Set van Faxe

Started by Faxe, December 26, 2013, 22:27:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Faxe

Quote from: addesmo on December 30, 2023, 19:52:12Als ik het goed gelezen heb, heb jij ook de luidspreker verbindingsplaatjes vervangen.
Dat heb ik dus ook maar even gedaan en ik moet zeggen dat dit toch wel een significant verschil maakt in positieve zin.
Nu nog wat experimenteren of de luidspreker kabels beter op het hoog of het laag klinken. Heb jij daar een ervaring mee?

Gebruik de plaatjes inderdaad niet meer. Heb ze vervangen door Atlas Hyper Jumpers. Heb daar ook luidspreker kabels van. Toen ik ze omwisselde had ik niet het idee dat het anders klonk. Vind het er wel fancy uitzien zo en de jumpers waren niet zo duur. Luidspreker kabels zitten nu in de bovenste connectoren. Heb de onderste (nog) niet geprobeerd.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Het is natuurlijk geen Accuphase maar  het klinkt toch best aardig  :tounge2:

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

addesmo


addesmo

En hoewel de Paradigms vrij open speakers zijn zou een Accuphase wel eens te rustig kunnen zijn. Mijn vroegereervaringen met datmerk waren nogal slaapverwekkend  ;)
Ik heb de Persona's gehoord op een Bel Canto en datwas ook erg fraai!
Maar de Lyngdorf is ook zeker eentop versterker, alleen heb ik bij de huidige speakers roomperfect uitgezet. Als de nummers niet te basheavy zijn gaat dat prima.

dre73

Quote from: addesmo on December 30, 2023, 19:52:12Als ik het goed gelezen heb, heb jij ook de luidspreker verbindingsplaatjes vervangen.
Dat heb ik dus ook maar even gedaan en ik moet zeggen dat dit toch wel een significant verschil maakt in positieve zin.
Nu nog wat experimenteren of de luidspreker kabels beter op het hoog of het laag klinken. Heb jij daar een ervaring mee?

Of diagonaal. :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

vanzomereng

Quote from: Faxe on January  4, 2024, 19:19:28Het is natuurlijk geen Accuphase maar  het klinkt toch best aardig  :tounge2:



Goh, een versterker met AI (kunstmatige intelligentie)
Hoe weet ie, dat je een Linn-platenspeler en Paradigma's speakers heb aangesloten.

Over AI gesproken, als je bij ons Groesbeek komt inrijden, kan je stoppen bij een groot bord met een plattegrond met ergens een vet rood kruis afgebeeld, met de tekst "Uw bevindt zich nu hier"

Slim heh  :wow:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Faxe

Quote from: addesmo on January  5, 2024, 09:46:10En hoewel de Paradigms vrij open speakers zijn zou een Accuphase wel eens te rustig kunnen zijn. Mijn vroegereervaringen met datmerk waren nogal slaapverwekkend  ;)
Ik heb de Persona's gehoord op een Bel Canto en datwas ook erg fraai!
Maar de Lyngdorf is ook zeker eentop versterker, alleen heb ik bij de huidige speakers roomperfect uitgezet. Als de nummers niet te basheavy zijn gaat dat prima.

Ik heb Roomperfect (Focus) eigenlijk altijd wel aan staan. Zonder vind ik het minder ruimtelijk klinken en heb ik een (beperkte) brei aan lage tonen bij nummers waar wat meer bass in zit.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Quote from: vanzomereng on January  5, 2024, 10:54:51Goh, een versterker met AI (kunstmatige intelligentie)
Hoe weet ie, dat je een Linn-platenspeler en Paradigma's speakers heb aangesloten.

Over AI gesproken, als je bij ons Groesbeek komt inrijden, kan je stoppen bij een groot bord met een plattegrond met ergens een vet rood kruis afgebeeld, met de tekst "Uw bevindt zich nu hier"

Slim heh  :wow:

Lyngdorf maakt gewoon heel slimme versterkers  :tounge2: Via de internetverbinding kunnen ze vanuit een database ophalen welke apparaten je hebt aangesloten en deze worden dan netjes getoond op het display  :colgate:

Die borden zijn inderdaad wel handig. Even kijken waar je bent en dan met het Shell stratenboek in de hand naar de bestemming toe rijden  :clapping:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Hannibal_

Even zoeken...
Mijn Shell stratendingens...  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Faxe

Bij forumsponsor Marcel een Rhein Z1 plus aangeschaft met een leuke demo korting  :headbanging:

De Rhein is een server een streamer in 1. Gebruik hem als Roonserver en heb hem via USB aangesloten op de Lyngdorf. Kan op die manier DSD bestanden afspelen wat via de Roon endpoint functie van de Lyngdorf niet echt lekker gaat.

Apparaat is gebouwd als een tank, werkt snel en eenvoudig. Als streamer klinkt hij ook goed en kan nu via Roon ook DSD bestanden op de Lyngdorf afspelen. Qua rekenkracht is hij is iets sneller dan de Mac Mini M2 die ik de laatste tijd gebruikte. Deze Mac gebruik ik ook voor Zwift op zolder en vind het wel prettig dat het nu gescheiden is.

