Back to the Future box Regio 1

Started by J.A.F._Doorhof, December 27, 2002, 13:02:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

Flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
1 (50%)
8
0 (0%)
9
1 (50%)
10
0 (0%)

Total Members Voted: 2

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Doc heeft een tijdsmachine gebouwt maar door een ongelukkige samenloop van omstandigheden komt Marty terecht in de jaren 50 waar hij in de problemen komt omdat hij niet meer terug kan zonder een inmense stroomvoorziening. Mischien dat de Doc van de jaren 50 hem kan helpen.

In de 2 andere delen gaat het voornamelijk om het rechtzetten van fouten die in het verleden en toekomst zijn ontstaan door het tijdreizen van beide personen.

Mening
Over de kwaliteit van de films kunnen we kort zijn, dit zijn ronduit fantastische films die eigenlijk in geen enkele verzameling mogen ontbreken.
Wij hebben 2e kerstdag alle 3 de films in één ruk doorgekeken en dan blijkt maar weer eens dat de kwaliteit van het verhaal en de manier van filmen toch wel beter is dan de herinering, bijna 6 uur topvermaak.

Geluidskwaliteit
Voor de nieuwe collectorsedition van deze films is gekozen voor een remix in DD 5.1, de DTS track waar sprake van is geweest is voor de R1 box komen te vervallen. En mischien ook wel begrijpelijk, de DD track overtuigt genoeg en laten we eerlijk zijn de originele kwaliteit is al niet van het niveau dat we tegenwoordig van films verwachten. Toch is de geluidskwaliteit zeer goed te noemen, en is wat dat aangaat een opsteker.

Beeldkwaliteit
Ronduit fantastisch, goed blacklevel, goede kleuren, geen echt opvallende EE, ik denk dat buiten een HD transfer we deze films nooit beter zullen kunnen zien. Vooral de diepte werking en de detailiring is bij elke film weer een genot om naar te kijken.

De controversie over framing
Wie een beetje het net in de gaten houdt heeft vast wel gelezen over het feit dat er een verkeerde framing zou zijn toegepast door Universal op deze release.
De ene site doet het voorkomen alsof er niets van klopt en dat de gehele transfer waardeloos is, de andere spreekt over 2 scenes. Vooral op de verschillende fora heerst er een algemene verontwaardiging van mensen die niet snappen dat dit heeft kunnen gebeuren en daarom de transfers niet kopen.

Tja.......
Ik schrok me eerst helemaal kapot toen ik dit las, hoe heeft dat kunnen gebeuren ?
Toen ik de foto's zag begon er wat anders te komen....
Wie zegt dat de LD wel de goede versie was, voor bijna alle screenshots is voor beide framings namelijk wat te zeggen.
Dan zelf maar kijken natuurlijk......

Hoewel ik HEEL goed heb opgelet op vreemde framings heb ik HELEMAAL nooit het idee gehad dat er ook maar iets verkeerd was aan de framing van de films, ook niet op aparte scenes. (Volgens www.hometheaterforum.com zouden er scenes zijn die helemaal uit het lood waren en direct opvielen).

Als er al fouten gemaakt zijn in de transfer dan vraag ik me af op ik een goede versie te pakken heb, of dat het mij gewoon niet opvalt.

Als het al zo is, dan is het inderdaad zoals in de bekende screenshots, dat je ipv gymschoenen op de bodem en geen klok op de top nu geen gymschoenen ziet maar een klok aan de bovenkant, tja, dan mijn vraag.... wat is belangrijker de gymschoenen of de klok ?

Zolang een film geschoten is voor framing, zal er altijd een discussie blijven ontstaan over WAT is de originele bedoeling geweest........

Voor mij maakt het niet uit, het is in geen geval storend geweest (heb het zelfs niet gezien), mischien als je inderdaad de LD naast de DVD houdt en er op gaat letten zul je het mischien zien, maar voor de overall kwaliteit van de transfer vindt ik het een storm in een glas water.

Mijn advies is als je de box nog niet hebt, wacht dan tot Maart voor een herziende uitgave, en anders gewoon houden en je geen zorgen maken.

MvrGr.
Frank

Overall krijgt de box een 9 voor de inhoud, en een 9 voor beeld en geluid.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"