Netkabel voor een afzonderlijke 220V groep

Started by john.leeuwis, August 14, 2006, 16:23:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Quote from: Sander_Sassen on August 15, 2006, 13:16:39
Ik heb ir. voor m'n naam staan, afstudeerrichting microelektronica  ;D
Je bent dus 4 jaar aanwezig geweest op het universiteits terrein. Of langer als je niet zo snugger was.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

DA BoSS

Sander, eerst zijn afgeschermde kabels onzin volgens jou (placebo effect), later zeg je het omgekeerde (geloof ik ???)
pls explain >:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Sander Sassen

Het is echt heel simpel hoor, voor netkabel zorgt afscherming voor meer problemen dan 't oplossingen biedt, zoals ik in m'n eerdere post heb uitgelegd, voor signaalkabel is het nut van afscherming overduidelijk.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

gijsnoorlander

Quote from: jaco on August 15, 2006, 16:56:40
Je bent dus 4 jaar aanwezig geweest op het universiteits terrein. Of langer als je niet zo snugger was.

[offtopic]Volgens mij krijg je een ir-titel na afronden van een 5-jarige studie en een drs voor 4-jarige opleiding
[/offtopic]

R

Nee hoor. Hangt gewoon van het type opleiding af.

Quote from: gijsnoorlander on August 15, 2006, 18:18:54
Volgens mij krijg je een ir-titel na afronden van een 5-jarige studie en een drs voor 4-jarige opleiding

beunky

#30
Dat is geen criterium daarvoor...

Edit: Ruben, je was me voor ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

DA BoSS

#31
Quote from: Sander_Sassen on August 15, 2006, 17:19:50
Het is echt heel simpel hoor, voor netkabel zorgt afscherming voor meer problemen dan 't oplossingen biedt,

ahh ik snap 't misverstand, je zegt dus niet dat een afgeschermde stroomkabel ALTIJD voor meer problemen zorgt dan 't oplost.....zijn we het toch nog eens :P
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Pai Mei

Ook ik heb gelezen dat als je het technisch bekijkt je ook een gewone kabel kunt nemen, want bij metingen is er geen verschil waarneembaar. Zie reactie eerder in dit topic.

Of het nu placebo is of niet. Er zit verschil in en ik heb nog niet gecontroleerd of het aan mijn diy kabels ligt of aan mijn groep.Of een combi van beide. Maar er zit wel verschil in (positief). En daar was het mij om te doen.

Zoals ik al aangegeven had, heb ik op basis van het minieme prijsverschil gekozen voor de lapp. Dat wilde ik wel uitproberen en is voor mij goed uitgevallen, maar had het dus net zo goed de gewone kabel kunnen zijn. En of daar ook hetzelfde resultaat uit was gekomen, blijft nog steeds een vraag. Ik kon een tweede kabel er niet bij leggen. Want dan had ik de ultieme test kunnen uitvoeren, maar daar was mijn vrouw niet zo voor ;D

O ja en volgens velen is de oude stoppenkast nog steeds het beste voor het geluid. Daar kan een module niet tegen op.
Dus als je die nog in de meterkast hebt hangen kun je ook een stekkerblok al dan niet met een filter kopen in plaats van een aparte groep. Een filter kun je er eventueel ook later aan toevoegen. Of dat nog zin heeft op een aparte groep is mij niet bekend, dat heb ik "nog" niet geprobeerd.
Marantz SR7007 | Pioneer VSX-A5i | CEC AMP3300R | CEC CD3300 | Pioneer DVR-530H | Elac 208.2 | Elac 203.2 | Elac 200.2 | JK Reference Junior | Interlink JK acoustics Type II | JK Type II| Oehlbach | Viablue

Starred

Quote from: Sander_Sassen on August 15, 2006, 13:16:39
Ik heb ir. voor m'n naam staan, afstudeerrichting microelektronica  ;D

