De beste reden om XP te blijven gebruiken...

Started by oud_account_1, September 1, 2006, 16:03:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.J.

Quote from: VIP on September  1, 2006, 23:51:08
Of het iets doet is nog te zien, maar de ondersteuning is er dan wel... Ondersteuning voor het sneller ....(is nog te zien wat).... Noem maar de dingen op die Processor (rekenkracht nodig) heeft. a.k.a 64 bit / duall core.

Ik denk niet dat zaken sneller gaan omdat het systeem zwaarder is dan xp. 64bit en dualcore kan ook al met XP64bit. Ik zal ook snel over gaan omdat ik altjd het nieuwste wil  :D Nadeel voor mij is dat ik wel moet upgraden daarvoor.

Erik

#26
Quote from: jowi on September  2, 2006, 10:55:35
Hoe zit het eigenlijk met de ondersteuning voor Bluray/hd-dvd onder OSX? Ik hoor er weinig over. Ik neem aan dat de strenge hardwarematige anti-copy toestanden etc die men af wil dwingen ook voor Apple gelden (en de andere unix/linux varianten)
linuxen kun je vergeten om eerder genoemde redenen, OSX weet ik eigenlijk niet, ik heb er ook nog nooit wat over gelezen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AppleMies

#27
Apple is lid van het Blu-Ray consortium.  Dus BD ondersteunen ze.  Waarschijnlijk standaard in het volgend OSX Leopard.


gr


Applemies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Raphie

Quote from: VIP on September  1, 2006, 22:21:44
Rede om, of niet te upgraden naar vista is geheel aan eigen persoon.
Alles is persoonlijk in te stellen zowiezo als men kiest voor vista en niet zeker is van.

Maar ikzelf zal dus vista gaan gebruiken omdat het ondersteuning bied voor de hardware die in mijn pc zit, en dus eindelijk er gebruik van gaat maken.

p.s. (tis natuurlijk maar wat je met je pc doet, en wat voor hardware je gebruikt)

v.b.  AMD X2 processors... (weinig software programma's voor die er gebruik van maken tot heden)
Met vista zal daar zowiezo al verandering in komen door de drivers die erin zitten, verdere ondersteuning die eraan komt etc..)
Tis net alsof er eerst hardware uitkomt, en dan pas ondersteuning voor. Met Vista komt eindelijk dat punt dat mensen vol gebruik kunnen maken van wat ze erin hebben zitten)

Maar Nogmaals, het blijft een PC en is een persoonlijk iets.
Wat jij, hij , zij ermee doet is aan hem, haarzelf.
Er is niks mis met XP, geheel eigen keuze... maar sommige mensen willen waar voor hun gekochte hardware die huidige XP niet of nauwlijks ondersteund.

Zeg, misschien weet jij het niet, maar XP heeft ook al sinds jaar en dag dual core ondersteuning hoor.  ??? daar veranderd Vista niks aan.
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: VIP on September  1, 2006, 23:51:08
Of het iets doet is nog te zien, maar de ondersteuning is er dan wel... Ondersteuning voor het sneller ....(is nog te zien wat).... Noem maar de dingen op die Processor (rekenkracht nodig) heeft. a.k.a 64 bit / duall core.

Je hebt ECHT geen verstand van PC's jij......
JBL PRX Power!

Erik

Quote from: AppleMies on September  2, 2006, 22:15:44
Apple is lid van het Blu-Ray consortium.  Dus BD ondersteunen ze.  Waarschijnlijk standaard in het volgend OSX Leopard.
gr
Applemies
Betekent dat meteen dat ze hddvd links laten liggen of komt die ook in Leopard?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: jowi on September  1, 2006, 22:39:34
Vista zal denk ik voorlopig het enige OS zijn waarmee je een op HD-DVD/BluRay gebaseerde HTPC kunt bouwen. Gezien de thread over de audio mogelijkheden en de komende HD formaten is een Vista HTPC denk ik een potentiele super-HTPC, en voor de commerciele HD formaten dankzij Hollywood zelfs noodzaak.

OS-X :D

Quote from: Erik on September  2, 2006, 10:24:15
Dat wordt lastig sinds meesterhacker Maxxus ineens spoorloos verdwenen is van de aardbodem. Zal wel ontvoert zijn door apple ;D

Ook met Maxxus gaat dat niet meer lukken. Het komende OS 10.5 (wat rond dezelfde tijd uitkomt als Vista momenteel wordt genoemd: voorjaar 2007) zit straks potdicht. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Erik on September  2, 2006, 23:27:56
Betekent dat meteen dat ze hddvd links laten liggen of komt die ook in Leopard?

