Interlink shootout bij Audioloog

Started by hifiman, August 25, 2006, 09:41:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beunky

Quote from: FrankB on August 29, 2006, 09:47:25
Het is wel meteen duidelijk wie de broek aan heeft, en jullie wonen nog niet eens samen ;D

Lol dit was al afgesproken (drie weken voordat ik dit afsprak) en ik had er niet meer aan gedacht...

Quote from: Citroloog on August 29, 2006, 09:49:08
Heet die vriendin toevallig Murphy? ::)

;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

hifiman

Quote from: Citroloog on August 29, 2006, 09:49:08
Heet die vriendin toevallig Murphy? ::)
Ik wist het, Murphy's law gaat altijd op dus ook hier  ;D

Maar even serieus, het zou jammer zijn als je niet kan komen Mark. In eerste instantie laat ik de datum even op de 9e want als ik die gaan veranderen dan kunnen er ongetwijfeld anderen weer niet...

hifiman

Quote from: beunky on August 29, 2006, 09:56:31
Lol dit was al afgesproken (drie weken voordat ik dit afsprak) en ik had er niet meer aan gedacht...

;D ;D
Je bent te eerlijk, je had gewoon moeten zeggen dat je dit al 6 weken geleden afgesproken had  >:D

tiptop

Hoi Ronald,

9 september moet ik helaas werken. Jammer.

Veel plezier iig met z'n allen ;)

Groeten,

Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Quote from: tiptop on August 29, 2006, 16:42:09
9 september moet ik helaas werken. Jammer.
Jammer, Fabian... Ach een volgende keer ben je vast weer van de partij  :)

tiptop

Quote from: Audioloog on August 29, 2006, 18:04:09
Jammer, Fabian... Ach een volgende keer ben je vast weer van de partij  :)
Je hebt aardig wat veranderd sinds de laatste shoot-out zie ik aan je signature.
Heeft het geholpen? :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

#56
Quote from: tiptop on August 29, 2006, 20:27:34
Je hebt aardig wat veranderd sinds de laatste shoot-out zie ik aan je signature.
Heeft het geholpen? :)
Je vraagt het net iets te vroeg  ;D
De cd speler staat momenteel ergens anders (wordt gemodificeerd) en de juiste interlink moet dus nog gekozen worden. Daarna kan ik je vraag eigenlijk pas goed beantwoorden  ;D


tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Beunky kan helaas toch niet komen (heeft hij via PM laten weten). Echter misschien komt hij later op de middag misschien toch nog even langs.

We zijn dan met mij meegeteld dus met zijn vieren, wat vinden de andere aanwezigen? Nog iemand uitnodigen of wel lekker rustig met vier man  ???

hifiman

Deze zelfbouw pruts kabel wil ik ook graag in de vergelijking meenemen. Vandaag even aangesloten en klinkt wat rustiger dan de zilveren RScable die ik nu gebruik. Of ze ook echt beter zijn is de vraag natuurlijk. Daar heb ik ze ook nog te kort voor kunnen beluisteren (1 minuut ofzo). Van het weekend ga ik er eens serieus naar luisteren.

Het is dus een kabel gemaakt van een stukjes Wyrewizard Spellbinder luidsprekerkabel  ;D

hifiman

Quote from: jan-rotterdam on August 25, 2006, 15:02:53
Als er nog wat input nodig is met Siltech bekabeling dan hou ik me aanbevolen  ;D

Groeten Jan
Hoi Jan,

Aangezien Beunky niet kan komen heb jij misschien zin om zijn plaats in te nemen en met een Siltech interlink langs te komen  ???

DA BoSS

hoi Audioloog,

Ik zat nog een beetje te denken..(jaja ;D)....
Hoeveel interlinks willen we 'echt' beluisteren?

Geven we elk paartje eerst een kwartiertje om kennis mee te maken en kiezen we er dan 3 uit om nader aan de tand te voelen? Of had je iets anders in gedachte?


(iig uitkijken dat we niet té veel willen..)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

@ Audioloog

Ja hoor,

mail me de gegevens maar door.

Ik kan onderstaande interlinks meenemen, laat maar weten wat je voorkeur heeft:


  • Siltech Signature - Forbes Lake G-6 versie
  • Siltech Signature - Snow Lake G-6 versie
  • Siltech Signature - Compass Lake G-5 versie
  • Van den Hull - The First (oude versie zonder koolstof mantel)

Groeten Jan


DA BoSS

#63
Quote from: jan-rotterdam on September  1, 2006, 10:51:24
@ Audioloog

Ja hoor,

mail me de gegevens maar door.

Ik kan onderstaande interlinks meenemen, laat maar weten wat je voorkeur heeft:


  • Siltech Signature - Forbes Lake G-6 versie
  • Siltech Signature - Snow Lake G-6 versie
  • Siltech Signature - Compass Lake G-5 versie
  • Van den Hull - The First (oude versie zonder koolstof mantel)

Groeten Jan



jan, in het kader van de betaalbaarheid zou ik zelf opteren voor de goedkoopste siltech G5 6 ... 8)

mvg,

edit: leuk dat je ook komt!!!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Quotejan, in het kader van de betaalbaarheid zou ik zelf opteren voor de goedkoopste siltech G5...

