CanalDigitaal: met 1 smartcard draadloos 3 tv's aansluiten.

Started by Shorty, September 7, 2006, 14:55:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

QuoteVandaag maakte CanalDigitaal bekend dat zij nog dit jaar haar klanten de mogelijkheid zal bieden om met 1 smartcard tot 3 televisies draadloos aan te sluiten op het signaal van CanalDigitaal. Het V2O Wireless Home Media Network is een revolutionair systeem dat het mogelijk maakt om volledig draadloos van digitale televisie op meerdere televisietoestellen binnen één huishouden te genieten. Bovendien is voor dit systeem maar één smartcard en één abonnement nodig. Het V2O Wireless Home Media Network wordt getoond op de IBC2006 in de RAI in Amsterdam in de Noord-hal op stand 5.238.

Bron: SatelliteMagazine

VrGr,

Bart J.

Davey

Zou voor mij helemaal ideaal zijn. Nu 1 in de woonkamer en 1 op de slaapkamer. Onze twee dochters willen graag tv op hun kamer (en zijn daar nu oud genoeg voor) en dan zou deze oplossing een geschenk zijn. Heb net wat zitten zoeken maar vind overal alleen maar bovenstaande aankoniging. Weet iemand al wat meer over dit V2O gebeuren?

Shorty

Inmiddels ben ik erachter dat er wel meer oplossingen bestaan om in je huis meerdere tv's op 1 kaart te laten werken. Bijvoorbeeld deze Echolink EL-3050.

Maar of die apparaten goed werken weet ik ook niet.....

VrGr,

Bart J.

Davey

Reden dat ik één van al die oplossingen niet gekocht heb is dat Canal Digitaal dit niet ondersteund. Nu hoeft voor mij niet alles uitgebreid getest te zijn maar het is toch wel fijn als het zich keer op keer bewezen heeft of ondersteund wordt door de aanbieder. Al dat gerommel heb ik niet zo'n zin in. Wacht nog wel even tot V2O gaat komen. Kan toch niet meer lang duren hoop ik  :(

Dave

Athome

Als het echolink gebeuren zo lees, zie ik het voordeel niet.
Je bent nog steeds per TV een decoder en LNB nodig. Je bespaart een paar euro abonnementsgeld per maand dat is alles. De decoders moeten dan ook nog eens van echolink zijn. Voor 3 TV's ben je de masterdecoder nodig, 3 slave decoders en 3 LNB's

Hoe lang duurt het dan niet voor voordat je de aanschafkosten er uit heb met de besparing van het abonnementsgeld.

Davey