Shure E4c

Started by WickedGame, August 18, 2006, 10:22:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Ik heb even een vraag, ik kan voor een mooie prijs een 1 maand oude E4c koptelefoon overnemen. Het is de bedoeling deze koptelefoon te gebruiken voor de Ipod. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze koptelefoon, aangezien ik niet bekend ben met Shure.

Volgens de verkoper is het namelijk een top oortelefoon, en tja gezien de nieuwprijs van rond de 269,- euro lijkt het mij ook een koptelefoon die voor dat geld te koop staat ook niet een ding zal zijn wat slecht is. Maar ik zou toch graag jullie mening willen horen over de koptelefoon.

Allure

Dit is één van de beste koptelefoons die er te krijgen is, van studiokwaliteit. Het voordeel van Shure is vooral dat je ze niet op je oorgang, maar ín je oorgang draagt waardoor er een veel betere afsluiting onstaat. Hierdoor heb je veel minder last van omgevingslawaai en hoeft het volume ook niet overdreven hoog. Dit scheelt weer batterij levensduur. En de geluidskwaliteit is gewoon de absolute top op 'oordoppengebied'.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

trigger__

koop ze! geen moment twijfelen. Heb zelf de lagere (en goedkopere) versie, en het was aanpassen in het begin omdat de oortjes in-ear zijn, maar na een paar dagen ben je ze gewoon. En nu kan ik ze niet meer missen.

Criterionlover

T+A ; Sonos

WickedGame

Heb ze gekocht en ze zijn aanzienlijk beter dan de apple dopjes. Alleen de bass weergave vind ik wat matjes, maar goed dat valt in te stellen met de equalizer van de Pod. Tot nu toe erg tevreden...

bmateijsen

Niet de equalizer gebruiken.... ::)

De E4c moeten echt goed in je oor zitten, speel daar even mee, want het maakt enorm verschil!

Groet,

Bjorn

Quote from: WickedGame on August 22, 2006, 12:16:00
Heb ze gekocht en ze zijn aanzienlijk beter dan de apple dopjes. Alleen de bass weergave vind ik wat matjes, maar goed dat valt in te stellen met de equalizer van de Pod. Tot nu toe erg tevreden...

garmtz

Ik wil hem wel van je overkopen hoor... ;)

Gizz

ik heb de e4g zwarte editie te koop voor 180euro.
verschil met de e4c is iets kortere kabel maar muzikaal blijft hetzelfde

garmtz

Had ik het geld maar... :(

Allure

Quote from: bmateijsen on August 22, 2006, 14:05:01
Niet de equalizer gebruiken.... ::)

De E4c moeten echt goed in je oor zitten, speel daar even mee, want het maakt enorm verschil!

Groet,

Bjorn


Exact, probeer anders ook de andere oordoppen uit. Bij de voor jou juiste oordoppen heb je geen equalizer nodig voor een goed bassgeluid. Bij mij eigen Sony NW-HD5 had ik de EU-volume hack uitgevoerd maar met de Shure hoeft ie helemaal niet meer op maximum volume!  :)
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

WickedGame

Quote from: garmtz on August 22, 2006, 14:48:31
Ik wil hem wel van je overkopen hoor... ;)

Haha ik verkoop hem echt niet..

Ga wel even wat met die doppen spelen.

John03

Ik heb deze ook ;D

Ze zijn het beste te combineren met de schuimplugs, laag is iets strakker en het hoog minder sss..

Je kan ze vergelijken met kleine "nearfield" studio monitoren, laag wordt iets eerder afgekapt.

Verder moeten ze idd erg goed je gehoorgang afsluiten wil je het beste eruit halen ;)



Shure E4c    AKG 240DF    IAUDIO X5L

Matthijs Jager

Misschien moeten ze wat inspelen? Had ik bij mijn (veel goedkopere) Sony EX-71 ook. In het begin erg magertjes, maar na een paar uur spelen werd het steeds beter.

Mrwhoopie

Quote from: gizz on August 22, 2006, 15:26:02
ik heb de e4g zwarte editie te koop voor 180euro.
verschil met de e4c is iets kortere kabel maar muzikaal blijft hetzelfde

Van waar ben je ?

NeoPhix

Quote from: Mrwhoopie on May  7, 2007, 22:42:33
Van waar ben je ?

Van in ieder geval 9 maanden terug...dus of hij ze nog heeft...  ;)