De beste reden om XP te blijven gebruiken...

Started by oud_account_1, September 1, 2006, 16:03:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

#50
Maar goed kunnen we samen vaststellen dat de mythe hiermee opgelost is. Een Apple is nog dus nog steeds veel duurder dan een pc?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Quote from: Erik on September  3, 2006, 22:36:03
Maar goed kunnen we samen vaststellen dat de mythe hiermee opgelost is. Een Apple is nog dus nog steeds veel duurder dan een pc?

Wat denk je nu zelf? Ik reageer op de stelling dat ze nog steeds duurder zijn met twee voorbeelden wat voor iedereen op internet te vinden is en wat duidelijk maakt dat de prijzen zeer vergelijkbaar zijn en in het geval van de Pro-machine zelfs duidelijk goedkoper voor de Apple uitvalt.

Daarna ga je op zoek om een configuratie te vinden die nog beduidend minder goed te vergelijken valt met de Apple, maar goedkoper is door een aantal zaken weg te laten. En nu wil je een publiekelijk gelijk van je ongefundeerde stelling? :-\

Ik kan niet anders dan concluderen dat je op een pissing contest uit bent. Veel plezier ermee, ik heb geen zin om er aan mee te doen. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VIP

#52
Quote from: Raphie on September  2, 2006, 23:21:16
Zeg, misschien weet jij het niet, maar XP heeft ook al sinds jaar en dag dual core ondersteuning hoor.  ??? daar veranderd Vista niks aan.
Goh vertel me eens iets nieuws..... Dual core ondersteuning?  voor wat ? vertel me dat eens?  heb zelf niks gemerkt anders ^^
Bedoel je XP64 bit ?  zelfs dat kan niet tippen aan de nieuwe OS (NOGMAALS OS) OS OS OS OS OS... wat denk je wel niet.... clown.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

VIP

#53
Quote from: Raphie on September  2, 2006, 23:22:35
Je hebt ECHT geen verstand van PC's jij......
dank je :)  we zullen zien waneer vista uitkomt  >:D
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Erik

Quote from: Leifoidua on September  3, 2006, 23:29:50
Wat denk je nu zelf? Ik reageer op de stelling dat ze nog steeds duurder zijn met twee voorbeelden wat voor iedereen op internet te vinden is en wat duidelijk maakt dat de prijzen zeer vergelijkbaar zijn en in het geval van de Pro-machine zelfs duidelijk goedkoper voor de Apple uitvalt.

Daarna ga je op zoek om een configuratie te vinden die nog beduidend minder goed te vergelijken valt met de Apple, maar goedkoper is door een aantal zaken weg te laten. En nu wil je een publiekelijk gelijk van je ongefundeerde stelling? :-\

Ik kan niet anders dan concluderen dat je op een pissing contest uit bent. Veel plezier ermee, ik heb geen zin om er aan mee te doen. :-X
Bah wat ben je toch een slecht verliezer, ik heb mijn best gedaan een vergelijkbare set te vinden en ben hier volgens mij in geslaagd. Jij was degene die beweerde dat Apple goedkoper was. Ik heb gezegd de uitdaging aan te nemen. Nu kom ik met een set en dan word je boos, begin je met modder te smijten en uit de hoogte te doen, hoe voorspelbaar.  ::)

Jammer ik had op een eerlijke discussie gehoopt, maar dan zit ik hier blijkbaar verkeerd. Ook goed hoor, iedereen kan zelf wel rekenen en vergelijken. :-X
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hifiman

Het blijft natuurlijk ook een beetje Apples met peren vergelijken  ;D

Raphie

Quote from: VIP on September  4, 2006, 00:05:14
Goh vertel me eens iets nieuws..... Dual core ondersteuning?  voor wat ? vertel me dat eens?  heb zelf niks gemerkt anders ^^
Bedoel je XP64 bit ?  zelfs dat kan niet tippen aan de nieuwe OS (NOGMAALS OS) OS OS OS OS OS... wat denk je wel niet.... clown.


Er zit geen verschil tussen processor ondersteuning tussen Vista en XP, Dual core en 64bits EMT instructiesets zijn 2 verschillende technologieen. Die beiden in XP worden ondersteund als 32 of 64 bits editie. Hetzelfde zal gaan gelden voor Vista, je koopt een 32 of 64 bits edite. Maar beide edities ondersteunen multicore (ja, want we gaan eind dit jaar al weer naar quad core).

Wat denk jij dat er qua dual core ondersteuning aan Vista anders is? helemaal noppes nada....... applicaties dienen multicore aware gemaakt te worden anders dien je nog steeds een core aan een process toe te wijzen, dit is nu zo in XP en zal exact hetzelfde werken in Vista.

JBL PRX Power!

