Masking

Started by Starred, August 25, 2006, 16:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


jaco

Leuk inderdaad, alleen is het wel een vrij kostbare oplossing vrees ik.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Zymotic

Zijn er tegenwoordig nog betaalbare oplossingen op de markt voor een fixed-frame met masking?

denoontje

Quote from: Zymotic on August  4, 2020, 07:23:36
Zijn er tegenwoordig nog betaalbare oplossingen op de markt voor een fixed-frame met masking?

wat noem je betaalbaar?

PascalP

Denk dat WS Spalluto de 'betaalbaarste' is als je niet aan de DIY wilt
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Zymotic

#5
Quote from: denoontje on August  4, 2020, 07:25:08
wat noem je betaalbaar?

Rond de €1000,-  Bij Grobi hebben ze er wel 1, maar vroeg me af of er meer keuze was.

denoontje

WS Spalluto is degene die ik heb.
Was even vechten in het begin, maar nu heb ik goed door hoe je hem in en uit moet trekken

Zymotic

Kan je dat eens uitleggen? Loopt het stroef oid?

Zymotic

Inmiddels ook de DELUXX Cinema Frame V-Adjustable gevonden binnen dit budget. Iemand daar ervaring mee?

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

darkrunner

Quote from: Zymotic on August  4, 2020, 09:16:34
Inmiddels ook de DELUXX Cinema Frame V-Adjustable gevonden binnen dit budget. Iemand daar ervaring mee?
Geen ervaring maar zou niet weten waarom die niet geschikt zou kunnen zijn tov een 2/3x duurdere.

denoontje

Quote from: Zymotic on August  4, 2020, 09:08:33
Kan je dat eens uitleggen? Loopt het stroef oid?

ik dacht dat ik de masking (beneden deel) eerst helemaal uit moest trekken (maskingstand) (net als rolgordijn), dan rukje om veer te ontgrendelen en dat ie dan weer oprolde.
Gevolg dat masking vastzat en niet inrolde...

Maar een minirukje ongeacht de maskinghoogte  is al voldoende.
Dus met beleid ;-)

Zymotic

Zijn er ook sponsoren die deze verkopen? (Deluxx of Spalluto)

denoontje

Quote from: Zymotic on August  4, 2020, 13:53:01
Zijn er ook sponsoren die deze verkopen? (Deluxx of Spalluto)

ik heb hem via Vik (cinemike)

Zymotic

Quote from: denoontje on August  4, 2020, 14:26:02
ik heb hem via Vik (cinemike)

Dank je, ik ga hem een pb sturen!

Zymotic

Quote from: denoontje on August  4, 2020, 08:53:59
WS Spalluto is degene die ik heb.
Was even vechten in het begin, maar nu heb ik goed door hoe je hem in en uit moet trekken

Als ik bij  WS op de website kijk, geven ze aan dat dit scherm geschikt is voor HD. 4K wordt niet genoemd (bij andere schermen wel). Jij draait wel 4K, ervaar je enige problemen hiermee?

https://wsspalluto.de/produkte/rahmenleinwaende/ws-gr-multiformatframe.html

denoontje

Quote from: Zymotic on August  7, 2020, 16:49:15
Als ik bij  WS op de website kijk, geven ze aan dat dit scherm geschikt is voor HD. 4K wordt niet genoemd (bij andere schermen wel). Jij draait wel 4K, ervaar je enige problemen hiermee?

https://wsspalluto.de/produkte/rahmenleinwaende/ws-gr-multiformatframe.html

Nope Vik was ook heel erg te spreken over het gebruikte doek.

Zymotic

Quote from: denoontje on August  7, 2020, 16:58:16
Nope Vik was ook heel erg te spreken over het gebruikte doek.

Goed om te weten! Nu nog even wachten op een prijs. Ik heb nu een scherm van 230cm breed. Ik ga voor een 220 denk ik. De volgende optie is 235 en die red ik net aan met maximale zoom.

reza

Ik zou nooit kleiner gaan. Daar ga je echt spijt van krijgen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Ga ik die 10 cm echt merken denk je? En kan het geen kwaad om op de uiterste zoom-stand te staan?

reza

Oh dat weet ik wel heel zeker.
10 cm breder met projectoren zie je altijd, dat is behoorlijk, want het is natuurlijk niet alleen de breedte die je mist, het gaat ook van de boven en onderkant af.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Ik was ook naar deze aan het kijken:

deluxx-cinema-frame-v-adjustable-235-x-132cm-16-9-21-9-aspect-ratio-matte-white-polaro-fabric aan het kijken. Waar ik me een beetje zorgen over maak na wat Annewiek mij vertelde, is dit Mat wit, fijn gestructureerd projectiedoek speciaal voor HD / Ultra HD-content . Dat het fijn gestructureerd problemen kan geven met 4k.

darkrunner

#22
Vooral in 2:35:1 ga je die 10 cm merken, van 230 naar 220 is toch een downgrade zou voor de 230/235 gaan als je dit kwijt kan.
http://www.displaywars.com/100-inch-235x1-vs-106-inch-235x1

reza

Ik zou ook eens kijken bij xodiac ( grobi )
Zeer mooie doeken en betaalbaar.
Eventueel custum made.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Quote from: reza on August  7, 2020, 17:30:36
Ik zou ook eens kijken bij xodiac ( grobi )
Zeer mooie doeken en betaalbaar.
Eventueel custum made.

Heb ik ook gezien, wel 2x zo duur  :(