Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Started by JCL, August 21, 2006, 15:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

wat is het budget dat je ouders willen besteden?
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Tjeerd1 on August 27, 2006, 18:44:03
Ja maar het paneel is in staat om 1080 weer te geven en dan noemen ze hem true HD paneel 1920x1080P terwijl de chip 1080i kan. Dat vind ik misleidende info.

Niets misleidends aan. De panelen zelf zijn altijd progressief, dus 1080p. Maar dat wil niet zeggen dat ze 1080p aan kunnen als ingangssignaal. De 1080i die je er heen stuurt, wordt intern ge-deinterlaced.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: Raphie on August 28, 2006, 12:12:09
wat is het budget dat je ouders willen besteden?

Er staat een max. van 2500 euro.

redfox001

#78
Quote from: Citroloog on August 28, 2006, 12:13:55
Niets misleidends aan. De panelen zelf zijn altijd progressief, dus 1080p. Maar dat wil niet zeggen dat ze 1080p aan kunnen als ingangssignaal. De 1080i die je er heen stuurt, wordt intern ge-deinterlaced.

Yeah right  8)

Affijn, je zal wel gelijk hebben :) Maar vanavond met een vriend nog eens twee plasma's goed met elkaar vergeleken, de panasonic (42pv60) en de LG 42pc1R). Ik had zelf een dvd van LOTR meegenomen en we keken naar de scene in de gauw. We hebben met diverse instellingen gespeeld en ik moet zeggen dat we beiden tot de conclusie kwamen dat de Panasonic het mooiste en het natuurlijkst was. Beiden waren goed om naar te kijken maar ik vond zelf dat ik LOTR nog niet eerder op een ander apparaat (ook geen crt beamer) zo mooi had gezien. Een nieuw referntie punt voor mij  ;D

redfox001

#79
Toch even de uiteindelijke resultaten posten.

Ik heb de panasonic 42pv60 nu twee dagen in huis. Aangesloten op mijn dreambox en in direct vergelijk met mijn sony crt t.v. viel me vooral op dat er zo weinig verschil was. Mogelijk is het zwart iets genuanceerder bij de crt wat vooral opvalt als het donker is omdat dan de pana nog wat rest licht lijkt te hebben wat ongetwijfeld door de plasma techniek komt.

Bij een natuurdocumentaire spat de pana er echt uit, de rust in het beeld en natuurlijk de scherpte zijn geweldig. Opvallend is dat er een kleuren nuancering en schoonheid is die ik in de crt niet eens vind.

Energie verbruik, sjonge dat valt mee. Een donker piano concert neemt maar tussen de 70 en 90 Watt!! Ik gebruik natuurlijk een externe tuner. Met gewoon Nederland 1 is het ongeveer 200 Watt (energie save aan en instellingen gemiddeld wat ik ook het mooiste vind).

Ben nog wel even tevreden  ;D

Rikske

Hellow,


heb een vraagje ivm LCD tv's, heb er een paar op het oog maar ben noob op het vlak van lcd tv's.
Kunnen jullie mij helpen aub?
Ik heb volgende 3 tv's op het oog maar ik kom er niet uit ivm de specificaties???
Bij alle 3 ben ik tevreden over het beeld en de prijs is ongeveer hetzelfde.
Kunnen jullie mij zeggen welke specs ik zeker in het oog moet houden?

1.- Philips  42PF5421/10

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/TV_GR_BE_CONSUMER/FLAT_TV_CA_BE_CONSUMER/LCD_EXTRA_LARGE_GT40_SU_BE_CONSUMER/product/42PF5421_10_BE_CONSUMER/catalog.jsp?language=nl&country=BE&catalogType=CONSUMER&proxybuster=INXU5ZUWEA24XJ0RMRESHQFHKFSEKI5P

Beeld/Display 
Beeldformaat :  16:9 
Helderheid :  550 cd/m² 
Contrastverhouding (normaal) :  800:1 
Responstijd (normaal) :  8 ms 
Kijkhoek :  176 º (H)/176 º (V) 
Schermdiameter (inch) :  42 inch 
Schermdiameter in centimeters :  107 cm 
Schermtype :  LCD WXGA Active Matrix TFT 
Schermresolutie :  1366 x 768p 

