LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Started by LittleNinja, August 20, 2006, 22:28:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Vandaag de hele dag bezig geweest met klussen. Helaas niet alleen aan de hier gepostte wand.  ;)

Wel vandaag de onderzijde verder "af" gemaakt. Ook even een likje latex er overheen, zodat het behang straks blijft plakken!
Nog een aantal onvolkomenheden zien op te lossen en dan komt het einde in zicht.

Helaas geen foto's gemaakt vandaag. :-X  Vergeten door de drukte!  :-[

Er is nog een vraagje wat ik wil posten. Onder de te plaatsen vloer komen isolatie platen met een dikte van 7 mm. Nu kan ik mijn huidige speakerkabel in een rechte lijn tussen de platen door, onder de vloer weg werken. Maar ik wil deze in de toekomst ( dus niet nu ) een keer vervangen. Das lastig als je het zo onder de vloer door voert!

Eigenlijk wil ik dan de QED Silver Anniversary XT naar achteren leiden. Hier zit normaliter een mooie tulp op. Is zo'n tulp er later op te zetten? ( Ja, klemmen zoals ik nu doe... Maar solderen o.i.d. lijkt me beter en mooier! ) Of moet ik dan simpelweg de hele kamer rond om het weg te proppen langs de randen?? ( Waar overigens al genoeg kabels doorheen moeten, zoals coax e.d. )

Ik ga mijn kussen controleren... Morgen jullie adviezen lezen...  ;D  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sicco

wat je eigenlijk voor elkaar zou moeten zien te krijgen is het leggen van buizen (misschien freezen in de vloer...?) daar kun je dan je speakerkabel doorheen leggen en die kun je dan ook nog een keer vervangen later (mbv een trekveer o.i.d.)

ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij wordt de QED SA XT ook gewoon barewire geleverd en kun je er zelf eventueel banaanpluggen of airlocks op (laten) zetten. dacht niet dat ze standaard al afgemonteerd geleverd worden (of je moet airplugs nemen, want die kun je er niet zelf opzetten...)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

LittleNinja

Quote from: Sicco on September 15, 2006, 10:09:26
wat je eigenlijk voor elkaar zou moeten zien te krijgen is het leggen van buizen (misschien freezen in de vloer...?) daar kun je dan je speakerkabel doorheen leggen en die kun je dan ook nog een keer vervangen later (mbv een trekveer o.i.d.)

Helaas is dat geen optie. Ik wil de vloer ongemoeid laten. Frezen in de vloeren heeft een erg lage WAF bij ons thuis...  ;)

Quote from: Sicco on September 15, 2006, 10:09:26
ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij wordt de QED SA XT ook gewoon barewire geleverd en kun je er zelf eventueel banaanpluggen of airlocks op (laten) zetten. dacht niet dat ze standaard al afgemonteerd geleverd worden (of je moet airplugs nemen, want die kun je er niet zelf opzetten...)

Ik denk dat ik gewoon voor die optie kies en dan achter een stekker er op plaats..

Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat zijn airlocks en airplugs?  :-[
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sicco

oeps, met airplugs bedoel ik ook airlocks :)
volgens mij bestaat het woord airplug niet eens, maar goed  O0

airlocks worden luchtdicht op de speakerkabel gemonteerd. dit voorkomt het oxideren van de kabel.
sommige mensen zweren erbij en horen ook verschil in geluid (beter), anderen zeggen weer geen verschil te merken. ze zijn behoorlijk prijzig en je kunt ze niet hergebruiken in tegenstelling tot banaanpluggen.

ik heb er zelf geen ervaring mee overigens.
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

LittleNinja

Quote from: Sicco on September 15, 2006, 10:48:46
oeps, met airplugs bedoel ik ook airlocks :)
volgens mij bestaat het woord airplug niet eens, maar goed  O0

Je had mij alles wijs kunnen maken!  ;)

Quote from: Sicco on September 15, 2006, 10:48:46
airlocks worden luchtdicht op de speakerkabel gemonteerd. dit voorkomt het oxideren van de kabel.
sommige mensen zweren erbij en horen ook verschil in geluid (beter), anderen zeggen weer geen verschil te merken. ze zijn behoorlijk prijzig en je kunt ze niet hergebruiken in tegenstelling tot banaanpluggen.

ik heb er zelf geen ervaring mee overigens.

Ik ga dan wel voor de gewone bananen...  :D

Hoe dik zijn die QED's eigenlijk? Momenteel gebruik ik vdHul Clearwater voor de rears, die neemt aardig wat ruimte in! Ik denk dat het doorvoeren van de SA dan geen probleem hoeft te vormen... ( Even aan elkaar vastmaken en trekken maar... )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Nog een vraagje... Ik ga dus ook een stekkerdoos monteren achter de wand. Wat adviseren jullie? Welke heb je en wat kosten ze?

