Interlink shootout bij Audioloog

Started by hifiman, August 25, 2006, 09:41:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: jan-rotterdam on September  1, 2006, 12:21:16
Dan vallen de Siltechs denk ik af, zijn 2e hands niet voor dat bedrag te verkrijgen. Ik zal de Forbes Lake in ieder geval meenemen zodat je een indruk kunt krijgen van Siltech, een interlink uit de Classic serie is denk ik wel voor dat bedrag te verkrijgen.

P.s. bedankt voor de uitnodiging

Groeten Jan


Joh, wist niet dat ze zo duur waren  ;D Maar inderdaad altijd leuk om even te horen in hoeverre dat nog verschil gaat maken dan  :)
Jij bedankt dat je wilt komen!

Groetjes,

Ronald

FrankB

Quote from: Audioloog on September  1, 2006, 12:42:11
Joh, wist niet dat ze zo duur waren  ;D Maar inderdaad altijd leuk om even te horen in hoeverre dat nog verschil gaat maken dan  :)
Jij bedankt dat je wilt komen!

Nieuw heb je het over prijzen van 4 tot 8 duizend voor de signature serie. Dus bij deze ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Quote from: FrankB on September  1, 2006, 12:59:02
Nieuw heb je het over prijzen van 4 tot 8 duizend voor de signature serie. Dus bij deze ;)

:-X  ::)  :P  ^-^

Audiofiel

Quote from: Audioloog on September  1, 2006, 11:58:14
Wat ik voorstel is het volgende. We kiezen 1 of 2 nummers (cd tracks) uit om mee te beoordelen (suggesties?).

Diana Krall - Temptation. Gebruik ik zelf erg vaak met testen op diverse apparatuur. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Audiotwin on September  1, 2006, 12:18:10
Ik had hier dezelfde interlink van Medevoort met RCA en XLR en hoorde toch wel verschil in het voordeel van XLR wat natuurlijk ook komt door de gebalanceerde voor en eindversterker.

Quote from: Audioloog on September  1, 2006, 12:41:02
Ik hoor ook wel verschil, maar ik vind (in mijn set) die verschillen kleiner dan tussen de interlinks onderling zeg maar.

Dat betekent dat ofwel de CD-speler ofwel de versterker niet echt gebalanceerd is (of allebei niet). Het voordeel van XLR valt dan weg tegen de ingangstrafo's die van single ended dual differtial moet maken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Leifoidua on September  1, 2006, 15:36:00
Dat betekent dat ofwel de CD-speler ofwel de versterker niet echt gebalanceerd is (of allebei niet). Het voordeel van XLR valt dan weg tegen de ingangstrafo's die van single ended dual differtial moet maken. ;)
Tsaj toch schijnen dus zowel de versterker als de speler wel gebalanceerd opgebouwd te zijn. Maar goed in elk geval is het verschil in mijn set minimaal..

Enne ik zou zeggen meenemen die Diana Krall  ;D (weet wel welke cd je bedoeld maar heb um zelf niet)

DA BoSS

Quote from: Audioloog on September  1, 2006, 11:58:14
Wat ik voorstel is het volgende. We kiezen 1 of 2 nummers (cd tracks) uit om mee te beoordelen (suggesties?).

1: Madonna - Ray of Light; #1 Substitute for Love
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Quote from: Audioloog on September  1, 2006, 15:38:39
Tsaj toch schijnen dus zowel de versterker als de speler wel gebalanceerd opgebouwd te zijn.

Daar zet ik dan driedubbele vraagtekens bij:  ???

;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Quote from: DA BoSS on September  1, 2006, 15:45:18
1: Madonna - Ray of Light; #1 Substitute for Love

Of nummer negen of tien. Maar het is geen natuurlijke opname, dus klankechtheid vind ik moeilijk met deze cd. Wel leuk voor het laag.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Voor het laag? Dat is in die opname enorm aangedikt... heeft werkelijk niets met natuurlijke weergave te maken helaas :(
Wel leuke muziek :D

Mijn idee: Thriller van Michael Jackson maar dan wel graag in de mastering van Bruce Swedien (de originele dus), bijzonder goeie opname en mix...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Rody

Ik ben benieuwd hoe de RSCable het doet tov de LAT (wel RCA ;D) :)

FrankB

Quote from: beunky on September  1, 2006, 23:42:18
Voor het laag? Dat is in die opname enorm aangedikt... heeft werkelijk niets met natuurlijke weergave te maken helaas :(

Het laag is zo aangedikt dat het moeilijk onder controle blijft. Leuk dus om te luisteren of dat wel of niet lukt. Verder inderdaad geen geweldige opname.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: FrankB on September  2, 2006, 08:08:02
Het laag is zo aangedikt dat het moeilijk onder controle blijft. Leuk dus om te luisteren of dat wel of niet lukt. Verder inderdaad geen geweldige opname.

