ATI en nVidia maken high-end DVD-spelers met de grond gelijk

Started by lampie1979, September 5, 2006, 16:15:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lampie1979

Aangezien ik zelf al jaren de PC voor alles gebruik wat te maken heeft met audio en video, heb ik hier voor de die-hard standalone gebruikers misschien een interessante test. Ik hoor om mij heen vaak argumenten dat standalone DVD spelers een beter beeld produceren, naar wat ik zelf heb ervaren met zowel standalone en PC's weet ik dat dit ZEKER niet het geval is. Voor de wat minder technische mensen is vaak een standalone wel gemakkelijker in gebruik, echter als je een beetje technisch bent en affiniteit met computers hebt is de PC zeer zeker aan te raden.

Om misschien meer mensen aan de PC te krijgen voor allerlei digitale weergave heb ik hier een leuke test tussen DVD spelers varierend van 200-2000 euro en een PC voorzien van een Nvidia of ATI grafische kaart.

Conclusie:

De conclusie is overduidelijk: het is onzinnig om € 2000 te investeren in een high-end DVD-speler; een PC met moderne videokaart geeft je voor een fractie van dat bedrag een veel beter resultaat. Als we naar de scores kijken, bewijzen zowel ATI als nVidia dat men hun concurrenten in de Consumer Electronics markt al flink voorbij zijn gestreefd. Zowel nVidia als ATI doen het veel beter dan de DVD-spelers in de 200-2000+ euro prijsrange die we hebben getest! Ofwel: de DVD-speler het raam uit en fijn een Media Center PC aansluiten op je LCD-TV!

Inleiding:

Tot voor kort waren de beeldkwaliteit en vooral de snelheid bij het spelen van 3D-games de belangrijkste factoren waarop je de keuze voor een nieuwe videokaart bepaalde. Nu PC's echter steeds meer een plekje in de huiskamer veroveren en worden ingezet als echt multimedia apparaat, wordt de beeldkwaliteit bij het afspelen van video echter ook steeds belangrijker. GPU-fabrikanten ATI en nVidia hebben daar de afgelopen tijd flink in geïnvesteerd en beweren beiden met hun videotechnologie de allerbeste kwaliteit te kunnen bieden. Reden voor ons om ATI Avivo en nVidia PureVideo eens te vergelijken; niet alleen met elkaar, maar ook met 12 standalone DVD-spelers met een prijskaartje variërend van € 200 tot € 2000. De vraag is wat je beter op je gloednieuwe LCD-TV kunt aansluiten; een luxe DVD-speler of een PC?

Conclusie:

Kijken we naar de HQV-score dan heeft ATI op dit moment een streepje voor op nVidia, wat men heeft te danken aan het foutloos doorlopen van alle Cadance-tests van HQV. Met een totaal score van 118 punten is ATI echt de koning op het gebied van HQV; alleen een 4000+ dollar kostende Denon DVD-speler blijkt een hogere score van 130 punten te kunnen behalen. Laten we voor de Europese markt de NTSC-gebaseerde Cadence tests achterwege dan zien we juist een kleine voorsprong voor nVidia.

We kunnen concluderen dat beide bedrijven qua motion adaptive deïnterlacing en ruisonderdrukking aan elkaar gewaagd zijn. De beeldverscherping is bij nVidia beter, terwijl ATI beter omgaat met verkeerd geflagde DVD's. Een echte winnaar aanwijzen is lastig, maar dat je de PC tegenwoordig als volwaardig videoapparaat mag beschouwen blijkt bewezen!

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am5nbGpvZA/ATI_en_nVidia_maken_highend_DVDspelers_met_de_grond_gelijk/1

Let the discussion begin  O0
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

jowi

Is hier denk ik al een tijdje bekend... een HTPC met NVidia Purevideo bijv. is gewoon een high-end beeld-oplossing, beter dan menig hi-end dvd speler. Maarrrr... het geluid van een PC is daarentegen meestal ver onder de maat vergeleken met een standalone dvd speler. Daar zit hem de crux...