Er wordt een aparte groep aangemaakt voor de hele boel.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikeske

#81
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

LittleNinja

Quote from: mikeske on September 15, 2006, 16:29:45
En ik verkoop mooie bananen  ;D:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44002.0

Mij geheel bekend.  ;) 
Ik heb echter al banaantjes.... merk weet ik niet.. Zal eens kijken.

Mijn huidige amp ( Yamaha DSP A2 ) wil geen banaantjes!! Kan ik die dingen ( hoe heten ze eigenlijk ) vervangen voor versies met een gat voor banaantjes??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikeske

Normaal kan je een "dopje" verwijderen en dan kan je er bananen in steken  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

LittleNinja

Quote from: mikeske on September 15, 2006, 18:48:50
Normaal kan je een "dopje" verwijderen en dan kan je er bananen in steken  ;)

Bij de A2 is dat volgens mij niet mogelijk... Op latere modellen kon je hem gewoon "doordrukken", maar ook dat gaat niet ( zonder schade! ).

Misschien vervangen. Ach, van latere zorg.  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HailStorm


LittleNinja

Quote from: HailStorm on September 19, 2006, 11:33:15
En ben je nog verder gegaan ???

Je bent me nèt voor!!  :D

Ik moest wachten tot mijn pauze om het e.e.a. te kunnen posten.. Hier komt het..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#87
Afgelopen dagen druk bezig geweest in alle delen van het huis. Nu eindelijk ook weer wat kunnen doen aan "mijn project"!

Het eerdere idee om een demontabel stuk te maken, welke bevestigd zou worden met kogelsnappers, bleek redelijk onuitvoerbaar. De beperking lag hem in de volgorde! Het geheel was al geplaatst, waardoor ik nagenoeg niet meer ( exact ) op de plaatsen kon komen voor het plaatsen van de kogelsnappers.

Mijn vader, een uiterst technisch aangelegde man, heeft een nieuwe oplossing bedacht. Het losse paneel in het midden steunt onderaan op twee kleine steuntjes aan de zijkant. Aan de bovenkant wordt hij vast gehouden door magneten ( zoals bij normale deurtjes ). Het werkt echt perfect! Bedankt pa!!

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

In het centrale gedeelte zie je de kabels van de verlichting uitkomen.

Hier komt straks o.a. een stekkerdoos ( adviseer me aub ::) ), alle signaalkabels, verbindingen etc, etc..
Het centrale deel is demontabel gemaakt, zodat er later makkelijk aanpassingen kunnen gedaan worden.

In eerste instantie gaan we kijken of het nodig is om een dimmer op de TL verlichting te plaatsen.  ^-^ Voorlopig maken we deze alleen afstandbediend.

Er is nog voldoende ruimte om onderaan ( achter ) de wand geleiders te maken voor de diverse kabels.  ;)

Inmiddels hebben mijn vrouwtje en mijn moeder gezorgd voor een goede ondergrond voor het behang ( witte latex ). Eerder had mijn vrouw de zijkanten naast de voorzetwand geverfd in een speciale groen metallic lak.. Het experiment was niet zo'n succes.  ::) Het kwam redelijk grauw over en omdat de wand zelf ook redelijk donker zou worden hebben we hier vanaf gezien. Dan maar terug naar de kleur "Room" van VT wonen ( zoals de rest van de prachtig gestucte ruimte ). Het contrast ziet er goed uit ( in onze opinie ).

Hieronder nog even een foto van de wand met het demontabele deel gemonteerd...  :P

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#89
De bovenkant van de wand is afgedicht met een piepschuimstrook, om het doorschijnen van vals licht tegen te gaan. ( Weer een goed idee van mijn ouders.  :) )

Gisteravond (!) hebben mijn vader en moeder, inmiddels experts in behangen, de wand voorzien van het dikke gestructureerde behang ( Eiffinger ). De donkere wand moet zorgen voor een mooi contrast met het beeld.

Het is helaas niet te zien op de foto, maar het behang heeft een structuur waardoor het enigzins een bamboo idee geeft. Er zitten dus kleurnuances in die voorkomen dat het een "vieze saaie bruine muur" wordt!  ;D

Volgende week wordt de TV geleverd, dus kan die ook meteen aan de wand!  :D

Uiteraard nog even een foto van gemaakt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HailStorm

#90
Netjes...
Bruin is niet echt mijn kleur maar al met al ziet het er zeer goed uit :)

Over die stekkerdoos...
Ik hoor hier goede verhalen over maar misschien dat andere met nog meer tips kunnen komen ???