Audiofiel

#57
Quote from: Erik on September  4, 2006, 05:39:09
Bah wat ben je toch een slecht verliezer, ik heb mijn best gedaan een vergelijkbare set te vinden en ben hier volgens mij in geslaagd. Jij was degene die beweerde dat Apple goedkoper was. Ik heb gezegd de uitdaging aan te nemen. Nu kom ik met een set en dan word je boos, begin je met modder te smijten en uit de hoogte te doen, hoe voorspelbaar.  ::)

Jammer ik had op een eerlijke discussie gehoopt, maar dan zit ik hier blijkbaar verkeerd. Ook goed hoor, iedereen kan zelf wel rekenen en vergelijken. :-X

De enige die er emotioneel van wordt, dat ben je zelf. Maak je niet zo druk. Als mainstream PC-gebruiker heb je niets te vrezen van de 10x kleinere Apple-gemeenschap. ;D


En je verdraait hier een paar dingen. Ik heb nergens gezegd dat Apple goedkoper is. Ik heb alleen gereageerd op die door jou en Squadra aangehaalde mythe dat een Apple duurder is. Kennelijk voel jij je aangevallen als ik daarop reageer dat dat achterhaald is. Ik geef je twee voorbeelden die op de diverse Mac en PC websites een paar weken geleden breed zijn uitgemeten en wordt vervolgens verweten met modder te smijten en uit de hoogte te doen. Wie is er nu een slechte verliezer? (ik wist overigens niet dat er een wedstrijd was)... :-\

Nou nou, ik kan er alleen maar om lachen, zo'n reactie. Ik zie nergens modderspetters. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Een systeem met een muis met maar 1 muisknop kun je toch moeilijk serieus nemen  >:D

Audiofiel

#59
Quote from: Upgradoloog on September  4, 2006, 09:03:38
Een systeem met een muis met maar 1 muisknop kun je toch moeilijk serieus nemen  >:D

Ook zo'n mythe... hoe meer knoppen, hoe beter... ::)

Ach, op een Apple kun je al jaren met meerdere knoppen werken hoor, met muizen van Logitech, Kensington, etc., zelfs Microsoft... En als je echt een Apple-branded muis wilt met veel knoppen, dan kun je ook deze krijgen (zit bij iedere nieuwe Apple dekstop), hier afgebeeld in de optionele draadloze Bluetooth-variant:



Maar het begint wel erg off-topic te gaan hier. Ging het niet over de beste reden om XP te blijven gebruiken? Ik snap niet waarom daarvoor überhaupt uitspraken richting Apple nodig zijn... ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Leifoidua on September  4, 2006, 09:25:55
Ook zo'n mythe... hoe meer knoppen, hoe beter... ::)
Ach inderdaad, wat ik wel errug handig vind is een scrollwieltje, maar goed het wordt nu wel erg offtopic inderdaad..

Quote from: Leifoidua on September  4, 2006, 09:25:55
Maar het begint wel erg off-topic te gaan hier. Ging het niet over de beste reden om XP te blijven gebruiken? Ik snap niet waarom daarvoor überhaupt uitspraken richting Apple nodig zijn... ???
Tsja ik zie al niet eens een reden om XP te gebruiken, laat staan om over te stappen op Vista  ;D
Dan liever een Apple (en dat meen ik)  :)

oud_account_1

Quote from: Leifoidua on September  4, 2006, 08:28:35
Ik heb alleen gereageerd op die door jou en Squadra aangehaalde mythe dat een Apple duurder is.
Ehm, waar zou ik dat gezegd hebben?
Tube-freak (TUBE-FREAK ;D) heeft dat wel geroepen.
Ik denk dat je in het heetst v/d strijd fouten maakt 8) >:D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

Quote from: squadra on September  4, 2006, 13:08:33
Ehm, waar zou ik dat gezegd hebben?
Tube-freak (TUBE-FREAK ;D) heeft dat wel geroepen.
Ik denk dat je in het heetst v/d strijd fouten maakt 8) >:D

Tube-freak inderdaad. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

#63
Laten we zo zeggen ik denk dat iedereen oud en wijs genoeg is om zelf hun eigen conclusies te maken en er zijn genoeg websites (zoals  bv kieskeurig.nl , tweakers.net etc..) waar je perfect producten kan vergelijken en ook prijzen. Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken ik heb mijn eigen conclusies al getrokken wat betreft de prijzen en jullie kunnen dat ook allemaal doen door zelf slim te zoeken op internet/vergelijkings sites mocht je er behoefte aan hebben.  (Ik hoop dat het zo redelijk neutraal is neergezet).

Er stond overigens een leuk artikel over OSX vs XP in de PCM van deze maand en ook over de MACbook.
Dus degene die intresse hebben moeten het maar even lezen.  Op zich wel een redelijk oppervlakkig artikel zoals de meeste dingen in pcm maar het geeft wel een aantal leuke vergelijkingen en min/plus punten.

Trouwens in diezelfde pcm stond ook een dual core 2.   Dus zet je dual core maar vast bij het vuilnis.  "Dual core 2" is er.  (of was het nou duo core???)

Groeten
Marc

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Raphie

JBL PRX Power!

Tube-freak

#65
Ja het wordt een beetje door elkaar gebruikt geloof ik die termen.  Zelfs op de intel website noemen ze het
dual core en multi core.

Maar dual core zal de techniek wel zijn en core duo is de naam van de processor ofzoiets dergelijks.
http://www.intel.com/technology/computing/dual-core/
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Raphie

klopt core DUO is de Intel marketing benaming, X2 is de AMD marketing benaming. Dual core is de acherliggende techniek
JBL PRX Power!