Interlink shootout bij Audioloog

Started by hifiman, August 25, 2006, 09:41:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Quote from: Audioloog on September 18, 2006, 14:11:44
Nog even een gewetensvraagje aan de deelnemers van deze shootout  :)

Stel dat ik nou de LAT IC-300 zou kopen, ik vond deze erg mooi klinken, alleen vielen de wat slissende s-klanken op. De vraag is hoe storend dat is (zonder AB vergelijking met andere kabels).

Ik zou deze kabel graag eens wat langer met verschillende soorten muziek willen horen en dan zonder te gaan AB vergelijken dus maar gewoon lekker muziek luisteren. Wellicht ga ik dat eens proberen te regelen ergens.

Maar graag jullie mening (nav wat je gehoord hebt) over dit plan dus..

de LAT IC300-signature heb ik 2 weken in huis gehad en ik moet zeggen dat ik hem heerlijk, zelfs verslavend, vond. geen last van slissende ss-en of wat dan ook.  8) mocht je hem kopen en weer weg doen dan heb je bij deze een potentiele koper ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: advr on September 18, 2006, 15:00:35
de LAT IC300-signature heb ik 2 weken in huis gehad en ik moet zeggen dat ik hem heerlijk, zelfs verslavend, vond. geen last van slissende ss-en of wat dan ook.  8) mocht je hem kopen en weer weg doen dan heb je bij deze een potentiele koper ;D ;D
Haha dat is mooi, al een koper voor ik um zelf heb aangeschaf. Je kunt er middels een aanbetaling alvast een optie op nemen  >:D

advr

Quote from: Audioloog on September 18, 2006, 16:07:05
Haha dat is mooi, al een koper voor ik um zelf heb aangeschaf. Je kunt er middels een aanbetaling alvast een optie op nemen  >:D

laten we niette snel van stapel lopen maar interesse heb ik wel ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

myself

gho, ben ik even op vakantie, wordt er meteen 10 pagina's over interlinks ingeklopt. Leuke verslagen !

zo te lezen werd die middag nog lekker bij je door  ;D
RP doet idd veel goeds en ook het loskomen van de boxen wordt er sterk door verbeterd omdat je akoestieke problemen er voor een groot deel mee opgelost worden.

ga je ondertussen al wat andere interlinks proberen? je hebt ondertussen al weer wat nieuwe namen gehoord. Vergeet idd de Red Dawn interlink want die heb ik nog nergens mooi in horen spelen (jammer dat ik het moet zeggen). De Blue Heaven is dan nog een stuk beter, hoewel goedkoper. NBS zou je misschien ook wel aardig vinden want die haalt de scherpe kantjes uit het geluid uit
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

tiptop

Quote from: myself on September 18, 2006, 18:05:22
ga je ondertussen al wat andere interlinks proberen? je hebt ondertussen al weer wat nieuwe namen gehoord. Vergeet idd de Red Dawn interlink want die heb ik nog nergens mooi in horen spelen (jammer dat ik het moet zeggen). De Blue Heaven is dan nog een stuk beter, hoewel goedkoper. NBS zou je misschien ook wel aardig vinden want die haalt de scherpe kantjes uit het geluid uit

Bij mij klinkt de RD wel heel goed anders hoor ;) Tussen voor-en eindversterker(buizen).
Het kan wel beter, maar niet of moeilijk in zijn prijsklasse. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

myself

volgens mij zijn buizen idd de omgeving waarin de RD interlink wel erg goed tot zijn recht komt ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

advr

Quote from: myself on September 18, 2006, 19:27:36
volgens mij zijn buizen idd de omgeving waarin de RD interlink wel erg goed tot zijn recht komt ;)

niet helemaal mee eens. in mijn buizenomgeving in ieder geval niet. ;D

de BH sjeest de RD er met gemak uit ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: myself on September 18, 2006, 18:05:22
ga je ondertussen al wat andere interlinks proberen? je hebt ondertussen al weer wat nieuwe namen gehoord.
Hoi Myself,