Kost 62 euro(ex verzending)

http://www.ornec.com/product/EU/100307/

gvy

#91
Hoy,

Rittal heeft ook mooi en degelijk materiaal:
het wordt voornamelijk in professionele kastenbouw gebruikt.
Rittal is tenandere een producent van alle mogelijke materiaal voor modulaire elektrische en PC kastenbouw
Niet echt goedkoop materiaal welliswaar

vb: dk 7240.510 (ong 55€ BTW in)




Hier vind je er meer over:
http://www.rittal.com/com/produkte/schaltschranksysteme/index.html

geert

LittleNinja

Quote from: HailStorm on September 19, 2006, 17:55:55
Netjes...
Bruin is niet echt mijn kleur maar al met al ziet het er zeer goed uit :)


Bruin is ook niet echt mijn kleur..  :P
Toch is de wand erg geslaagd vind ik. Hopelijk dat het nog steeds goed uitpakt als de vloer er licht, de meubels er staan en de HT is geïnstalleerd.

Overigens moet ik eerlijk toegeven dat mijn foto het niet echt sierlijk neerzet!!  :-\
Ligt aan mij en de camera, ben ik bang. We wachten nog even op het eindresultaat!  ;D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#93
Quote from: HailStorm on September 19, 2006, 17:55:55
Over die stekkerdoos...
Ik hoor hier goede verhalen over maar misschien dat andere met nog meer tips kunnen komen ???

Kost 62 euro(ex verzending)

http://www.ornec.com/product/EU/100307/


Quote from: gvy on September 19, 2006, 18:44:16
Hoy,

Rittal heeft ook mooi en degelijk materiaal:
het wordt voornamelijk in professionele kastenbouw gebruikt.
Rittal is tenandere een producent van alle mogelijke materiaal voor modulaire elektrische en PC kastenbouw
Niet echt goedkoop materiaal welliswaar

vb: dk 7240.510 (ong 55€ BTW in)




Hier vind je er meer over:
http://www.rittal.com/com/produkte/schaltschranksysteme/index.html

geert


Bedankt voor de tips people!! Daar ga ik eens induiken!  ;)

( Is dit "zware werk" niet een beetje overkill voor mijn bescheiden Yamaha setje?? )  :o
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

de conrad heeft ook rittal stekkerblokken voor een euro of 40 volgensmij...

Eriks

Ben zeer benieuwd  het ziet er veelbelovend uit in ieder geval

Groet

HailStorm

Quote from: LittleNinja on September 20, 2006, 17:36:20
Bedankt voor de tips people!! Daar ga ik eens induiken!  ;)

( Is dit "zware werk" niet een beetje overkill voor mijn bescheiden Yamaha setje?? )  :o

Tja, je vraagt zelf om tips? Dan neem ik aan dat je niet bij de bouwhandel een stekkerblokje wilt halen ?
Als je iets "gewoons" wilt dan kan je prima bij de BCC(oid) een stekkerblok halen en desnoods bij de bouwhandel voor 5 euro ;)

donaldk

Tip! Haal bij het Kruidvat het stekkerblok met overspanningsbeveiliging dat ik daar zaterdag zag liggen.

Tip! Haal bij de Aldi een stekkerblok, de volgende keer dat ze die weer eens in de aanbieding hebben.

Tip! Kijk in de ambulante partij bakken bij de bouwmarkt, 5 euro of minder, neem er eentje mee.

LittleNinja

Quote from: HailStorm on September 20, 2006, 22:16:24
Tja, je vraagt zelf om tips? Dan neem ik aan dat je niet bij de bouwhandel een stekkerblokje wilt halen ?
Als je iets "gewoons" wilt dan kan je prima bij de BCC(oid) een stekkerblok halen en desnoods bij de bouwhandel voor 5 euro ;)


Je hebt helemaal gelijk.  ;)  Ik kijk ook even wat "mijn leverancier" heeft.
Ik heb het idee dat ik al het werk en de andere investeringen tekort doe met een € 5,- stekkerdoosje.

Quote from: donaldk on September 20, 2006, 22:55:45
Tip! Haal bij het Kruidvat het stekkerblok met overspanningsbeveiliging dat ik daar zaterdag zag liggen.

Tip! Haal bij de Aldi een stekkerblok, de volgende keer dat ze die weer eens in de aanbieding hebben.

Tip! Kijk in de ambulante partij bakken bij de bouwmarkt, 5 euro of minder, neem er eentje mee.


Huh? Serieus of zit je me te stangen?  ??? ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Gisteravond nog bezig geweest. Alvast de beugel opgehangen... ( Kan hij er meteen aan als hij komt begin volgende week.  ;D )

Ik heb nog getracht een mooiere foto van de wand te maken.. Niet gelukt! Het is haast niet te fotograveren ( door mij )!!!  >:(

We hebben ook een leiding getrokken voor de aansluiting op de aparte groep. Onzichtbaar werk dus. Het lastigste was het "doorprikken" achter de toilet langs.. Daar zijn we wel even zoet mee geweest!  :-\  Maar hij zit!  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"