LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Started by LittleNinja, August 20, 2006, 22:28:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Je bent er handig in geworden ( AutoCAD 3D )!!

Als zij het zo gaan maken, wordt het nog wel wat! ;)

Kun je die mensen niet twee tekeningen geven... Eén "inrichtingsvriendelijke" voor mevrouw en één die werkelijk uitgevoerd zal gaan worden!!  ;D ;D ;D

Je hebt van B&W nu ook ( redelijk forse ) inbouwspeakers.. Wellicht klinken die ook wel lekker ook!!  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

Citaat van: donaldk op Gisteren om 17:57:23
Wel aan de achterkant van de plaat, toch... Heb je gelijk een mooi koofje voor je indirecte verlichting.

Uiteraard!  Wink Je hebt mooie ideeën Steef! Thanks.

wat zei ik?:P i kzei niks:P ik overspoel je later wel weer met allemaal ideetjes;)

HTR

dit was wat ik bedoelde in mijn eerdere tekening


LittleNinja

Even een plaatje van de geplande vloer(kleur)..

We moeten alleen nog bepalen of we het in de lengte of in de breedte gaan laten leggen. Op dit moment heeft een lengte richting de voorkeur.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sicco

zou ik ook doen, want dan lijkt je kamer langer/dieper.
ik volg dit topic samen met een aantal soortgelijke op de voet :) (op een dag is het bij mij ook zover ;))
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

LittleNinja

Quote from: Sicco on August 22, 2006, 14:41:27
zou ik ook doen, want dan lijkt je kamer langer/dieper.
ik volg dit topic samen met een aantal soortgelijke op de voet :) (op een dag is het bij mij ook zover ;))

Dat idee had ik zelf ook al. Bedankt voor het meedenken.  ;)

Hopelijk komt die dag voor jou ook snel. Het enige lastige waar je rekening mee moet houden is de WAF..  ;D
Gelukkig staat mijn vrouwtje redelijk achter mij ( en neemt vanuit die positie de beslissingen  ;D ). Kleurstellingen, plaatsen van objecten.. de vrouw wil natuurlijk overal inspraak op hebben.

De voorzetwand zal worden bekleed met een structuurbehang. De kleur neigt naar donker bamboe. Ik kon zo snel geen foto vinden...  :-\

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sicco

Nah, ik ben pas 23 en net samenwonend, dus ik heb nog even de tijd. Sinds een week heb ik mijn eerste HT in huis (Denon 1906 + Klipsch F2k) dus ik heb nog tijd genoeg om te dromen over de ultieme ruimte. Mijn vriendin weet er van en is het er mee eens dat we bij het volgende huis letten op een extra kamer voor de HT ;)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

LittleNinja

Quote from: Sicco on August 22, 2006, 16:12:01
Nah, ik ben pas 23 en net samenwonend, dus ik heb nog even de tijd. Sinds een week heb ik mijn eerste HT in huis (Denon 1906 + Klipsch F2k) dus ik heb nog tijd genoeg om te dromen over de ultieme ruimte. Mijn vriendin weet er van en is het er mee eens dat we bij het volgende huis letten op een extra kamer voor de HT ;)

Kijk! Dat ziet er veel belovend uit! Zorg voor nog een reserve ruimte NAAST de extra ruimte voor HT. Mochten er ooit hormonen op hol slaan bij jouw dame, dan ben je voorbereid op gezinsuitbreiding EN de HT!!  ;)

Je bent nog jong, dus het zal wellicht niet zo hard lopen..  ;D  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HailStorm

#33
Als je toch gaat behangen is dan een compactplaat niet beter dan MDF ? (Wel duurder)
MDF moet je volgens mij redelijk gaan behandelen wil je dat netjes kunnen behangen en ervoor zorgen dat het niet krom gaat trekken ?

Overigens had ik mijn ontwerp ook al redelijk afgekeken van Ge (sauron).


LittleNinja

Quote from: HailStorm on August 22, 2006, 18:06:10
Als je toch gaat behangen is dan een compactplaat niet beter dan MDF ? (Wel duurder)
MDF moet je volgens mij redelijk gaan behandelen wil je dat netjes kunnen behangen en ervoor zorgen dat het niet krom gaat trekken ?

Overigens had ik mijn ontwerp ook al redelijk afgekeken van Ge (sauron).