Raphie

Mooi, nog een reden om PC in de huiskamer te gaan zetten ;D
JBL PRX Power!

spotmatic

Qua beeld zal het wel kloppen, maar hoe zit het met het plug & play gehalte van een HTPC? Ik zou graag mijn PC willen gebruiken om een CRT aan te sturen, maar al dat gepiel met Powerstrip, videoplayers en videocodecs ligt me niet. Sowieso is het bij een HTPC geen starten & lopen. Ik lees net iets te vaak dat het installeren van een nieuw programma op een HTPC ervoor zorgt dat er iets niet meer goed werkt. Een CRT kost me al tijd genoeg, dan ga ik niet nog eens uren zitten probleemoplossen of iedere keer het besturingssysteem herinstalleren. Ik heb een 3,2GHz P IV machine met 2GB RAM, SATA harddisks en een GeForce 6600GT, en ik heb 1080p nog nooit fatsoenlijk draaiende gehad, welke videoplayer of codec ik ook gebruikte. En ik ga daar verder ook geen moeite in steken, laat staan het besturingssysteem herinstalleren.

De HD-DVD spelers die later dit jaar (of begin volgend jaar) uitkomen zijn eigenlijk ook al HTPC's draaiend onder Linux, met het verschil dat je er minder aan hoeft te pielen. Meer dan de firmware updaten zul je toch niet kunnen doen. Dat spreekt me meer aan dan me onder de Nerds op Tweakers te begeven :D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Kjelt

Quote from: lampie1979 on September  5, 2006, 16:15:41
Met een totaal score van 118 punten is ATI echt de koning op het gebied van HQV; alleen een 4000+ dollar kostende Denon DVD-speler blijkt een hogere score van 130 punten te kunnen behalen.

Ze doelen hier op de DVD-A1XVA van Denon van € 3500.-
Laat Denon nou net op de IFA de 3930 introduceren met exact dezelfde videoprocessor voor €1500.-

mijn mening:

Voordelen PC:
- uitbreidbaarheid, flexibel, universeel toepasbaar door codecs.
- keuze voor diverse software spelers
- voor meer dan alleen dvd spelen te gebruiken

Voordelen DVD speler:
- direct aan
- werkt altijd en geen glitches (PC wil zo nu en dan wel eens besluiten om iets anders "belangrijks" te doen midden in een film  :P
- klein, stil
- betere geluidskwaliteit (discussieerbaar)


cyberson

ik was benieuwd ,als ik nou mijn dvi aansluiting op de pc koppel met mijn componeneten ingang van mijn 42 inch plasma als het goed is kan ik dan tv kijken (of anders gezegd gaat dat werken)?.
Trouwens mijn pc heeft ook een coaxiale uitgang voor het geluid?gaat het 5.1 dan ook werken

Dutchman01

we vergeten nog een zeer belangrijk detail.

en dat is het Geluid.


suc6 met de media centers.

lang leven mijn Denon DVD-3930.

Klinkt gewoon beter dan 97% van alle huis kamer pc's op mijn AVR-4306.
hoe ie zo heb ik al een een stuk betere DAC's aan boord.

het verschil tussen een DAC en een DAC is groter dan je denkt.


Denon AVR-4306
Denon DVD-3930
Technics SE-A1000MK2
Technics SL1200MK5 Sony MDS-JE780.  4x Mission M35i 2x Mission M32i  1x Mission M3C2i 1x Rel Strata 5

Aurora13


Codecs met media centers zijn geen probleem mits je een beetje met computers overweg kan (zelfs dat hoeft niet eens).

DAC? Je sluit je PC neem ik aan via SP/DIF en gebruik je de DAC van je Denon. Als je analoog gebruikt is het geen wonder dat het bij jouw niet klinkt ivm je Denon DVD speler.

En een echte audiofiel die een HTPC gebruikt, gebruikt natuurlijk niet een (onboard) geluidskaart voor SP/DIF, maar een goede USB/Firewire to SP/DIF converter ('geluidskaart').
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

J.A.F._Doorhof

PC's zijn misschien een leuke opstap naar echt high-end werk maar ze zullen voorlopig geen herintrede doen in mijn HT.

Als je kijkt naar de deïnterlacing is een HTPC gewoon lang niet zo goed als bv Gennum of DCDi. Scaling gaat vaak zeer goed met een HTPC maar pans zijn weer de achilles hiel, het lijkt allemaal smooth totdat je er een DVD speler naast houdt.
Aan de andere kant mensen lijken tegenwoordig bijna gewend te zijn aan niet smoothe pans, tot nu toe heb ik nog maar zelden een plasma of LCD scherm gezien zonder judder (wat gewoon om te janken is).

Dan hebben we inderdaad audio kwaliteit.
Een HTPC zal zeer zeker beter klinken dan een 300,00 DVD speler met een USB soundkaart.
Maar oh wee als je ze aansluit op een GOED systeem. Ik heb geluidskaarten van enige honderden euro's getest op mijn setup (Meridian) en de HTPC in vergelijking met een goede DVD speler klinkt gewoon platter.
BIj de normale DVD speler hoor je als het ware één naadloos geheel, bij de HTPC blijf ik de aparte speakers veel beter horen.

