Eisa Award 2006/2007 voor de Philips 37PF9731

Started by C200k, August 17, 2006, 10:58:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

C200k

QuoteEUROPEAN HIGH-END LCD TV
Philips 37PF9731D

To reproduce any high-definition signal without losing quality, the Philips 37PF9731D uses a true 1920 x 1080 pixel LCD panel. Inside lies the most advanced video enhancement circuits, optimised especially for the clearest picture and smoothest motion. In total you will find a Full HD LCD TV that offers impressive picture quality with both Standard and HD signals. The visual experience is enhanced further by Philips' next-generation of Surround Ambilight illumination. And thanks to the user-friendly guided set-up procedure, everybody can take advantage of the best performance that this sophisticated television can offer.

wil

De Panasonic TH-50PV600 ook :P


QuoteEuropese HIGH-END plasma tv van het jaar 2006-2007.

De European Imaging and Sound Association (EISA) maakte op 15 augustus jl. bekend dat de Panasonic Viera TH-50PV600 is uitgeroepen tot Europese HIGH-END plasma tv van het jaar 2006-2007.

De European Imaging and Sound Association kent jaarlijks de Europese Foto-, Video-, Audio-, Home Theater- en Mobile Electronics Award toe. Deze associatie bestaat uit vertegenwoordigers van toonaangevende magazines uit 20 Europese landen.

>> Juryrapport EISA Award:
"Vergeleken met zijn voorganger is de Panasonic TH-50PV600 goedkoper, weegt minder en  verbruikt minder energie, en dat ondanks het enorme beeldscherm van 127 cm. Desondanks biedt het nog steeds beelden met hoog contrast, natuurlijke kleuren, intens zwart en briljant wit, en zeer gedetailleerd beeld dankzij de V-Real videoprocessing technologie. De tv heeft twee HDMI interfaces en met HDAVI control kun je alle home cinema componenten tegelijk inschakelen en met één druk op de knop een film weergeven. Met VIERA kun je foto's en films bekijken via een SD memory card reader, met de mogelijkheid om zelfs TV programma's direct op een SD Card op te nemen. En ook zijn audioprestaties zijn indrukwekkend, met diepe bass die wordt voortgebracht door het ingebouwde speakersysteem."

Ik bedoel een beetje te zeggen, "wat zegt het?".

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Hoeksel

Quote from: wil on August 18, 2006, 09:43:00

Ik bedoel een beetje te zeggen, "wat zegt het?".


Bedoel je dat jij vindt dat de PV600 soep is?

wil

Quote from: Hoeksel on August 18, 2006, 10:23:15
Bedoel je dat jij vindt dat de PV600 soep is?
Nee, absoluut niet, maar ik vind Eisa awards niet zo veel zeggen...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

C200k

Tja Wil,

zo is natuurlijk alles onderuit te halen.

Dan moet je gewoon je eigen mening hebben en die mening als stelregel aanhouden. Persoonlijk hecht ik wel veel waarde aan Eisa.

Nogmaals, je moet anders immers geen enkele test meer geloven.

wil

Ik bedoel het niet zó kwaad hoor en het is zeker niet bedoeld om alles onderuit te halen maar veel testen zeggen inderdaad niet zo veel. Zelf luisteren/kijken en vergelijken is vaak het beste. Testen kunnen wel behulpzaam zijn ter oriëntatie.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Starred

Als je de historie van de Eisa awards in ogenschouw houdt, dan lijken commerciele belangen een erg zware stempel te drukken.
Ik hecht er dus ook niet al te veel waarde aan

Fox

#7
Het merk dat het meest betaald aan de luxe uitjes voor de journalisten krijgt de award.. ;D  ;D
Veelal hebben ze het product alleen in de promo sheets van het merk gezien  :o

Een trieste zaak  :'( , maar zo gaat het in de winkels ook.
Verkoop 10 plasma's van merk X en je mag een weekeindje weg naar ...
Target gehaald, op naar de volgende bonus..

Marcel_T.

Quote from: C200k on August 18, 2006, 10:58:37
Tja Wil,

zo is natuurlijk alles onderuit te halen.

Dan moet je gewoon je eigen mening hebben en die mening als stelregel aanhouden. Persoonlijk hecht ik wel veel waarde aan Eisa.

