Infinite Baffle subs inbouwen in vloer woonkamer [afwerk fase]

Started by Walter_PPK, September 6, 2006, 16:13:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eazyQ

Quote from: fgroen on May  2, 2007, 11:15:13
Vet!!!  8)

I houd wel van dit soort "think outside of the box" projekten.

Een platenspeler op je rack is zo te lezen geen optie....  ;D
Als ik dat zo lees moet je ook geen drankjes op tafel laten staan bij een filmpje, alhoewel dat bij een enge geestenfilm wel weer een extra dimensie zal toevoegen ;D

Walter_PPK

Tja over een platenspeler heb ik nog niet nagedacht maar ik zal idd stevige glazen voor het drinken moeten serveren ;D
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

eazyQ

Quote from: Walter_PPK on May  2, 2007, 15:46:29
Tja over een platenspeler heb ik nog niet nagedacht maar ik zal idd stevige glazen voor het drinken moeten serveren ;D
uitsparingen in de tafel fresen voor de glazen en de schaaltjes met nootjes niet te vol vullen ;) .

fgroen

Quote from: eazyQ on May  2, 2007, 16:30:27
uitsparingen in de tafel fresen voor de glazen en de schaaltjes met nootjes niet te vol vullen ;) .

Of overal zuignappen onder lijmen...  >:D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Walter_PPK

Zo hier zijn de foto's:













Volgende keer foto's van de gemonteerde woofers.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Bart_M


Walter_PPK

Tja een perfecte ib heeft 10x VAS als inhoud. Dut lukt hier niet. Op het ib forum (cult) wordt er vaak gesproken over dempingsmateriaal in de ruimte aanbrengen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

dre73

hoe vaak ben je al voor gek verklaard? ;D

als niet audiofiel kun je dit volgens mij niet vatte,daarin tegen heb ik alle respect voor je project 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Walter_PPK

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

eazyQ

Quote from: Walter_PPK on May  6, 2007, 12:05:47
Ik ben idd de lokale audiogek   ::) ;D
Met die nick volgens mij niet alleen audio gek, of wel ;)

BOUBOU

Quote from: eazyQ on May  6, 2007, 22:54:53
Met die nick volgens mij niet alleen audio gek, of wel ;)

Ook de trotse bezitter van deze?
   ;)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

fgroen

Heb je trouwens alleen je vloer eruit gebroken om die subwoofer erin te bouwen, of was het een leuke bijkomstigheid van een renovatie?

Waanzinnig gaaf!  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Umberto.

gaan die chips niet als een gek rond vliegen?  :-\
ookal hebben ze hier misschien niet al te veel ruimte voor, was het niet verstandig geweest om eerst een rand wol om het gaas heen te zetten?
Kan me voorstellen dat je op laag volume geritsel gaat horen.

succes verder, vind het een leuk project ;)
Disturbing the peace sinds 1975

Walter_PPK

Ja ik was ook bang voor geritsel maar daar is niks van te horen gelukkig. Het idee was er al om de kruipruimte te isoleren. Het idee van de subs was geboren na een bezoekje aan de cult :) Het mooiste is dat je er straks niks van ziet doordat een meubel over de gaten heen gezet wordt.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

fgroen

Quote from: Walter_PPK on May 19, 2007, 02:39:38
Ja ik was ook bang voor geritsel maar daar is niks van te horen gelukkig. Het idee was er al om de kruipruimte te isoleren. Het idee van de subs was geboren na een bezoekje aan de cult :) Het mooiste is dat je er straks niks van ziet doordat een meubel over de gaten heen gezet wordt.


