Interlink shootout bij Audioloog

Started by hifiman, August 25, 2006, 09:41:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

searcher

Quote from: beunky on September 12, 2006, 17:55:15
Klopt, maar dat is feitelijk frauderen-> valsheid in geschrifte. En dat is strafbaar ;)
Als ze daar achter komen kun je een lekkere boete krijgen ;D

Dat is niet correct , immers de verzender blijft altijd verantwoordelijk en niet de ontvanger.
Op het moment dat de douane het pakje licht dien je een betalings bewijs te overhandigen.

Als deze de eigenlijke waarde dekt dan heb je geen probleem.

Tweede hands spullen hebben ook een waarde en dezelfde regels gelden ook hier voor.

Une gift / cado met een lager bedrag loont de moeite maar vergeet niet als de waarde verzekerd is dat
dan het verzekerde bedrag ook lager uitvalt.

Bovenop het BTW bedrag dien je ook invoerrechten te betalen die verschillen per produkt klasse.
Zelfs over de verzendkosten!!

Toch loont het soms,...... ;D

                                                                     Gr Searcher



Raphie

Quote from: Audioloog on September 12, 2006, 16:33:52
Ehhhh hoezo dat? Heb ik dat zelf gezegd ofzo tijdens de shootout?

jouw huidge brouwsel kwam toch als slechtste uit de bus?
JBL PRX Power!

hifiman

#377
Quote from: Raphie on September 13, 2006, 08:36:33
jouw huidge brouwsel kwam toch als slechtste uit de bus?
Ja dat klopt  ;D Maar dat was een snel experimentje met een stuk luidsprekerdraad als interlink  ::) Dat is wat anders dan een serieuze poging (er staan zat voorbeelden op internet waarvan beweerd wordt dat ze net zo goed klinken als hele dure commerciele interlinks). Daarnaast is de interlink van Artspeak natuurlijk ook zelfbouw (0,6 mm zilverdraad als geleiders).

Ik zou natuurlijk een experiment kunnen doen en mijn rscable interlink uit elkaar halen (is nu tri-braided gevlochten) zodat ik de drie zilveren geleiders in teflon tubes over houdt en deze dan opnieuw opbouwen a la de artspeak interlink. (dus licht getwist rond een dikke tube en dan afscherming eromheen).

Ik ben echt benieuwd of ik dan een ander geluid krijg of niet of dat de klank meer bepaald wordt door het gebruikte zilver zelf. De grap is dat ik na afloop nog steeds AB kan vergelijken omdat ik meerdere RS cable interlinks heb  :)

Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen  ;D Kost me ib eerste instantie niks en als het uiteindelijk hetzelfde klinkt is er ook geen reden om um "terug" te bouwen.

DA BoSS

#378
waarom ga je niet een langs bij studio alkmaar.
die hebben heel veel merken interlinks, zowel nieuw als tweedehands.
Bovendien zijn ze heel schappelijk qua uitproberen in je thuissitautie O0

http://www.studioalkmaar.nl/

edit: misschien een beetje ver weg; misschien een andere dealer waar je wat in je prijsklasse vrijblijvend mag uitproberen
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Bedankt voor de tip Jasper! Inderdaad is 2de hands (indien ik mag uitproberen) een goede optie! :)

hifiman

#380
Vanavond even een klein experimentje doen wat me niks kost  :P
Ik ga wederom zelfbeun XLR interlinks (hergebruik pluggen van de afgekeurde zelfbeun interlink) in elkaar solderen maar dan van een stuk UTP cat 5e kabel.

Het idee erachter lijkt zo gek nog niet. Twisted pair gebruiken voor pin 2 en 3 van de XLR pluggen. Een tweede twisted pair, beide draadjes aan elkaar en voor de massa (pin 1) gerbruiken.

Een CAT 5 kabel bestaat uit minimaal 99,99% OFC koper met een dikte van 0,5mm (24 gauge). En in dit geval heb ik een kabel gekozen met solid core geleiders. CAT5 kabel heeft een hele lage capacitieve waarde en een hoge bandbreedte van 350 MHz. Theoretisch zou dit dus best wel eens goed kunnen uitpakken als interlink.

hifiman

Maar dan het luisteren. Hmmm valt toch een beetje tegen. Niet veel slechter dan mijn RScable interlink, maar wel slechter dus.. Wel iets beter dan de vorige zelfbeunkabel overigens.

