Beste MP3 speler?

Started by Starred, August 18, 2006, 23:59:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoeksel

Quote from: reMC on September 20, 2006, 12:05:49
Hebben die ook een systeem zoals Lossless?

De mijne niet, is al een oudje, namelijk de G3. Nieuwere modellen doen al wel FLAC, kijk maar eens rond op hun site:

http://www.cowonglobal.com/

Starred

Maar die nano met 8GB en een aantal andere verbeterigen voor E249 is nu best aantrekkelijk geworden

Jinsu

Hoi,

Ik vraag me af wat je met 8GB moet, beetje overkill of de 2GB versie passen ongeveer 500 nummers ;) en op zwart zie je eerder krasjes.

Het gebruik van een hogere bitrate heeft geen nut omdat ik nog het verschil tussen een origineel en een kopie met 320Kbits waarneem :-\ .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

NeoPhix

Quote from: Starred on September 20, 2006, 14:47:49
Maar die nano met 8GB en een aantal andere verbeterigen voor E249 is nu best aantrekkelijk geworden

Ja, vooral dat gapless is wel interessant... helaas helaas, nog steeds niet UMS (waarschijnlijk nooit). Ik hou er niet van afhankelijk te zijn van een programma om muziek op het apparaat te laden/af te halen. Gewoon drag 'n drop geniet mijn voorkeur.

Quote from: Jinsu on September 20, 2006, 18:34:12
Ik vraag me af wat je met 8GB moet, beetje overkill of de 2GB versie passen ongeveer 500 nummers ;) en op zwart zie je eerder krasjes.

Wat je met 8GB moet? Ik kan niet wachten tot flash naar de 20GB gaat, kan ik eindelijk m'n hele muziek collectie kwijt op zo'n mooi klein apparaatje, ideaal toch?

Quote from: Jinsu on September 20, 2006, 18:34:12
Het gebruik van een hogere bitrate heeft geen nut omdat ik nog het verschil tussen een origineel en een kopie met 320Kbits waarneem :-\ .

Ooit met een blinde luistertest gedaan? Er zijn namelijk vele testen geweest en een goed geripte MP3 (met LAME) op 192 kb/s konden 'audiofielen' 9 van de 10 keer al niet meer van het origineel onderscheiden... Gebruik een goed rip-programma zoals EAC met een LAME codec en hoor het verschil..  ;)

DVDGuy

Ik heb zowel de Creative Zen met 20Gb, als de iPod met 20Gb (2e generatie).

Ik gebruik de Zennheiser CX300 inear en ik hoor geen verschil tussen beide apparaten (wat niet wil zeggen dat er geen verschil zou zijn, maar IK hoor het niet  ;))
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

nielvm

Ik heb zelf een iriver H320. Heb hem qua geluidskwaliteit vergeleken met een ipod en een zen.

De iriver is duidelijk beter (qua geluidskwaliteit dan )
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

steelydan

Ik heb zelf een iaudio G3, ben er super over tevreden.
Geluidskwaliteit is zeer goed en hij speelt zowat alle formaten (dit doet de ipod niet)
IAUDIO is de Mercedes onder de mp3 spelers.


hdcompleted

Ik vind het jammer dat iBead niets meer maakt, vooral de SRS functies zie je bijna bij geen enkele mp3speler meer terug.

NeoPhix

Quote from: hdcompleted on May 15, 2007, 00:03:53
Ik vind het jammer dat iBead niets meer maakt, vooral de SRS functies zie je bijna bij geen enkele mp3speler meer terug.

iAudio heeft het.  8) Moet ik zeggen dat mijn nieuwe speeltje, een iAudio D2 echt bijna alles heeft. Behalve dan nog steeds het gapless afspelen, verder is alles aanwezig.

hdcompleted

Quote from: NeoPhix on May 15, 2007, 09:01:04
iAudio heeft het.  8) Moet ik zeggen dat mijn nieuwe speeltje, een iAudio D2 echt bijna alles heeft. Behalve dan nog steeds het gapless afspelen, verder is alles aanwezig.

Zou iAudio iets met iBead te maken hebben? De websites lijken wel op elkaar.

