Benco's setje

Started by Benco, August 23, 2006, 19:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

zit er al sjiek uit, alles van kabels ook ineens 100% weggewerkt, top! :thumbs-up:
wel flauw dat ge eerst alles opruimt voor de foto, dat zijn geen actiefoto's zo hé...en die waterpas verzameling is er wel wat over  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

Een van de spannendste projecten op dit forum :) 
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

Quote from: DofN on May 22, 2021, 23:21:30
Een van de spannendste projecten op dit forum :)

De spanning zal er nog lang genoeg in blijven , ben nog lang niet klaar ...

Benco

#78
Beste forumleden , Ik heb een vraagje ...

Ik ben aan het brainstormen om frontpaneel willen laten maken en heb geen idee waar te zoeken onder welke naam oid ... Ik heb al gedacht om het zelf te proberen maken in een of ander materiaal maar wil toch ook even weten wat er tegen welke prijs te koop is , misschien is het helemaal de moeite niet waard om een een boel materiaal voor te verspillen aan tryouts.
Iedereen kent wel die  kunststof plaatjes  die  vooraan en achteraan een andere kleur hebben , die dan gegraveerd worden als naamplaatjes voor aan de deurbel oid ...
Wel in dat materiaal zou ik een frontplaat willen hebben , wit met zwarte achtergrond  , 556mm X 258mm , met twee gaten erin waar twee frontjes van toestellen in komen en een kleine gravure erin.
Kent iemand daar een goed adres voor ?




DofN

Hmm.. Het kan aan de opname liggen, aan de kamer.. Geen idee :) Maar ik zie wel dat het project zich richting een einde ontwikkelt!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Bijzonder projectje.  :worship: En een mooi stukje OCD.  :D

Groeten...

Benco

Quote from: DofN on July  7, 2021, 07:44:34
Hmm.. Het kan aan de opname liggen, aan de kamer.. Geen idee :) Maar ik zie wel dat het project zich richting een einde ontwikkelt!

idd veel galm in een bijna lege kamer , eens alls op zn plaast zal stan en er dan uiteindelijk geLyngdorfd zal worden  komt het goed mijn gedacht .

Quote from: Kwabbernoot on July  7, 2021, 08:51:08
Bijzonder projectje.  :worship: En een mooi stukje OCD.  :D

Groeten...

Tjah ben een beetje autistisch aangelegd , kan er niks aan doen ...

Benco

eerste idee was bovenschabben laten invallen vandaar dat er ook draagpunten gelast zijn.
Dan toch van gedacht veranderd om en een kompleet bovenblad op te leggen en dus het frame aan de bovenkant niet mooi gelakt.
Nu toch weer het eerste idee  omarmt , schabbetjes zijn klaar , nu het frame bovenaan voorzien van een laag lak .


Benco

Frame gelakt !
Styrisol  (ondergord voor de aixfoam  geplakt .
bord voor de tv aan te hangen geplaatst .
Uit een overschotje mdf een paneeltje gemaakt om de Ludic blokken in te bouwen en op het idee gekomen om dat paneeltje dan te bekleden met foam en Skai , net zoals het bord achter de tv.



Benco

zijpmaneeltjes klaar , hoekje  schoon gemaakt


foutje gemaakt in de berekening voor de centerspeakerbalk , dat moet dus opnieuw ...
maar ach , anders zou het veel en veel te snel klaar zijn :p

Dirk

dat ziet er al serieus strak uit, dikke  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

NAF

Leuk topic om te volgen en ben benieuwd hoe het eindresultaat er uit gaat zien.
Vooralsnog mooie vorderingen.   :clapping:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Benco


Vinyl_Fuchs

Quote from: Benco on July 15, 2021, 22:34:27
zijpmaneeltjes klaar , hoekje  schoon gemaakt


foutje gemaakt in de berekening voor de centerspeakerbalk , dat moet dus opnieuw ...
maar ach , anders zou het veel en veel te snel klaar zijn :p
Nice.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

vanzomereng

Zeer fraai Benco.... :clapping:   (houd je wel van de straat)

Regelmatig denk ik, als ik dat hobby-werk allemaal zo ziet, was ik maar zo handig en vooral had ik maar het geduld voor dit soort projecten.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Benco

Quote from: VANZOMERENG on July 16, 2021, 08:13:42
Zeer fraai Benco.... :clapping:   (houd je wel van de straat)

Regelmatig denk ik, als ik dat hobby-werk allemaal zo ziet, was ik maar zo handig en vooral had ik maar het geduld voor dit soort projecten.

Wat is handig zijn ?  ik heb ook vaak het gedacht , was  ik maar net iets handiger , zou ik maar net iets sneller kunnen , zou ik maar net iets minder foutjes maken ... en vooral zou ik tijdens een project maar net iets minder van gedacht veranderen  ;)

Dirk

ik probeer me met dat soort dingen niet (meer) te haasten.
heb in het verleden vaak genoeg gedacht...had ik daar maar wat langer/beter over nagedacht dan had ik het zus of zo toch wat anders gedaan.

tegenwoordig neem ik er echt veel meer tijd voor en ontdek gaandeweg dat ik dan inderdaad wel eens van gedacht verander, maar 99% vd tijd komt dat het eindresultaat wel ten goede ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

Waar ik wel over zat te piekeren is dat je exacte uitsparingen maakt voor je apparatuur. Apparatuur wordt nogal eens vervangen, is dat wel verstandig?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

Quote from: DofN on July 16, 2021, 16:13:36
Waar ik wel over zat te piekeren is dat je exacte uitsparingen maakt voor je apparatuur. Apparatuur wordt nogal eens vervangen, is dat wel verstandig?

het enige wat echt eactx ingebouwd word zijn de ludic blokken en das enkel een frontje met pootjes , wat simpel weg te halen is en wer een groot vak word ..
de andere vakken zijn  breed genoeg om de meeste toestellen in weg te krijgen  , en de hoogte van de vakken is ook meestal ruim voldoende voor de meeste toestellen .
niets komt zodanig dat het niet meer aan te passen is , dus niet echt een probleem
;)

Benco

Net een mail gekregen dat de Aixfoam  onderweg is , dan doen we snel nog iets ..


Mijn waterpassen collectie is al flink gerodeerd

DofN

Het begint vorm te krijgen! Spannend.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN

Ga je het bespannen met een doek?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

eerst even bezig geweest met de kattenmuur...
Die beestjes waren gewend dat er vor hen ook entertainment was en dat moet dan maar weer...

wat plankjes eik , lijm en schroefjes ,  kabeltjes enz..
En meteen de top drie van de greatest hits .. :)

En heel stilletjes aan kom ik dichterbij iets wat op een afwerking moet gaan lijken

...