Interlink shootout bij Audioloog

Started by hifiman, August 25, 2006, 09:41:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Hoi allemaal,

Naar aanleiding van dit topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=48398.0
is er weer een shootout geboren  ;D

De datum
Zaterdagmiddag 9 september vanaf 12:00

De aanwezigen
HSN (Jan)
Audiofiel (Arjen)
Da Boss (Jasper)
Jan-Rotterdam (Jan)
Audioloog (Ronald)

Hiermee zit de shootout al vol, helaas kunnen er dus geen aanmeldingen meer plaatsvinden (tenzij er deelnemers afvallen).

De deelnemende interlinks
Nordost Red Dawn (HSN)
Nordost Tyr (HSN) - 1500 euro (1 meter)
XLR Madrigal HPC (Audiofiel) - 225 euro (1 meter)
XLR ArtSpeak (Audiofiel) - 370 euro (60 cm)
LAT international IC-300 Signature (Da Boss) - 309 euro
Chord Chorus (Da Boss)
Siltech Forbes Lake G-6 (Jan-Rotterdam) - 3060 euro
XLR RScable silver (Audioloog) - 85 euro (1 meter)
zelfpruts Wyrewizard Spellbinder ls kabel interlink (Audioloog)  - 30 euro

Ik gebruik momenteel een XLR. Maar voor het vergelijken maakt het volgens mij niet zoveel uit of het XLR of RCA is. Als ik een rscable XLR vergelijk met een rscable RCA in mijn set dan hoor ik geen essentiele klankverschillen. Maar het mooiste is natuurlijk als iedereen een XLR versie meeneemt maar dat zal wel geen haalbare kaart zijn..

Aandachtspunten bij het beoordelen van de interlinks:
- laag (strakheid)
- midden (presentheid)
- hoog (scherp/vermoeiend)
- neutraliteit
- ruimtelijkheid (breed, diep, hoog, loskomen speakers)
- detaillering (tevens schoon en focussering)
- coherentie (1 geheel?)

De set
C.E.C. TL5100Z snaaraangedreven geintegreerde cd speler met Tent Clock
RScable silver interlink plus alle te proberen interlinks   
Lyngdorf SDAi2175 geintegreerde stereo versterker
Wyrewizard Spellbinder luidsprekerkabel
Paradigm Reference Studio 60 v3 luidsprekers met verbeterde scheidingsfilters

De inwendige mens
Aanwezige dranken: koffie, thee, cola, bier, wijntje, sapjes.
Verder zorg ik natuurlijk voor wat snacks  :)
Mochten er mensen een hapje willen eten voor ze weer naar huis gaan of wat langer willen blijven dan bestellen we die gewoon een chineesje of pizza of wat dan ook  ;D Ik hoor net van de vrouw dat wij die avond een eetafspraak hebben bij een vriendin van haar, dat betekent dat iedereen om uiterlijk 18:00 de deur uit moet  :-\ Want anders lig ik in echtscheiding  ;D


Wat staat er nog meer op de agenda tijdens deze shootout
Gezellig kleppen over de hobby
Als de deelnemers het leuk vinden kunnen er ook cd's meegenomen worden zodat we van elkaar nieuwe muziek kunnnen leren kennen. Het zou dan leuk zijn om juist geen mainstream muziek mee te nemen.


beunky

Ik hou het bij de NBS.
Dat lijkt me meer dan genoeg eigenlijk... ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

hifiman

Quote from: beunky on August 24, 2006, 18:30:55
Dan neem ik ff een paar verschillende interlinkjes mee :D

Quote from: beunky on August 25, 2006, 10:15:05
Ik hou het bij de NBS.
Dat lijkt me meer dan genoeg eigenlijk... ;)

Prima uiteraard, ik pas het aan in de startpost  ;D

Audiofiel

Quote from: Audioloog on August 25, 2006, 09:41:02
De deelnemende interlinks
NBS Dragon/Fly II  (Beunky)
verschillende Nordost interlinks (HSN)
XLR Madrigal HPC en XLR ArtSpeak (Citrofiel)
LAT international IC-300 Signature en een Chord Chorus interlink (Da Boss)
XLR RScable silver interlink (Audiofiel)

;D ;D Dat krijg je er van. Heb je je naam van tingtong5 veranderd naar het verwarrende Audioloog, maak je zelf de vergissing... Vind je het gek dat ik maar Citrofiel ben gaan heten... :P ;D


Oh ja, ik kom natuurlijk graag langs. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

#4
Quote from: Citrofiel on August 25, 2006, 10:23:47
;D ;D Dat krijg je er van. Heb je je naam van tingtong5 veranderd naar het verwarrende Audioloog, maak je zelf de vergissing... Vind je het gek dat ik maar Citrofiel ben gaan heten... :P ;D


Oh ja, ik kom natuurlijk graag langs. :D
Haha je hebt gelijk.  ;D Misschien verander in mijn naam binnenkort wel in citroloog  >:D

Maar leuk jij bent er dus ook bij! Ik wacht nog even de bevestiging van HSN af en dan gaan we een datum prikken die ons allen schikt!  :)

Audiotwin

Quote from: Citrofiel on August 25, 2006, 10:23:47
;D ;D Dat krijg je er van. Heb je je naam van tingtong5 veranderd naar het verwarrende Audioloog, maak je zelf de vergissing... Vind je het gek dat ik maar Citrofiel ben gaan heten... :P ;D



Ik dacht net aan een wijziging naar Citroloog. ;D

Ar
Tevredenheid!!!

hifiman

Quote from: Ar on August 25, 2006, 10:51:50
Ik dacht net aan een wijziging naar Citroloog. ;D

Ar
Ja want Aroloog of Arofiel dat klinkt echt niet  ;D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jan-rotterdam

#8
Als er nog wat input nodig is met Siltech bekabeling dan hou ik me aanbevolen  ;D

Groeten Jan

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

vibuthi

#11
Ook al gepost in "dat andere topic", maar hier wellicht meer op zijn plaats:

Als ik het goed begrijp gaat dit een "blinde" luistertest worden dus?