Tjah, je moet er geen kleedje op leggen, anders krijg je een vliegend tapijt.  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

fgroen

Ik zit me ineens te bedenken: dit wordt het eerste topic waarbij op de foto onder het kopje "klaar" helemaal niets te zien is.  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

eazyQ

Quote from: fgroen on May 22, 2007, 19:25:58
Ik zit me ineens te bedenken: dit wordt het eerste topic waarbij op de foto onder het kopje "klaar" helemaal niets te zien is.  8)
;D ;D LOL

Jean Sibelius

Dit is ECHT een gaaf project 8) (zoiets zou ik hier nooit voor elkaar krijgen)

Ik hoop dat het straks klinkt zoals je verwacht, maar alleen de fun tijdens het bouwen lijkt me al ruimschoots het geld en de tijd waard!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

VlisChris

Erg gaaf idee.
Ik heb er overheen gelezen misschien, maar is het ook zeker dat dit de juiste plek is voor zo'n "grap"? Aangezien je nu absoluut niet meer kunt gaan schuiven of experimenteren? In andere woorden: hoe weet je zeker dat dit een plek is die audiofiel ook verantwoord is?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

PaulSQ

ik vind de bassreflexpoort overdreven lang, weet je zeker dat dit klopt? O0



Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Walter_PPK

Hehe ultraultra laag getuned op 5hz ;D. Tja de plaats is misschien niet echt de meest ideale plek geluidstechnisch. Het idee is min of meer gekopieerd van projecten van de cult http://ibsubwoofers.proboards51.com/.



Ivm met vochtproblemen wilde ik wel de conussen in de kruipruimte hebben. Dit zorgde ervoor dat de woofers niet zijwaarts geplaatst konden worden. (ze kunnen elkaar aan de binnenkant van de box niet passeren :(.)
De woofers die tegen de muur geplaatst zijn geven beduidend minder output dan de woofers die ertegenover liggen.

Terug naar het geluid. De luisterplaats ligt rond het 30hz gebied niet op een knoop dus ik ben ervan overtuigd dat met een beetje eq we al een eind komen.
Het blijft vreemd dat de linker manifold 3-6dB minder output geeft dan de rechter. Terwijl alles toch symetrisch is uitgevoerd  ???
Damn, ik kan niet wachten tot de vloer er in ligt. Dan kan ik eindelijk het circus gaan opzetten. :P

Ik wil nog graag jullie mening over de roosters. Twee hardhouten roosters van 15mm dik komen verzonken in het 15mm dik parket. Zou ik nou beter het parket op maat rond de gaten leggen of zou ik beter de vloer dicht leggen en vervolgens met de bovenfrees de gaten maken?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

VlisChris

Ik zou het parket op maat rond de gaten leggen. Als je daar roosters op maat in kan leggen is het steviger, en praktischer.
Je kunt dan gewoon normale parketdelen gebruiken en de juiste lengte pakken in plaats dat je het gevaar loopt dat je toch met halve plankjes komt te zitten als je gaat frezen.
Praktischer in die zin dat als er eens een wat een rooster zou gebeuren het met losse roosters het makkelijkst te vervangen is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

fgroen

Quote from: Walter_PPK on May 25, 2007, 13:27:09
De woofers die tegen de muur geplaatst zijn geven beduidend minder output dan de woofers die ertegenover liggen.

Dat heeft denk ik te maken met het feit, dat de woofers bijde muur meer compressie "voelen" dan de woofers die vrij onder de vloer spelen.

Wellicht is het verschil tussen links en rechts op een of andere manier ook terug te voeren op een verschil tussen acoustische belasting onder de vloer.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

PaulSQ

Verandert de frequentiecurve er ook door? (verschil muur / niet muur)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

eazyQ

Quote from: Walter_PPK on May 25, 2007, 13:27:09Ik wil nog graag jullie mening over de roosters. Twee hardhouten roosters van 15mm dik komen verzonken in het 15mm dik parket. Zou ik nou beter het parket op maat rond de gaten leggen of zou ik beter de vloer dicht leggen en vervolgens met de bovenfrees de gaten maken?
Het voordeel van later de gaten uitfresen is dat je minder last hebt met maatwerk tijdens het leggen omdat je gewoon kan doorleggen. Daarnaast als je om de gaten heen gaat leggen, wordt het bijvonder moeilijk om dat exact recht te krijgen. Met nafresen heb je daar geen last van, alleen wel goed aftekenen voordat je begint ;D