welke moet ik nemen

Started by christa, December 25, 2002, 10:55:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christa

ik wil graag een spelcomputer maar zit te twijfelen tussen de playstation1, playstation2,of de xbox.ik ben dol op platform spelen,maar weet nu niet welke ik moet nemen en zit er b.v. veel verschil grafisch in de playstation 1 en 2
wie geeft mij advies of moet ik voor de gamecube gaan.
heeeeeeeeeeeeelllllp
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

J.A.F._Doorhof

PS2 of X-box.

Als je gek bent op platforms is de PS-2 mischien de beste keus.
Persoonlijk vindt ik de beeldkwaliteit en real time DD erg belangrijk en progressive mogelijkheden en ben dus voor de X-box gegaan.

Op jouw setup speelt dit minder mee.

Gewoon eens kijken naar de games en dan je keuze maken.

Crash Bandicoot is bv nu ook op de X-box, en games als Buffy zijn voor mij superieur aan welke platform dan ook (next gen platform noem ik ze wel eens ;D).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dENDen

Playstation 2 ongetwijfeld, vergeet de PS1!
Je kunt tenslotte alle ps1 games ook op de twee spelen.
Dan is het aanbod platform games GROOT!
Ga je over tot aanschaf PS2, denk dan aan games als Spyro 1,2 en 3 van de PS1. voor een prikkie te krijgen!
Games als Jak and Dexter, Ratchet and Clank voor de PS2 fenomenaal!

Het is gewoon de beste keuze in de richting platform. (ik kan het weten)
De Nintendo GC is ook erg leuk hoor, maar minder aanbod.
Grafisch gezien is de PS2 (uiteraard) beter dan de 1, het verschil met de GC is niet zo groot, maar de XBox daarin tegen is met geluid en beeld beter in alles in vergelijking tot allemaal, maar geld ook aanbod is minder.

Nog meer twijfel? Laat maar weten!

dD. (succes met de keuze, vond het ook erg moeilijk!)
mijn oplossing spreekt voor zich ;D


christa

zo te zien blijven er dus twee over de xbox en playstation 2 dat is al beter als de keuze tussen 4. kan het geen kwaad om ze aan te sluiten op een projectie tv of kan ik het beter aansluiten op de gewone breedbeeld tv.hebben jullie nog meer goeie tips voor platform spelen ;D
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

dENDen

#4
hier vind je een hele lijst platformgames voor de PS2 kijk daarna dan goed hier voor een goeie review en indruk.
Ik kijk altijd even naar de cijfers die worden gegeven op het net en dan neem ik eigenlijk bijna nooit een game die onder de 7 uitkomen.

dD.

christa

sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

dENDen

... en weet je al welke het wordt of welke heb je inmiddels? ... ???

christa

ik ben er nog steeds niet uit snik snik ze moeten er niet 3 maken waar ik tussen moet kiezen :'(
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Johan Van Gompel

Quote from: christa on January 23, 2003, 12:41:24
ik ben er nog steeds niet uit snik snik ze moeten er niet 3 maken waar ik tussen moet kiezen :'(

Een Playstation 2. De platform games op X-Box zijn niet zo talrijk en met een Playstation 2 kan je ook alle Playstation platform games spelen.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Erik

of doe net als ik begin met een Dreamcast, daarna de PS2 gekocht en binnenkort komt er een xbox bij. Bij is het probleem niet zozeer het geld, maar laat ik het allemaal (de consoles en bijbehorende apparatuur dan :) )
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dENDen

Gewoon PS2 beginnen en dan zie je later wel weer verder:

PS2 is meeste keuze in games. Als je strax in het bezit bent van één console is een ruime keuze natuurlijk het beste!

En nu niet meer twijfelen en snel een PS2 halen!  ;)

(met Ratchet & Clank als game erbij)

:) dD

christa

hahahaha bedankt voor de adviesen ik ga voor de playstion 2 maar probeer het eens anders kijk maar bij verkoop, weet niet of het lukt maar dat zie ik wel ;D
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Johan Van Gompel

Quote from: Erik on January 23, 2003, 19:58:52
of doe net als ik begin met een Dreamcast, daarna de PS2 gekocht en binnenkort komt er een xbox bij. Bij is het probleem niet zozeer het geld, maar laat ik het allemaal (de consoles en bijbehorende apparatuur dan :) )

Ik geef je even de Van Gompel-regel mee: hoe meer consoles en games je koopt, hoe groter het gat in de portefeuille en hoe minder je speelt.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Erik

Dan doe ik er ook een regel van mij bij :)

"Spelen is eigenlijk alleen (echt) leuk met of tegen iemand"

Alleen spelen vind ik het eigenlijk niet zo leuk. Alhoewel Wipeout2097  daar de enige uitzondering op is.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

christa

denk eigenlijk wel dat die regel van gompel klopt maar mijn gezegde is regels zijn er om te overtreden dat kan het ook weer spannend maken
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Johan Van Gompel

Quote from: Erik on January 25, 2003, 15:04:16
Dan doe ik er ook een regel van mij bij :)

"Spelen is eigenlijk alleen (echt) leuk met of tegen iemand"

Klopt niet helemaal. RPGs zijn erg leuk en zijn doorgaans single player. ;) Verder leer je eens je groot en sterk bent dat er een enorme niet-denkbeeldige wereld bestaat waarin je je ook zonder speeldozen prima kan uitleven.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Johan Van Gompel

Quote from: christa on January 25, 2003, 20:44:25
denk eigenlijk wel dat die regel van gompel klopt maar mijn gezegde is regels zijn er om te overtreden dat kan het ook weer spannend maken

Spannend, vond ik vroeger inderdaad ook met het importeren van consoles, games, enz. Tot je tot de vaststelling komt dat je na al die uitgaven niet bepaald gelukkiger bent en dat je met al dat verloren geld beter een huis had kunnen kopen o.i.d.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Erik

Quote from: Johan Van Gompel on January 25, 2003, 22:12:35
Quote from: Erik on January 25, 2003, 15:04:16
Dan doe ik er ook een regel van mij bij :)

"Spelen is eigenlijk alleen (echt) leuk met of tegen iemand"

Klopt niet helemaal. RPGs zijn erg leuk en zijn doorgaans single player. ;) Verder leer je eens je groot en sterk bent dat er een enorme niet-denkbeeldige wereld bestaat waarin je je ook zonder speeldozen prima kan uitleven.
Och ik heb altijd een bloedhekel aan rpg'sgehad.
Ik ben meer het quake (schieten op alles wat beweegt zonder na te denken)  type en af en toe een arcade racer.

Denken moet ik al genoeg op mijn werk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dENDen

Quote from: Johan Van Gompel on January 25, 2003, 14:47:31
Quote from: Erik on January 23, 2003, 19:58:52
of doe net als ik begin met een Dreamcast, daarna de PS2 gekocht en binnenkort komt er een xbox bij. Bij is het probleem niet zozeer het geld, maar laat ik het allemaal (de consoles en bijbehorende apparatuur dan :) )

Ik geef je even de Van Gompel-regel mee: hoe meer consoles en games je koopt, hoe groter het gat in de portefeuille en hoe minder je speelt.

mmmm, deze regel zie ik niet van toepassing op mijn verslaving!! ;D