Ben benieuwd.....

(Ik had overigens graag een "non believer" erbij gezien om toe te zien op de test, niet direct uit wantrouwen, maar zodat er achteraf niets in twijfel getrokken kan worden door het "andere kamp")

Zelf had ik meer heil gezien in een test waarbij een "non-believer" met wat verschillende kabels (liefst zo verschillend mogelijk, koper/zilver, twisted/single stranded, dropveter/superduur) een paar "believers" afging en hier een aantal keer wat kabels verwisselt zonder dat de "believer" kan zien welke er speelt. (eventueel onder toezicht van een andere "believer" die niks mag zeggen  ;D). Op deze manier voorkom je de bekende excuses. (van beiden kanten)


Groetjes, Gideon

hifiman

Het doel is overigens niet om iemand te overtuigen van de verschillen , de aanwezigen horen duidelijk verschillen en is een blinde test dus niet nodig.  ;D

Deleted member

Ik hoop dat ze gewoon lekker ontspannen gaan luisteren en dat Ronald gaat bekijken welke interlink het meest naar zijn smaak is ongeacht de reden (psychoakoestiek, elektromagnetische eigenschappen, afwerking/materiaalkeuze en vorm etc.)  :)

vibuthi

Quote from: Audioloog on August 26, 2006, 10:40:21
Het doel is overigens niet om iemand te overtuigen van de verschillen , de aanwezigen horen duidelijk verschillen en is een blinde test dus niet nodig.  ;D

Daar was ik al bang voor.....

DA BoSS

Quote from: Audioloog on August 26, 2006, 10:40:21
Het doel is overigens niet om iemand te overtuigen van de verschillen , de aanwezigen horen duidelijk verschillen en is een blinde test dus niet nodig.  ;D
hehe gelukkig 8)

Al wat van HSN gehoord?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: DA BoSS on August 26, 2006, 10:52:30
hehe gelukkig 8)

Al wat van HSN gehoord?
Nee nog niet, dus bij deze doe ik maar alvast een voorstel  ;D

Wat dachten jullie van vrijdagavond 15 september of zaterdagavond 16 september  ???

Ik zal HSN voor de zekerheid even op de hoogte brengen van dit topic via een PM.

hifiman

In het verleden ben ik de mist ingegaan door voor interlinks te kiezen omdat ze een bepaalde eigenschap hadden tov de vorige interlink (bijv minder scherp hoog). Dit keer wil ik ervoor waken dat ik me niet op 1 aspect blindstaar. Zit dus te denken om een soort beoordelingslijstje te maken zodat we allen daarop een cijfer kunnen uitdelen per aspect per interlink.

Ik kan zo gauw de volgende aspecten verzinnen:
- laag (strak? boemerig? veel? weinig?)
- balans tussen hoog , laag en midden gebied
- ruimtelijkheid (diepte/breedte)
- loskomen van de speakers
- details
- hoe "schoon" klinkt het?
- focussering van stemmen
- natuurlijkheid van het geluid
- ???

Als jullie er meer weten dan hoor ik het graag  8)

Audiofiel

Ik vind de volgende punten prima aandachtspunten:
- laag (strakheid)
- midden (presentheid)
- hoog (scherp/vermoeiend)
- neutraliteit
- ruimtelijkheid (breed, diep, hoog, loskomen speakers)
- detaillering (tevens schoon en focussering)
- coherentie (1 geheel?)

Maar een dergelijke beoordeling zegt nog niets over de betreffende interlinks in zijn algemeenheid, ook al; zouden we het met zijn allen roerend eens worden, maar enkel over de situatie in jouw set. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Citrofiel on August 26, 2006, 14:49:02
Maar een dergelijke beoordeling zegt nog niets over de betreffende interlinks in zijn algemeenheid, ook al; zouden we het met zijn allen roerend eens worden, maar enkel over de situatie in jouw set. ;)
Ik heb je lijstje toegevoegd aan de startpost. Wat je opmerking betreft, inderdaad  ;D  :D


Jean Sibelius

#21
Quote from: Audioloog on August 26, 2006, 13:34:41
Nee nog niet, dus bij deze doe ik maar alvast een voorstel  ;D

Wat dachten jullie van vrijdagavond 15 september of zaterdagavond 16 september  ???

Ik zal HSN voor de zekerheid even op de hoogte brengen van dit topic via een PM.
Ben thuis druk aan het klussen, dus op dit moment weinig forum activiteit ;).

DAMN:
Aangezien het in Delft is, is vrijdag voor mij geen optie (ik moet van iets te ver komen).
Hoor zojuist dat de 16e mijn schoonzusje d'r verjaardag viert, dus ik moet me helaas afmelden voor deze twee dagen. Nog andere alternatieven?

Groetjes, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

beunky

Vrijdagavond is voor mij niet een supergoeie avond...
Ik zou zelf het liefst zaterdag overdag doen, bijvoorbeeld zo rond 1 uur, half 2 ongeveer beginnen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

hifiman

O maar dat kan ook wat mij betreft!

Ok volgend voorstel dan:
zaterdagmiddag 9 september of zaterdagmiddag 23 september ?

DA BoSS

ik ga voor zaterdagmiddag 9 september 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...