The Haunting (DTS)

Started by AleSyS, December 24, 2002, 19:15:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Ik heb onlangs begrepen dat er een DTS versie van The Haunting bestaat. Nu heb ik een beetje zitten zoeken op internet en kom ik wel de R1 "Haunting, The (Signature Collection) (DTS)" versie tegen, maar niet de R2 versie.

Komt de DTS versie later pas uit voor R2 of is deze simpel weg niet R2 verkrijgbaar  ???

Sum1

Ik denk dat dit weer een titel is waarbij zoals gewoonlijk de R2 er weer wat bij inschiet. Als je perse de R2 wilt hebben ben ik bang dat je het met een DD 5.1 track zult moeten doen...  :-\

Miepie

Ik hoop dat je goed bent in Engels want de DTS-es R1 versie is beslist de moeite waard.
Dit is gewoon een film waar een geluidtrack erg belangrijk is.
Deze dvd gebruil ik ook altijd als ik iemand de voordelen van DTS wil laten horen, vooral hfdst 17 met het brekende glas en zware bas.

Maar voor zover ik weet komt hij niet uit in NL.
Live long and prosper
Captain Miepie from starship Menterprise

J.A.F._Doorhof

Hi, Miepie en welkom op ons forum.

Ik gebruik meestal creeping pipes.
Echt een fantastische LFE track.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Goverias

Defenitely R1 aanschaffen. Deze heeft een killer DTS soundtrack!!!

Scarp

Zonet ff besteld op aanraden van een kennis :)
De R1 dts versie uiteraard :)

Grindtegel

Ik heb hem ook (DTS) binnen!

Dit is dus de grootste huisschudder die ik in mijn verzameling heb, alleen jammer dat de DTS track niet synchroom loopt met het beeld...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Scarp

Quote from: Grindtegel on January 20, 2003, 23:37:14
Ik heb hem ook (DTS) binnen!

Dit is dus de grootste huisschudder die ik in mijn verzameling heb, alleen jammer dat de DTS track niet synchroon loopt met het beeld...
Loopt het geluid voor of achter? Als ie voor loopt dan kan m'n versterker 'm wel een beetje vertragen.
Als het geluid achter loopt is er weinig meer aan te doen.

Grindtegel

Geluid loopt voor, maar schrik niet: het ligt niet aan de DVD maar aan het feit dat ik films projecteer.

Hierdoor krijg ik bij sommige dts tracks problemen. Helaas werkt de delay niet goed genoeg
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Quote from: Grindtegel on January 21, 2003, 15:12:16
Geluid loopt voor, maar schrik niet: het ligt niet aan de DVD maar aan het feit dat ik films projecteer.
Als in 35 mm films projecteren..?  ???  Dure business...

Grindtegel

Nee, via  mijn PIANOOTJE  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Brandon

Hoi,

pakt jullie reciever het DTS-ES signaal wel? Mijn SR7200 herkent geen zesde kanaal...errug vreemd! Ik heb Terminator2 S.E ook en daarbij wordt het zesde kanaal wel herkent. Weet iemand een oplossing...

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Scarp

Gewoon handmatig aanzetten. Volgens mij doen sommige express geen tag daarvoor erop vanwege compatibiliteits problemen. Alhoewel, dat was met DD EX dacht ik.

Brandon

Hoi Scarp,

heb ik geprobeerd, echter geen zesde kanaal wordt weergegeven.

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Scarp

T2 is trouwens een DTS Matrixed 6.1 track.
Ik hoop binnenkort de R1 DTS versie van The Haunting binnen te krijgen, dus test ik die wel hier ff uit. Welke versie heb je?
Trouwens als ik mijn receiver op dd-ex of dts-es handmatig zet dan produceert ie wel het 6e kanaal, maar in de handleiding staat ook dat niet zeker is of dat ook het geluid is wat je wil. Ik vind het dan nogal hetzelfde klinken als de side surrounds, terwijl een echte dts-es disc best verschillende geluid uit die rears laat komen.