Maar dat is nog niet alles.
Andere apparatuur kan vreemde kuren krijgen van een HTPC.
Zo had ik bv op mijn satteliet receiver een kleine brom op mijn SPDIF zodra de HTPC aanstond (toen noodzakelijk omdat hem als scaler gebruikte), ook mijn LD player bleek hetzelfde probleem te hebben.
Zelfs bij gebruik van een andere stroom groep bleef dit probleem.

En dan bediening.
Ondertussen VEEL en VEEL beter dan een jaar terug maar ik maak op de tours nog steeds mee dat een HTPC het altijd goed deed totdat ik kwam er een calibratie DVD in stopte, door het vele heen en weer skippen tussen chapters en het opvragen van de ingewikkelde menustructuren van een calibratie DVD is al menige HTPC (lees bijna allemaal) één of meerdere keren vastgelopen gedurende een calibratie.

Het is en blijft mijn eerste high-end liefde voor beeld maar zoals met veel eerste liefdes, ooit ontmoet je een betere en wat overblijft are sweet/sour memories.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Aurora13

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 25, 2007, 09:41:07
Dan hebben we inderdaad audio kwaliteit.
Een HTPC zal zeer zeker beter klinken dan een 300,00 DVD speler met een USB soundkaart.
Maar oh wee als je ze aansluit op een GOED systeem. Ik heb geluidskaarten van enige honderden euro's getest op mijn setup (Meridian) en de HTPC in vergelijking met een goede DVD speler klinkt gewoon platter.
Bij de normale DVD speler hoor je als het ware één naadloos geheel, bij de HTPC blijf ik de aparte speakers veel beter horen.

Met USB soundkaart ga je al de mist in je dient een goede SP/DIF converter te hebben zonder analoog het liefst.
Het enige verschil tussen de SP/DIF out van een geluidskaart t.o.v. die van een dvd-speler is de noise/jitter (Voor de rest is het een digitaal signaal en zal dus in beide gevallen gelijk moeten zijn).
En ik durf het dan ook gerust aan (straks zeker met de Empirical Audio USB->SP/DIF converter), mijn HTPC (RME geluidskaart) verslaat welke DVD speler dan ook qua geluid op welk systeem dan ook.

Beeld kwaliteit ben ik het met je eens, er gaat niks boven een HTPC echter de pans zijn een ramp en heb ik ook nog nooit goed gekregen/gezien.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

sandervg

Quote from: Aurora13 on January 25, 2007, 09:58:20
Beeld kwaliteit ben ik het met je eens, er gaat niks boven een HTPC echter de pans zijn een ramp en heb ik ook nog nooit goed gekregen/gezien.
???

Dus met een HTPC aangesloten op een plasma krijg je geen goede pans? Dit is toch ESSENTIEEL voor een goede filmweergave?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Aurora13

Quote from: sandervg on January 25, 2007, 10:08:35
???

Dus met een HTPC aangesloten op een plasma krijg je geen goede pans? Dit is toch ESSENTIEEL voor een goede filmweergave?

Is niet essentieel denk ik voor 99,9% van de mensen, aangezien er bij nog niemand is geweest die ook maar enigszins begrijpt wat ik nu bedoel: "Het ziet er toch schitternd uit, waar heb je het over?"
Maar ach wij audio/video-fielen worden wel niet vaker begrepen ;) :D ;D

Maar ja het is inderdaad moeilijk om op een LCD/Plasma (progressive display) interlaced bron materiaal goed te krijgen in voornamelijk de pans.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

THX-UltraII

ook ik durf mijn HTPC tegenover elke willekeurige dvd speler te zetten. Hij verslaat deze met gemak en al zeker op beeldniveau. Met mijn RME DIGI 96/8 hoor je geen enkel verschil met een standalone. Is misschien zelfs nog wel beter. Jutter is bij mij volledig uitgesloten door reclock, theatertek, powerstrip en wat rekenwerk om deze 3 te laten samenwerken..... Smoother dan mijn htpc zie je niet gauw. Met de Logitech Harmony remote die ik bezit en Girder4 met een USB-UIRT device kun je net zo snel alles laten werken als via een standalone AB. Bij mij loopt mijn HTPC sinds juli vorig jaar al niet meer vast of wat dan ook...... Heb mijn HTPC vorige week bij de Eerste Kamer in <<woonplaats verwijderd op verzoek>> naast een Denon 3930 dvd gezet. Mijn HTPC maakte de 3930 met de grond gelijk......  :P