Ik mag mezelf ook al een tijdje ir. noemen, maar weet gelukkig maar weinig van electronica.
En dat terwijl ik ook destijds nog m'n P heb gehaald in Elektrotechniek  :-X

bles

#34
Misschien een domme vraag/suggestie  ??? , zou de Supra Lorad kabel ook geschikt kunnen zijn voor de verbinding van de stroom uit de meterkast naar je audioset ? Deze kabel wordt onderandere gebruikt in de medischewereld vanwege zijn stabiele gedrag op de meetapperatuur die ze daar gebruiken . Deze kabel is ook van de rol te koop , niet echt goeiekoop , maar weer wel heel geschikt voor dit doel misschien  ::) !!
Ik heb met de standaard verkoop lengtes prima resultaat op de verschillende audio/tv spullen  :)

 

FrankB

Quote from: bles on August 16, 2006, 02:24:26
Misschien een domme vraag/suggestie  ??? , zou de Supra Lorad kabel ook geschikt kunnen zijn voor de verbinding van de stroom uit de meterkast naar je audioset ? Deze kabel wordt onderandere gebruikt in de medischewereld vanwege zijn stabiele gedrag op de meetapperatuur die ze daar gebruiken . Deze kabel is ook van de rol te koop , niet echt goeiekoop , maar weer wel heel geschikt voor dit doel misschien  ::) !!
Ik heb met de standaard verkoop lengtes prima resultaat op de verschillende audio/tv spullen  :)

Geschikt vast wel, maar is het een solid core kabel? Anders MAG die namelijk niet gebruikt worden van de brandweer. De kans dat er iets gebeurd is natuurlijk niet zo groot, maar stel dat je huis afbrand is het toch lullig als de verzekering weigert uit te betalen omdat je geen solid core kabels hebt gebruikt in de muren.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kjelt

Quote from: Starred on August 15, 2006, 20:40:10
Ik mag mezelf ook al een tijdje ir. noemen, maar weet gelukkig maar weinig van electronica.

Merkwaardige uitspraak Starred, ik zou juist overal wel alles vanaf willen weten.

B.J.

Quote from: FrankB on August 16, 2006, 11:01:12
Geschikt vast wel, maar is het een solid core kabel? Anders MAG die namelijk niet gebruikt worden van de brandweer. De kans dat er iets gebeurd is natuurlijk niet zo groot, maar stel dat je huis afbrand is het toch lullig als de verzekering weigert uit te betalen omdat je geen solid core kabels hebt gebruikt in de muren.

Nee die is niet solidcore. Deze heb ik nml als netkabel.

Starred

Quote from: Kjelt on August 16, 2006, 11:42:00
Merkwaardige uitspraak Starred, ik zou juist overal wel alles vanaf willen weten.

Ach, je kunt het wel willen, maar je helaas niet overal van alles af weten  :)
Maar ik bedoel het ook niet op die manier, wat ik bedoel is dat ik erg tevreden ben met het feit dan mijn carriere een heel andere vlucht heeft genomen dan waar het bij de start van mijn studie aanvankelijk naar uitzag

Peerless Monster

Quote from: Starred on August 16, 2006, 13:14:09
Ach, je kunt het wel willen, maar je helaas niet overal van alles af weten  :)
Maar ik bedoel het ook niet op die manier, wat ik bedoel is dat ik erg tevreden ben met het feit dan mijn carriere een heel andere vlucht heeft genomen dan waar het bij de start van mijn studie aanvankelijk naar uitzag

Ik denk dat het tegenwoordig met heel veel mensen is die studeren.
Men studeert af, maar gaat niet verder in het vak van de studie waarvoor ze ooit hebben gekozen... Lijkt een tendens.
Ik heb die verandering ook gedaan in mijn carriere en dat was het beste wat me overkomen is.
Wat jij Starred? Hoe is die wending bij jou gegaan dan?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Starred

Quote from: Peerless Monster on August 16, 2006, 13:19:35
Ik denk dat het tegenwoordig met heel veel mensen is die studeren.
Men studeert af, maar gaat niet verder in het vak van de studie waarvoor ze ooit hebben gekozen... Lijkt een tendens.
Ik heb die verandering ook gedaan in mijn carriere en dat was het beste wat me overkomen is.
Wat jij Starred? Hoe is die wending bij jou gegaan dan?