Brandon

Hoi,

ik heb The Haunting R1 (Signature Collection) heeft DTS ES matrix en discreet (staat op de achterzijde.... ;)). Ik kan op mn SR7200 kiezen tussen de opties: auto, dts en 6.1surround. Echter bij geen van beide geeft hij de zesde track weer. De Special Edition van Terminator2 heeft trouwens DTS5.1 ES ( ???...wist niet dat dit bestond!). Ik heb Blade2 ook geprobeerd en deze geeft netjes het zesde kanaal weer (weet niet meer in welke modus). Kan jouw reciever DTS ES matrix of beide aan?

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Scarp

Quote from: Brandon on February  7, 2003, 16:38:20
Hoi,

ik heb The Haunting R1 (Signature Collection) heeft DTS ES matrix en discreet (staat op de achterzijde.... ;)). Ik kan op mn SR7200 kiezen tussen de opties: auto, dts en 6.1surround. Echter bij geen van beide geeft hij de zesde track weer. De Special Edition van Terminator2 heeft trouwens DTS5.1 ES ( ???...wist niet dat dit bestond!). Ik heb Blade2 ook geprobeerd en deze geeft netjes het zesde kanaal weer (weet niet meer in welke modus). Kan jouw reciever DTS ES matrix of beide aan?

Mvg,

Brandon
DTS ES Discrete is downwards compatible met zowel gewoon dts als dts es matrixed. Maar discreet zou in theorie de betere van de twee moeten zijn. T2 is dus Matrixed 6.1, dus er zitten 5.1 kanalen op en de 6e wordt uit de info gehaald die erin zit. Echter zou er normaal een bepaald signaaltje aan het geluid moeten zitten die hem herkent als het goede type.
Mijn onkyo tx-nr900 kan dd-ex/thx surround ex/dts/dts-es matrixed en discreet.
T2 geeft ie gelijk goed aan en Gladiator R1 (dts-es discreet) gaat ook goed. Ik zal binnenkort die van de the haunting eens proberen.

Brandon

Hoi,

ik weet wat het allemaal betekent, maar als ik in mijn menu klijk van terminator 2SE (en op het hoesje trouwens ook) staat er DTS 5.1 ES! Angezien het inderdaad backwards compatibel zou moeten zijn begrijp ik niet dat ik geen zesde kanaal krijg weergegeven. Indien er een DTS ES track aanwezig is zijn namelijk beide aanwezig discreet en matrixed, indien je discreet kunt decoden wordt deze track weergegevn en anders de gematrixte. Ik heb nog even gekeken naar terminator2 SE en daarvan kan ik de DDEX track ook niet afspelen, kennelijk is het dus zo dat ik een niet volledig compatibele reciever heb die alleen in staat is om DTS ES 6.1 matrix weer te geven, indien deze track (zonder DTS ES 6.1 discreet) op de dvd aanwezig is. Errg vreemd allemaal.....

Groeten

Brandon

P.S of discreet beter is dan matrix zijn de meningen over verdeeld. Je totale hoeveelheid informatie (kb/s) per kanaal wordt dan namelijk wel minder....aangezien je zes ipv vijf discrete kanalen gebruikt.
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Scarp

Ik heb T2 net ook even getest. Blijkbaar heeft die dus niet de DD-EX flag, zodat een versterker niet automatisch naar het goede formaat springt. Als ik mijn systeem op "auto" zet (zodat ie automatisch het signaal herkent) dan geeft ie gewoon DD. Ik kan 'm echter gewoon op DD Ex zetten en dan komt er gewoon geluid uit de achterste speakers.
De DTS 5.1 ES track herkent ie in automatische mode als DTS Matrix 6.1.
Misschien toch iets mis met de instellingen van je apparaat?

De discussie of DD EX of DTS ES beter of slechter is zullen we hier maar niet voeren :)