Ik vermoed dat ze vrij snel HD-DVD zullen gaan ondersteunen, aangezien Final Cut Studio de tools heeft om HD DVD te produceren.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jowi

Maar hoe zit het dan met de beveiligingstoestanden en anti-copy rondom HD-DVD en Bluary, dat kan in OSX toch niet anders zijn? Wat wordt er in OSX aangepast om dit voor Hollywood acceptabel te maken? En, ook onder OSX zullen HD-DVD en/of Bluray dus niet moeten kunnen functioneren zonder HDCP videokaart... dat wordt dan ook upgraden voor de Apple liefhebbers, of niet?

AppleMies

#34
Quote from: jowi on September  3, 2006, 11:15:26
Maar hoe zit het dan met de beveiligingstoestanden en anti-copy rondom HD-DVD en Bluary, dat kan in OSX toch niet anders zijn? Wat wordt er in OSX aangepast om dit voor Hollywood acceptabel te maken? En, ook onder OSX zullen HD-DVD en/of Bluray dus niet moeten kunnen functioneren zonder HDCP videokaart... dat wordt dan ook upgraden voor de Apple liefhebbers, of niet?


Who knows?  Apple doet nooit uitspraken vooraf over wat gaat komen. Helaas moeten dus we afwachten wat ze gaan doen. Wat betreft beveiling, in welke vorm dan ook. Daar las ik laatst een heel pakkende quote over: "Buidling 50-foot walls just creates a market for 52-foot ladders."  Een waarheid als een koe.  Iedere beveiliging gecreëeerd met techniek van vandaag wordt gekraakt met de techniek van morgen. Een zinloze actie gebleken tot nu toe terugkijkend op het verleden.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Tube-freak

ALs apple het osx zo gewelig vind waarom geven ze het niet vrij om op een pc te laten draaien.  Er zit nog steeds een of andere gare chip in die MAC's waardoor hij herkent dat het een MAC is en geen pc.

Maar je kan ook een MAC kopen en dan XP erop draaien (en OSX).  Maar goed ik vind de hardware van apple nog steeds te duur in vergelijking met een pc (wel mooier qua uiterlijk).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Audiofiel

#36
Quote from: Tube-freak on September  3, 2006, 16:58:17
Maar je kan ook een MAC kopen en dan XP erop draaien (en OSX).  Maar goed ik vind de hardware van apple nog steeds te duur in vergelijking met een pc (wel mooier qua uiterlijk).

Dat is inmiddels wel erg achterhaald. ::)

Zeker nu ze dezelfde processor gebruiken kun je prijzen goed vergelijken. En een dikke Mac Pro is goedkoper dan een Dell met dezelfde specs. En dan het ik het er even niet over wie er beter uitziet of wie sneller is (MP). ;)

<<edit>> Even de bewuste artikelen er bij gezocht: deze en deze.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

Beetje appels met peren vergelijken denk.   In het eerste artikel gat het over computers die je als consument normaal gesproken niet zou kopen (6000 euro??, 4500 euro...).

Bij het tweede artikel komt al in de buurt van consumenten prijzen, maar ja die MAC is wel goedkoper maar heeft een kleiner scher, minder video geheugen geen duallayer dvd brander ook nog eens een langzamere brander.  Zo kan ik ook wel goedkoper zijn.

Ik denk dat een MacBook toch nog steeds duurder is dan een vergelijkbare "gewone" notebook en die apples hebben dan maar een 13 inch scherm (hoe bedoel je achterhaald).

Als je alles op een creatieve manier bekijkt dan zullen die apples op een of andere kromme manier misschien wel even duur zijn, maar als je het 1 op 1 gaat vergelijken qua specs dan zijn ze gewoon duurder.  (maar wel minder duur en miner prijsverschil dan vroeger).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

hifiman

Voorlopig moet ik eerst nog aan win XP beginnen, maar tot op heden zie ik daar ook geen enkele reden voor  ;D

Raphie

is i.d.d. Appels met peren vergelijken ;D

Ik zie apple nog geen Intel core DUO leveren voor 599 euro ;D
JBL PRX Power!

Erik

#40
Quote from: Leifoidua on September  3, 2006, 17:01:57
Dat is inmiddels wel erg achterhaald. ::)

Zeker nu ze dezelfde processor gebruiken kun je prijzen goed vergelijken. En een dikke Mac Pro is goedkoper dan een Dell met dezelfde specs. En dan het ik het er even niet over wie er beter uitziet of wie sneller is (MP). ;)
dat klinkt als een interessante uitdaging daar geloof ik niks van, tenminste ik kan me het niet voorstellen :D . Als ik tijd heb zal eens wat macs met pcs gaan vergelijken. Kijken of ze echt gelijk uitkomen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: Tube-freak on September  3, 2006, 17:22:02
Beetje appels met peren vergelijken denk.   In het eerste artikel gat het over computers die je als consument normaal gesproken niet zou kopen (6000 euro??, 4500 euro...).