Ik heb 1 jaar Electrotechniek gedaan, ben vervolgens Technische Informatica gaan doen.
Mijn afstudeeropdracht heb ik gedaan bij een bedrijf wat zich bezighoudt met Business and IT Strategy. Hier ben ik na m'n afstuderen aan de slag gegaan en heb ik veel over de strategic consultancy (en dus economie en bedrijfskunde etc) en de businesskant van IT geleerd (dus meer over de vraag hoe IT zo optimaal mogelijk in te zetten in een bedrijf en niet zozeer de technische kant van IT).
Tegenwoordig werk ik bij een ander bedrijf en houd ik me uitsluitend nog bezig met highlevel IT consultancy met als opdrachtgevers CIO/RVB. Van programmeren, protocollen etc. weet ik nagenoeg niks meer en van electronische schakelingen al helemaal niet meer.

Peerless Monster

Quote from: Starred on August 16, 2006, 13:29:35
Ik heb 1 jaar Electrotechniek gedaan, ben vervolgens Technische Informatica gaan doen.
Mijn afstudeeropdracht heb ik gedaan bij een bedrijf wat zich bezighoudt met Business and IT Strategy. Hier ben ik na m'n afstuderen aan de slag gegaan en heb ik veel over de strategic consultancy (en dus economie en bedrijfskunde etc) en de businesskant van IT geleerd (dus meer over de vraag hoe IT zo optimaal mogelijk in te zetten in een bedrijf en niet zozeer de technische kant van IT).
Tegenwoordig werk ik bij een ander bedrijf en houd ik me uitsluitend nog bezig met highlevel IT consultancy met als opdrachtgevers CIO/RVB. Van programmeren, protocollen etc. weet ik nagenoeg niks meer en van electronische schakelingen al helemaal niet meer.

Kijk dat zijn nog eens wendingen in de carriere!
Ik ben juist die kant niet op gegaan. Teveel lucht voor mij. Ben liever met mijn handen bezig. Ten minste nu dan. Over een paar jaar denk ik er weer heel alles over ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Quote from: Peerless Monster on August 16, 2006, 13:31:48
Kijk dat zijn nog eens wendingen in de carriere!
Ik ben juist die kant niet op gegaan. Teveel lucht voor mij. Ben liever met mijn handen bezig. Ten minste nu dan. Over een paar jaar denk ik er weer heel alles over ;).
Dat had ik ook , eerst bedrijfskunde gestudeerd maar kwam er na een aantal jaar wel achter dat je dan van heel veel, heel weinig weet en daar baalde ik van. Ik wilde graag meer weten maar zoals Starred terecht opmerkt kun je niet overal heel veel vanaf weten. Nu ben ik nog steeds diep in de digitale electronica/ embedded software/ vhdl bezig en dat bevalt me prima. Het verdient alleen vergeleken met "de adviseurs/managers" nogal beroerd. Daar zouden ze het voorbeeld van Amerika mogen volgen dat degene die het product maakt en daar erg goed in is daar ook erg goed voor wordt beloond. Maar goed daar denken anderen weer anders over, so be it.

Peerless Monster

Quote from: Kjelt on August 16, 2006, 13:51:30
Dat had ik ook , eerst bedrijfskunde gestudeerd maar kwam er na een aantal jaar wel achter dat je dan van heel veel, heel weinig weet en daar baalde ik van. Ik wilde graag meer weten maar zoals Starred terecht opmerkt kun je niet overal heel veel vanaf weten. Nu ben ik nog steeds diep in de digitale electronica/ embedded software/ vhdl bezig en dat bevalt me prima. Het verdient alleen vergeleken met "de adviseurs/managers" nogal beroerd. Daar zouden ze het voorbeeld van Amerika mogen volgen dat degene die het product maakt en daar erg goed in is daar ook erg goed voor wordt beloond. Maar goed daar denken anderen weer anders over, so be it.

