eerste projectje Cyburg Needle's

Started by wbeeren, August 16, 2006, 10:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wbeeren

hoi hoi,

Ben al dagen hier aan het lezen en moet zeggen het motiveert gigantisch. Daarom dat ik ook maar besloten heb om eens een setje te bouwen.
Aangezien ik d'r de ballen verstand van heb momenteel begin ik met de Cyburg Needle's. Lekker eenvoudig projectje om mee te beginnen lijkt me.
Nu heb ik het houtpakket bij de Hubo laten zagen voor een schandalige 25 euro (voor 4 stuks...damn wat goedkoop) maar vraag ik me af waar ik het beste die FRS-8 speakertjes vandaan kan toveren.
Weet iemand trouwens een leuk ontwerp voor een slanke center speaker die bij de Needle's past?

Alvast bedankt!

Interficior

#1
Bijvoorbeeld bij de Speaker en Co voor 11 euro per stuk.

En hier kijken loont ook de moeite.
Take it or lease it

Sander Nooy

#2
Woei ... dat is mijn topic :)

En de Center is er ook, maar die is redelijk groot. wel net zo plaat, maar ook erg vierkant.



Ik moet er bij zeggen dat ik steeds meer onder de indruk raak van deze apparaatjes :)
Ze hebben wel wat inspeeltijd nodig, in het begin klinken ze echt niet zo goed. Maar na een paar dagen inspelen .. wow .. er zit een gigantische bas in (voor 8cm speakertjes uiteraard)

Je hebt ook PM voor shop voor de FRS8 speakertjes.
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

wbeeren

Ja die center had ik ook al gezien maar ik vind um zo verrekte groot!
Heb op GoT iets gelezen over iemand die 4 van die FRS-8 drivers in een gesloten kast van 16 liter had gestopt en dat gebruikte als center. Als ik die setup door WinISD haal dan zie ik dat er onder de 100Hz niks daar is.
Kan iemand dit ook eens bekijken in WinISD (driver zit d'r gewoon in) en me uitleggen wat er goed of slecht aan die setup is?

Interficior

Mja. Onder de 100 Hz is er ook niet zoveel informatie op de center. Bovendien is de afval niet zo veel natuurlijk bij een gesloten kast.

* Interficior zet alvast een paraplu op
Take it or lease it

Henkjan_O

heb die center ook gebouwd, en vind t formaat nog wel meevallen. een al te grote TV kan er niet bovenopstaan....  overigens: de Needle is ook iets van 16 liter, dus dat scheelt niets.  en een plat liggende line array lijkt me nou niet het beste idee voor een center  ::)

ik heb overigens een hele familie Naalden:

Needle met Omnes Audio BB3.01 (ook nog een paar met Tangband W3-871S maar die mocht niet op de foto  ;D )
Needle Center met Tangband W3-871S
Lancetta met Tangband W3-315SC
Acus maximus subwoofer met 2* Tangband W69-1042

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)