Benco's setje

Started by Benco, August 23, 2006, 19:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Wat een project Benny.. Ben heel benieuwd naar hoe het is als het af is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Benco


Kwabbernoot

#102
Dat begint er toch al serieus fraai uit te zien.  :clapping:

Is dat een RCS 2.2X?

Groeten...

Benco

merci ,
de tv komt 6cm hoger aan de muur te hangen ipv op de voetjes te blijven staan en de Nakamichi amp die voorlopig nog al het werk doet word vervangen met de Yamaha 1060mc surround amp als de center en rear speakers op hun plaats zitten
nog wat kabeltjes vervangen en mooi wegwerken en de Lyngdorf koppelen aan de Yamaha  zodat de Lyngdorf het setereo spul doet en de Yamaha met Lyngdorf als front amp de surround toestanden doet...
Dus  nog een hoop kabelwerk en afregel werk ... maar eerst nog de verdere afwerking van de muren ..
 

Benco

alle bekabeling van de tv komt van links  en dan alle av toestellen rechts zetten is niet de slimste zet , meeste kabels te kort .. dus de boel maar switchen...
Toch maar even een zwarte utp kabel en een zwarte hdmi kabelen zwarte coax kabel regelen  want die witte kabels onder de tv is geen zicht .

Benco

Ik begin een heel flauw lichtje te zien .. zou dat het einde van de tunnel kunnen zijn ?



muren , plinten afkitten , schilderen , alles grondig opruimen en opkuisen ..
tafels en stoelen in mekaar zetten .
Nieuwe overgordijnen  hangen.
Op jacht gaan naar een leuke zetel / relax oid die comfortabel is ...
Op jacht naar wat leuke decoratie .
De geluidsinstallatie  goed afregelen .
En als dat allemaal mooi klaar is  een beginnen denken aan hoe ik de kattenbrug ga aanpakken ...
Gewoon overschilderen ??  hmmm 
Die lichtbak onderaan is er nu wat teveel aan , er zijn vele mooiere oplossingen nu qua ledstrips ... en dan kan ik ook meteen die nieuwe ledstrip mee bedienen met alle andere sfeerverlichting ...
Ik denk eraan een nieuwe te maken in hetzelfde hout als het kattenmeubel , zo een mooie verbetering zijn mijn gedacht...
Er staat geen tijdsdruk op , da's het leuke nieuws ;)

Benco

het deel waar geschilderd moet worden is afgekit  en alles heeft een eerste laag verf gekregen , moet nog een tweed en misschien zelfs een derde op ...

Een emmer  Sigma van 10L was een stuk voordeliger dan twee van 4L en normaal gezien zou ik maar 6 a 7 liter nodig hebben ... zoals het er nu uitziet denk ik dat die 10L erdoor gaat ... dan hoef ik alvast niks weg te gooien  ;)

Nu rustpauze ,  want een paar uurkes schilderen heeft hele pijnlijke gevolgen...

Nog een leuk deco ding gevonden bewijs dat de aarde toch plat is hoor ! :D

Benco

#107
Weer een stapje dichterbij ...
Nieuwe overgordijnen zijn ook besteld , helaas net telefoon gekregen dat dat niet meer voor dit jaar zal zijn daar de stof niet op voorraad is en er minimaal 14 dagen over zullen gaan  eer die er weer is ...
nog een paar kleine dingen afwerken en op jacht gaan naar deftige zetel en bijzet tafeltje...




https://www.youtube.com/watch?v=A8jNTD6EnnI&ab_channel=bencoaudio

DofN

Het eetgedeelte ziet er zeer bewoonbaar en gezellig uit weer, de audio/tv wand begint fraai te worden, en ik zie dat je heel veel voor je katten over hebt. Prijzenswaard. :)

Hoe klinkt het?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

Is die oranje rails ook voor de katten?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Benco

Quote from: DofN on December 17, 2021, 23:07:25
Het eetgedeelte ziet er zeer bewoonbaar en gezellig uit weer, de audio/tv wand begint fraai te worden, en ik zie dat je heel veel voor je katten over hebt. Prijzenswaard. :)

Hoe klinkt het?