Jazeker, als ik de kans krijg dan doe ik dat  ;)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Ondertussen is het "scheidingsfilter" verhaal helemaal afgerond en ga ik me dus weer storten op het interlink verhaal  :)

Ik verwacht dit weekend een zilveren zelfbouw interlink te kunnen maken.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46211.0

Tevens is er een DHZ interlink onderweg van Ome Subtilieco
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49402.0

En dan zit ik er dus serieus aan te denken een LAT IC-300 te gaan proberen  :)

advr

Quote from: Audioloog on September 20, 2006, 11:02:07


En dan zit ik er dus serieus aan te denken een LAT IC-300 te gaan proberen  :)

;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

In het duitse hifi magazine "Audio" staat deze maand een interlink test (blinde test!).  :)

Deleted member

Quote from: Audioloog on September 21, 2006, 11:53:16
In het duitse hifi magazine "Audio" staat deze maand een interlink test (blinde test!).  :)

En deze kabels worden getest, helaas geen Nordosts!

AIV Pacific, 10 Euro
AIV Deep Blue, 22 Euro
AIV Black Moon, 55 Euro
Audioquest Alpha Snake, 28 Euro
Audioquest Copperhead, 100 Euro
Audioquest Diamond Back, 150 Euro
Eagle Switch, 9 Euro
Eagle MC 70, 18 Euro
Eagle MC 3.1, 100 Euro
Kimber Timbre, 119 Euro
Kimber PBJ-TG Limited, 300 Euro
Kimber Select 1011, 670 Euro
in-akustik Patmos, 15 Euro
in-akustik Stargate, 58 Euro
in-akustik NF-202, 120 Euro
Beipackkabel, 0 Euro
Oehlbach Beat!, 26 Euro
Oehlbach Silver Express, 90 Euro
Sommercable Onyx, 32 Euro
Sommercable Corona, 97 Euro
Sommercable Stratos, 144 Euro
Wireworld Terra 5, 25 Euro
Wireworld Solstice V, 59 Euro
Wireworld Atlantis V, 150 Euro

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Deleted member


hifiman

Ik weet het wel want ik heb het blad gekocht  ;D Als ik het niet vergeet zal ik vanavond even de 2 winnaars uit de test hier posten.

Raphie

we waren dus iig "winnaars" (moet ook wel anders zijn ze direct hun advertentie budget kwijt)  ;D
JBL PRX Power!

hifiman

De winnaars waren (allen 5 sterren) de:

- Audioquest Diamond Back (150 euro)
- In-Akustik NF-202 (120 euro)
- Kimber Select 1011 (670 euro)

hifiman

#417
Gisteren ben ik naar Studio Alkmaar geweest. Harstikke leuk om daar te zijn overigens, prachtige spullen, enthousiaste medewerkers en aandacht voor de klant. Dat heb ik al lang niet meer zo goed meegemaakt!  :) Alhoewel ik moet bekennen dat het bij de meeste speciaalzaken wel goed zit met de aandacht, maar op de een of andere manier vond ik het hier net even leuker.  :)

Ik heb rustig kunnen luisteren naar de verschillen tussen mijn RScable zilveren interlink, de LAT IC-200 en de LAT IC-300. Daarbij beseffende uiteraard dat het weer een andere set in een andere ruimte was, maar goed je moet ergens vanuit gaan.

Het eerste wat me opviel is dat de RScable op deze set (dure set in vergelijking met de mijne op basis van Accuphase en LUA speakers) is dat deze hier een stuk beter uit de verf kwam. Sterker nog het klonk zeker niet verkeerd. Echter in vergelijking met de beide LAT interlinks bleef toch het voornaamste minpunt van de RSCable bestaan, namelijk een slechtere focussering/plaatsing. Het heldere manifesteerde zich hier met name in een wat "dun" geluid en niet meer zo zeer echt helder. De verkoper merkte op dat de kabel wel erg "snel" is. Al met al denk ik toch dat de RScable een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Maar goed ik dwaal af  :P