NeoPhix

Lijkt me heel sterk. iAudio (of Cowon) is een pre-iPod merk (1995) dat al jaren meedraait met kwalitatief hoogwaardige mp3-spelers. http://eng.cowon.net/ hier kan je meer over Cowon lezen... Voor mij draaien ze toch wel mee in de top 3 merken van MP3spelers.

nielsg

Quote from: NeoPhix on May 15, 2007, 09:01:04
iAudio heeft het.  8) Moet ik zeggen dat mijn nieuwe speeltje, een iAudio D2 echt bijna alles heeft. Behalve dan nog steeds het gapless afspelen, verder is alles aanwezig.

die heb ik ook, een witte 4gb versie, het leuke is dat tie nu al 8gb sd kaartjes ondersteunt en door de fabrikant als belooft is dat tie ook sd HC gaat ondersteunen tot maximaal 32 gb.


ook de voice recorder gebruik ik veel voor school, projecten over het algemeen.

aleen het radio ontvangst is wat slecht te noemen, maar wie luisterd er nou radio op een mp3 speler met video? ::) :P


aanrader, hij klinkt beter dan een i-pod, ervaringsdeskundige.
ipod is nogal heel snel schel en meer sssss klanken(ja met de zelfde oortjes)

Kronzilla

Ik heb een maandje een Ipod Nano 8gieg, ok hij is maar voor bijna helft vol. Had ervoor ne 4e generatie Ipod ,maar nadeel van een hd is: lomp, stroomvreter en omdat hij altijd maar data van de hd moet bufferen in zijn geheugen heb je soms effe uitvallen van geluid. En batterij gaat niet lang genoeg mee. De nano is handig. Ik wilde normaal een vna Sony kopen maar omdat, als je mp3's omzet  naar atrac3 (als je gn originele WAV-file hebt) dan klinkt het nog slechter dan originele mp3. De originele oortjes zijn junk,zitten nog nieuw in verpakking. Ik luister met de A8 van B&O. Trendy combinatie  ;D
De Nano zit in een lederen jasje en mijn oortjes zitten ook opgeborgen in een lederen hoesje  :)
een flashplayer is veel sneller en gebruikt minder energie dan een met hd. En de Nano klinkt wel beter dan mijn 20gieg 4e generatie hd ipod.

Minguel

#38
Wegens diefstal van mijn Samsung YP-C1 speler heb ik sinds 2 dagen een MPIO MG10 als vervanger. De Samsung had qua geluid net iets meer instellingen dan de MPIO. Daar en tegen heeft de MPIO 4 gig aan geheugen, zit een radio op, kan je video fragmentjes afspelen, foto's opslaan en nog wat meer toeters en bellen. Ik verwacht niet dat ik deze toeters en bellen ook ga gebruiken. Uiteindelijk heb ik de speler gekocht vanwege het gebruiksgemak, het geluid en een klein beetje vanwege het uiterlijk. De bediening is makkelijk, de speler ziet er gewoon mooi uit (plat) en over het geluid ben ik goed te spreken. De standaard koptelefoon kan mij niet bekoren dus heb ik een Shure EC2 besteld.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

NeoPhix

Quote from: nielsg on May 15, 2007, 21:51:43
die heb ik ook, een witte 4gb versie, het leuke is dat tie nu al 8gb sd kaartjes ondersteunt en door de fabrikant als belooft is dat tie ook sd HC gaat ondersteunen tot maximaal 32 gb.


ook de voice recorder gebruik ik veel voor school, projecten over het algemeen.

aleen het radio ontvangst is wat slecht te noemen, maar wie luisterd er nou radio op een mp3 speler met video? ::) :P


aanrader, hij klinkt beter dan een i-pod, ervaringsdeskundige.
ipod is nogal heel snel schel en meer sssss klanken(ja met de zelfde oortjes)

Misschien dat je de site al kende, maar hier kan je op de hoogte blijven van alles over iAudio en hun spelers met een redelijk actief forum: www.iaudiophile.net