Hi.. Goed dat je het zegt ( schrijft )!! Dat is nog een foutje in de tekening. Het wordt inderdaad geen MDF. In eerste instantie dacht ik daarmee te moeten gaan werken. Na wat advies van GT Design begreep ik dat ik beter multiplex kan gebruiken. Het wordt waarschijnlijk 15 of 18 mm multiplex.

Overigens zal de TV bevestigd worden aan het frame ( plaatsing nader te bepalen ) dat nog achter de wand komt. Zodoende zal de trekkracht verdeeld worden.

Is compactplaat hetzelfde als multiplex?

Jouw ontwerp ziet er ook mooi uit. Heb je ook gekeken naar de setup van "Jeroen" op hifi.nl? ( http://my.hifi.nl/index.php?user=397 )
Zo kwam ik op het idee van de verlichting... ( Bedankt voor de bijdrage Jeroen!! )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

ja die set is zo sexy! met die muur er bij, dat is nou wat ik echt mooi vind als zijne ht
maar volgensmij is de 50" te groot voor dit ontwerp muur ;D

HailStorm

Ja hij is eigenlijk behoorlijk afgeleid van de setup van jeroen  ::) Alleen wat aangepast aan mijn maten/stijl.
Met wacht achtergrondinfo van Gé(Sauron) :)

We zijn dus ongeveer met hetzelfde bezig...  ;D

LittleNinja

Quote from: hometheatrerulezz on August 22, 2006, 21:08:16
ja die set is zo sexy! met die muur er bij, dat is nou wat ik echt mooi vind als zijne ht
maar volgensmij is de 50" te groot voor dit ontwerp muur ;D

Dan neem je toch een kleinere TV??  ;D :P ;D

Quote from: HailStorm on August 22, 2006, 21:40:38
Ja hij is eigenlijk behoorlijk afgeleid van de setup van jeroen  ::) Alleen wat aangepast aan mijn maten/stijl.
Met wacht achtergrondinfo van Gé(Sauron) :)

We zijn dus ongeveer met hetzelfde bezig...  ;D

Wanneer ga jij aan de slag? ( Kom je ook uit Zuid Holland? Welicht kunnen we elkaar wat helpen. )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTR

Citaat van: hometheatrerulezz op Vandaag om 21:08:16
ja die set is zo sexy! met die muur er bij, dat is nou wat ik echt mooi vind als zijne ht
maar volgensmij is de 50" te groot voor dit ontwerp muur Grin

Dan neem je toch een kleinere TV??  Grin Tongue Grin

nou dat kan idd maar ik ken mezelf, als ik de 42 heb hangen zal ik ondertussen toch van de 50 dromen... dus gewoon gelijk een 50! em mooie introductie prijs bij smits duss komt goed!

HailStorm

Quote from: LittleNinja on August 22, 2006, 21:50:44
Wanneer ga jij aan de slag? ( Kom je ook uit Zuid Holland? Welicht kunnen we elkaar wat helpen. )

Nee uit Noord-Holland.
Aangezien ik net een nieuw appartement heb ben ik op dit moment nog met wat grotere zaken bezig (keuken, slaap en woonkamer ;) )
Maar ondertussen ben ik al wel begonnen. Ik heb de planken voor het meubel al op maat laten zagen (nog niet voor de wand) en heb al 2 laadjes in elkaar O0

Maar tips en ideeen kan ook helpen..
Zo ben ik bijvoorbeeld van plan om in het zijpaneel (welke je niet ziet wanneer je binnenkomt lopen) de schakelaar van mijn stekkerdoos, een wcd en heel misschien zelfs de overgebleven input kanalen van mijn TV te bevestigen..

HailStorm

Quote from: hometheatrerulezz on August 22, 2006, 21:08:16
ja die set is zo sexy! met die muur er bij, dat is nou wat ik echt mooi vind als zijne ht
maar volgensmij is de 50" te groot voor dit ontwerp muur ;D

Of jij verkijkt je een beetje hoe groot een muur is en hoe groot een 50" TV...
Jeroen heeft daar ook al een 43" TV hangen en een 50" is in de breedte maar 11cm breder.
Dat is nog geen 6cm per kant dat je er bij moet tellen.
Valt dus reuze mee. 50" zou daar niet mistaan.

