Wie kent een (gratis) online database om CD's en DVD's in op te slaan?

Started by Jean Sibelius, August 29, 2006, 19:26:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Ik heb ondertussen hier al op het forum en op Internet gezocht, maar de database die Frank voorstelt in een ander topic gaat waarschijnlijk uit de lucht en alle andere software die ik tegenkom kost al snel $50 of meer.

Zijn er toevallig óók nog gratis programma's die ik kan downloaden en die:
- CD's herkennen via Internet
- >100 CD's kunnen bevatten
- Waarvan de content via Internet beschikbaar is te stellen
- ...

Graag jullie reactie(s)!

Groetjes, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Arno P


Yoda2005

Niet helemaal gratis, maar wel het vermelden waard: Delicious Library voor de Mac gebruikers.
http://www.delicious-monster.com/
Even de barcode voor de webcam houden en alle gegevens worden automatisch binnengehaald!


AppleMies

Quote from: Yoda2005 on August 30, 2006, 16:05:41
Niet helemaal gratis, maar wel het vermelden waard: Delicious Library voor de Mac gebruikers.
http://www.delicious-monster.com/
Even de barcode voor de webcam houden en alle gegevens worden automatisch binnengehaald!



Zeer makkelijk ja.  Helaas werkt dit proggie met een database waar bijna of helemaal geen Europese titels in staan.  Dus voor ons Ollanders weinig of geen bruikbaar proggie. :(
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

R

Nee joh, af en toe even switchen met de landinstellingen, bij mij ging bijna er alles er zo in.

Quote from: AppleMies on August 30, 2006, 16:32:42
Zeer makkelijk ja.  Helaas werkt dit proggie met een database waar bijna of helemaal geen Europese titels in staan.  Dus voor ons Ollanders weinig of geen bruikbaar proggie. :(

Yoda2005

Bij mij pakt hij bijna alle titels hoor, je kunt kiezen uit diverse databases, oa uit Engeland en
Duitsland, en anders kun je een bijzondere DVD/D/Boek zelf toevoegen.

AppleMies

Sorry hoor.  Ik heb Delicious nu een paar keer aan de tand gevoeld maar voor een grotendeels in Nederland aangeschafte DVD collectie is het een nagegenoeg nutteloos programma.  Ik heb ook getoggeld tussen landen (dat vind ik al ruk).  En om de hele collectie handmatig in te gaan voeren vind ik bepaald niet uitblinken in gebruiksvriendelijk.  Het ziet er allemaal wel erg leuk uit, veel mogelijkheden.  De barcode scannen met de iSight meestal wel redelijk goed, niet super.  Maar ik blijf bij mijn eerdere standpunt, voor Nederland nog erg zinloos.  Ik ga er in ieder geval (nog) geen $40 voor lappen!!


gr


AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Jean Sibelius

Quote from: myself on September  2, 2006, 00:03:24
erg mooi is
http://www.collectorz.com/music/
zo goed als gelijk aan de sw die voor de Mac beschikbaar is
Deze had ik inderdaad óók gevonden via Internet.
Kost inderdaad wel geld, maar voldoet wel precies aan hetgeen wat ik ervan verwacht ;D

Ik heb hier helaas géén webcam, dus dan wordt het lastig om codes in te lezen.
Om nu mijn hele DVD en CD-collectie (wederom) handmatig in te voeren, gaat me óók wel erg ver.

Misschien dan toch maar gewoon betalen voor een (uitontwikkeld) pakket van het pakket.
Ben op dit moment vooral geld uit aan het geven aan software (CD's/DVD's en PS2-spellen), dan kan dit er óók nog wel bij!

Iedereen bedankt voor jullie suggesties, maar gezien de opmerkingen ben ik bang dat ik me al snel ga irriteren aan de gebruikers(on)vriendelijkheid.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

myself

Quote from: HSN on September  3, 2006, 13:10:42
Deze had ik inderdaad óók gevonden via Internet.
Kost inderdaad wel geld, maar voldoet wel precies aan hetgeen wat ik ervan verwacht ;D
ff googlen  ;)
Quote
Ik heb hier helaas géén webcam, dus dan wordt het lastig om codes in te lezen.
Om nu mijn hele DVD en CD-collectie (wederom) handmatig in te voeren, gaat me óók wel erg ver.
met alleen het unieke id van de CD kun je hem ook voeden... scheelt flink wat tikwerk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Jean Sibelius

Ik heb ondertussen een freeware versie van www.collectorz.com gedownload (zowel voor CD's als DVD's).

Naast een persoonlijke database wil ik deze gegevens online kunnen weergeven.

Is er toevallig iemand die dit al heeft gedaan (en hoe werkt zoiets) ->
ben behoorlijk onbekend op het gebied van zelf websites maken, e.d.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

grid8400

http://www.powermovielist.com/

Die gebruik ik zelf.. zit een redelijk toch goed fetch script in die gegevens uit IMDB trekt.. snel en simpel, en als je een beetje thuis bent in code, kan je hem behoorlijk goed customizen..
Samsung LED UE55D8000 - Denon 2807 - KEF front iQ9 / center iQ6c / surround iQ1 - BD6500 - macmini PLEX

myself

Quote from: HSN on September  3, 2006, 19:38:13
Ik heb ondertussen een freeware versie van www.collectorz.com gedownload (zowel voor CD's als DVD's).

Naast een persoonlijke database wil ik deze gegevens online kunnen weergeven.

Is er toevallig iemand die dit al heeft gedaan (en hoe werkt zoiets) ->
ben behoorlijk onbekend op het gebied van zelf websites maken, e.d.
je kunt toch exporteren naar HTML, en die kun je zo op je website zetten
(ook een XML interface zit er in geloof ik)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip