160 DB - 16 HZ

Started by gast_001, August 30, 2006, 10:02:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


mikeske

ben er nu naar aan het kijken  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

El Penumbra


Interficior

Mythbusters die even een megasubwoofer maken van ~50" groot met een excursie van ~15cm, zo niet wat meer, gevoed door een diesel. :o
Take it or lease it

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

graafke


gast_001

ja lachuhhh

Overigens met windows mediaplayer doet ie het bij gewoon zonder problemen !

Del member

Hahah what's your melody :

first gear
second gear
third gear

Verslaat die 12000 Watt PMPO MTX Jackhammer pimpwoofer met glans.

1 watt -> 100dB
10 watt -> 110dB
100 watt -> 120dB
1000 watt -> 130dB
10000 watt -> 140dB

Veel meer zal die pimpwoofer niet aankunnen (zulke high-spl woofers zijn typisch 100dB/1 Watt).

Jinsu

Quote from: Interficior on August 30, 2006, 10:32:32
Mythbusters die even een megasubwoofer maken van ~50" groot met een excursie van ~15cm, zo niet wat meer, gevoed door een diesel. :o

Hoi,

Met een 15", is al een excursie van 12cm te halen geen wereldwonder dus :D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

B.J.


Interficior

Quote from: Jinsu on August 30, 2006, 13:47:41
Hoi,

Met een 15", is al een excursie van 12cm te halen geen wereldwonder dus :D .

MvGr,

Jens
Met elk formaat is een willekeurige excursie te halen.. Alleen soms wordt het nogal onhandig hè. Maar het gaat meer om het idee, dat woofers van dergelijke formaten genoeg hebben aan 1mm excursie om je totale huis om te keren. Als je er dan ook nog eens zo'n zieke, perfect lineaire excursie van ~15 cm uitkomt, dat vind ik wel degelijk knap. Dat het een wereldwonder is heb ik nooit gezegd, maar het is wel degelijk extreem om hem aan de crankshaft van je diesel te gooien. Voordeel is dus wel dat je een perfecte lineariteit hebt, je kunt niet krijgen dat je magneetveld afneemt, of door progressieve ophangingen dat het een-en-ander wordt gecurbt. Misschien is dit wel een serieus leuke manier om een woofer te maken, maar dan er wel voor zorgen dat je je ecxursie kunt regelen.
Take it or lease it

Del member

Quote from: Interficior on August 30, 2006, 15:36:23
Met elk formaat is een willekeurige excursie te halen.. Alleen soms wordt het nogal onhandig hè. Maar het gaat meer om het idee, dat woofers van dergelijke formaten genoeg hebben aan 1mm excursie om je totale huis om te keren. Als je er dan ook nog eens zo'n zieke, perfect lineaire excursie van ~15 cm uitkomt, dat vind ik wel degelijk knap. Dat het een wereldwonder is heb ik nooit gezegd, maar het is wel degelijk extreem om hem aan de crankshaft van je diesel te gooien. Voordeel is dus wel dat je een perfecte lineariteit hebt, je kunt niet krijgen dat je magneetveld afneemt, of door progressieve ophangingen dat het een-en-ander wordt gecurbt. Misschien is dit wel een serieus leuke manier om een woofer te maken, maar dan er wel voor zorgen dat je je ecxursie kunt regelen.

Probleem is dat de excursie vast is, hij zit immers op die crankshaft vast, alleen de frequentie is regelbaar door het toerental.

Vandaar ook : what's your melody

first gear
second gear
third gear

:)

Interficior

Mijn laatste zin was je toch zeker niet ontglipt? ;)

Je kunt ervoor zorgen dat de lengte tot de as kan fluctueren bijvoorbeeld. Toch denk ik dat je problemen krijgt wanneer je signaal meer informatie bevat dan slechts een sinus, dus het idee kan sowieso in de prullenbak. ;D
Take it or lease it