Beamer upgraden. In welke prijsklasse?

Started by -Freek-, August 24, 2006, 18:36:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik wil mijn beamer zo langzamerhand wel een keer upgraden, maar heb geen idee in welke prijsklasse ik het moet zoeken. Het gaat om een NEC VT540k die 5 jaar geleden 1500 euro kostte. Hij heeft een 4:3 resolutie van 1024x768. Ik zat de denken aan een TW200 of TW600, zou dit een grote verbetering zijn? Ik ga trouwens waarschijnlijk binnenkort bij iemand van het forum de TW600 bekijken, dus dan kan ik het verschil zien tussen die beamer en mijn eigen.
Maar wat adviseren jullie?

squeek

Quote from: JKI on August 24, 2006, 18:36:35
Ik wil mijn beamer zo langzamerhand wel een keer upgraden, maar heb geen idee in welke prijsklasse ik het moet zoeken. Het gaat om een NEC VT540k die 5 jaar geleden 1500 euro kostte. Hij heeft een 4:3 resolutie van 1024x768. Ik zat de denken aan een TW200 of TW600, zou dit een grote verbetering zijn? Ik ga trouwens waarschijnlijk binnenkort bij iemand van het forum de TW600 bekijken, dus dan kan ik het verschil zien tussen die beamer en mijn eigen.
Maar wat adviseren jullie?

probeer meerdere beamers te bekijken dan die alleen.onderling is er ook steeds verschil. het zal zoiezo beter zijn dan je NEC. resolutie is iets hoger, maar de nieuwe lcd's zijn met drie paneeltjes ipv één. kleur zal er natuurlijker gaan uitzien. en 4:3 of 16:9 is natuurlijk smaak, die is voor iedereen anders, maar ik vindt 16:9 beter voor film. veel succes met je nieuwe "toekomstige" aankoop.

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

reza

Hoi,

Leuke projector heb je ;) Ik zelf heb de VT46 gehad, en heb altijd met veel plezier zitten kijken.
Ik denk dat het wel een stuk vooruit zal zijn, maar dan met name de TW 600. Ik denk dat de 200 niet veel meerwaard zal brengen.

Ik zelf heb nu de Pana900 en ben zeer tevreden. Heeft uit mijn hoofd dezelfde specs als de 600 (geloof ik) maar is wel goed koper.
Als je geintereseerd ben in een 600 weet ik nog wel een mooie te staan ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

-Freek-

#3
Thnx voor de reacties ;).

@reza: Ik ben eigenlijk niet echt tevreden met mijn huidige projector. De kleuren zijn naar mijn mening aan de fletse kant en het black-level is ook niet echt goed.

De 600 heb ik op internet al voor €1070 nieuw zien staan. Is de Pana900 nóg goedkoper?

Edit: volgens projectorcentral.com heeft mijn beamer wél 3 lcd's in plaats van 1. Maar ik denk dat dat niet klopt...

reza

Hoi,

1070 euro is dat met BTW? Want dat is wel heel erg goedkoop ;)

Oooh ik heb jouw projector ook zien spelen toen ik ging kijken voor de VT46. En ik vond hem wel eem mooi plaatje geven.
Hij is zeker niet ISF Gecalibreert. Daar zit een hoop in zeker op het flets gedeelte (wat ik ook heb gehad met de Pana700) Maar na de calibratie geen problemen meer. Hetzelfde geld vboor het black level ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

-Freek-

#5
Quote from: reza on August 24, 2006, 20:11:13
Hoi,

1070 euro is dat met BTW? Want dat is wel heel erg goedkoop ;)

Oooh ik heb jouw projector ook zien spelen toen ik ging kijken voor de VT46. En ik vond hem wel eem mooi plaatje geven.
Hij is zeker niet ISF Gecalibreert. Daar zit een hoop in zeker op het flets gedeelte (wat ik ook heb gehad met de Pana700) Maar na de calibratie geen problemen meer. Hetzelfde geld vboor het black level ;)
Tja, calibreren kan natuurlijk ook nog. Maar ik heb m'n beamer nu op marktplaats staan om te kijken wat mensen ervoor bieden, en het hoogste bod is na 3 dagen 620 euro :o. Dus ik denk dat ik beter 400 euro kan bijleggen voor een nieuwe projector dan 100 euro betalen voor een calibratie. Toch?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

-Freek-

#7
Quote from: reza on August 24, 2006, 20:17:44
Dat ben ik helemaal met je eens. ;D
;D

Edit: Oeps, verkeerd gezien. Hij kost 1270 ipv 1070. Foutje :). Wat kan ik nu het beste doen ;D?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"