Benco's setje

Started by Benco, August 23, 2006, 19:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Benco

ik lees dat men graag fotokes ziet hier ... wel ik heb er dan ook een paar getrokken van mn bescheiden setje.

Setje bestaat uit :
Lyngdorf Sdai2175 + Lyngdorf Sda2175 (goed voor 4x200Wrms) daarbij de Lyndorf CD1 , alles geballanceerd aangesloten met Van den Hul Hybride .. verder heb ik nog een Denon drs640 casettedeck een GVG dvd speler (amerikaans model gekocht in '98) en een Nordmende VHS stereo video recorder... , van speakers zijn het voorlopig nog 1 paar Tannoy profile 633 + 1 paar Profile 636.





zo dat is het qua stereo-setje
MVG , Benco.

graafke

Mooi set ! Laat je dat tafeltje altijd zo staan met je lyngdorf apparatuur?

Benco

Quote from: graafke on August 23, 2006, 20:06:32
Mooi set ! Laat je dat tafeltje altijd zo staan met je lyngdorf apparatuur?
jazeker , het was eerst de bedoeling de set in de kast te zetten maar het gaat niet , te weinig plaats en vandaar te weinig koeling , ik hou het dus zo , vind het niet misstaan... ook makkelijk om te onderhouden  en van stof te ontdoen ;)

R

Ik ken je speakers niet, maar zijn het nou 2 normale speakers op elkaar?

graafke

Quote from: Benco on August 23, 2006, 20:28:46
jazeker , het was eerst de bedoeling de set in de kast te zetten maar het gaat niet , te weinig plaats en vandaar te weinig koeling , ik hou het dus zo , vind het niet misstaan... ook makkelijk om te onderhouden  en van stof te ontdoen ;)

ik zou doodsbang zijn met verjaardagen  :P

Quote from: Ruben on August 23, 2006, 20:34:57
Ik ken je speakers niet, maar zijn het nou 2 normale speakers op elkaar?

dat dacht ik in eerste instantie ook maar ik zie geen tweeter zitten in de onderste

Benco

ik heb 2 paar speakers , : 1 paar Tannoy 636 met dual concentric speaker en daar (momenteel bovenop 1 paar Tannoy 633 zonder dual concentric maar dan wel met goldanodised aluminium dome tweeter . ; ik had ze vroeger rond staan maar dat kan nu niet meer , vandaar dat ik ook mn 2 paar Tannoys te koop heb staan die ik dan wil vervangen met 2 grotere en nog hogere klasse speakers ...

Rob_H

Quote from: Benco on August 23, 2006, 22:09:25
vandaar dat ik ook mn 2 paar Tannoys te koop heb staan die ik dan wil vervangen met 2 grotere en nog hogere klasse speakers ...

Heb je al in gedacht welke speakers het zullen worden?

Mvg. Rob

Benco

de kans is groot dat het Focal Electra's worden

Rob_H

Quote from: Benco on August 24, 2006, 19:09:14
de kans is groot dat het Focal Electra's worden

Je hebt het over de Beryllium versie van de Electra's neem ik aan?

Mvg. Rob

Benco

toch niet , liggen boven m'n budget , moet daar eerlijk in zijn , 5200€ kan ik er niet aan uitgeven (ook al zou ik dat graag willen)
ik heb een aanbieding van een audiozaak die nog 926 heeft staan in overstock die ik voor een zacht prijsje mag hebben , de berrylium tweeter is wel beter maar de vorige was mijn gedacht toch ook goed ... niet ? heb je mss nare ervaringen ermee ?
In tweedehands weet ik nog een paar 936 ook
het word nog even uitzoeken , en vooral eerst zien dat ik de mijne voor een redelijke prijs weg krijg he

mikeske

Mooie lyngdorf set heb je daar  ;)
Wel appart nu met die speakers op elkaar.

Veel succes met de aanschaf van de nieuwe speakers  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Benco