Merci , het klinkt voorlopig al vrij goed  , wat raar is want de instellingen zijn nog niet geperfectioneerd ...
Als de zetels/relax(en/ er zijn  de nieuw overgordijnen en de laatste afwerkingen die invloed op het geluid kunnen hebben gedaan zijn dan ga ik met Gé de boel echt tot in de puntjes afregelen.
Ik ben gezien het tijdelijke resultaat  erg gerust dat het helemaal naar wens gaat komen ;)

Benco

Quote from: vergeerr72 on December 18, 2021, 10:55:06
Is die oranje rails ook voor de katten?

Jep dat is de befaamde kattenbrug haha...
Die heb ik ongeveer 8en half jaar geleden gemaakt en gehangen een verbond toen twe katten meubels die er nu dus niet meer zijn .
Er is wel een toegang gemaakt van de kattenmuur naar de brug en aan de ander kant komt nog een ligplankje ... tjah katten zitten graag hoog ;)
Ik heb met het idee gespeeld dat als alles klaar is er een nieuwe brug zou komen in eik zoals de kattenmuur  en ipv de lichtbak eronder een ingefreesde ledstrip.
Maar het is weer een hoop werk en uiteindelijk is dat buiten de sfeerverlichting het enige dat echt kleur heeft en ik vind het zelf niet echt misstaan... al ben ik natuurlijk wel redelijk kleurenblind ...
Ik kreeg een tip om ze eventueel in het okergeel te schilderen ...
misschien ... we shall see ...
https://www.youtube.com/watch?v=p7D9cgYveOg&ab_channel=bencoaudio

vergeerr72

Onze kat droomt hiervan[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Benco

Moet ook nog even op zoek naar een 45inch SME arm om mn nieuwe plaat te kunnen spelen


;D

Benco


chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

Benny kennende vast nog niet helemaal.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Benco

nog een beetje afwerking her en der , en wachten op de zetels , die zouden tussen begin en einde maart geleverd worden ...
ook nog op zoek naar een stabiel meubeltje dat moet dien voor tussen de twee zetels te staan  op drankjes /hapjes op te zetten en liefst met schuifjes  om ab's / controllers in kwijt te kunnen en een dat ook wel makkelijk verplaatsbaar is om te poetsen.
Al veel gesmurft maar nog niets echt naar m'n zin gevonden ...
Ook maar weer zelf iets bedenken en maken ?
pff echt geen zin in ..
Eens alles echt op z'n plaats staat het audiosysteem tot in de puntjes afregelen , het is nu al vrij goed , maar kan nog een stuk beter .

Benco



vol ongeduld aan het wachten op de zetels , als er niets meer tussenkomt  zouden ze in week 10 geleverd worden ..

Kwabbernoot

Ga je verder nog wat doen aan de akoestiek? Het lijkt mij vrij hard te zijn.

Groeten...

Benco

het lijkt misschien hard maar is het niet ,  is echt geen galmkamer
en Lyngdorf lost het overige wel op ;)

DofN

Quote from: Kwabbernoot on February 22, 2022, 14:41:50
Ga je verder nog wat doen aan de akoestiek? Het lijkt mij vrij hard te zijn.

Groeten...

Benny heeft een tamelijk dempend plafond dacht ik.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

Ik vind het schitterend wat je in je huis hebt weten te maken incl de dingen voor je katten. 8) Wat dat betreft zitten we duidelijk op 1 lijn.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Benco

Quote from: DofN on February 22, 2022, 22:33:57
Benny heeft een tamelijk dempend plafond dacht ik.
idd

Benco



voor de vertaling van het onderschrift  , gelieve een mail te sturen naar :
Xalloeisemmeligge@kgonnettochnizegge.cccp
:p