Slecht TV beeld Panasonic TH42PV60

Started by vhoog29, August 23, 2006, 22:51:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vhoog29

Heb sinds maandag een Panasonic TH42PV60E thuis staan.
Met DVD's niets dan lof, behalve dan met die oude R1 letterbox DVD's.

Probleem heb ik met TV. Zowel via de interne analoge tuner als via digitale coax (Delta Digitaal via een samsung decoder) en via de tuner van mn HDD recorder (panasonic DMR-EH65) heb ik een aantal vreemde dingen.

Bij grafische zaken die over het TV beeld heen staan, zoals bv logo van SBS6, logo van TMF en soms ook de grotere letters in reclame daar heb ik als de kleuren egaal zijn een soort horizontale strepen doorheen lopen. Dus bij SBS6 is het logo wel goed, maar de rode bol in het logo, daar zitten gekartelde streepjes in. Het is zo erg dat het storend is. Soms zie ik het ook bij andere zaken, zoals bv tafelblad bij het journaal. Gaat dus niet om de randen van de objecten, maar echt de vlakken zelf.


Herkent iemand dit probleem? Ik heb de 3d-comb filter al uitgezet (want met zag niets er goed uit), PNR instellingen meegespeeld maar helpt niet.


Vincent

Audiotwin

#1
Ik herken dit probleem niet,

Zet alle digitale opties uit.
Cinemastand.
kleurtemp warm.
Contrast 40 tot 50%.
Helderheid 35 tot 45%.
Kleur 50%.
Scherpte 2 tikjes ;D
Je moet dit per ingang instellen!


Ar
Tevredenheid!!!

vhoog29

Ook met de instellingen zoals jij beschrijft heb ik er last van...

Audiotwin

Jammer,ik heb net even naar het SBS6 logo gekeken maar zie niks vreemds.

Ar
Tevredenheid!!!

vhoog29

Ik zal anders wel proberen om een digitale foto ervan te maken en deze ergens neerzetten.
Een plaatje zegt veel meer dan een omschrijving.

Ik krijg morgen ook mn HDMI kabel binnen zodat ik kan kijken of het dan ook nog steeds voorkomt bij TV kijken via mn DMR EH65 recorder.

Vincent

vhoog29

Er is ook nog iets anders wat me opvalt.
Ik zat net een oude DVD te kijken. Zo'n letterbox ding zonder anamorphic.

Op de momenten dat de ondertitels voor bewegend beeld zitten, dan gaat alles rond de ondertitels trillen. Zet ik de dvd op pause dan is alles weer haarscherp. Ook met tv in cinema stand en verder alles op uit gebeurd dit. Net of de TV de pixels niet helemaal op dezelfde plaats houdt en soms 1 pixel omhoog/omlaag neer zet op die plekken. Zou dan toch iets van digitale beeldverbetering moeten zijn of een upconversie ofzo?


Audiotwin

Probeer een foto te maken,tot nu toe herken ik deze problemen niet bij mijn PV60.Mischien is er toch iets anders aan de hand.


Ar
Tevredenheid!!!

frank2

Ik heb ook de pv60 en ik begrijp wel wat je bedoelt. Bij sommige rode vlakjes zie je soms iets van lijntjes of een raster. Gelukkig heb ik het lange bij na niet zo erg als je omschrijft, maar je hebt de instellingen zoals je schreef (dig. foefjes) uit gezet. De verbindingen zijn ook oke? geen slechte scartkabel of zo iets, heb je al eens een nieuw exemplaar of een andere gebruikt?
Waarschijnlijk zit de oorzaak in de decoder die je gebruikt.
Ik heb toen ik de tv wilde kopen een sat. decoder gezien de humax welke rond de logo's digitaliseerde.
Ik heb tot nu toe 2 sat. decoders gebruikt waarbij mij opviel dat de ene iets meer raster gaf dan de andere.

Bij mij is het niet storend maar kijk daar eens naar...
Probeer anders eens analoog via een antenne te kijken of ie 't dan ook doet.
nl1 is meestal alleen met een kabel al bijna sterk genoeg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vhoog29

#8
de lijntjes in het SBS logo bv vallen vooral op als ik via digitale TV kijk. Maar ook via analoge TV zijn er zat lijnen te zien.
Ook zonder scart en zonder de digitale ontvanger ertussen heb ik op de analoge tuner het probleem.

Zie bv   (http://mailtje.demon.nl/tv/tv.jpg)

Het plaatje is wat onduidelijk en de internetsite wat traag. Heb het met mn telefoon gemaakt. Van het weekend hoop ik een digicam te kunnen gebruiken. Dit is bv de rode balk waar de onderwerpen van het NOS nieuws in staan. Aan de onderkant zijn hier duidelijk nog 3 rode lijnen te zien. Aan de bovenkant valt het niet zo op via deze foto maar daar is hetzelfde effect. Dit is via de analoge tuner. Is niet alleen met rood. Andere kleuren hebben dit ook. Ik zit op 3 meter van de TV en is best hinderlijk....

vhoog29

Nog wat meer info...
Ik zie het ook als ik oudere niet-anamorphic dvd's bekijk. Zou het iets te maken hebben met de upconversie van low-res beelden?

Audiotwin

Als je bv Pixel locator download http://www.astris.com/dpl/  en bv bij rood beeld,zie je dan ook lijnen?
Je hoort alleen het pixelraster te zien met je neus op het scherm,vanaf >50 a 100CM moet het beeld geheel egaal gekleurd zijn.