Compass Lake is de enige G-5 versie die ik heb, is helaas ook de duurste. Ik zal de Forbes Lake G-6 meenemen

Groeten Jan


Audiofiel

Zijn alle meegebrachte kabels nu ook gewoon XLR? Anders wordt het moeilijker vergelijken ben ik bang. Exact dezelfde kabel in cinch of XLR zal anders klinken door het principe en door de implementatie van balancend in zowel bron als versterker.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jan-rotterdam

De Forbes Lake heeft cinch pluggen, ik heb helaas geen kabels met XLR pluggen

Groeten Jan


DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Quote from: jan-rotterdam on September  1, 2006, 11:04:21


Compass Lake is de enige G-5 versie die ik heb, is helaas ook de duurste. Ik zal de Forbes Lake G-6 meenemen

Groeten Jan

...'t is natuurlijk ook wel weer een buitenkansjes al je mooie Siltech interlinks te horen & onderling te vergelijken, dat lijkt me ook erg leuk!

Maar of het bij de opzet van de avond past ? Ik geef het woord aan Audioloog ...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Ik gebruik momenteel een XLR. Maar voor het vergelijken maakt het volgens mij niet zoveel uit of het XLR of RCA is. Als ik een rscable XLR vergelijk met een rscable RCA in mijn set dan hoor ik geen essentiele klankverschillen. Maar het mooiste is natuurlijk als iedereen een XLR versie meeneemt maar dat zal wel geen haalbare kaart zijn..

hifiman

Quote from: DA BoSS on September  1, 2006, 10:49:15
hoi Audioloog,

Ik zat nog een beetje te denken..(jaja ;D)....
Hoeveel interlinks willen we 'echt' beluisteren?

Geven we elk paartje eerst een kwartiertje om kennis mee te maken en kiezen we er dan 3 uit om nader aan de tand te voelen? Of had je iets anders in gedachte?


(iig uitkijken dat we niet té veel willen..)


Wat ik voorstel is het volgende. We kiezen 1 of 2 nummers (cd tracks) uit om mee te beoordelen (suggesties?). We luisteren dan eerst met mijn huidige interlink (RScables zilveren interlink), nemen die als referentie en dan gaan elke interlink kort beluisteren om zo een eerste indruk op te doen.

Er zullen dan ongetwijfeld al wat interlinks afvallen cq er (in  positieve zin) uitspringen. De overgebleven interlinks gaan we dan wat langer beluisteren en met elkaar vergelijken.

Ik zorg uiteraard dat het geluidsnivo via de xlr en rca ingang op de versterker gelijk is (kan ik instellen!)

hifiman

Quote from: jan-rotterdam on September  1, 2006, 10:51:24
@ Audioloog

Ja hoor,

mail me de gegevens maar door.

Ik kan onderstaande interlinks meenemen, laat maar weten wat je voorkeur heeft:


  • Siltech Signature - Forbes Lake G-6 versie
  • Siltech Signature - Snow Lake G-6 versie
  • Siltech Signature - Compass Lake G-5 versie
  • Van den Hull - The First (oude versie zonder koolstof mantel)

Groeten Jan


Leuk dat je ook komt Jan!

Ik stuur je zo een PM met mijn gegevens!

Wat de keuze van de interlinks betreft, ik heb er max 200 a 300 euro voor over (eventueel 2de hands) als ik zelf een andere interlink zou gaan kopen, dus het lijkt me het meest voor de hand liggend interlinks mee te nemen die aan dat criterium voldoen.

Audiotwin

Quote from: Audioloog on September  1, 2006, 11:54:21
Ik gebruik momenteel een XLR. Maar voor het vergelijken maakt het volgens mij niet zoveel uit of het XLR of RCA is. Als ik een rscable XLR vergelijk met een rscable RCA in mijn set dan hoor ik geen essentiele klankverschillen. Maar het mooiste is natuurlijk als iedereen een XLR versie meeneemt maar dat zal wel geen haalbare kaart zijn..

Ik had hier dezelfde interlink van Medevoort met RCA en XLR en hoorde toch wel verschil in het voordeel van XLR wat natuurlijk ook komt door de gebalanceerde voor en eindversterker.

Ar
Tevredenheid!!!

jan-rotterdam

QuoteWat de keuze van de interlinks betreft, ik heb er max 200 a 300 euro voor over (eventueel 2de hands) als ik zelf een andere interlink zou gaan kopen, dus het lijkt me het meest voor de hand liggend interlinks mee te nemen die aan dat criterium voldoen.

Dan vallen de Siltechs denk ik af, zijn 2e hands niet voor dat bedrag te verkrijgen. Ik zal de Forbes Lake in ieder geval meenemen zodat je een indruk kunt krijgen van Siltech, een interlink uit de Classic serie is denk ik wel voor dat bedrag te verkrijgen.

P.s. bedankt voor de uitnodiging

Groeten Jan


hifiman

Quote from: Audiotwin on September  1, 2006, 12:18:10
Ik had hier dezelfde interlink van Medevoort met RCA en XLR en hoorde toch wel verschil in het voordeel van XLR wat natuurlijk ook komt door de gebalanceerde voor en eindversterker.

Ar
Ik hoor ook wel verschil, maar ik vind (in mijn set) die verschillen kleiner dan tussen de interlinks onderling zeg maar.