xbox op een denon

Started by dick, December 23, 2002, 09:51:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dick

Geintresseerd geraakt door het forum en andere eigenaars van een XboX (de meeste wisten me toch wel te overtuigen dat de XboX niet zomaar een omgebouwde computer was) ben ik op zoek gegaan naar informatie over de box. Kans is redelijk groot dat ik zeer binnenkort met eigen ogen en oren wil ervaren hoe zo'n Xbox eruit ziet. Maar 2 vragen kwam ik niet tegen, ze zijn heel simpel maar wel belangrijk om te weten. (voor mij) kan ik de X-box  aansluiten op mijn Denon via digitale interlink (coax) en svideo kabel? (kwam alleen wat vage krete tegen over een video pack) en twee: kan je de spellen bewaren op momenten dat je het zelf uitkomt? Ik heb eens jaaaaaaren geleden een snes(geloof ik) gezien, daar kon je de de spellen alleen bewaren op momenten dat het hun uitkwam.. heel irritant als je geen tijd meer hebt.

Groet

blue-eyes

volgens een collega koop je er een speciale scartkabel bij (meerprijs) die je aansluit op je tv. Op deze scart kan je een optische interlink aansluiten, die je weer op je denon kan aansluiten, even een ingang selecteren, configgen en Dolby Digital!

Deze vraag had ik toevallig vanmorgen ook gesteld, aan een collega, bovenstaand is zijn antwoord.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

shit_happens1

Hoi,

Kep een x-box aangesloten op mijn denon, helaas waren de kabels met toslink aansluiting in bestelling, dus nu nog gewoon analoog, maar ik krijg er binnekort eentje binnen met een toslink aansluiting en s-video. Standaard verkoopt microsoft de scart met digi uit. Maar ik sluit hem aan op mijn projector dus dan heb je niet veel aan scart.

Het saven op elk gewenst moment, ligt altijd aan het spel niet aan de computer. Het ene spel zal je de mogelijkheid geven om te saven wanneer het jou uitkomt en bij hetvolgende spel kan je alleen saven op bepaalde plaatsen.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes,

Sylvester

dENDen

Beste Dick,

Ik als echte console freak (zie hier) ben in het bezit dus van 'de' XBox en deze heb ik aangesloten op mijn Denon 3802 d.m.v. een optisch kabeltje. Deze kun je alleen aansluiten door ook het volgende te kopen:

De Xbox SCART-kabel (uitgebreid) verbindt de console met tv's die zijn voorzien van een SCART-aansluiting en kan RGB-videosignalen doorgeven voor een betere beeldweergave. Deze kabel kan ook op digitale audio-receivers aangesloten worden. Je hebt een geluidssysteem met Dolby® Digital decodering en een glasvezelkabel nodig voor Dolby Digital geluid. (Extra kabels en geluidssystemen zijn los verkrijgbaar.)
Prijs: €29.99


Heel logisch allemaal!

Het resultaat: ongelogen, niet overdreven, ook niet een beetje: LEKKER HOOR!!

Volop genieten tijdens het gamen van rondvliegende kogels, grind (rally), naderende voertuigen, aansluipende vijanden van links naar recht, voor achter boven en onder je en weer terug via een van de twee half-cirkerlvormige kanalen die zich in je oor bevinden! (Tja, dat heb je als je er helemaal inzit !)

b.v. Bij Rallysport Challenge als de mode ín het voertuig de auto bestuurd zul je werkelijk waar het grind onder je wielen uit horen schieten rechts en links achter je tijdens het door de bocht gaan.

Ja hoor, echt een fenomenaal geluidje kan die kast produceren. Veel beter dan de digitale uitgang op de PS2. Hoewel daar wel veel meer games voor te krijgen zijn die ook erg leuk zijn!


Wat betreft het opslaan op elk moment wanneer jij dat wilt, dat ligt puur aan het spel zelf en niet aan de console.
Het is wel mooi meegenomen dat je natuurlijk op die 10 GB harde schijf die erop zit heel wat kan opslaan.
Heb nu zelf zo'n 35 cd'tjes erop gezet welke in mp3 formaat worden omgezet en afgespeeld, maar het aangegeven aantal blocks van 50000+ staat nog steeds zo.

Wil je nog iets weten vragen kan!

Niet nadenken doen! en neem er dan meteen Splinter Cell en Halo bij deze kun je nl. niet missen!

Suc6 dD.

dENDen

Shit Happens, inderdaad, net iets eerder!

dick

Oke, dan het volgende probleem. gister de winkel binnen gewandeld op zoek naar meer informatie over de X-box. Als ik dolby digital wil gebruiken (TUURLIJK WIL IK DAT) dan blijk ik gebruik te moeten maken van de advanced scart cable.. Probleem: ik wil eigenlijk geen scart cable. Maar als ik hem met een s-video kabel wil aansluiten, wordt ik gedwongen om een video pack ofiets te kopen.. Ik weet niet precies hoe de laatste heette, komt erop neer dat daar wel een s-video aansluiting op zit, maar weer geen coax of optical.. Geen DD dus.. AAARGH.. handig.. Moet ik nu een scart verleng kabel kopen van een X aantal meters? Of zijn er toch stiekem alternatieven die winkels mij niet konden vertellen..

Sylvester, ik ben geen winkel tegen gekomen met de door jouw beschreven kabel..Sterker nog, volgens de verkopers bestaat die (nog) niet. Maar ik gegrijp uit jouw woorden dat dat is wat ik zoek. Wat is dit? en waar kan ik deze halen mocht dit idd de kabel zijn die ik zoek.

Groetjes

dENDen

Misschien kun je de kabel zelf aanpassen ???