die nieuwe speakers ... das een ander verhaal ...
Ik was in onderhandeling met iemand uit Duitsland die een paar Focal electra 946 van ong 16md oud  weg deed wegens te groot ...en deze spraken me wel aan , we hebben gemaild over de prijs e.d. we spraken een prijs af  en dan een weekend  later zou ik een bestelwagen huren en  deze speakers gaan ophalen (zo'n 350 km enkele reis) de dag dat ik ze zou gaan halen  lees ik eerst m'n mail nog en  lap , hij zegt opeens dat hij een hoger bod heeft  en dat als ik maar liefst 700€ zou opleggen op de afgesproken prijs ik ze alsnog zou mogen hebben ... dat ging dus mooi niet door en  de persoon uit nederland die een paar 936 electra  te koop had had deze inmiddel ok verkocht dus... dat was even balen ... en dan tot overmaat van ramp stoot ik een van mn tannoys omver   :'(
Wel het zat even niet mee , ik heb dan maar de units getes of deze schade hadden van de  val  en daar viel het dan mee , enkel de kast was zwaar beschadigd .
Ik heb dan besloten om te proberen  zelf  iets te maken  met die units ...
Ondertussen ben ik zover dat ik een paar degelijke kastjes in mekaar heb  en moet zeggen dat de units nooit zo goed speelden als nu , en dan zit alles nog in test fase  , de kastjes zijn nog lang niet afgewerkt , de filters zijn nog die vanuit de originele kastjes die ik voorlopig gebruik  en de speakers zitten nog maar met 2 ipv 6 schroeven vast ...
Nu heb ik besloten de filters na te bouwen met betere componenten ( Chateauroux ) en aansluitklemmen te gebruiken van Michell ... verdere post ivm mn zelfbouw projectje  zet ik onde het  DIY topic .
Greetzzz , Benco

Fatalfelix

mooie set en speakers zeg  8)
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Benco

Update :







laatste foto is heel donker , tjah heb geen beste camera ...
de sub staat ni aangesloten op de stereoset maar wel op de surr. set
Steroset bestaat uit , Lyngdorf cd1 , lyngdorf/tact sdai2175 + sda2175 , denon drs 640 tapedeck , licht gemodificeerde Thorens TD150 met cambridge azur640 phonostage , Isol8 minisub2 , supra rondo speaker kabel , supra LoRad stroomkabel , supra Eff IX interlinks  & VDH Hybrid ballanced interlinks , Zelfbouw zuilluidsprekers met Tannoy Units  (TNY36)

Benco

#14


Toch wat veranderd over de tijd heen .
De Lyngdorf SDAI & SDA zijn vervangen door een Lyngdorf TDAI2200 met roomperfect.
De Thorens is vervangen door een Technics SL1200MKII wwarvan de originele bekabeling is vervangen door VDH bekabeling en een 2MBlue element erin.
Een Trichord Dino Phonopre met VDH bekabeling .
Een Node2 en 2x2TB nas.
2 REL T7i subjes .
4 dikke zware hardstenen tegels met rubbergranulaat demping.
De TNY36 zelfbouw Tannoy's hebben Kimber TC8 bekabeling gekregen .
De Lyngdorf CD1 is nu aangeloten als loopwerk op de TDAI2200 met een Audioquest Coffee interlink
Een serieuze upgrade alles bij elkaar  ;)


Benco

#15
Ik wou ook een wat betere HT-set.
Hebben we dan ook flink aan gewerkt over de jaren heen.

;)

Benco

niet aan de set qua apparatuur  , maar wel het meubel ....

Ik wil een hangmeubel dat op een hoogte kan hangen dat eronder poetsen makkelijk kan , maar het zo laag is dat er toch nog een grote tv boven kan hangen.
maar er moeten wel diepe en zware toestellen in kunnen en het mag dus niet gaan wiebelen oid .
30cm hoog 60cm diep 252cm breed
En dat word dus zelfbouw om de kosten te drukken .
gelukkig heb ik de luxe dat er een lasser in de familie zit en heb ik ooit eens geleerd om een constructie te tekenen en fabriceren ;)



Dirk

Jawadde...dat ziet er de moeite uit  :thumbs-up:
afwerking met deurtjes of blijft de hele voorkant open?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Benco

de voorkant zal open blijven ..
In het midden komt wel en doek zitten met daarachter de center speaker .
de andere 4 komen versterkers en andere apparatuur in .
de zijkanten komen dicht , boven een onderkanten natuurlijk ook.
De volgende stap is nog een paar lassen afwerken , dan overal lipjes lassen om de schabben in te laten vallen .
dan alle lasnaden mooi slijpen , schuren , primer erop en lakken... ik zal af en toe als we verder geraken een fotootje plaatsen.

Trabuca

Leuk project. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Volgmodus aan...
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Benco

zo.. het lassen is klaar .
nu is het verder afwerken...
Jammer van de triestige foto's.
Daar sta je dan met al die gemanipuleerde cijfers ... de GSM heeft in cijfers een veel betere camera dan mijn verouderde digitale camera..
Toch heb ik met dat verouderd ding mooie fotos en met dat smartphonetroepding dus niet ...


Volgende stap : gaten boren , frame ontvetten & schuren .

Benco

Een hele toffe man heeft de foto's wat opgeschoond , waarvoor dank :




DofN

Komt dit gevaarte aan de muur waar je TV nu staat?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

neen , aan de andere muur waar de stereo nu staat , en alles komt erin , zowel stereo als AV.

DofN

OK! En dan de LS er nog voor? Heb je zoveel ruimte?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software