoeg, al klinkt die Bettercables net even wat beter.

Barrrrry

Quote from: Rody on September 13, 2006, 23:44:35
Gewoon een mooie Oehlbach van 10m is genoeg, al klinkt die Bettercables net even wat beter.

Als de Oehlback al genoeg is, maar de Bettercables klinken beter?? Dan is de Oehlbach toch niet 'genoeg' meer? ???

Ik blijf bij die RG58 met Neutrik connectors, die klinken als 'genoeg'! :)


Rody

#13
Quote from: BarLo on September 14, 2006, 00:03:11
Als de Oehlback al genoeg is, maar de Bettercables klinken beter?? Dan is de Oehlbach toch niet 'genoeg' meer? ???
Die conclusie trek jij daaruit.

Oehlbach is genoeg als in 'het klinkt acceptabel om naar te luisteren'.
De Bettercables klinken gewoon net even wat beter, maar dat wil niet zeggen dat je daarom maar Bettercables moet kopen.

De stelling 'er zit geen verschil tussen' is discutabel, er zijn daar al zat discussies over gehouden.
Als je als reden gebruikt dat jij het niet hoort, prima. Maar beschouw dat niet als absolute waarheid.

voodooless

Of je het nu hoort of niet, wat mij betreft is het ingeraamde budget erg discutabel.

Barrrrry

#15
QuoteDie conclusie trek jij daaruit.

Gedeeltelijk misschien. Ik neem namelijk aan dat de TS geen 500 Euro vrijmaakt aan 1 kabel om het geluid ''acceptabel'' te laten klinken. Hij zal er wel hogere verwachtingen van hebben...


QuoteDe stelling 'er zit geen verschil tussen' is discutabel, er zijn daar al zat discussies over gehouden.

Die lopen altijd hetzelfde af, ik weet het. De non-believer komt met metingen, wetenschappelijke research, blindtesten, etc. En de believer komt altijd met hetzelfde verhaal: ''Ik hoor het verschil toch ECHT, en daar gaat het om, wat IK hoor!''

Ja, zo blijf je bezig ;)

QuoteAls je als reden gebruikt dat jij het niet hoort, prima. Maar beschouw dat niet als absolute waarheid.

Ik geef toe, soms denk ik inderdaad ook verschillen te horen tussen kabels! Als ik echter aan iemand vraag of die mijn kabels een paar keer wilt wisselen hoor ik het niet meer! Zal wel aan mijn gehoor en set liggen ;)

Ik oordeel dus niet meer op gehoor, daar is ons oor niet geschikt voor. Achter het oor zitten een hele boel ''signaalwegen'' die metingen verstoren. Herseren kunnen de meting beinvloeden, die zijn namelijk niet objectief in de beoordeling. Zo denk ik erover.

Uitje

Ik gebruik zelf de QED Qunex SR-SW subwoofer kabel. Deze heb ik op maat laten maken (8m), omdat dit ook geen standaard maat was. Koste me toen geloof ik rond de 180 Euro. Ben zelf erg tevreden met deze kabel en heeft mij in ieder geval van een vervelend storings probleem afgeholpen, welke ik met een goedkope kabel van Ixos had. Je kan deze kabels volgens mij bij elke winkel waar ze QED verkopen bestellen.

WickedGame

Geraamde budget is een max. uiteraard zoals iedere nederlander is het zo dat als het minder kan dan is dat welkom. Nu lijkt het net of ik expleciet 500 euro er aan uit wil geven, en dat is niet het geval. Zelfs de 2e handsmarkt hou ik in de gaten. Dat scheelt ook al vaak 30% van de nieuwwaarde.

Alleen de eeuwige discussie van hoor het wel hoor het niet die telkens op gang komt in topics begint nogal storend te worden. Ik was zelf erg sceptisch over kabels, nog steeds overigens al heb ik toch gemerkt dat er wel degelijk verschil in kan zitten. Hoe dit te verklaren is, zal mij een worst wezen.

Heb het ervaren op bijvoorbeeld Classe met B&W 802 daar stond Kimber op en daarna MIT Shotgun. En toch hoor je een verschil. Hoe het te verklaren is maakt niet uit, nadeel wel is MIT is een slok op een borrel duurder tegenover een Kimber.

Overigens is 10 Meter geen kattepis qua lengte en dat tikt toch al snel aan qua prijs (dat vergeten hier sommige nogal lijkt me) Een simpele 10Meter Vivanco Pro-wire is ook doodleuk 60 pleuro. En dan heb je over het merk Vivanco waar de meeste gelijk roepen dat het een dropveter kabel is.

En die 500 euro is puur me max. zie eerste post. Betekent dit dan dat ik die 500 euro gelijk moet besteden? NEE! En dan stoort het me mateloos dat sommige van jullie daar blijkbaar wel vanuit gaan.

cyberjobe

Quote from: Stadium III on September  9, 2006, 16:08:20
is deze niks?

Zeer flexibele interconnect op basis van Van den Hul Patch Bay B5 kabel en originele Neutrik connectors voor aansluiting van een Rel Sub op de subwoofer uitgang van een
homecinema decoder of receiver.