daxie

Quote from: THX-ultraII on January 25, 2007, 12:43:59
ook ik durf mijn HTPC tegenover elke willekeurige dvd speler te zetten. Hij verslaat deze met gemak en al zeker op beeldniveau. Met mijn RME DIGI 96/8 hoor je geen enkel verschil met een standalone. Is misschien zelfs nog wel beter. Jutter is bij mij volledig uitgesloten door reclock, theatertek, powerstrip en wat rekenwerk om deze 3 te laten samenwerken..... Smoother dan mijn htpc zie je niet gauw. Met de Logitech Harmony remote die ik bezit en Girder4 met een USB-UIRT device kun je net zo snel alles laten werken als via een standalone AB. Bij mij loopt mijn HTPC sinds juli vorig jaar al niet meer vast of wat dan ook...... Heb mijn HTPC vorige week bij de Eerste Kamer in <<woonplaats verwijderd op verzoek>> naast een Denon 3930 dvd gezet. Mijn HTPC maakte de 3930 met de grond gelijk......  :P

Als ik aan mijn HTPC begin weet ik je te vinden :-)

Tube-freak

Ik ben blij voor jullie dat jullie zo een mooi beeld hebben.  Echter niet iedereen is gecharmeert van een PC in zijn woonkamer.  Bovendien kost een HTPC veel stroom (350 of 400 watt voeding ofzo tegenover 20 watt losse dvd speler).  En een HTPC maakt ook meer lawaai (of zijn ze heel stil tegenwoordig).  In elk geval in losse dvd spelers zit geen ventilator enzo.

Ik heb zelf een denon A1XV dvd speler. Het is inderdaad een dure,  Maar dan heb je ook wel Hi-end geluid.
Heb inmiddels een aantal cd en dvd spelers gehad dus ik weet waar over ik praat als het op geluid aankomt en ik hoor het verschil er aan af.  Het zou inderdaad wel leuk zijn om meer van dit soort testen te lezen (HTPC vs hi-end audio).  Heb zelf nooit een vergelijking kunnen maken.

Persoonlijk vind ik het ook lekker makkelijk met een losse speler.  Laadje open dvd erin en genieten maar.  Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Ik denk bovendien als je een echte HTPC wil bouwen met de 2 genoemde videokaarten dan ben je ook al meer dan 1000 euro kwijt als het al niet tegen de 2000 euro loopt.  (Alleen de video kaart is al bijna 500 euro, en dan heb je eigenlijk nog niks).

Kon het overigens even zo snel niet vinden maar ik zag niets over een HDMI aansluiting op die videokaarten.  Een losse dvd speler met HDMI zodat je zowel beeld als geluid kan aansturen met dezelfde kabel is voor sommige mensen een uitkomst.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

jos-nl

Tsja en als ik dan zie dat er onder Vista ook weer allerlei beperkingen zijn blijf ik voorlopig ook even bij mijn DVD speler...

http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

THX-UltraII

Quote from: Tube-freak on January 25, 2007, 13:05:13
Ik ben blij voor jullie dat jullie zo een mooi beeld hebben.  Echter niet iedereen is gecharmeert van een PC in zijn woonkamer.  Bovendien kost een HTPC veel stroom (350 of 400 watt voeding ofzo tegenover 20 watt losse dvd speler).  En een HTPC maakt ook meer lawaai (of zijn ze heel stil tegenwoordig).  In elk geval in losse dvd spelers zit geen ventilator enzo.

Ik heb zelf een denon A1XV dvd speler. Het is inderdaad een dure,  Maar dan heb je ook wel Hi-end geluid.
Heb inmiddels een aantal cd en dvd spelers gehad dus ik weet waar over ik praat als het op geluid aankomt en ik hoor het verschil er aan af.  Het zou inderdaad wel leuk zijn om meer van dit soort testen te lezen (HTPC vs hi-end audio).  Heb zelf nooit een vergelijking kunnen maken.

Persoonlijk vind ik het ook lekker makkelijk met een losse speler.  Laadje open dvd erin en genieten maar.  Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Ik denk bovendien als je een echte HTPC wil bouwen met de 2 genoemde videokaarten dan ben je ook al meer dan 1000 euro kwijt als het al niet tegen de 2000 euro loopt.  (Alleen de video kaart is al bijna 500 euro, en dan heb je eigenlijk nog niks).

Kon het overigens even zo snel niet vinden maar ik zag niets over een HDMI aansluiting op die videokaarten.  Een losse dvd speler met HDMI zodat je zowel beeld als geluid kan aansturen met dezelfde kabel is voor sommige mensen een uitkomst.

