Interlink shootout bij Audioloog

Started by hifiman, August 25, 2006, 09:41:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

#425
Quote from: Raphie on September 24, 2006, 13:04:49
dus toch maar geen zelfbouw meer? of ga je toch nog experimenteren?
Rust in de kont nu?  ;D
Als je de interlink bedoeld, de spullen heb ik liggen dus dat zelfbouwen ga ik nog wel doen ja. Alleen de insteek is nu wat anders, niet zo zeer meer als vervanging voor de cd speler interlink maar waarschijnlijk op een andere plek in de set (dvd speler ofzo).

Rust? Man ik wordt gek (en blut) van deze hobby  >:D

advr



welterusten alvast ;D ;D

Leuk verslag over de LATjes, het blijven leuke kabels 8) 8)

Als tussen oplossing naar mijn ultieme LP12 - Graaf interlink (dat gaat sowieso nog een jaar duren) ga ik er waarschijnlijk einde van het jaar ook een kopen.  ;D de IC-300 signature wel te verstaan :D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on September 24, 2006, 20:50:00
Leuk verslag over de LATjes, het blijven leuke kabels 8) 8)
Ja mooi spul hoor, ook al is het geen LG  ;)

Quote from: advr on September 24, 2006, 20:50:00
Als tussen oplossing naar mijn ultieme LP12 - Graaf interlink (dat gaat sowieso nog een jaar duren) ga ik er waarschijnlijk einde van het jaar ook een kopen.  ;D de IC-300 signature wel te verstaan :D
Kijk, leuk!  :)

hifiman

Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt en het LAT AC-2 MK-I powercord aangeschaft  :) Ik had geluk, het was een demo powercord dus ik kreeg een leuke korting  :)

De slissende s-klanken zijn met dit powercord echt een stuk minder en het stereobeeld lijkt net even wat 3 dimensionaler te worden  :)

Ik wil dus ook nog eenzelfde powercord gaan proberen op mijn geintegreerde versterker, hopelijk heeft Studio Alkmaar nog een demo versie want dat scheelt weer pingping  ;D Ik heb de hoop dat met eenzelfde powercord op de versterker het slissen helemaal weg zal zijn. Ik ben benieuwd!

Verder ben ik blij dat ik maar 2 stereo apparaten heb  ;D

advr



je mag wel een LATje lenen van mij  8)

dan weet je het zo. :D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

myself

#430
probeer eens een cinegoo stroomkabel  ;) 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

hifiman

Quote from: advr on September 25, 2006, 11:26:13

je mag wel een LATje lenen van mij  8)

dan weet je het zo. :D
Dat is aardig van je Ad. Maar het zal niet nodig zijn want dat mag van Studio Alkmaar ook, met als voordeel dat tie dan eventueel gelijk kan blijven  ;D

hifiman

Quote from: myself on September 25, 2006, 11:30:32
probeer eens een cinegoo stroomkabel  ;) 8)
Tsja er zijn ongetwijfel nog honderd andere goede powercords, maar de LAT blijkt goed te bevallen en is "betaalbaar", dus ik hou het daar even bij denk ik.

advr

Quote from: Audioloog on September 25, 2006, 11:42:10
Dat is aardig van je Ad. Maar het zal niet nodig zijn want dat mag van Studio Alkmaar ook, met als voordeel dat tie dan eventueel gelijk kan blijven  ;D

ok, ik ken mijn plaats ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman


hifiman

Quote from: DA BoSS on September 10, 2006, 12:16:32
-Schokkend hoeveel invloed akkoustiek heeft in deze setup...
-Ruimte loopt erg snel 'vol'
-Schokkend hoe gevoelig/klein de sweetspot was!
Zelfs direct naast de sweetspot (30cm) onstond echt een ander beeld dan direct op de sweetspot. Ikzelf zat voor een groot deel van de shootout 60/70 cm van de sweetspot vandaan, dus mijn opmerkingen waren niet altijd consistent met wat je op de sweetspot waarnam :-[
-Veel van mijn muziek klonk niet lekker (ik denk vooral aan Moloko), akkoustische muziek vond ik het beste uit de verf komen in je set

Als ik heel eerlijk moet zijn, zou ik je akkoustiek/ruimte een onvoldoende geven(sorry :P) .
Aan je apparatuur ligt het niet, dat is niet de beperkende factor denk ik.
Lastig dilemma, zoals je zelf ook al aansneed, want je bent op zich erg tevreden met de speakers maar ze zijn gewoon te groot voor je ruimte....
Alhoewel ik er geen wonderen van verwacht gaan we toch proberen er wat aan te doen, en dan gelijk redelijk rigoreus  ;D

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50752.0

searcher

Quote from: advr on September 25, 2006, 11:45:55
ok, ik ken mijn plaats ;D ;D

Bij  jouw krijg je toch een bosche boll erbij ,,,,  ;D

                                                                 Gr Searcher



advr

Quote from: searcher on October 20, 2006, 21:51:20
Bij  jouw krijg je toch een bosche boll erbij ,,,,  ;D

                                                                 Gr Searcher

jij wel ;D

en ik maar kijken of ik ergens toch nog  een That's DVD-R of Nashua DVD-R kan vinden.
Ze zijn er gewoonweg niet meer ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

searcher

Quote from: advr on October 22, 2006, 15:41:31
jij wel ;D

en ik maar kijken of ik ergens toch nog  een That's DVD-R of Nashua DVD-R kan vinden.
Ze zijn er gewoonweg niet meer ;D ;D

Ad.

LOL met de sony hd dvd recorder is dat ook weer opgelost,.... ;D

                                                                    Gr Searcher



advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

searcher

Quote from: advr on October 23, 2006, 17:59:29
dus ik hoef niet meer te zoeken? :o :o

>:D   ;D

                                               Gr Searcher



hifiman

Quote from: Audioloog on September 10, 2006, 10:46:27
Eens kijken hoe de LAT - IC300 MKII het ervanaf gaat brengen  ;D

- helder
- levendig
- behoorlijk breed geluidsbeeld
- s-klanken slissen

Het is jammer van die s-klanken want verder vind ik dit een fijne kabel. Helaas is het geslis uiteindelijk toch een te groot minpunt en deze zal het niet gaan worden in mijn set  :-X

Haha het kan raar lopen: deze kabel is het dus toch geworden en er is (uiteindelijk) totaal geen geslis  ;D

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Quote from: advr on December 10, 2006, 09:01:34
het kan raar lopen ;D ;D

Bij Audioloog loopt het altijd raar. ::)

Het is pas raar als het voorspelbaar af zou lopen! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on December 10, 2006, 10:26:45
Bij Audioloog loopt het altijd raar. ::)
Is dat zo  ???

Quote from: Audiofiel on December 10, 2006, 10:26:45
Het is pas raar als het voorspelbaar af zou lopen! ;D
Daar zit wel wat in ja  ;D

garmtz

Een goede kabel zal vaak de tekortkomingen ergens anders blootleggen. Wellicht was dat ook het geval met de LAT... ;)

hifiman

Quote from: garmtz on December 11, 2006, 11:17:26
Een goede kabel zal vaak de tekortkomingen ergens anders blootleggen. Wellicht was dat ook het geval met de LAT... ;)
Ik denk zelf inderdaad dat dat het geval was!  :)

Jean Sibelius

Zoekende naar een nieuw te aanschaffen HDMI-kabel kwam er ineens een 'hit' op dit topic.
Tjonge, dit is alweer best lang geleden (maar heb er zeker leuke contacten aan over gehouden) ;D

Overigens grappig om te zien dat nog (bijna) iedereen actief is op het forum.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)