2.- Philips 42PF7621D/10

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/TV_GR_BE_CONSUMER/FLAT_TV_CA_BE_CONSUMER/LCD_EXTRA_LARGE_GT40_SU_BE_CONSUMER/product/42PF7621D_10_BE_CONSUMER/catalog.jsp?language=nl&country=BE&catalogType=CONSUMER&proxybuster=INXU5ZUWEA24XJ0RMRESHQFHKFSEKI5P

Beeldformaat :  16:9 
Helderheid :  550 cd/m² 
Dynamisch schermcontrast :  4000:1 
Responstijd (normaal) :  8 ms 
Kijkhoek :  176 º (H)/176 º (V) 
Schermdiameter (inch) :  42 inch 
Schermdiameter in centimeters :  107 cm 
Schermtype :  LCD WXGA Active Matrix TFT 
Schermresolutie :  1366 x 768p 

3.- Samsung LE40M71B

http://www.samsung.com/be-nl/products/tv/lcdtv/le40m71b.asp

Zichtbare beelddiagonaal 40"
Beeldverhouding 16:9
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1366 x 768
Luminantie 450 Cd/m²
Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 178°/178°
Dynamic Contrast 6000:1


Op welke zaken moet ik nog letten bij aankoop van deze?  En hoe komt het dat bepaalde contrast waardes zo verschillen?
Echt Full HD moet voor mij niet.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes
Rikske

JCL

De Philipsen zal ik (persoonlijk) al op voorhand laten liggen. Alleen de dure types zouden goed moeten zijn, hoewel mijn ervaring met de 9830 niet echt positief is geweest. De Samsung heb ik nog maar weinig over gelezen, zou een doorontwikkelde R7 zijn en zal kwalitatief dus wel redelijk goed zitten. Wat is je budget? De nieuwe Sony 40" X serie schijnt echt voortreffelijk te zijn, maar die kost van wel €3.000...

Rikske

Quote from: JCL on September 18, 2006, 14:21:28
De Philipsen zal ik (persoonlijk) al op voorhand laten liggen. Alleen de dure types zouden goed moeten zijn, hoewel mijn ervaring met de 9830 niet echt positief is geweest. De Samsung heb ik nog maar weinig over gelezen, zou een doorontwikkelde R7 zijn en zal kwalitatief dus wel redelijk goed zitten. Wat is je budget? De nieuwe Sony 40" X serie schijnt echt voortreffelijk te zijn, maar die kost van wel €3.000...

Hello JCL,


budget zou liggen ronde 2500 a 2800 €, het probleem is dat ze nooit op dezelfde manier aangesloten zijn in de winkel en dat het
daarom moeilijk vergelijken is  :(

De sony heb ik ook zien spelen maar vond daar dat de kleuren niet zo goed waren (maar dit kan ook door de aansluiting weer zijn)
Blindelings op de specs afgaan wilt dus ook niets zeggen?

JCL

Als je de kleuren van Sony (en dus ook Samsung want die lijken imho erg sterk op elkaar) niet mooi vind tja... Dan kom je wel snel bij Philips maar mij hebben die LCD's nooit kunnen bekoren (veel artifects etc).

R

Sluit me aan bij JCL. Verschil tussen kleur/weergave is ook vaak een smaakaspect. Ik vind de philipsen ook echt niet mooi en de sony's weer wel. Weergave in winkels is ook altijd een moeilijk zaak. Ga op zoek naar een goede zaak, laat een fatsoenlijke dvd speler aansluiten en kijk hoe de instellingen staan van de tv. Beetje instellen en goed testen. Laptop met HD stuff eventueel ook mogelijk natuurlijk.

Quote from: JCL on September 18, 2006, 14:37:12
Als je de kleuren van Sony (en dus ook Samsung want die lijken imho erg sterk op elkaar) niet mooi vind tja... Dan kom je wel snel bij Philips maar mij hebben die LCD's nooit kunnen bekoren (veel artifects etc).

Rikske

Quote from: JCL on September 18, 2006, 14:37:12
Als je de kleuren van Sony (en dus ook Samsung want die lijken imho erg sterk op elkaar) niet mooi vind tja... Dan kom je wel snel bij Philips maar mij hebben die LCD's nooit kunnen bekoren (veel artifects etc).


ik vrees dat het meer door de aansluiting was dat de kleuren niet ok waren, ik zal de raad van Ruben volgen en ze de tv's met een deftige bron laten aansluiten, is er hier dan verschill tss bijvoorbeeld HDMI of component, of maakt dit niets uit?