Subconnect 10    10 meter lengte  € 89,00
Subconnect 15    15 meter lengte  € 119,00

Stadium III
Ik heb op mijn Stadium III 3 merken SW-kabels beluisterd: Oehlbach, Monster 400 en Van den Hul. De grap was dat Oehlbach het goedkoopste was van allemaal en imho het beste klonk.
Van den Hul is me te droog en te vriendelijk, Monster was veel te aangezet (erg hinderlijk). Oehlbach vond en vindt (en hangt er nog steeds aan) ik nog steeds het beste klinken van deze drie kabels. Wellicht zijn er betere kabels, maar ik had toen geen zin om meer geld eraan te spenderen. Nu eigenlijk ook niet, aangezien stereo nu mijn prioriteit heeft  ;)
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Barrrrry

Quote from: Uitje on September 14, 2006, 08:30:01
Ik gebruik zelf de QED Qunex SR-SW subwoofer kabel. Deze heb ik op maat laten maken (8m), omdat dit ook geen standaard maat was. Koste me toen geloof ik rond de 180 Euro. Ben zelf erg tevreden met deze kabel en heeft mij in ieder geval van een vervelend storings probleem afgeholpen, welke ik met een goedkope kabel van Ixos had. Je kan deze kabels volgens mij bij elke winkel waar ze QED verkopen bestellen.

Storing door een kabel kan maar 2 oorzaken hebben; niet goed afgeschermd of een aardlus.

Barrrrry

#20
Quote from: WickedGame on September 14, 2006, 09:20:19
Geraamde budget is een max. uiteraard zoals iedere nederlander is het zo dat als het minder kan dan is dat welkom. Nu lijkt het net of ik expleciet 500 euro er aan uit wil geven, en dat is niet het geval. Zelfs de 2e handsmarkt hou ik in de gaten. Dat scheelt ook al vaak 30% van de nieuwwaarde.

Da's verstandig :)

QuoteAlleen de eeuwige discussie van hoor het wel hoor het niet die telkens op gang komt in topics begint nogal storend te worden. Ik was zelf erg sceptisch over kabels, nog steeds overigens al heb ik toch gemerkt dat er wel degelijk verschil in kan zitten. Hoe dit te verklaren is, zal mij een worst wezen.

Ik heb zelf de nare eigenschap om altijd te willen weten of iets werkt en waarom het zo werkt, dat jij die eigenschap niet hebt is prima. Maar als je een advies topic opent kun je wel verwachten dat er mensen zijn zich wel bezig houden met de werking van zo'n kabel.
   
QuoteHeb het ervaren op bijvoorbeeld Classe met B&W 802 daar stond Kimber op en daarna MIT Shotgun. En toch hoor je een verschil. Hoe het te verklaren is maakt niet uit, nadeel wel is MIT is een slok op een borrel duurder tegenover een Kimber.

Er staat me iets van bij dat de MIT er een soort van filter in heeft zitten, dus tuurlijk hoor je verschil. Dit zou je ook op kunnen vatten als verlies of vervorming. Een lekker ''sausje'' over het geluid :)


QuoteOverigens is 10 Meter geen kattepis qua lengte en dat tikt toch al snel aan qua prijs (dat vergeten hier sommige nogal lijkt me) Een simpele 10Meter Vivanco Pro-wire is ook doodleuk 60 pleuro. En dan heb je over het merk Vivanco waar de meeste gelijk roepen dat het een dropveter kabel is.

Kant en klare kabels in blisterverpakking met merknaam zijn altijd duur. 60 Euro voor 10 meter vind ik persoonlijk te duur, die maak ik na voor 20 Euro. 

QuoteEn die 500 euro is puur me max. zie eerste post. Betekent dit dan dat ik die 500 euro gelijk moet besteden? NEE! En dan stoort het me mateloos dat sommige van jullie daar blijkbaar wel vanuit gaan.

Om eerlijk te zijn ben ik daar niet direct vanuit gegaan, maar het feit al dat het je max is zette mij aan om een bericht te posten. Ik wilde je gewoon laten weten dat het stukken goedkoper kan en dat je dezelfde geluidskwaliteit zal krijgen.




Wat ik zeg heeft weinig zin, dat weet ik. De meerderheid hier denkt namelijk wel zoveel verschil te horen. Ik heb dure kabels ''gehoord'', maar ik kon ze niet uit elkaar halen. Voor mij klonk alles hetzelfde. Ik heb dus een poging gedaan om het verschil ook te horen. Wie heeft wel eens een blindtest uitgevoerd en zou het nog eens willen doen op een luisterdag? :)

Er was al eens een luisterdag op GoT(?), daar zaten destijds ook believers. Men beweerde duidelijke verschillen te horen tussen interlink A en interlink B. Goed, aansluiten die zooi! De luisteraars konden de kabels toch echt niet uit elkaar houden! Wanneer dit op het forum besproken werd lag het opeens aan de concentratie tijdens het luisteren, dat ging niet zo goed omdat er meerdere mensen bij zaten. Eerst was het verschil nog zo duidelijk ??? :-X

Het blijft ook niet bij interlinks en luidsprekerkabels, waar ik me ergens nog een beetje kan voorstellen dat er MEETBAAR verschil KAN zijn. Nee, ook glaszekeringen, stoppen, netsnoeren, dempers, CD sound improvers!! (zie hifi.nl), pfffff...... HiFi is geen magie!! 

Groetjes,
Barry

Deleted member

Quote from: BarLo on September 14, 2006, 23:17:36
Storing door een kabel kan maar 2 oorzaken hebben; niet goed afgeschermd of een aardlus.

of slecht afgemonteerd...

Nog meer voordelige maar goede kabels zijn de Canare kabels (LV61/LV77/L4/5/6FCB) etc. Netjes coaxiaal opgebouw en afgeschermd.

lampie1979

Als je een QED zoekt. Hier is een powerbuy. Staat bijna op 29% korting :)

http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=76265
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Barrrrry


bles

Quote from: Antoine on September 14, 2006, 23:38:40
Nog meer voordelige maar goede kabels zijn de Canare kabels (LV61/LV77/L4/5/6FCB) etc. Netjes coaxiaal opgebouw en afgeschermd.
.

Mee eens , de Canare zijn denk ik niet te verslaan in prijs kwaliteits verhouding !
Aanrader  ;)