zelfgebrande dvd in zwart/wit weergegeven

Started by ...dune..., September 5, 2006, 01:42:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

...dune...

Ik heb een Sony HX910s DVD/HDD recorder. Nu kan ik daar prima DVD's in kleur op afspelen, althans, meestal. Nu heb ik nl zelf een dvd gebrand (doe ik niet zo vaak) met een concert erop. Als ik deze DVD op de pc afspeel, komt hij er prima (kleur) uit. Als ik 'm echter op m'n Sony afspeel, wordt hij alleen in zwart-wit afgespeeld.

Weet iemand hoe dit kan komen ? Het lijkt me niet met de normale afstelling/kabels van de DVD-speler te maken te hebben, want orginele dvd's speelt hij wel prima in kleur af. Maar wat kan het dan wel zijn ?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Ik heb e.e.a. overigens geprobeerd met een DVD+RW en DVD+R (ander merk), beiden zelfde resultaat.

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

...dune...

Goede vraag, dat weet ik niet, maar als ik de dvd op de pc afspeel, speelt hij wel in kleur. Geluid etc loopt prima gelijk.

Zou dat desondanks effect kunnen hebben ?

WhistlerNL

Quote from: ...dune... on September  6, 2006, 14:00:47
Goede vraag, dat weet ik niet, maar als ik de dvd op de pc afspeel, speelt hij wel in kleur. Geluid etc loopt prima gelijk.

Zou dat desondanks effect kunnen hebben ?

PC speeld alles af als het programma het maar kan... Bij DVD spelers en tv's is dat wat anders... Als je een tv hebt die b.v. geen NTSC kan, zul je een zwart/wit beeld krijgen.

Grtz

EdoE

Long shot: misschien krijgt je tv een luma/chroma-signaal terwijl deze te wachten zit op RGB? Kijk eens of je in je instellingen van je AV-ingang kunt kiezen voor expliciet S-video of Y/C?

Cheers,

Edo

...dune...

Ik zit nog steeds met het zelfde probleem   :'(

Binnenkort ga ik met m'n vriendin naar een optreden van Blue Man Group en ik wilde haar als voorproefje even de DVD van hun optredens laten zien. Op m'n oude HT-set, die helaas bij m'n ex is achtergebleven, was deze DVD prima af te spelen. Daarin maakte ik dus ook gebruik van de Sony HX910s. Ik heb exact hetzelfde model HDD/DVD recorder ook weer voor mezelf gekocht, maar die blijkt nu dus deze DVD ineens niet meer in kleur te kunnen weergeven !! Ik keek op de hoes en vraag me niet hoe het kan, maar het is een NTSC-dvd... Ja ik weet het, stom !

Alleen snap ik één ding dus niet:
- waarom speelde m'n vorige HX910s de dvd wel in kleur af en doet deze HX910s dat niet ??

Wel zal de kans groot zijn dat mijn zelfgebrande dvd van m'n eerste vraag dus ook NTSC is.

Wie kan m'n vraag voor mij beantwoorden ??  Ik baal er namelijk stevig van  :-\

davidgilmour

Quote from: ...dune... on December  5, 2006, 17:07:28
Ik zit nog steeds met het zelfde probleem   :'(

Binnenkort ga ik met m'n vriendin naar een optreden van Blue Man Group en ik wilde haar als voorproefje even de DVD van hun optredens laten zien. Op m'n oude HT-set, die helaas bij m'n ex is achtergebleven, was deze DVD prima af te spelen. Daarin maakte ik dus ook gebruik van de Sony HX910s. Ik heb exact hetzelfde model HDD/DVD recorder ook weer voor mezelf gekocht, maar die blijkt nu dus deze DVD ineens niet meer in kleur te kunnen weergeven !! Ik keek op de hoes en vraag me niet hoe het kan, maar het is een NTSC-dvd... Ja ik weet het, stom !

Alleen snap ik één ding dus niet:
- waarom speelde m'n vorige HX910s de dvd wel in kleur af en doet deze HX910s dat niet ??

Wel zal de kans groot zijn dat mijn zelfgebrande dvd van m'n eerste vraag dus ook NTSC is.

Wie kan m'n vraag voor mij beantwoorden ??  Ik baal er namelijk stevig van  :-\

Maar dan kijk je nu toch naar de Grey Man Group  ;)
Kan ook aan je TV instelling liggen? Heb je die gewijzigd? Of de aansluiting? Zet 'em eens in een andere SCART?

...dune...

Ik kan nergens in de manual vinden hoe ik de instelling handmatig zou moeten veranderen. Ergens bij 'features' kun je wel de kleurinstelling aanpassen tussen PAL en NTSC, maar als ik dat omzet naar NTSC, blijft het beeld zwart wit.

Morgen zal ik er idd eens een andere scart bij gaan kopen. Lullige is dat ik 100% zeker weet dat die Blue Man Group dvd op een HX910 kan worden afgespeeld in kleur, maar moet nog even de veranderde variabele ontdekken die ervoor zorgde dat het nu dus niet gaat... Wellicht de scart. Het is wel een 21 pins, althans, als je de stekkers ziet, weet natuurlijk niet of deze ook allemaal van een draadje zijn voorzien.

FrankB

Ligt het niet aan de weergever in plaats van de bron?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

...dune...

#9
Quote from: FrankB on February 19, 2007, 10:42:07
Ligt het niet aan de weergever in plaats van de bron?

Mijn huidige tv was ook de tv die voorheen aan de toenmalige HX910 was gekoppeld. Toen deed de BMG-dvd het prima en in kleur. Dus aan de TV zou het niet moeten liggen en de dvd heeft het dus 'ooit' ook gedaan. Enige wat waarschijnlijk veranderd is of kan zijn, is de scart-kabel en natuurlijk de HX910 zelf, want de vorige is bij m'n ex gebleven en ik heb een nieuwe gekocht van (dus) precies hetzelfde type.

Ik kan er vanuit gaan dat iedere HX910 hetzelfde kan toch ?

Volgens mij is de scart trouwens inderdaad veranderd, want de kabel die ik voorheen had, was minstens twee keer zo dik. Ik hoop dat de kabel de oplossing is.

arjan

...dune...

Helaas pindakaas... ook met een andere scartkabel geen verschil  :'(

Ik ga eens contact opnemen met sony om te kijken of ze me daar kunnen helpen. Ik vrees het ergste  :-\

Ejorne

Misschien kan je speler momenteel geen ntsc spelen en is er een firmware update die er voor zorgt dat er wel ntsc kan worden afgespeeld?

...dune...

Tja... zou natuurlijk kunnen, maar degene die ik hiervoor had, speelde het dus wel en was dik een jaar ouder... niet echt logisch dus. Enige verschil is dat ik het vorige apparaat via een nederlandse internetshop heb gekocht en de huidige via een electronicawinkel. Toch was de eerste versie een PAL-versie om daar even duidelijk over te zijn, aangezien een NTSC klaarblijkelijk sowieso geen PAL kan spelen ? Tenminste iets dergelijks las ik hier en daar.

Ik heb sony-support een bericht gestuurd en men zou contact opnemen. Krijg ik daar niets te horen, dan ga ik bij de winkel langs.