Nogmaals, je moet anders immers geen enkele test meer geloven.

Ben het met Sterred eens. EISA heeft niks met testen te maken, maar alles met commercie (helaas).
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650


Randal


Het lijkt wel of er een offensief tegen EISA aan de gang is.  :-\

Alweer van die ongefundeerde aantijgingen aan hun adres?!
Zeker mbt de opmerkingen die Fox maakt; Waar zijn die op gebaseerd en wat is je bron(materiaal) ?!

Ik zal nogmaals de quote plaatsen, die ik eerder hier heb geplaatst.
Quote
...

How are products nominated for the EISA Awards?
Only one magazine from each Panel may represent each country. Representative special interest magazines in each group make regular, detailed and objective test reports on Photo, Video, Audio, Home Theater and Mobile Electronics equipment. Every year, each member magazine nominates an initial short-list of products to be considered at the Panel's Awards voting sessions, held during EISA's Annual General Meeting (AGM). Prior to submission, every magazine's short-list is approved by each title's Editor-in-Chief. The short-list reflects each magazine's findings during tests, as well as day to day use, and is based upon the results of each magazine's standard test procedures.

The final shortlist of nominated products will be debated in detail, according to EISA's rules, at the organization's AGM, which is attended by Editors-in-Chief from all member magazines. All nominations are kept strictly confidential.

What makes a product eligible for nomination?
All products to be awarded - with the exception of those awarded in
Innovation and Design categories - must have been available for detailed test evaluation for the magazines in each Panel concerned. Latest and brand new products will only be accepted if they have been available for detailed testing before 1 June (latest delay) by a least 5 member magazines of the Panel concerned.


In addition, awarded products must also be for sale to the general public no later than 10 September in the year of the Awards in at least 10 European countries. Awarded products sold on 'pre-ordering' base must be delivered to the customer within 2 weeks after ordering, at the latest at 24 September. 'Pre-ordering' base is only liable to products with a price-tag of at least Euro 5.000.
....
Bron: Eisa-awards.org

Ik heb geen banden met EISA, maar als mensen zonder onderbouwing iets gaan roepen en elkaar gaan napraten is het heel makkelijk om een organisatie zwart te maken...  ::)


Ettepet

Grappig al die ophef over een paar "nog steeds net-niet goede" schermen.  En nog in het verkeerde subforum ook want een Eisa Award met een mooi praatje erbij is bij lange na geen "review". ::)

Ik vind het trouwens nogal zielig van Eisa om al die subcategoriën te maken voor LCD, Plasma en dergelijke.  Laten ze categoriën maken voor verschillende prijsklasses "overal", en niet "de beste" ??? kiezen van op zich al inferieure en beperkte schermtechnieken.  De consument kan het weinig schelen welke techniek ze in huis halen, als het scherm maar goed/beter is vergeleken met anderen in een prijsklasse. :)

Randal

Quote from: Ettepet on August 28, 2006, 13:29:20

Ik vind het trouwens nogal zielig van Eisa om al die subcategoriën te maken voor LCD, Plasma en dergelijke.  Laten ze categoriën maken voor verschillende prijsklasses "overal", en niet "de beste" ??? kiezen van op zich al inferieure en beperkte schermtechnieken.  De consument kan het weinig schelen welke techniek ze in huis halen, als het scherm maar goed/beter is vergeleken met anderen in een prijsklasse. :)

En dat terwijl ze op dit forum het niet eens zijn over wat beter is: plasma of lcd?!  ::)
Het is beter soortgelijke schermen te vergelijken, dan schermen waarvan de voor- en nadelen door de meeste niet op dezelfde manier wordt gewaardeerd...
Zo kunnen schermen die makkelijk inbranden, door bijvoorbeeld personen die regelmatig 'gamen' als waardeloos bestempeld worden.
De consument kan het naar mijn mening dus wel schelen welke techniek ze in huis halen...