Conclusie kunnen we weer kort over zijn, wederom leuk geprobeerd  ;D

hifiman

#382
Gisteravond kon ik me niet meer inhouden en heb ik mijn scheidingsfilters eruit geschroefd en heb ze "terug" gemodificeerd naar de toestand zoals op onderstaande foto.

Kortom de originele spoelen er weer in en tevens de originele weerstand in de middensectie. Dit is de toestand die ik ook had na de 1e modifcatie en waarmee ik toen uiterst tevreden was en als pure verbetering zag.

En verdomd dit klonk weer beter! Ik ga nu niet beweren dat het verschil spectaculair is maar het is duidelijk te horen dat instrumenten weer beter los van elkaar te onderscheiden zijn en dat stemmen weer wat meer "presence" hebben.

Ik ben benieuwd wat de aanwezigen van de shootout er nu van zouden vinden, dus als jullie allemaal nog even langs willen komen  >:D

hifiman

Ik denk dat ik het voorlopig even zo ga laten (met die scheidingsfilter). Ik ga wellicht nog een extern hardwired filter bouwen om mee te experimenteren maar ik hou dan het filter zoals op bovenstaande foto er bij zodat ik altijd kan vergelijken en ook niet zonder geluid zit tijdens de bouw van het externe filter. Ok tot zover even over de scheidingsfilters.

Dan is het nu verder zoeken naar een betere interlink die nog betaalbaar is..


DA BoSS

Gefeliciteerd met deze supergoedkope upgrade downgrade O0

Is de plaatsing nu ook beter, en klinkt het ook coherenter dan voorheen?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

#385
Quote from: DA BoSS on September 14, 2006, 10:06:42
Gefeliciteerd met deze supergoedkope upgrade downgrade O0

Is de plaatsing nu ook beter, en klinkt het ook coherenter dan voorheen?
Dank U. Het heeft inderdaad niks gekost, nou ja 3 biertjes terwijl ik buiten in het donker met een looplamp erbij in de tuin (het was tenslotte heerlijk weer en te warm om binnen te gaan zitten) aan het solderen was  ;D

Wel zonde van de gebruikte spoelen (in totaal 150 euro voor 5 speakers) als ik ze inderdaad zou besluiten niet meer te gebruiken, maar goed dat is het risico van een dergelijke hobby en zelfknutselwerk  :P

Ja de plaatsing is beter! Dat is het eerste wat me opviel. Of het nu coherenter is vind ik lastig om te beantwoorden, daarom moeten jullie ook even terugkomen om dat te beoordelen  >:D Het is zo lastig met dit soort dingen, na de 1e keer luisteren hoor je een verschil maar na een uur luisteren ben je al weer gewend aan het nieuwe geluid en even switchen is er niet bij  :P

Maar ik weet zeker dat het in zijn totaliteit nu beter geworden is, dat is een feit. Wel raar eigenlijk omdat de nu gebruikte kernspoelen theoretisch slechter zijn dan de Tritec spoel en de HQ spoelen die ik voor gisteravond gebruikte. Maar ja tijdens deze shootout http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47644.0 was al gebleken dat 2 verschillende luchtspoelen al heel anders kunnen klinken.

hifiman

#386
Deze luchtspoel heb (vooraan op de foto) heb ik toen ook nog geprobeerd bijvoorbeeld en die klonk echt voor geen ene meter terwijl die theoretisch alweer beter zou moeten zijn dan de originele kernspoel. Gek wordt je van deze hobby  :o


DA BoSS

was er niet iets van een veranderde weerstand door deze spoelen ???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

#388
Quote from: DA BoSS on September 14, 2006, 10:23:43
was er niet iets van een veranderde weerstand door deze spoelen ???
Ja en nee.

De Tritec spoel die ik voor het middengebied had gebruikt had exact dezelfde Ohmse weerstand als de originele spoel.
De HQ spoel die ik voor het laag (<500 Hz) gebruikte had inderdaad een veel lagere weerstand (0,22 tov 0,80 Ohm) dan de originele spoel, maar ten eerste zou dit juist een strakker laag moeten geven en tweede geloof ik niet dat het verschil wat ik nu hoor zich afspeelt onder de 500 Hz, het is meer het middengebied. Hmmm ik zou dus voor de grap de HQ spoel voor het laag weer eens terug kunnen zetten en kijken of dat nog een verbetering geeft.