De beide LAT interlinks klonken allebei beter dan de RScable, meer uitgebalanceerd en een voller geluid. Het verschil tussen de IC-200 en IC-300 was toch nog vrij groot en ik had geen moeite een keuze te maken. Ik vond de IC-300 een stuk volwassener klinken met meer detail , mooiere stemmen, wat warmer ook en gewoon i.h.a. een mooier geluid. Het zal dus geen verassing zijn dat ik uiteindelijk de IC-300 gekocht heb (met 30 dagen bedenktijd! )  :)

Van slissende s-klanken was met de IC-300 in de winkel geen sprake. Toen ik echter thuis kwam bleek het geslis er wel weer te zijn. Ik neem dus aan dat dit niet zozeer een eigenschap van deze kabel is maar meer een probleem elders in mijn set. Ik had het hier in de winkel al over gehad en toen werd mij ge-adviseerd eens een goed powercord op de cd speler te proberen. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb 2 powercords meegenomen om te proberen, een LAT van 210 euro en een 2de hands Harmonic Tech
Pro AC 11 powercord voor 149 euro. Ik ga waarschijnlijk deze laatste houden. Het geslis is er niet mee weg, maar het wordt er wel minder irritant van.

De IC-300 moet nog inspelen dus ik waak ervoor om nu gelijk mijn eindconclusie hier op te schrijven, in elk geval is de eerste indruk goed (beter dan de rscable) met als minpunt dus nog wat geslis. Iets wat ik waarschijnlijk zowiezo wel op de koop toe ga nemen omdat ik in deze prijsklasse geen andere interlinks heb gehoord die overall zo goed klonk als deze en meer geld heb ik er niet voor over..

Waarom toch geen Artspeak gekocht? Een combinatie van een aantal redenen eigenlijk:
- duurder, lees boven budget
- de vorige ervaring met Artspeak interlink was wat minder, uiteindelijk vond ik het geluid wat saai
- een LAT zal eventueel makkelijker weer te verkopen zijn
- ik ben het eens met Da Boss dat na het wisselen van Tyr naar Artspeak de Artspeak opeens nogal hol en blikkerig leek te klinken en die indruk kreeg ik maar niet uit mijn hoofd

Afijn wordt vervolgd  ;D


hifiman

Overigens zijn de nieuwe scheidingsfilters ook nog niet helemaal ingespeeld, dus ik zal voor de verandering denk ik eens wat geduld moeten hebben en het zo even laten voor wat het is voorlopig  ^-^

DA BoSS

gefeliciteerd hoor.... ben ook erg benieuwd naar hoe je die powercords bevallen  O0
(geef ze een paar dagen om zich te 'bewijzen')

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

Leuk weer! Ik ken de power cords van HT wel, nemen inderdaad scherpte weg. Ze klinken heel 'zijig'. Misschien niet neutraal, maar wel prettig.

hifiman

Quote from: DA BoSS on September 24, 2006, 11:52:48
gefeliciteerd hoor.... ben ook erg benieuwd naar hoe je die powercords bevallen  O0
(geef ze een paar dagen om zich te 'bewijzen')
Dank je! En ja uiteraard geef ik ze even de kans  ;D

hifiman

Quote from: garmtz on September 24, 2006, 12:09:20
Leuk weer! Ik ken de power cords van HT wel, nemen inderdaad scherpte weg. Ze klinken heel 'zijig'. Misschien niet neutraal, maar wel prettig.
Ja klopt ja (zijig), Tsja wat is neutraal, ik ben wat dat betreft mijn gevoel voor wat nou neutraal is even verloren  :P

Raphie

dus toch maar geen zelfbouw meer? of ga je toch nog experimenteren?
Rust in de kont nu?  ;D
JBL PRX Power!

hifiman

Bij nader inzien is de LAT powercable toch beduidend beter en het slissen minder dan met de HT powercord. Ik ga dus waarschijnlijk deze LAT powercable aanschaffen. Het liefst zou ik ook nog een LAT powercord uitproberen op de versterker. Misschien weer een maandje later...  :P