Quote from: Minguel on May 15, 2007, 23:55:51
Wegens diefstal van mijn Samsung YP-C1 speler heb ik sinds 2 dagen een MPIO MG10 als vervanger. De Samsung had qua geluid net iets meer instellingen dan de MPIO. Daar en tegen heeft de MPIO 4 gig aan geheugen, zit een radio op, kan je video fragmentjes afspelen, foto's opslaan en nog wat meer toeters en bellen. Ik verwacht niet dat ik deze toeters en bellen ook ga gebruiken. Uiteindelijk heb ik de speler gekocht vanwege het gebruiksgemak, het geluid en een klein beetje vanwege het uiterlijk. De bediening is makkelijk, de speler ziet er gewoon mooi uit (plat) en over het geluid ben ik goed te spreken. De standaard koptelefoon kan mij niet bekoren dus heb ik een Shure EC2 besteld.

Mijn vorige MP3speler was ook een MPIO... mooi spul, degelijk en ook een goede geluidskwaliteit. Die MG10 is echt een koopje, 4 gig voor 100 euro én een respectabel merk...

Rob H

Quote from: NeoPhix on May 16, 2007, 09:59:54
Mijn vorige MP3speler was ook een MPIO... mooi spul, degelijk en ook een goede geluidskwaliteit. Die MG10 is echt een koopje, 4 gig voor 100 euro én een respectabel merk...

Heb onlangs ook de MG100 gekocht (plus Sennheiser CX300 oordopjes) ... geen onaardig apparaatje, maar ben er niet onverdeeld tevreden over eerlijk gezegd.

Pros:
- Zeer prijsgunstige speler (4GB ram voor 99 euro);
- Radio;
- Strakke, compacte vormgeving;
- Kleurendisplay;

Cons:
- De software is erg traag. Zowel opstarten als navigeren is op de tweede generatie iPod Nano vele malen sneller (en mbt de navigatie m.i. ook een stuk intuitiever);
- Op het moment dat het display wijzigt, hoor je dat in het geluid (bij zachte passages). Doordat lange titels continu in het display staan te scrollen, betekent dat dat je dit nonstop hoort in rustige passages van de muziek. Ik heb er vooral jazz op staan, waardoor het wellicht sneller opvalt.
- MTP mode kreeg ik niet goed werkend in combinatie met Windows Vista. Na synchroniseren gaf de speler niets aan. Uiteindelijk naar MSC mode gewisseld en alsnog volgeladen.
- Speler stopt wanneer het settings scherm wordt geopend. Dit is onhandig bij het instellen van de equalizer.
- Language setting werkt niet. Ondanks dat de speler aangeeft op 'dutch' te staan, blijft alles in het engels.
- Constante lichte ruis aanwezig (onafhankelijk van het volume), al is dit zelden storend.
Destroy the core!™

NeoPhix

Rakurai, kijk even op de MPIO site of er al een nieuwe firmware is voor je machine. Bij mijn vorige MP3speler waren na een nieuwe firmware geladen te hebben ook de meeste problemen/bugs eruit.

Rob H

Bedankt voor de tip. Ik had daar inderdaad ook al naar gekeken, maar het lijkt erop dat de site wat achterloopt. Mijn speler heeft FW versie 1.02.28, terwijl 1.01.23 volgens de site de meest recente versie is. Maar 'k hou het in de gaten ;).
Destroy the core!™

Raimond

Tja een I-pod kan minder klinken,mede door de hoofdtelefoon.Als ik mijn Nano aansluit op mijn HD 600,dan klinkt ie werkelijk erg goed,heel neutraal wat betreft de tonen.Ik heb er ook een I-river op aangelsoten gehad en die was wat fel in het hoog,klinkt minder gebalanceert.Ik gebruik trouwens een Sennheiser als hoofdtelefoon ,geen dopjes,dat vind ik niks.Die van mij is inklapbaar,dus neemt ook niet veel ruimte in als ik die op moet bergen.