Maar ik denk dat ik dat dus anders ga doen, interne filter nu laten zoals het is en dan een extern filter maken waarmee ik kan experimenteren, voordeel is dat ik dan ook makkelijk kan vergelijken, nadeel is extra kosten omdat ik een aantal componenten (de spoelen heb ik in elk geval dan al) dan dubbel moet aanschaffen  :P

advr



je kijkt even niet in het draadje en er staan 8 pagina's opmerkingen, dat wordt even lezen vanavond ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC


hifiman

Quote from: advr on September 14, 2006, 10:44:49

je kijkt even niet in het draadje en er staan 8 pagina's opmerkingen, dat wordt even lezen vanavond ;D ;D
;D

hifiman

Quote from: reMC on September 14, 2006, 10:49:14
Inspelen misschien?
Ik heb nog nooit schokkende verschillen gehoord met iets inspelen (als ik ze uberhaupt al hoor..), deze verschillen zijn wel groot en ik kan me niet voorstellen dat inspelen daar veel aan gaat veranderen  :P

reMC

Quote from: Audioloog on September 14, 2006, 10:53:10
Ik heb nog nooit schokkende verschillen gehoord met iets inspelen (als ik ze uberhaupt al hoor..), deze verschillen zijn wel groot en ik kan me niet voorstellen dat inspelen daar veel aan gaat veranderen  :P

Haha ok 8)

Deleted member

Ronald,

Hier nog een plek waar je teflon tubing e.d. kunt kopen. Plezier!  :)

http://www.ae-europe.nl/toebehoren.htm

hifiman

Hallo Antoine,

Das ook toevallig, ik heb er net spullen besteld (voor ik dit las dus)  :)
Ik ga gewoon eens zelfbouw proberen, voor de geinteresseerden zie dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=46211.25

hifiman

Nog even een gewetensvraagje aan de deelnemers van deze shootout  :)

Stel dat ik nou de LAT IC-300 zou kopen, ik vond deze erg mooi klinken, alleen vielen de wat slissende s-klanken op. De vraag is hoe storend dat is (zonder AB vergelijking met andere kabels).

Ik zou deze kabel graag eens wat langer met verschillende soorten muziek willen horen en dan zonder te gaan AB vergelijken dus maar gewoon lekker muziek luisteren. Wellicht ga ik dat eens proberen te regelen ergens.

Maar graag jullie mening (nav wat je gehoord hebt) over dit plan dus..

Raphie

Gewoon doen! (wat langer gaan luisteren dan....) indien mogelijk gratis, anders kopen/verkopen....
JBL PRX Power!

DA BoSS

#398
Die sss-klanken kunnen betekenen dat de match met de rest van je set niet zo gelukkig is, maar mijn gevoel zegt me dat die s-klanken bij een nadere kennismaking best wel eens heel erg mee zouden kunnen vallen, ik herken 't iig niet van bij mij thuis.

ps volgens mij viel me tijdens de shoot-out op dat de s-klank kort&puntig& beetje fel was; dat ie slissend klonk vind ik over-stated...

succes 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Quote from: DA BoSS on September 18, 2006, 14:24:26
Die sss-klanken kunnen betekenen dat de match met de rest van je set niet zo gelukkig is, maar mijn gevoel zegt me dat die s-klanken bij een nadere kennismaking best wel eens heel erg mee zouden kunnen vallen, ik herken 't iig niet van bij mij thuis.

ps volgens mij viel me tijdens de shoot-out op dat de s-klank kort&puntig& beetje fel was; dat ie slissend klonk vind ik over-stated...

succes 8)
Kijk dat wilde ik dus even horen, ik heb toen opgeschreven "slissende s-klanken" en dus is het gevaar om het in mijn herinnering nu te overdrijven. Daarom hoor ik graag de meningen van jou en de andere aanwezigen die de kabel ook gehoord hebben.

Daarnaast heb ik nu een hardwired filter in mijn speakers sinds dit weekend (moet nog even 1 weerstand toevoegen deze week en dan zijn de filters definitief af)  en ik vind het nu weer een stukje "rustiger" klinken en wie weet valt alles nu (nog) beter op zijn plaats met de LAT.  :)

In elk geval vond ik het een kabel met een heel mooie sound.