Ar
Tevredenheid!!!

Vincent

Hi

Volgens mij wordt dit probleem vaak veroorzaakt door slecht afgeschermde kabels .. Probeer eens of het
met een andere kabel weggaat? .. Lijkt een beetje op ghosting namelijk.

Mvg

Vincent

vhoog29

AudioTwin>
Met pixel locator geen rode lijnen. Heb ook m'n Platinum test DVD nog eens bekeken en ook daarmee geen rode lijnen.
Ik zie ze ook niet onder de rode balkjes van pv de menu's van de TV.

Vincent>
Heb vrijdag eindelijk mn Gold Plated weet ik veel wat Monster HDMI kabel binnen. Maar helaas... Ook via HDMI, en dan gebruik van tuner van mn pana hdd recorder, nog steeds hetzelfde. Het is bij andere kleuren ook wel trouwens. Niet alleen met rood. Bij TV beeld zelf zie je niets, is altijd bij grafische dingen die over het beeld zitten, zoals balkjes, of letters in reclames, enz.

mchel

Ik ben zelf ook in het bezit van dit scherm, maar geen last van rare dingen zoals je omschrijft.

Het tv signaal wat bij mij binnenkomt is van goede kwaliteit, niet gesplitst, en vanuit de hoofdaansluiting met een afgeschermde Oehlbach kabel naar de tv.

arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

vhoog29

Zal wel eens een goede TV kabel kopen als test en de splitter er tussenuit halen. Is nu trouwens maar 6 meter kabel. Dus zo slecht zou het niet mogen zijn. Zit ook geen ruis of wat dan ook in beeld. Heb je normaal wel met slecht signaal

Raphie

lijkt me je scaler, kan je eens native 1080i materiaal of 720p materiaal insturen?
JBL PRX Power!

vhoog29

vanaf dvd heb ik geen last, mits het anamorphic wide zijn en niet van die oude letterbox-zoom dingen. Is alleen bij low-res beeld dus...
Zat zelf ook al te denken dat het aan iets van een upscaler moet liggen, maar dan zou iedereen met de pv60 er last van moeten hebben. Lijkt me niet dat dat onderdeel soms slechter kan zijn. Toch?

Raphie

heb je de toestel defaults al weer geladen? kijken naar de foto leek de kleurverzadiging me erg hoog te staan?
JBL PRX Power!

vhoog29

kleurverzadiging valt mee. Vind het beeld zelf het mooist als alle balkjes in het midden staan of net iets ervoor.
Dan verdel ding op normal, en alle digitale zooi uit.

Op foto lijkt het inderdaad erg hoog, maar dat komt vooral door de geweldige kwaliteit van mn Nokia N70. Kan pas over 2 weken een echt digicam lenen van iemand :( 

Maar ook al zet ik de kleurverzadiging op laagst, de lijntjes blijven.

Audiotwin

Ben je al in een winkel geweest om te vergelijken of ze daar dat probleem ook hebben?
Tevredenheid!!!

vhoog29

Ik ben maandag naar de lokale mediamarkt geweest, maar was vrijwel niet te vergelijken. Ze hadden hem daar op een hd demo staan en konden hem niet op tv signaal zetten :(

vhoog29

Ik heb nog steeds niet al te beste resultaten.   :(
In de winkels kom ik er niet helemaal achter of het nu normaal is.

Op http://fallback.hellemooij.nl/tv heb ik een aantal hi-res afbeeldingen (5) van het probleem.
Vooral op http://fallback.hellemooij.nl/tv/1.jpg zie je in het woord XPLODE een vreemd blokjes patroon

In http://fallback.hellemooij.nl/tv/2.jpg zie je het effect in het veronica logo.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is bij deze tv's, of het bv op te lossen is via een firmware update, of....
Het is dus via analoge kabel signaal (tv tuner en tuner van dmr eh65 recorder via hdmi) als via digitale kabel (delta digitaal, samsung decoder via scart). Op normale dvd's geen enkel probleem. Op lagere resolutie niet-anamorphic discs (dus waar je de tv in zoom1 moeten zetten) heb ik ook wat vreemde zaken als er bewegende objecten door de ondertitels gaan (die gaan dan trillen)

Snowmaster


Met mijn Pio 427 heb ik in de eerste uren soortgelijke "probleempjes" gehad.
Bij sterk signaal (DVD) geen probleem, maar bij TV uitzending gingen logo's soms "flippen" , overvloeiende kleuren en onrust op sommige plekken.
Dit nam in de 1e 100 uur snel af. Goede kabels en omwisseling van decoder brachten verbetering. Let eens goed op of het al minder wordt anders moet je de Pana wat inspeeltijd gunnen.  Het lijkt of de schermen in de beginfase meer problemen hebben met een slecht of zwak signaal.
 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vhoog29

heb de tv nu sinds eind augustus. Heeft toch al heel wat uurtjes gedraaid en wordt niet minder.
Heb de harddiskrecorder via HDMI verbonden, de TV met nieuwe dure coax kabel en de decoder ook via dure scart, maakt niet uit helaas

redfox001

Je gebruikt toch wel scart 1 hoop ik? Niet alle scart kunnen rgb aan maar dat zal het wel niet zijn vrees ik  ???