Het is ook nooit goed. Een poweruser mag opeens niet in de vergelijking voorkomen? :-X

QuoteBij het tweede artikel komt al in de buurt van consumenten prijzen, maar ja die MAC is wel goedkoper maar heeft een kleiner scher, minder video geheugen geen duallayer dvd brander ook nog eens een langzamere brander.  Zo kan ik ook wel goedkoper zijn.

QuoteAls je alles op een creatieve manier bekijkt dan zullen die apples op een of andere kromme manier misschien wel even duur zijn, maar als je het 1 op 1 gaat vergelijken qua specs dan zijn ze gewoon duurder.  (maar wel minder duur en miner prijsverschil dan vroeger).

Niet echt grote verschillen vind ik en creatief hoef je niet te zijn om de verschillen te zien.  ::)

Bovendien mist de PC weer een geïntegreerde webcam, gigabit ethernet, een verlicht toetsenbord met omgevingssensor, optisch digitaal in en uit, is meer dan een kilo lichter, een microfoon, een afstandsbediening en natuurlijk al die gratis Apple i-apps voor muziek, video, foto's, dvd-branden en webpagina's/weblogs maken. Tsja, dan snap ik niet dat die pc zo duur is. Ik lever graag de door jou genoemde nadelen in voor die Apple extra's van de MacBook. :D

Bovendien kun je ook de vergelijking maken met de MacBook Pro 17" versie als je dat wilt. Dan heb je naast de eerder genoemde extra's dus tevens een even groot scherm (met hogere resolutie), een snellere processor, FireWire 800, een grotere harddisk, ook 256 Mb videogeheugen en ook een dual layer brander.

Zie ook onderstaand overzichtje:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Erik on September  3, 2006, 18:26:26
dat klinkt als een interessante uitdaging daar geloof ik niks van, tenminste ik kan me het niet voorstellen :D . Als ik tijd heb zal eens wat macs met pcs gaan vergelijken. Kijken of ze echt gelijk uitkomen.

Neem dan ook de moeite om de 2 genoemde links te lezen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

#43
Altijd wel grappig om te zien hoe de Apple aanhangers meteen een aantal peren erbij nemen om vergelijkingen te maken en dan tot de conclusie komen dat MAC beter is (net als dat ze beweren dat MAC's niet vastlopen, nou kan dus wel, stond erbij en keek ernaar).

Ik heb niets tegen MAC ofzo en als ze nog iets goedkoper zouden worden zou ik het misschien ook overwegen om er een te kopen al was het aleen al om het design (wel met OOK XP erop nauurlijk).

Het is natuurlijk onzin om te beweren dat je bij een pc geen software krijgt.  In XP kan je ook standaard branden en met media player kan je ook zowat alles afspelen (welliswaar geen quicktime maar dat is te wijten aan apple en niet aan microsoft).

Verder als je een pc koopt dan krijg je er standaard zoveel software bij dat je niet weet waar je moet beginnen, aleen nero 7 erbij zou bij wijze van spreken al meer dan genoeg zijn (en vaak krijg je dit er gratis bij).

Maar goed omdat de hardware nog steeds duurder is van een apple dan van een PC blijft ik nog steeds bij pc/laptops. 

Plus dan nog het feit dat zo een dual core alles erop en eraan ding voor mij sowieso overkill is.  Het enige wat ik doe is een beetje downloaden af en toe wat fora bezoeken, zo af en toe beetje expirimentjes met Linux, heel af en toe een game.  Dan heb je aan een laptopje van 600 euro meer dan genoeg.

De beste reden om XP te blijven gebruiken is dat het stabiel is (in tegenstelling tot vorige windows versies) en er voldoende software beschikbaar is voor wat ik er mee wil doen. En geloof dat XP ook wel stukje goedkoper is dan Vista gaat worden. 

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Audiofiel

#44
Quote from: Tube-freak on September  3, 2006, 19:09:55
Altijd wel grappig om te zien hoe de Apple aanhangers meteen een aantal peren erbij nemen om vergelijkingen te maken en dan tot de conclusie komen dat MAC beter is (net als dat ze beweren dat MAC's niet vastlopen, nou kan dus wel, stond erbij en keek ernaar).

