IPOD 30gb Video

Started by ajbeefde, August 17, 2006, 22:37:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ajbeefde

Hi, wie heeft er een Ipod Video en heeft wat te melden over problemen, leuke filmpjes etc.....

Laat wat van je horen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

wil

Mijn zoon heeft er een. Volgens mij heeft ie er nooit problemen mee, dit itt verschillende Creativ MP3-spelers. Zijn ervaringen zijn zowel met muziek als beeld heel positief. Hele films en televisie-uitzendingen worden opgenomen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DA BoSS

hoeveel vraag je voor dat ding??







;D

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajbeefde

Quote from: DA BoSS on August 18, 2006, 09:09:32
hoeveel vraag je voor dat ding??







;D



:)  jij wilt voor weinig een leuk speeltje er bij hebben.....?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

precies, bovendien wil ik graag korting EN nog wat afdingen aub >:D

(der zit vast wel een krasje op ;D)


High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajbeefde

Quote from: DA BoSS on August 18, 2006, 09:38:12
precies, bovendien wil ik graag korting EN nog wat afdingen aub >:D

(der zit vast wel een krasje op ;D)




:)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DVDGuy

Quote from: wil on August 18, 2006, 08:58:18
Mijn zoon heeft er een. Volgens mij heeft ie er nooit problemen mee, dit itt verschillende Creativ MP3-spelers. Zijn ervaringen zijn zowel met muziek als beeld heel positief. Hele films en televisie-uitzendingen worden opgenomen.

wil

[Off-topic]
Ik heb al bijna 2 jaar een Creative met 20 Gb en ik heb nog nimmer probelemen gehad.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat anderen er problemen mee hadden.
Ligt dat nu aan mij (dat ik van niks weet, of dat ik geen problemen heb  ;D]
[On-topic]
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

wil

Quote from: DVDGuy on August 18, 2006, 13:06:20
[Off-topic]
Ik heb al bijna 2 jaar een Creative met 20 Gb en ik heb nog nimmer probelemen gehad.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat anderen er problemen mee hadden.
Ligt dat nu aan mij (dat ik van niks weet, of dat ik geen problemen heb  ;D]
[On-topic]
[Off-topic]
Geen idee, maar bij beide Creatives was het probleem dat je op een gegeven moment geen liedjes meer kon opslaan en dat bij het afspelen je een tweede liedje door de eerste heen hoort. Als je dit ook hebt, maar je hebt er geen probleem mee is dat prima, maar het hoort niet ;D.
[On-topic again]

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Rob Eric Blank

Ik heb voordat ik een Apple iPod 30Gb Video aangeschaft ahd (was afgelopen december) een Creative Zen 4Gb. Die creative was geluidstechnisck misschien wel beter dan de iPod, maar de bediening en de file transfer was ontzettend slecht van Creative. Erg slechte software, waardoor mijn PC ook meteen ook 2 tandjes trager ging functioneren.

HTR

ik heb ook over dit ding gedacht, maar waarom ik geen apple gekocht heb is door die itunes die je
persee moet hebben om nummers er op te zetten, ik wil t simpel hebben gewoon copy paste.
en niet eerst alles omzetten.
ik heb nu zelf een i-audio u3 gekocht, ben ik zeer tevreden mee!

Audiofiel

Quote from: hometheatrerulezz on August 31, 2006, 08:21:18
ik heb ook over dit ding gedacht, maar waarom ik geen apple gekocht heb is door die itunes die je
persee moet hebben om nummers er op te zetten, ik wil t simpel hebben gewoon copy paste.
en niet eerst alles omzetten.

Waarom zou je alles moeten omzetten? Gewoon eenmalig importeren is genoeg, tenzij je hele exotische formaten als Ogg gebruikt hebt. ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HTR

hmm ach ik heb altijd ruzie met itunes :P ik heb t ook gedaan en gezien bij vrienden  met ipods maar vind t gewoon niet zo super, daarnaast vind ik deze geluidskwaliteit van de iaudio super!
maargoed ik moet zeggen dat ik de ipods wel mooi vind, met een mooi handig menu

Teejoo

Ok, dus je kunt een ipod niet gewoon via verkenner vullen?

Ik zit er aan te denken er een aan te schaffen ter vervanging van mijn MP3 wisselaar in de auto en dan aan te sluiten via Alpin's Ipod interface.

HTR

neh dat moet via itunes

Raimon

Tsja, iTunes is ook mijn favoriet niet... Maar er valt zeker mee te leven.

Nadeel van mijn iPod vind ik de extreme krasgevoeligheid en de levensduur van de batterij... Verder bevalt ie prima!

richardnl

Quote from: ajbalmere on August 17, 2006, 22:37:03
Hi, wie heeft er een Ipod Video en heeft wat te melden over problemen, leuke filmpjes etc.....