JCL

gewoon een laptop meenemen en over VGA draaien. Dat werkt perfect en elke notebook heeft wel een VGA aansluiting. Zo stuur ik mijn 32S2000 ook aan en ik heb niet de indruk dat het er over DVI / HDMI beter op zou worden, zo wel houd ik mij aanbevolen. Misschien op het gebied van schokken? De meeste (nagenoeg alle) HD films schokken lichtelijk, alsof de refrashrate niet klopt, is dit misschien te verhelpen door hem via HDMI aan te sluiten?

Roel

Hallo

Ik ben mij aan het oriënteren, ik kwam deze plasma tegen

orion tv- 50127

Wat vinden jullie van deze plasma ?

Bedankt,

Roel

Sony DA50ES
5 keer dali 5005
Epson TW10H + Projecta
Dreambox 7000 Marantz DV4300

JCL

Het is iig geen bekent merk, dat zegt natuurlijk niet altijd alles, maar meestal wel veel ;) Kun je het scherm niet gewoon ergens in de buurt bekijken?

Allure

Quote from: Roel on September 25, 2006, 15:20:32
orion tv- 50127

Wat vinden jullie van deze plasma ?



Dit soort plasma's zie je vaak bij de Real in Duitsland (Kaufhaus). In het kort: goedkoop is duurkoop. De kwaliteit van deze schermen is gewoon matig, ik zou daar beslist niet jarenlang tegenaan willen kijken.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

redfox001

De onbekende merken betrekken hun panelen van de bekende merken omdat ze die niet zelf kunnen fabriceren het betreft dan wel oudere modellen panelen dus over het algemeen slechtere.

JCL

Quote from: Tjeerd1 on September 25, 2006, 18:10:41
De onbekende merken betrekken hun panelen van de bekende merken omdat ze die niet zelf kunnen fabriceren het betreft dan wel oudere modellen panelen dus over het algemeen slechtere.

plus dat het merendeel in de software zit, er zijn nog maar zelden fabrikanten met 'eigen' panelen, meeste is ingekocht.

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

papa wes

Hallo, ik heb veel intresse in een lcd tv, en prijs kwaliteit kwam ik uit bij de Samsung LE37S71 LE-37S71. Zijn dit goede toestellen? Want het zou zonde zijn van het geld als ik met dit scherm zou teleurgesteld zijn. Als er mensen zijn, die maar enige bijdrage kunnen doen om het te doen, of niet te doen is goed voor me.
Vriendelijke groeten Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

eddie

Ik twijvel over de loewe concept 32 full of de sony bravia 32 ich
loewe heeft mijn voorkeur met name de opstelmogenlijk heden en de menu struktuur!

JCL

De Loewe zal vast en zeker een mooi plaatje neerzetten. Of die ook beter is dan die van de Sony weet ik niet maar dat het zo zijn prijs heeft wel. Een 2.5 a 3k ben je zo kwijt volgens mij. Het is een persoonlijke keuze, maar dat zie ik er niet aan af.

robbiedobbie

Net een pio427XD binnen en er heel tevreden over.

even getwijfeld over de PV600 maar het design van de pio heeft me toch over de streep getrokken.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Raphie

Quote from: robbiedobbie on October 17, 2006, 21:15:53
Net een pio427XD binnen en er heel tevreden over.

even getwijfeld over de PV600 maar het design van de pio heeft me toch over de streep getrokken.

goed gedaan jongen!  ;D
JBL PRX Power!

robbiedobbie

#98
 ;D ;D ;D

tja, tis natuurlijk niet de full hd die jij hebt. Maar ja ik gebruik 'm alleen om tv te kijken...  :-X

al de rest doe ik met de beamer
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

rvdboomen

#99
Ik twijfel nog tussen drie Pioneer schermen en kan zelf geen beslissing nemen.

Wat doen???

436RXE  voor 1700 euro?
427XA voor 2400 euro?
507 voor 3400 euro?

Ik zit 5,5 meter van de tv af.

Wat zouden jullie doen?