Tsja maar dat is dus tricky...
Een goeie set (naar mijn beleving goeie set wel te verstaan ;)) laat genadeloos horen dat het laag enorm is aangedikt...
Als de opname nu zo is dat er echt een ongecontroleerd flubber-laag in zit dan moet een goeie set dat laten horen (weet niet precies of dat zo is, zo goed ken ik de cd nu ook weer niet) en als ie dat doet mis je dus controle...
Ik snap de opzet wel maar naar mijn idee blijft het tricky en kun je beter teruggrijpen naar een gewoon goeie opname :)
Tenzij iedereen de opname natuurlijk heel erg goed kent en precies weet waar de beperkingen zijn en zo van die opname.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Het laag is niet enorm ongecontroleerd. Gewoon wat vet, maar wel onder controle te houden.

Overigens hoeft een set van mij niet ALLES te laten horen. Maar goed, dat is een andere discussie ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

'T nadeel van goede opnames is dat 'ze' maar een fractie van mijn collectie beslaan ;).

Merendeel van de cd's die ik luister zijn 'gewone' cd's (zoals bv een madonna), dus 't geeft mij een goede indruk van hoe het uiteindelijk in de praktijk klinkt  (zo niet beter >:D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Quote from: DA BoSS on September  2, 2006, 09:14:54
'T nadeel van goede opnames is dat 'ze' maar een fractie van mijn collectie beslaan ;).

Merendeel van de cd's die ik luister zijn 'gewone' cd's (zoals bv een madonna), dus 't geeft mij een goede indruk van hoe het uiteindelijk in de praktijk klinkt  (zo niet beter >:D)

Het hangt er vanaf wat het doel is van de test, hoe speler presteert in je dagelijks gebruik of in verhouding tot een andere speler.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

#91
Quote from: FrankB on September  2, 2006, 09:30:48
Het hangt er vanaf wat het doel is van de test, hoe speler presteert in je dagelijks gebruik of in verhouding tot een andere speler.
't gaat dus om de (mogelijke) verschillen tussen al die interlinks uit de beginpost van dit topic...  >:D;D ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman


hifiman

Quote from: beunky on September  1, 2006, 23:42:18
Voor het laag? Dat is in die opname enorm aangedikt... heeft werkelijk niets met natuurlijke weergave te maken helaas :(
Wel leuke muziek :D
Ik vrees dat ik dezelfde mening ben toegedaan  :P

hifiman

Quote from: DA BoSS on September  2, 2006, 10:40:22
't gaat dus om de (mogelijke) verschillen tussen al die interlinks uit de beginpost van dit topic...  >:D;D ;D
Precies  ;D Met als persoonlijk doel natuurlijk ook nog de beste interlink (die nog voor mij betaalbaar is) eruit te kiezen en op die manier mijn set te verbeteren.

Jean Sibelius

Quote from: Leifoidua on September  1, 2006, 11:07:24
Zijn alle meegebrachte kabels nu ook gewoon XLR? Anders wordt het moeilijker vergelijken ben ik bang. Exact dezelfde kabel in cinch of XLR zal anders klinken door het principe en door de implementatie van balancend in zowel bron als versterker.
De Nordost interlinks die ik meeneem zijn allemaal RCA (mijn pré heeft geen gebalanceerde uitgangen) :-X
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hifiman

Quote from: HSN on September  3, 2006, 11:15:03
De Nordost interlinks die ik meeneem zijn allemaal RCA (mijn pré heeft geen gebalanceerde uitgangen) :-X
Dat maakt wat mij betreft niet uit  :)

Audiofiel

Quote from: HSN on September  3, 2006, 11:15:03
De Nordost interlinks die ik meeneem zijn allemaal RCA (mijn pré heeft geen gebalanceerde uitgangen) :-X

Solderen we ze ter plekke wel om. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Quote from: Leifoidua on September  3, 2006, 11:40:50
Solderen we ze ter plekke wel om. >:D
Is goed, als jij ze eerst voor de nieuwprijs van me overneemt, dan voorzie ik géén problemen ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)