Ettepet

#13
Als een scherm inbrandgevoelig is lijkt me dat een goede reden om een flinke minpunt te geven.  Ook de zwartwaardes en ververssnelheid van LCD zijn een flinke minpunt waard.  Kom je gelijk uit op de wel acceptabele schermen. ;)

Randal

Quote from: Ettepet on August 28, 2006, 18:08:21
Als een scherm inbrandgevoelig is lijkt me dat een goede reden om een flinke minpunt te geven.  Ook de zwartwaardes en ververssnelheid van LCD zijn een flinke minpunt waard.  Kom je gelijk uit op de wel acceptabele schermen. ;)

Je bedoelt dat alle LCD's en alle Plasma's een flink minpunt krijgen, dan kom je dus uit op niks (of misschien een CRT)?! ;)
Het probleem is dus dat de minpunten van de verschillende technieken ook door verschillende mensen anders beoordeeld zullen worden.
Waarom kiest iemand voor een plasma en een ander voor een LCD?
=> Als je deze keuze gewoon aan de consument laat, is het veel makkelijker om een goede vergelijking te maken met soortgelijke schermen...

frankly

Ach, 
Het spul moet verkocht worden, en wat is nu simpeler dan samen een 'onafhankelijke' organisatie oprichten waar iedereen elkaar veren in de reet kan steken, consumenten worden er door aangezet, verkopen stijgen, meer winst, simpel.
Oh ja, en als uitsmijter; 'Als er meer verkocht wordt, kunnen we meer en beter research doen om nog betere producten te maken'.
Oh, dus de consument betaald het research en het product?. Ja, als je het goed doet wel ja >:D
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Randal

Quote from: frankly on August 29, 2006, 09:17:00
Ach, 
Het spul moet verkocht worden, en wat is nu simpeler dan samen een 'onafhankelijke' organisatie oprichten waar iedereen elkaar veren in de reet kan steken, consumenten worden er door aangezet, verkopen stijgen, meer winst, simpel.
Oh ja, en als uitsmijter; 'Als er meer verkocht wordt, kunnen we meer en beter research doen om nog betere producten te maken'.
Oh, dus de consument betaald het research en het product?. Ja, als je het goed doet wel ja >:D


Weer zo'n loze aanval, je hebt het zeker over de European Independent Steelworks Association?  ::)
EISA is een organisatie die is opgericht door de bedrijven die tijdschiften publiceren en dus niet door de fabrikanten zelf!
Wat hebben die eraan om veren in elkaars reet te steken?!

QuoteEISA is the unique association of special interest magazines from 20 European countries. Internationally known for the European EISA Awards, EISA started 22 years ago (in 1982) when the editors-in-chief from five European photo magazines came together to select «The Camera of the Year» for the first time. They had no idea that out of this meeting EISA – the European Imaging and Sound Association – would emerge some years later. This historic moment took place in 1989 after another 10 photo magazines had joined the group in the meanwhile.

Later on another two panels where developed inside EISA, the Video Panel and the Audio Panel. Following the natural evolution from pure audio to multichannel entertainment this latest panel gave origin later on to the Audio/HT Panel. It was only several years later, in 2002, that the joining together of several magazines from EISA that were making coverage of the Mobile Electronics area and several other magazines belonging to the then extinguished ECAP association gave origin to the now EISA Mobile Electronics Panel.

And here we are now – 50 magazines from 20 different European countries joined together forming the worlds largest and most prestigious multimedia magazines association.

In June each year, the editors-in-chief from all EISA member magazines meet to decide which of products analyzed in their publications during the past year deserve the coveted EISA Award....
Bron: Eisa-awards.org

Audiofiel

Quote from: Randal on August 29, 2006, 09:55:45
EISA is een organisatie die is opgericht door de bedrijven die tijdschiften publiceren en dus niet door de fabrikanten zelf!

Die tijdschriftenbranche is zo commerciaal als het kan en heeft hechte banden met de fabrikanten. Sla de bladen er maar op open. En een blad wordt echt niet betaald door de abonnees, maar enkel door de adverteerders. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Randal

Quote from: Citroloog on August 29, 2006, 10:02:18
Die tijdschriftenbranche is zo commerciaal als het kan en heeft hechte banden met de fabrikanten. Sla de bladen er maar op open. En een blad wordt echt niet betaald door de abonnees, maar enkel door de adverteerders. ;)
Ja, ja, dus al die magazines worden gecontroleerd door de fabrikanten..?!  ::)
Als er dan een minder goed review in zo'n blad staat heeft deze fabrikant waarschijnlijk te weinig geadverteerd...  :P