Bij het in gebruik nemen was de Rhein in eerste instantie wel erg langzaam en werkte hij alles behalve soepel. Dit bleek te liggen aan de CAT 8 netwerkkabel die ik gebruikte. Nadat ik hem had omgewisseld met een andere kabel liep alles mooi soepel.

Tussen de Rhein en de Lyngdorf gebruik ik nu nog een Canon USB printer  :tounge: maar eens kijken of ik daar nog iets anders voor ga aanschaffen.

De Rhein heeft zelf een beperkt opslagcapaciteit die ik verder niet gebruik. Muziekbestanden staan nog gewoon op de Synology Nas.



Rhein heeft 2 netwerkaansluitingen. 1 om de server op het netwerk aan te sluiten en 1 om de Lyngdorf mee aan te sluiten op het netwerk. Werking hiervan zou, als ik het goed heb, hetzelfde moeten zijn als de Bonn N8 switch. Verder voldoende mogelijkheden om USB muziekdragers op aan te sluiten en een USB audio uitgang.





Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter


dre73

Wat betreft de CAT 8 kabel:ben je terug gegaan naar CAT 6?

Een kennis van mij had problemen met CAT 7,bij terug stappen naar CAT 6 ook alle problem vertrokken....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Faxe

Vanaf de wandcontactdoos loopt er een cat 8 kabel naar de TV en Roonserver. Heb eerst een andere kabel gebruikt maar heb de kabels uiteindelijk omgewisseld en dat werkt nu.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Iets langer dan een week kunnen luisteren naar de Rhein Z1 Plus Roonserver en endpoint. Bevalt allemaal erg. goed. Server draait stabiel en snel. Klankmatig heb ik ook het idee dat het allemaal wat beter klinkt. Als je reviews leest over het apparaat zou dat ook moeten kunnen.

Heb een Audioquest Cinnamon USB kabel gekocht om via USB van de Rhein Z1 Plus naar de Lyngdorf versterker te kunnen luisteren naar DSD bestanden. Dit klinkt ook prima.

Afgelopen weekend ook alle apparaten in fase gezet met de Oehlbach Phaser. Handig apparaat waarmee deze klus zo is gepiept



Heb vandaag HQPlayer NAA geïnstalleerd en geïntegreerd in Roon. Voorlopig eerst de trial versie. Wel een ingewikkeld verhaal. Op een MAC computer draait een stuk van de software en op de Rhein server. In Roon heb je vervolgens een HQPlayer endpoint.

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

RZeemering

Ik kom HQ player wel eens tegen in Roon. Wat brengt het qua sound of anderszins?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Faxe

Ben het nog aan het ontdekken wat je er allemaal mee kunt in combinatie met Roon. Volgens mij zijn het vooral filters die je kunt gebruiken bij het up/downsamplen van muziekbestanden waardoor het uiteindelijk beter zou moeten klinken.

Zijn alleen erg veel opties.Zie de onderstaande screenshots.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rob_Dingen

Quote from: DofN on March  8, 2024, 11:30:34En klinkt het beter met HQplayer?

https://audiobacon.net/2021/03/17/hqplayer-better-than-a-5000-upscaler/
Roon met HQplayer is beter.
Alleen HQplayer zonder Roon is nog beter.

Faxe

Heb er uiteindelijk niet zoveel meegedaan. Kan dus niet zeggen of het beter klinkt. Programma heeft teveel keuze mogelijkheden om mee te spelen naar mijn idee. Vond de setup ook wel ingewikkeld. Deel van HQplayer draaide op mijn mac mini die op zolder staat, en een stuk die op de server staat die in de woonkamer staat. Software die op de mac mini draait moet je tijdens de trial periode na 30 minuten opnieuw opstarten. Vond dat ook niet handig om er serieus mee aan de slag te gaan.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Rob_Dingen

Als je serieus aan de slag wil met HQplayer moet je je eerst goed inlezen op bijv Audiophele style forum
Ook moet je weten wat je wil zoals te kiezen tussen het upscalen van PCM of naar DSD.
Belangrijk is ook wat voor hardware je nodig hebt zeker als je wil upscalen naar DSD met de goede filters.
Dan heb je een beest van een computer nodig.
En het belangrijkste is dat je DAC om kan gaan met een hoge upsample rate of bijv DSD512

Rob

Faxe

De Lyngdorf versterker die ik gebruik is als Roon endpoint beperkt tot 192kHz / 24 bit. DSD ondersteunt de Lyngdorf dan helemaal niet. De USB B aansluiting gaat tot 384kHz/32 bit / DSD128. Niet echt veel mogelijkheden om echt te upsamplen dus. Volgens mij vindt het upsamplen plaats op de HQPlayer 4 Desktop die in mijn geval op een Mac Mini M2 draait. Weet niet of deze krachtig genoeg is tot hogere waarden up te samplen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Rob_Dingen

Heb zelf ook een 192kHz DAC en daar doet het niet zo heel veel.
Maar heb ook een DSD DAC en daar werkt het heel goed op, echt een verbetering.
Op de 192kHz DAC gebruik ik Jplay en op een iPad Jplay IOS dat klinkt beter als Roon.

Rob