Slecht TV beeld Panasonic TH42PV60

Started by vhoog29, August 23, 2006, 22:51:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pch

Hoi,

Even resumé:
-"bij dvd geen problemen" zeg je, is de dvd toevallig progressive aangesloten?

De fouten die je laat zien op je site lijken nl. erg op deïnterlacing fouten. En het was bekend dat de deïnterlacer van deze Panasonic nou juist niet goed was....Ik zie b.v. de bekende artifact "Chroma Bug" (oftewel CUE: chroma upsampling error) en dat manifesteert zich met name in het rood...Ook zie ik "staircasing".
Losse externe deïnterlacer (oftewel losse scaler, want losse deïnterlacers zijn nauwelijks te koop) zal een hoop ellende wegnemen.

Kijkafstand vergroten kan ook enorm helpen! ;D

Gr. Paul.

redfox001

Quote from: pch on December 28, 2006, 13:07:39
Hoi,

Even resumé:
-"bij dvd geen problemen" zeg je, is de dvd toevallig progressive aangesloten?

De fouten die je laat zien op je site lijken nl. erg op deïnterlacing fouten. En het was bekend dat de deïnterlacer van deze Panasonic nou juist niet goed was....Ik zie b.v. de bekende artifact "Chroma Bug" (oftewel CUE: chroma upsampling error) en dat manifesteert zich met name in het rood...Ook zie ik "staircasing".
Losse externe deïnterlacer (oftewel losse scaler, want losse deïnterlacers zijn nauwelijks te koop) zal een hoop ellende wegnemen.

Kijkafstand vergroten kan ook enorm helpen! ;D

Gr. Paul.

He dat van dat rood viel me ook op bij de pana met een pioneer dvd-speler maar dacht dat dat aan de speler lag. Ikzelf denk er over een Oppo scalende dvd-speler te kopen, dat lijkt me een prima oplossing voor dit scaling probleem maar ik zag idd bij de weergave van een rood jasje oranje verstoring in het beeld, is dat de chroma bug? Moet wel zeggend dat de speler die ik had psm1 gemodificeerd was en dus niet geheel betrouwbaar.