Laat wat van je horen...

Hoi

Ik heb er een sinds het begin dat hij uit is. Ik ben super te vreden over dit ding. Ik heb de 30 GB witte uitvoering. Ik heb er video's, foto's en mp3 op staan.
Geluid is goed en wat ik met name goed eraan vind is dat het de standaard is. Met andere woorden je kan allerlei acessoires kopen (bijvoorbeeld denon docking station voor bij de denon 2807)

Ik heb een keer problemen gehad om video´s erop te krijgen maar dat was een hardreset en het was opgelost. Achteraf denk ik dat het aan mezelf lag  :o

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel

Groet
RichardNL

Audiofiel

Quote from: Teejoo on September  1, 2006, 22:20:05
Ok, dus je kunt een ipod niet gewoon via verkenner vullen?

Nee, dat gaat met het gratis programma iTunes. Voor mij overigens het 'lekkerste' muziek-beheerprogramma. Ik kijk regelmatig in de iTunes Music Store om nieuwe releases te beluisteren. Ik koop CD's in de winkel, maar vind het prettig om ze alvast vooraf thuis te kunnen 'proeven'. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HTR

lefi nogwattes...
wat was jouw vorige nick name?

Moony

Quote from: hometheatrerulezz on September  2, 2006, 21:37:35
lefi nogwattes...
wat was jouw vorige nick name?

Dezelfde maar dan omgekeerd. ;)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

HTR

oooh NEE HEH:P ik moet slapen ;D
dat ik dat niet zag:P

Rob Eric Blank

Ik gebruikte voorheen iTunes op mijn stage, daar draaide ze met Mac's!

audionut

Je kunt de Ipod overigens ook via de verkenner vullen hoor. Het werkt alleen wat onhandiger dan via Itunes. Ik doe de audio via Itunes en evt. andere bestanden via de verkenner. (moet je wel even zorgen dat je "onzichtbare mappen" zichtbaar instelt in verkenner)
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Raphie

het meest irritante vind ik nog dat die alle bestanden gaat herbenoemen als ZXVT.DDF in plaats van de windows file name. crashed je PC een keer dan moet je een backup trekken van de Ipod, want je kan een volle ipod niet aan een nieuwe lege library toevoegen.en hebben al je bestanden dus deze belachelijke namen. (de MP3 tags blijven gelukkig wel intact)
Echt die iPod is zo PC onvriendelijk als het maar kan. en die ITunes Ministore daar schijt ik helemaal op. Als ik geen store wil zien, dan wil ik ZEKER geen ministore zien. Doet me een beetje denken aan de "last chance" snoeprekken bij kassa's in supermarkten en tankstations.....
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on September  8, 2006, 11:37:06
het meest irritante vind ik nog dat die alle bestanden gaat herbenoemen als ZXVT.DDF in plaats van de windows file name. crashed je PC een keer dan moet je een backup trekken van de Ipod, want je kan een volle ipod niet aan een nieuwe lege library toevoegen.en hebben al je bestanden dus deze belachelijke namen. (de MP3 tags blijven gelukkig wel intact)
Echt die iPod is zo PC onvriendelijk als het maar kan. en die ITunes Ministore daar schijt ik helemaal op. Als ik geen store wil zien, dan wil ik ZEKER geen ministore zien. Doet me een beetje denken aan de "last chance" snoeprekken bij kassa's in supermarkten en tankstations.....

Wat een gefrustreerde reactie zeg. En wat een woordgebruik. :-X

En ook doorspekt van onwaardheden:
- de ministore kun je verbergen door 1 druk op de knop
- muziek van de iPod is wèl naar de bibliotheek terug te kopiëren, op de Mac en PC zijn daar tal van hulpprogramma's voor (iTunes zelf MAG deze functie niet inbouwen omdat je anders makkelijk muziek van andermans iPod over kunt zetten)

Zucht. Als je zo baalt van een iPod, Raphie, koop dan een product van een ander. Zelfs MS heeft een soort MP3 speler uitgebracht. Die heeft vast alle dingen die jij op de iPod mist en nog veel meer hele fijne eigenschappen en ongetwijfeld veel meer gebruiksgemak. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Ik vind de Ipod nog steeds een fantstisch apparaat (ik heb zelf de 40GB) maar ik vind iTunes gewoon een noodzakelijk kwaad.
nog ff over die "diverse tools" die kopieren idd terug naar de PC, maar op dat moment zijn je bestandsnamen al vernaggelt. Zij kopieren dus 1:1 terug wat in de iPod staat en dat is al XUYT.ZZZ ipv de orginele bestandsnaam. hier kun je daarna dus onder windows (anders dan met de MP3 tags) totaal niks meer mee.
JBL PRX Power!