Wmha zoveel verdient bij ons een manager niet meer hoor. Hooguit een paar honderd euro pm. Dan daarbij krijgt hij zijn overuren niet uitbetaald en ik wel ;).
En je weet het wel in de It wereld en overwerken ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

zwiety

Ik lees dit topic met interesse mee, want ook ik ben met de voorbereiding van een schone audiogroep bezig. Daartoe heb ik 20 mtr. Lapp Olflex 110 CY 5G2,5 aangeschaft. Met de gedachte om de 2 aderparen voor de nul en 2 voor de fase te gebruiken. Hierdoor krijg ik 5mm2 per aderpaar.

Maar nu lees ik dat je stroomkabel een massieve kern (solid core) moet hebben? Dat geldt toch niet voor stroomkabel die je op de muur bevestigd (met beugels om de 60cm en in een grijze kunststofbuis)? Want daar kun je toch flex-kabel (multi core) voor gebruiken?

Quote from: FrankB on August 16, 2006, 11:01:12
Geschikt vast wel, maar is het een solid core kabel? Anders MAG die namelijk niet gebruikt worden van de brandweer. De kans dat er iets gebeurd is natuurlijk niet zo groot, maar stel dat je huis afbrand is het toch lullig als de verzekering weigert uit te betalen omdat je geen solid core kabels hebt gebruikt in de muren.

Begrijp ik verder goed dat een 'ouderwetse' stoppenkast eenvoudig kan worden opgewaardeerd door alleen de smeltzekering door een audiograde zekering te vervangen ???
5.1: Marantz NR1602, KEF KHT3005, Samsung QLed, HP Pro Microserver gen8
2.1: AVI ADM9T en 10" sub, Bluesound Node 2i

advr



ik ben maar Ing. Vliegtuigbouw dus zal ik me maar niet mengen in deze geweldige materie discussie :P :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DA BoSS

Quote from: advr on August 16, 2006, 14:13:20

ik ben maar Ing. Vliegtuigbouw dus zal ik me maar niet mengen in deze geweldige materie discussie :P :P
ken je plek ad :P ;D ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

#47
Quote from: advr on August 16, 2006, 14:13:20

ik ben maar Ing. Vliegtuigbouw dus zal ik me maar niet mengen in deze geweldige materie discussie :P :P

Ik ben ingenieur materiaaltechnologie, maar ik geloof dat ik alles van die opleiding vergeten ben inmiddels, dus ik ga ook niet meer verder discussieren...
Als zelfs vliegtuigbouw niet meer meedoet in deze discussie nou dan weet je het wel ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

zwiety

hummm, ik zie als ing. Civiele Techniek mijn topic-vraag verzuipen in een opleidings- en carriere-discussie........
5.1: Marantz NR1602, KEF KHT3005, Samsung QLed, HP Pro Microserver gen8
2.1: AVI ADM9T en 10" sub, Bluesound Node 2i

advr



eigenlijk zou je gewoon moeten uitproberen wat de beste oplossing is maar dat is wel even lastig. een aparte kabel tussen audio groep in de meterkast en audio plek vervangen is wel lekker tijdrovend.  :o

de meningen zijn verdeeld. gelukkig ligt er tussen mijn audiogroep in de meterkast en mijn Groneberg stekkerblokje een dikke solidcore kabel. helemaal niet audiofiel denk ik maar het werkt wel. De kabel ligt door de kruipruimte heen en heeft nergens last van denk ik.  ::)

ik laat het ook maar even zo. Al heb ik wel afgeschermde Lapp kabel liggen 5x 1,5 mm2 maar ik weet niet of ik die ga gebruiken daarvoor. :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster