Benco's setje

Started by Benco, August 23, 2006, 19:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Benco

de planning was  vandaag en morgen alle bekabeling voorzien , Stroom/stekkerdozen , internet/contactdoos , antenne/contactdoos , speakerkabel/aansluitingen / plaatsen .
Helaas  beetje ziek en veel te veel pijn om iets uit te voeren ....alweer uitstel ...

ooit komt het wel een keer goed.

DofN

Beterschap! En uiteraard komt het goed.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

zo de bekabeling zit er dan uiteindelijk toch in ...


DofN

 ;D ;D

https://www.youtube.com/watch?v=7YvAYIJSSZY

Goede werkmuziek! Het gaat langzaam maar gestaag. Houdt je rug zich een beetje?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

Helaas ga ik telkens na een beetje knutselwerk gebukt onder een hoop pijn  die steeds trager herstelt tot op een aanvaardbaar punt..
Maar het is niet anders ...
Roeien met de riemen die ik heb !

Benco


Dirk

ziet er goed uit  :thumbs-up:
betekent dit dat je frontspeakers (en center?) nu definitief naar "in walls" worden omgebouwd?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Benco

wel de 8 inch DC units  gaan dus normaal gezien in die muur ingebouwd worden , de center speaker komt in het hangmeubel ...
Mocht het toch echt tegenvallen  dan is er nog een plan B  , daar ga ik donderdag al eens naar luisteren hoe dat uitpakt ...
Kwestie van opties te hebben als...

Nu heb ik deze middag  de  kasten waarin de 8 inch DC origineel zitten (niet zo'n mooie kasten meer met flink wat  cosmetische schade à in die muurholtes vast gezet om al eens een idee te hebben  wat de sound doet (zonder dsp of wat dan ook) aan een Nakamichi amp1 en dan toch even vol de volume erop met muziek die best vaal knallend laag had ... en het ging niet echt fout ...
Imagine dat die units dan met de Lyngdorf op 90Hz worden gefilterd en de rest naar de subs gaat ...en een room perfect erop , ik denk dat het best goed kan komen .

Benco



zo hij is dan eindelijk dicht , bekabeling op z'n plaats ... alles volgepropt met geluidsdemping ...
Nu concentreren op de inwall luidsprekerkasten...
Heu even wachten  !
Deze namiddag eens eerst even een andere optie beluisteren ....

Benco

Ik ga toch even door met het plan  : Tannoy 8"DC units inbouwen .
ik heb 95% van het benodigde materiaal wat ne niets kost en ik wil het vooral geprobeerd hebben ...
Vandaag baffletje  en nu wel goed gemeten binnenwerkjes gemaakt  ...
Tjah de eerste waren dus fout ... ook dat kan ik ;)





Blijkt het toch tegen te vallen dan word het plan B

DofN

Je ontmantelt je zelfbouw tannoys?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

nope , want daarin zitten 6.5" dc units  ;)

Ik ontmantel een paar Tannoy 609 waarvan de units in perfecte staat zijn maar de kasten flink beschadigd zijn .
de test zal gebeuren met het orig filter , dat is zeker voor verbetering vatbaar ...
Dus is de test eerder positief dan gaan we door voor de hoofdprijs ...
Is de test te tegenvallend dan denk ik niet dat met een beter filter en eventueel betere baffle (uit multiplex) genoeg verschil gaat maken om het écht goed te krijgen ...
Maten is weten ... maar testen en luisteren is beter weten :)

DofN

Ah zo :) Mooi experiment.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

Quote from: DofN on March 20, 2021, 11:56:17
Ah zo :) Mooi experiment.

Merci Abel  ;)

ondertussen :
zo die zijn gelijmd ...

En het is nog recht ook ! wauw !

And this little piggy  wiil go into the wall :

Jippykajee !

Benco

#64
https://www.youtube.com/watch?v=mKq0gy-o7hs&ab_channel=bencoaudio
een klein testje , natuurlijk is het geluid  met een inmiddels ouderwets gsm toestel opgenomen om er het beste uit te halen :p ...

chansig

Grappig, netjes, leuk...klinkt helemaal niet verkeerd zo. Lekkere diepe bas... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Benco

Quote from: chansig on March 22, 2021, 19:35:02
Grappig, netjes, leuk...klinkt helemaal niet verkeerd zo. Lekkere diepe bas... :D

Gr. Hans

en dan zitten er nog maar 1/4 van de schroeven in , bijna de helft van de demping ... en fullrange aangestuurd met een Nakamichi amplifier 1 zonder subs , zonder DSP

DofN

Goed nummer :) Het lijkt serieus full range zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

i2Paq

Quote from: DofN on March 22, 2021, 21:50:12
Goed nummer :) Het lijkt serieus full range zijn.

Precies, dat klinkt absoluut niet verkeerd zo op het eerste "oor"  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Koen K


Benco

zo  , de bffles  zullen uiteindelijk toch beter gemaakt worden  , ik heb de osb/mdf baffles  als klad werk  gebruikt.
testen hoe de matte zwarte coating  icm met de doekjes  eruit zou zien ... het bevalt me niet .
uiteindelijk zal  primer , slissen en zwarte satijnlak mooier zijn mijn gedacht.
Een fotootje van het kladwerk.


Wat nu ?  Een plaat 18mm multiplex  in stukken zagen en opnieuw ! en beter !

Benco


DofN

#72
Steeds een stap erbij :) Waarmee ga je de wand bekleden?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

er komt zwarte aixfoam op die dan net gelijk komt met de vooruitstekende baffles ...
enfin da's het plan ...
nu de baffletjes verder afwerken  (schuren & lakken )
dan de speaker aansluitingen en de filters  plaatsen , dan weer eens soundchecken ...en dan verder met het afwerken van de wand ...

Benco

#74


zo nog eens een voorlopig plaatje , het frame is voorlopig op z'n plaats gehangen  om nog een hoop af te tekenen  en gaat daarna weer even opzij om verder af te werken...
Qua stevigheid moet ik me geen zorgen maken , terwijl het nu voorlopig aan drie dunne korte schroefjes hangt kan ik er al op gaan zitten zonder dat het een krimp geeft ... , uiteindelijk zijn er tien dikke lange schroeven voorzien  als het definitief vast komt ...
kan je een feestje op bouwen ;)

Murphy is ook nog heel even op visite geweest , ik zou normaal gezien de originele Tannoy filrets behouden om de meerkost van alles wat al uitgelopen is  te recupereren .. ik ben Rockefella niet ...
Helaas , is er zo een filter uit mekaar gedonderd ...
Waarschijnlijk dus nieuwe filters maken , en meteen ook beter dan ...