LOL ;D ;D

De Apple-aanhangers begonnen niet in dit topic. :-*

Maar als jij en erik wat roepen over Apple en het klopt niet, dan zal ik wel reageren. Uit mijn vorige bijdrage(s) blijkt dat de Mac en de PC goed te vergelijken machines waren en dat de verschillen tussen de twee aan beide kanten voor- en nadelen hebben. 8)

Overigens schrijf je 'Mac' en geen MAC. Het is toch ook niet TUBE-FREAK? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

#45
Nou ik heb eens even een laptop geconfigureerd. Na even snel de links van de man die sneller van naam wisselt dan menigeen van onderbroek ;D te hebben gelezen. ten eerste wat een bagger site die Dell, ik hoop dat Apple beter is. Alles in je nadeel staat aangevinkt, met als gevolg een veel te dure computer, 3 jaar garantie fuk op ;) Dus wil je een leuke prijs dan moet je eea uitzetten en nee ik wiul geen beamer kopen en geen 27 lcd tv, pl**r op  >:( ;D

Moest het trouwens per sé (of is het persé) Dell zijn? Mocht het geen ander merk zijn, misschien zijn er wel goedkopere dan Dell?

Afijn dit is een setje wat ik persoonlijk dicht in de buurt van de eerst genoemde Apple laptop vind komen, die van 1989 euro dus.

Mijn laptopje komt op 1167 euro incl btw zonder verzenden. Dit is met wat extra software om foto's te bewerken en anti virus software, Bluetooth 2 en een webcam voor de liefhebber, ander gaat er zo weer 100 euro af. Tja over de kwaliteit van het scherm kan ik niets zeggen, je hebt prut en je hebt leuke schermen wat er in die LT van 1200 zit kan ik niet zeggen, hopelijk geen prut ;D

Ik wilde een 2ghz cpu selecteren maar dat ging helaas niet, je hebt alleen de core 2 duo op 2 ghz en dat werd meteen 350 duurder, omdat het een 40% efficientere cpu is. Ik schat dat een 2ghz 100 euro duurder was geweest. Bij Apple moet je weer extra betalen als je wilt dat je Apple thuis opgehaald wordt dus dat strepen we voor het gemak tegen elkaar weg. Delll scherm is 17 inch ipv 15.4 inch op de Apple. Ik kon niet kleiner selecteren.  :P

Ok shoot!! Ik laat aan jullie over of de prijs gelijkwaardig is. Ik zelf vind de Dell bijna de helft goedkoper. Er van uitgaande dat het beeldscherm geen prut is.

Webcams enzo interesseert mij persoonlijk niet. Maar goed het zit erbij.
------------------------------------------------------------------------
Onderdelen afwijkingen zijn bold aangegeven

PROCESSOR Intel® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media)
ONDERSTEUNINGSSERVICES 1 Jaar Collect & Return service 
LCD-SCHERM 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
TOETSENBORD Intern toetsenbord - US Intl (QWERTY)
GEHEUGEN 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
HARDE SCHIJF 80GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
OPTISCH(E) STATION(S) 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
GRAFISCHE KAART 256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
BLUETOOTH Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module 
HOOFDBATTERIJ 9 Cell 80 WHr batterij
Logitech Quickcam Express Webcam
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8 (OEM)
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® Security Centre™ 15 maanden abonnement
SOFTWARE VOOR FOTOGRAFIE Duo Pak: Paint Shop® Pro X and Photo Album® Premium - tegen gereduceerde prijs
SYSTEEMMEDIA Resource CD - contains Diagnostics and Drivers
Modem NL - Modem Kabel en Adapter

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tube-freak

Zelf met alles niet aangevinkt is Dell duur maar er zijn meer merken.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Erik

Quote from: Tube-freak on September  3, 2006, 20:05:44
Zelf met alles niet aangevinkt is Dell duur maar er zijn meer merken.
ja dacht ik al, maar eerlijk gezegd kon ik 123 geen ander merk bedenken ;D  :-[
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

oud_account_1

Quote from: TMFKAA (The member formerly known as Audiofiel) on September  3, 2006, 18:38:50
een verlicht toetsenbord met omgevingssensor
:'( geheel onverwacht valt Apple ook nog eens van zijn sokkel.
Ik zal er geen apart topic voor openen, maar ik hoop dat dit uit te schakelen is.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

Quote from: squadra on September  3, 2006, 21:58:40
:'( geheel onverwacht valt Apple ook nog eens van zijn sokkel.
Ik zal er geen apart topic voor openen, maar ik hoop dat dit uit te schakelen is.

Met F8, F9 en F10 te beïnvloeden.  8)

Erg handig overigens. Ik zit regelmatig in het (bijna) donker te typen op mijn iBook en kan de toetsen dan net niet lezen. Ik had graag die functie gehad. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.