Waarom lezen zoveel forumgebruikers deze bladen eigenlijk nog? Kan je net zo goed de productbrochures lezen
=> Dat is toch veel goedkoper...   8)

Audiofiel

Quote from: Randal on August 29, 2006, 10:14:32
Ja, ja, dus al die magazines worden gecontroleerd door de fabrikanten..?!  ::)
Als er dan een minder goed review in zo'n blad staat heeft deze fabrikant waarschijnlijk te weinig geadverteerd...  :P

Moet ik daar serieus op antwoorden? Ik denk dat je het antwoord wel weet. En als je echt nog denkt dat die bladen zo ongelooflijk onafhankelijk zijn, zou ik de volgende keer maar eens goed kijken. De grote advertenties staan precies in hetzelfde blad als de review. Sterker nog, ze staan vaak op de pagina er tegenover.

Toeval? Ja, kabouters misschien. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frankly

Goh,
Qua fotografie staan er 'grote' titels in,
maar bij de groep audio en video wordt Nederland vertegenwoordigd door; mediatotaal,
even serieus, als je er een doorbladert weet je genoeg en echt voorbeeld van gekochte media,
ik reserveer een advertentie en jij plaatst een mooie test, ok?

Enne, die kabouters he, die kan het niets schelen,
die zijn veel te druk met hun krijwagentje ;D
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Audiofiel

#21
Quote from: frankly on August 29, 2006, 11:25:28
Enne, die kabouters he, die kan het niets schelen,
die zijn veel te druk met hun krijwagentje ;D

Wat is een krijwagentje? :o :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Randal

Quote from: Citroloog on August 29, 2006, 10:40:53
Moet ik daar serieus op antwoorden? Ik denk dat je het antwoord wel weet. En als je echt nog denkt dat die bladen zo ongelooflijk onafhankelijk zijn, zou ik de volgende keer maar eens goed kijken. De grote advertenties staan precies in hetzelfde blad als de review. Sterker nog, ze staan vaak op de pagina er tegenover.

Toeval? Ja, kabouters misschien. ;D
Natuurlijk weet ik ook wel dat ze mede-gefinancierd worden door advertenties...
En natuurlijk bestaan adverteerders uit belanghebbenden, alleen voor hun is adverteren interessant...
En natuurlijk zal een blad adverteerders/fabrikanten benaderen als ze een review hebben geschreven...
En natuurlijk wil de adverteerder dan een goede plek in het blad...

Jij noemt dan het woord/ vraag toeval (ik niet), en je geeft zelf antwoord?
Natuurlijk is dat geen toeval, maar jij maakt hiermee de link tussen de advertentieverkoop aan de objectiviteit van de reviews...

Ik zeg niet dat de reviews van alle bladen per definitie objectief zullen, maar de advertenties als bewijslast gebruiken vind ik een beetje zwak argument...

Raphie

Wat dacht je dan van review units die nooit meer retour naar de fabrikant hoeven? ;)
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Randal on August 29, 2006, 11:52:49
Natuurlijk weet ik ook wel dat ze mede-gefinancierd worden door advertenties...
En natuurlijk bestaan adverteerders uit belanghebbenden, alleen voor hun is adverteren interessant...
En natuurlijk zal een blad adverteerders/fabrikanten benaderen als ze een review hebben geschreven...
En natuurlijk wil de adverteerder dan een goede plek in het blad...

In de praktijk werkt het in de tijdschriftenwereld zo: fabrikant wil grote advertentie plaatsen en vraagt om een leuk verhaal er bij. Redactie maakt een leuk verhaal of -in dit geval- plaatst een leuk review. Dit is koppelverkoop en dat gaat al zo zolang als ik in de journalistiek actief ben geweest. ;)

Ik zeg niet dat alle advertenties zo gaan, maar een belangrijk deel van de grote advertenties komt zo tot stand en niet andersom: het tijdschrift wat de fabrikant vraagt om te adverteren. De producten worden immers eerst door de fabrikant aan het tijdschrift aangeboden ter review, het is bijna nooit zo dat de redactie er zelf om gaat vragen. Het initiatief ligt bij de fabrikant/importeur en die gooit het vervolgens op een akkoordje met de advertentie-acquisitie: "Grote advertentie verkopen? Leuk verhaal plaatsen!" 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.