Een SVS 12.2 driver als bass shaker?

Started by Stress!!!!!, August 22, 2006, 07:21:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stress!!!!!

Ik heb gisteren mijn nieuwe 12.3 driver binnengekregen. Hierdoor blijft de huidige 12.2 driver uit de svs over.
Nou bedacht ik het volgende: Zou het zo zijn dat als je de driver opwaarts gericht onder een podium bouwt en er een knappe subwoofer amp op aansluit je een shaker podium creƫert?
De drivert levert genoeg druk lijkt mij...

Gaarne jullie input....
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Interficior

Wel, het klinkt bij behoorlijk zonde in de oren. Zo'n prachtdriver zet je in een subwoofer, en gebruik je uit principe niet als mechanisch trilmechanisme voor een bank.
Ik ben een voorstander van de dingen gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn. Veracht het gebruik van de Loudness niet. Het is de as van het kwaad niet, mits je gebruikt waarvoor het gemaakt. Een Subwoofer is niet gemaakt om als bass-shaker te fungeren.

Ik zou de driver verkopen, er is genoeg vraag voor. ;)
Take it or lease it

fgroen

Inderdaad. Niet doen. Een bass-shaker is gebouwd om een massa (bank, stoel podium  ???) in beweging te zetten, en dat gebeurt door een andere massa aan te drijven en de aandrijving zich af te laten zetten tegen het object dat in trilling gebracht moet worden. Ondanks dat subwoofer drivers vaak een relatief grote Mms (membraanmassa) hebben, valt die Mms m.i. in het niet bij het gewicht dat in een bass shaker zit. Verder wordt bij toepassing van een woofer als bass shaker nog steeds die hoeveelheid lucht rondgepompt, en dat wil je met een bass shaker nou juist niet.

Is dus inderdaad een typisch geval van oneigenlijk gebruik, met zeer geringe effectiviteit. Als ik het zo aanzie, kun je beter die driver verkopen en voor dat geld een aantal bass shakers kopen. wellicht houd je dan nog geld over....  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

sphere

Ik zou eerst eens een tijdje vergelijken welke driver je nu het beste bevalt. Volgens Ettepet zijn de T/S parameters nog behoorlijk verschillend.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

WMC

Mocht je besluiten te verkopen, ik heb wel interesse als de prijs niet te hoog is.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Bart_M

Zijn de verschilende curves van de woofers bekend?