Ik ben echt van mening dat een goede hoofdtelefoon net zo belangrijk is,om er alles uit te halen,welke het beste is,is moeilijk te zeggen.Je hebt gewoon met smaak te maken,wat de 1 mooi vind,vind de ander niks en andersom ook. ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Mitch--

een ipod is en blijft gewoon top!
heb zelf een video van 30 gig, is gewoon top
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xstream

Ik had een iPod (die vorige gen) en ik vond het een drama. Battery veel te snel leeg, geluid vond ik ook matig (gebaseerd op iTunes die hetzelfde prob heeft). Dus mijn ervaringen zijn niet zo geweldig met de iPod ... dat ze er wel geil uitzien is al bekend ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Minguel

Quote from: Rakurai on May 21, 2007, 09:11:12
MPIO MG100
Cons:
- De software is erg traag. Zowel opstarten als navigeren is op de tweede generatie iPod Nano vele malen sneller (en mbt de navigatie m.i. ook een stuk intuitiever);
- Op het moment dat het display wijzigt, hoor je dat in het geluid (bij zachte passages). Doordat lange titels continu in het display staan te scrollen, betekent dat dat je dit nonstop hoort in rustige passages van de muziek. Ik heb er vooral jazz op staan, waardoor het wellicht sneller opvalt.
- MTP mode kreeg ik niet goed werkend in combinatie met Windows Vista. Na synchroniseren gaf de speler niets aan. Uiteindelijk naar MSC mode gewisseld en alsnog volgeladen.
- Speler stopt wanneer het settings scherm wordt geopend. Dit is onhandig bij het instellen van de equalizer.
- Language setting werkt niet. Ondanks dat de speler aangeeft op 'dutch' te staan, blijft alles in het engels.
- Constante lichte ruis aanwezig (onafhankelijk van het volume), al is dit zelden storend.


Bovenstaande komt mij bekend voor en ik kreeg hier steeds meer last van. Op dit moment ligt de speler bij de fabrikant. Via de verkenner gaf de speler aan dat er bestanden op de schijf stonden, maar als je de speler aanzet kreeg ik de melding no file.

Omdat deze speler niet helemaal aan mijn wensen voldeed heb ik een nieuwe speler gekocht, de Samsung YP-K3JQ in een 2G versie. Wat een fantastisch apparaat.


Even een opsomming;
+ De looks zijn  :P,
+ de bediening door de menu is via het touchscreen is gewwon fantastisch
+ de radio ontvangst is prima
+ Het geluid is om te smullen (via een Shure koptelefoon)
+ Na Gister de firmwire geupdate via de site naar versie 3.05, mijn god wat een geluid :P :P. Na deze update krijg je verschillende instellingkeuzes voor je equalizer. Ook 1 eigen gebruikers functie om je geluid helemaal zelf in te stellen naar eigen wens.

Minguel


Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

eevano

Quote from: Minguel on June 22, 2007, 17:35:19
Omdat deze speler niet helemaal aan mijn wensen voldeed heb ik een nieuwe speler gekocht, de Samsung YP-K3JQ in een 2G versie. Wat een fantastisch apparaat.


Even een opsomming;
+ De looks zijn  :P,
+ de bediening door de menu is via het touchscreen is gewwon fantastisch
+ de radio ontvangst is prima
+ Het geluid is om te smullen (via een Shure koptelefoon)
+ Na Gister de firmwire geupdate via de site naar versie 3.05, mijn god wat een geluid :P :P. Na deze update krijg je verschillende instellingkeuzes voor je equalizer. Ook 1 eigen gebruikers functie om je geluid helemaal zelf in te stellen naar eigen wens.

Minguel




Minguel,

U bijdrage heeft voor mij juist de knoop doorgehakt,heb juist de samsung ook besteld.

mvg
Eric
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

Minguel

Quote from: eevano on June 23, 2007, 20:02:22
U bijdrage heeft voor mij juist de knoop doorgehakt,heb juist de samsung ook besteld.

Hoi Eric,

Ga je geen spijt van krijgen. Al vast gefeliciteerd en veel luisterplezier toegewenst.

Minguel
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

blowtje90

geef mij maar mijn oude vertrouwde discman met mp3 van wharfedale >:D
dat ding heb ik al jaaareen en dot t nog steeds alsof hij geen dag ouder is gewoorden ;D

mvg
jon