Silverstone LC-03 enclosure en het is zeker zo mooi als een standalone speler
HTPC volledig stil door passieve coolingen
Stroomverbruik valt heus mee als een dvd staat te spelen
Ik laat de A1 XV op beeldniveau waarschijnlijk ver achter me liggen aangezien de verschillen in beeldQ tussen de A1 en 3930 als minimaal beschouwd kunnen worden.

sandervg

Quote from: Tube-freak on January 25, 2007, 13:05:13
Kon het overigens even zo snel niet vinden maar ik zag niets over een HDMI aansluiting op die videokaarten.  Een losse dvd speler met HDMI zodat je zowel beeld als geluid kan aansturen met dezelfde kabel is voor sommige mensen een uitkomst.
Is een trucje. Intern wordt het S/PDIFF signaal samengevoegd met het videosignaal. Niet iets om warm van te worden. In iedergeval niet geschikt voor nieuwe surroundformaten.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Quote from: THX-ultraII on January 25, 2007, 12:43:59
Jutter is bij mij volledig uitgesloten door reclock, theatertek, powerstrip en wat rekenwerk om deze 3 te laten samenwerken..... Smoother dan mijn htpc zie je niet gauw.
Theatertek? Powerstrip? Reclock? Kun je hier nog wat toelichting op geven? Waarom deze componenten en waarom draagt dit juist bij tot dat smooth beeld?

Als je gewoon PowerDVD (of mediaplayer etc.) gebruikt en de drivers van NVida. Kun je dan geen smoothe weergave bereiken?

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

THX-UltraII

Quote from: sandervg on January 25, 2007, 14:13:55
Als je gewoon PowerDVD (of mediaplayer etc.) gebruikt en de drivers van NVida. Kun je dan geen smoothe weergave bereiken?

niet hetzelfde als met Reclock en Powerstrip. Met deze 2 kun je exacte clockgegevens uitlezen en je refreshrate van je beeld tot op de 0,001Hz afstellen zodat je 0 drops en 0 repeats krijgt. (75Hz instellen via de settings van je videokaart is niet accuraat genoeg). Ik heb het hele verhaal ook van Ub4B geleerd hoor, maar begrijp nu wel hoe het in elkaar zit. Reclock is naar mijn mening een must voor een HTPC gebruiker. Je kunt informatie uitlezen die je anders niet te zien krijgt.

Douma

QuoteIk heb het hele verhaal ook van Ub4B geleerd hoor, maar begrijp nu wel hoe het in elkaar zit. Reclock is naar mijn mening een must voor een HTPC gebruiker. Je kunt informatie uitlezen die je anders niet te zien krijgt.

Wordt het misschien niet eens tijd voor een mooie tutorial?  ;D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Tube-freak

Trouwens over beeldkwaliteit gesproken.  Heeft het een en ander dan ook niet te maken met de kwaliteit van de DVD zelf (het schijfje).   Ik merk op mijn losse dvd speler bij verschillende dvd's dat de kwliteit nog wel eens wil varieren.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

THX-UltraII

Quote from: Tube-freak on January 25, 2007, 17:34:12
Trouwens over beeldkwaliteit gesproken.  Heeft het een en ander dan ook niet te maken met de kwaliteit van de DVD zelf (het schijfje).   Ik merk op mijn losse dvd speler bij verschillende dvd's dat de kwliteit nog wel eens wil varieren.



uiteraard

Ejorne

Quote from: Tube-freak on January 25, 2007, 13:05:13
Persoonlijk vind ik het ook lekker makkelijk met een losse speler.  Laadje open dvd erin en genieten maar. 

Ik heb zelf ook een stand-alone dvd-speler en een "htpc"
Alleen de stand-alone heb ik eigenlijk in gebruik, mijn htpc is meer een game-pc... Dit omdat ik het beeld van de dvd-speler toch mooier vind.

Maar ik kan me voostellen dat juist de bediening van een htpc veel voordelen heeft tov een dvd-speler.
Je ript een groot aantal dvd's op je schijf en je hoeft "nooit" weer dat laadje te openen...

J.A.F._Doorhof

Elke DVD speler op Elk systeem verslaan :D
Het is dat ik geen tijd heb maar ik denk dat er geen enkele HTPC beter klinkt dan een Meridian transport op een Meridian pre-amp aangesloten en qua beeldkwaliteit via SDI naar een CII op een CRT.

Tja......
Het is inderdaad een "klein" beetje duurder, maar het is wel ELK systeem :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"