HTR

HEH gelukkig!
nou moet ik daar nog maar ff mee wachten, want ik heb maar een kamer van 4.5 bij 3.2 meter... (zie avatar)

LittleNinja

Quote from: HailStorm on August 22, 2006, 22:35:14
Nee uit Noord-Holland.
Maar tips en ideeen kan ook helpen..
Zo ben ik bijvoorbeeld van plan om in het zijpaneel (welke je niet ziet wanneer je binnenkomt lopen) de schakelaar van mijn stekkerdoos, een wcd en heel misschien zelfs de overgebleven input kanalen van mijn TV te bevestigen..

Gé en Sauron hebben de schakelaar voor het scherm ook aan de zijkant gemaakt. Erg mooi weggewerkt moet ik zeggen.
Ik zal een schakelaar maken op een verder gelegen muurtje, zodat we er goed bij kunnen. De wand zelf wordt te lastig te bereiken.

Je kunt die uitgangen en aansluitingen ook in het kastje laten uitkomen.. Hoe ga je de boel ophangen aan de muur? Wat is het gewicht van de componenten? De versterkers gaan al snel richting de 20 kg.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Quote from: LittleNinja on August 22, 2006, 20:57:51
Is compactplaat hetzelfde als multiplex?

Ik had er ook nog niet eerder van gehoord, maar zag het vandaag staan in de Gamma folder, is een kunststofplaat.

LittleNinja

Oke.. Daar heb ik dan overheen gelezen. Ik heb gisteren ook even snel door de folder heen gebladerd.

Houdt behang wel goed op kunststof?? Ik zal eens vragen aan de behanger wat hij wil..

Binnenkort ook even langs de Gamma voor info over dimbare TL verlichting om te plaatsen achter de voorzetwand. Iemand leuke, nieuwe of frisse ideeën voor verlichting?  ;)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HailStorm

#45
Quote from: LittleNinja on August 23, 2006, 06:33:44
Je kunt die uitgangen en aansluitingen ook in het kastje laten uitkomen.. Hoe ga je de boel ophangen aan de muur? Wat is het gewicht van de componenten? De versterkers gaan al snel richting de 20 kg.

De TV Beugel wordt met keilbouten waarvan het schroefdraad door een houtenframe steekt, aan de betonnen muur bevestigd.

Het TV Meubel komt aan ontzichtbare (in de TV meubel weggewerkte) industriele beugels te hangen welke dmv keilbouten aan de betonnen muur zijn bevestigd. Daarnaast steund het meubel nog op een balk aan de muur...
Het TV Meubel inclusief apparatuur schat ik op zo'n 100-120Kilo.

LittleNinja

Quote from: HailStorm on August 23, 2006, 21:46:38
De TV Beugel wordt met keilbouten waarvan het schroefdraad door een houtenframe steekt, aan de betonnen muur bevestigd.

Het TV Meubel komt aan ontzichtbare (in de TV meubel weggewerkte) industriele beugels te hangen welke dmv keilbouten aan de betonnen muur zijn bevestigd. Daarnaast steund het meubel nog op een balk aan de muur...
Het TV Meubel inclusief apparatuur schat ik op zo'n 100-120Kilo.

Ervaringen op dit gebied? Het lijkt erop alsof je een aardige "overkill" maakt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HailStorm

Quote from: LittleNinja on August 23, 2006, 22:36:38
Ervaringen op dit gebied? Het lijkt erop alsof je een aardige "overkill" maakt.
Ach, het zou niet verkeerd zijn als er een klein mensje op het TV meubel zou kunnen zitten... :P

Voor de TV is het misschien wel wat overkill maar vanwege gebrek aan ervaring ;) zijn keilbouten de enige stevige bouten die ik ken (waar het boutdraad ook nog enkele cm's kan uitsteken (afgezien van chemische ankers maar dat lijkt me pas echt overkill...)
Daarbij lijkt mij 100-120 kilo best veel voor gewone schroeven ? zeg maar...

LittleNinja

Ik denk dat je de risico's op deze manier redelijk hebt ingedekt...  ;D  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Gisteren de sleutels van ons nieuwe huis in ontvangst genomen. Meteen aan de slag gegaan!!

Uiteraard eerst de overige zaken aanpakken, zoals badkamers en slaapkamers. Woonkamer & HT volgen later.

Even een plaatje van hoe wij het hebben aangetroffen..
De "HT wand" komt aan de rechterkant.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"