Sony Pearl (VPL-VW50): Eerste (p)review door Cine4Home

Started by Starred, August 31, 2006, 16:13:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neptune

Quote from: riwi on September  6, 2006, 14:19:38
Laat ik eerst zeggen dat ik eigenlijk geen uitspraken over deze projectoren moet doen (of had moeten doen) zonder ze in het echt te zien :)

De fill factor wordt gegeven als percentage bv. 90%. Daarmee wordt aangegeven dat tussen iedere pixel een ruimte zit van 1/10de pixel breedte. Deze ruimte is bij LCD nodig voor de 'bedrading' etc. van de pixels. Bij DLP is het ruimte die nodig is om de spiegeltjes te laten 'kantelen'. Bij SXRD zit de bedrading achter de reflective oppervlaktes en is zodoende nauwelijks ruimte tussen de pixels nodig. Zo komt LCD tot ong. 70%, DLP tot 80% en de DiLA/SXRD tot 92% fill factor.
(deze info is wat ik heb onthouden uit een filmpje van JVC over de DiLA techniek... die ik nu niet weer kan vinden)
(http://pro.jvc.com/pro/flash/dila/jvc-projector.htm helaas is de link dood)

Als de pixels kleiner worden (bij 1920x1080) moet de tussenruimte groter worden om de grotere hoeveelheid pixels aan te kunnen sturen (meer 'bedrading'). Tevens wordt de afmeting van de pixel zelf kleiner, dus relatief wordt de fillfactor dan lager.
bedankt :)
zet hier iets neer

Robert

De Sony accepteert 1080p24 en de Mitsubishi niet?

Dat is wel een verschil lijkt mij met Blu-ray en HD-DVD in aankomst.

)p(

Quote from: Robert on September  7, 2006, 17:42:41
De Sony accepteert 1080p24 en de Mitsubishi niet?

Dat is wel een verschil lijkt mij met Blu-ray en HD-DVD in aankomst.

De mits accepteert het wel...output is 48hz...door de ontwikkelaar van de mits zelf bevestigd.

peter

)p(

Quote from: riwi on September  5, 2006, 21:48:50
Fillfactor zal niet sterk verbeterd zijn tov de D5 panelen.

Volgens een post van frank456 is dat wel degelijk het geval met de nieuwe d6 panelen door een nieuwe techniek van "roll" panels.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=8372285&&#post8372285

peter


Robert

Quote from: )p( on September  7, 2006, 18:08:50De mits accepteert het wel...output is 48hz...door de ontwikkelaar van de mits zelf bevestigd.

peter

Dan heb ik niks gezegd ;D


jaco

Dat is positief nieuws, en een totaal ander verhaal dan de projector die men bij AudioVision had.
Op Beisammen stond ook een post van iemand die er net 1 heeft en problemen had met de convergentie. de dealer die hem verkocht had reageerde dat allen de blauwe problemen bekend waren, maar rood goed was. Ik begreep dat het wellicht door transport slechter geworden zou zijn. (kan het Duits verkeerd begrepen hebben)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm