Benco's setje

Started by Benco, August 23, 2006, 19:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Benco

de subs kunnen doordat het meubel op zich zo laag is onder het meubel , de speakers  ga ik verbouwen en hangen , ik heb geen vloerstaanders nodig nu dat ze door  subs worden ondersteunt en  op 90Hz gefilterd worden... dus de toch inmiddels beschadigde en niet meer mooie kasten  tot kleinere hangkastjes verbouwen zal ook in een laters stadium moeten gebeuren...
De Lyngdorf en de Yamaha kunnen we aan mekaar koppelen  en stereo zal volledig door Lyngdorf gebeuren een surround doet de yamaha maar dan met de lygndorf op de frontspeakers en subs ...

de dubbele inkomdeur  die nu bekleed was met foam word dus een enkel brede inkomdeur een een stuk van de dubbele deur word dus muur ...
Ik zal het wel eens op tekening zetten ... maar de bedoeling is zo weinig mogelijk op de vloer te plaatsen om zo de plaats makkelijker onderhoudbaar te maken .
Alle kasten zullen dus hangkasten worden , enkel nog een tafel en stoelen  2 subwoofers en een relaxzetel , das alles wat er nog op de vloer komt te staan ... dat is althans de bedoeling ...

Er is ma.w. nog heel veel werk  en ik kan het niet allemaal laten doen  wegens de kostprijs ervan en zelf doen gaat erg lang duren gezien de fysieke problemen die ik heb ... maar moelijk en langzaam zal het ook wel lukken.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

ja dat is het zeker , ik hoop dat ik het tot een goed einde kan brengen .

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

step by step

In het land van ooit komt dat nog eens klaar

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Ik ben benieuwd of dat toch niet een beetje gaat doorbuigen als dit aan de muur hangt, een paar diagonale trekstangen had het veel vormvaster gemaakt.

Benco

het geheel komt met 10 bouten van m8 in de muur te zitten , je moet dan al erg zwaar gaan overdrijven  met gewicht aan een kant  om een kans te maken dat er iets gaat leven ...

Benco

De muur waar het tegenaan zou komen blijkt uit iets van prfab te zijn , redelijk hol ...
Nieuwe planning er en valse muur voor zetten .
Redelijk overkill met heel veel balken , tec 7 , schroeven en geluidsdemping .
Meteen kwam dan ook het gedacht om de speakers die toch verbouwd moesten worden naar kleiner... niet gewoon in die wand zouden kunnen .
Als de kastinhoud klopt  en de wanden van de kast vol bitumen zitten en gemaakt zijn van 44mm balken en 36mm mdf ... zou het moeten, kunnen ..
De rest regelt de Lyngdorf wel denk ik zo .
enfin als er wat beweegt zet ik wel een fotootje .
Ik moet rekenen op hulp van vrienden / familie , en die hebben ook niet zoveel tijd.
   

DofN

Dat is een tegenvaller, en misschien een meevaller. In walls kunnen erg goed klinken vanwege de "infinite" baffle. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen. Is je woonkamer wel bewoonbaar?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

momenteel is die helemaal leeg , vloer is inmiddels netjes




morgen bescherming op de vloer en dan zorgen voor het nodige materiaal zodat we stilaan, verder kunnen ...
Stilaan is the keyword hier , ik kan me maar beter niet forceren , dat komt nooit goed ...
een dozijn balken van 115 x 44 x 2400 mm , een hoop schroeven , tec 7 , stalen verbindingen  da's nu het eerste wat er moet zijn ...
dan in die valse muur alle bekabeling voorzien ... dan zijn we elweer een hele tijd verder

Benco

Balken gaan het niet worden , na na vraag bij iemand die met houtconstructies bezig is veel bijgeleerd..
Materiaal besteld om zelf I-beams te maken , dan zit ik al niet met al die enorm zware dingen en lengtes die  niet in de lift kunnen .
Een hoop OSB laten verzagen ... al was het bij de bouwmarkt niet erg fijn vertoeven ...
De OSB is thuis geraakt , maar ik ben weer voor een tijdje uitgeteld ...gezellig aan de tafel knutselen zit er voorlopig niet in ..
Eerst pijn onder controle krijgen

DofN

Succes daarmee Benny. En ik blijf je vloer mooi vinden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco


Benco


DofN

Het is een ganse operatie. Doe je veel zelf, of gaat dat niet?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco

De vloer heb ik laten doen door een vakman.
De I-beams heb ik zelf gemaakt , deels toch ;)
de OSB plaat heb ik op de maat die ik moet hebben  laten zagen  bij de houthandel ..
de rest tot hier toe zelf met hulp van m'n nicht die om de hoek woon en mijn Corona bubbel is
Het is maar wat simpel knutselwerk momenteel , toch weegt het zwaar door nu... veel pijn.. maar professionele hulp is te duur en  vrienden /familiehulp is dmv Corona ook heel erg moeilijk.
Eerst rusten , bekomen.
Dan nog alle tussen verbindingen  maken ...
Daarna kan de hele constructie in mekaar gezet worden

Benco

Na een heleboel fabriceren nu ook al een paar balken echt vast gezet ...
Ik doe elke dag veel te weinig maar toch veel te veel ....




Dirk

rustig aan en niets forceren, 't gaat iig de goede kant uit  :thumbs-up:
ga je in de loze ruimtes tussen die I-beams ook nog wat aan akoestiek doen (absorptie) of was dat niet het plan?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Benco

in de  ruimtes waar de luidsperekers komen worden als echte zeer goede luidsprekerkasten gemaakt , daar komen zowiso bitumen  en dempingswol , in de andere lijm ik wat kartonnen strips (honinggraad ) dan heb je dus eerst de muur , daarop zit 20mm styrofoam balken zijn 15cm dik en staan 32cm uit elkaar met tot hiertoe op 82cm een tussenschotje , er komen, er meer tussen zodat het kleinere vakken worden en de kans op resonantie nihil word .
de wand word bekleed met 25mm multiplex ...gelijmd en geschroefd .
De inhoud van de luidsprekerkasten word berekend als ideaal voor de Tannoy 8inch DC unit  die ik ga gebruiken .
Ik wou het eerst maken dat het enkel kon dienen tot een max laagte van 90Hz omdat ik ze toch via de Lyngdorf  op 90Hz affilter ... maar het kan geen kwaad om de kast te berekenen dat ze ook lager kunnen , mocht het ooit eens nodig zijn .
Dat is het plan....
Nu de uitvoering nog ;)

Benco

De wand word dan toch volledig geïsoleerd , ik heb geopteerd voor Isover sonepanel  daar deze redelijk van prijs zijn en erg hoog staan aangeschreven qua kwaliteit .
Lange mouwen , handschoenen , stofmasker , veiligheidsbril  is wel nodig als je het een beetje veilig en jeukvrij wil ...

Toni71

Succes met je project. Een aardige klus.

Benco


Benco


DofN

Ik vind dat er nog veel gebeurt. Misschien niet snel, maar wel veel. Succes!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software