Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: Rielplayer on November  7, 2006, 06:43:27
je zou toch spoedig foto's plaatsen >:D
;D

Probeer vanavond....

Soms, heeeeeel soms moet ik me ook met andere dingen bezig houden ;D


riesjdabietsj

Quote from: RonG on November  7, 2006, 00:09:49
thnx, zelfs m'n vrouwtje vind het mooi hangen daar, en dat wil wat zeggen ;D

oja,, je bent altijd welkom om eens te komen kijken/luisteren :D

Super, zal ik zeker eens gebruik van maken  :D!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

RonG

Quote from: brimbrammer on November  7, 2006, 06:58:27
Yep, dat is de grote kracht van dit forum............foto,s.

Bij deze




RonG

#28
Eentje met wat sfeerverlichting :D

Volgend jaar komt er boven het raam een lcd tv te hangen, hoeft geen giga te zijn, gewoon om wat tv te kunnen kijken.

RonG

#29
en de laatste van de andere kant gezien

brimbrammer


RonG

Even mij oude topic omhoog halen gezien ik met een vraag zit en niet weet waar te posten,

Ik zit met de subwoofers plaatsing, op het moment staan ze voor het scherm maar ik wil ze daar weg hebben en plaatsen links en rechts van de ruimte, de groene markering.
Heeft dit nadelige gevolgen? Of kan ik ik het beter niet doen of juist wel?

thnx,

Ron

ps: foto's in dit topic zijn niet up to date, ik probeer zsm nieuwe te maken. E.e.a. gaat ook nog veranderen.

yorkie13

Gewoon proberen lijkt me, bevalt het niet dan kan je ze nog altijd anders in de ruimte plaatsen.

Denk aan 1 sub links voor en 1 sub rechts achter in de ruimte.

RonG

Quote from: RA SUBS on July 12, 2011, 13:15:06
Gewoon proberen lijkt me, bevalt het niet dan kan je ze nog altijd anders in de ruimte plaatsen.

Denk aan 1 sub links voor en 1 sub rechts achter in de ruimte.

Je bedoeld achter de zitting in de hoek achter de surrounds? Daar is helaas geen plaats.

denoontje

Snelle tip zetsub op luisterplek, kruip rond over d evloer. Daar waar sub goed klint daar neerzetten

RonG

Quote from: denoontje on July 12, 2011, 16:00:59
Snelle tip zetsub op luisterplek, kruip rond over d evloer. Daar waar sub goed klint daar neerzetten

thnx, zal ik doen. Btw, denk dat je toetsenbord defect is :D

denoontje

lol

nee even te snel op werk getypt....

RonG

Ik heb de subs weer teruggeplaatst, kreeg het geluid m.n. de subs helemaal niet goed. Een keer terug geplaatst en het was weer ok dus ik laat ze daar staan.

RonG

Ik wil toch even een update van mijn HT met foto's geven. Kon ik meteen mijn nieuwe groothoek lens uitproberen :D

Wat er veranderd is is dat ik het kijk gedeelte de schuine wanden bedekt heb met zwarte vloerbedekking zodat de reflectie zo goed als weg is. Deze aanpassing was een van de beste "upgrades" van de laatste tijd. Het kwam volgens mijn beleving ook nog eens het geluid ten goede.
Ik heb niks geplakt, alles heb ik gespannen zodat het eenvoudig weer te verwijderen is.

Tevens links en rechts een soort bak gemaakt waarin ik wat sfeerverlichting kwijt kon. Ik ben me nog aan het oriënteren wat ik met het plafond doe, sterren hemel bv maar daara ben ik nog niet over uit.

En ook heb ik het scherm vernieuwd, deze is een van projectie verf voorziene MDF plaat welke open geklapt kan worden. Dit omdat achter het scherm een raam zit.

De volgende upgrade zal waarschijnlijk een TW9000 worden maar dat kan denk ik nog wel ff duren.

Hier wat foto's, foto's worden alijd gewaardeerd :D










HTip

Mooie foto's van een mooie ruimte Ron! Verschil tussen schuine wanden voor en achter is zeker erg groot. Verbaast me niet dat het geluid ook is verbeterd. Kleed is een goede absorber. Als je iets met het andere deel van het plafond wil, dan geen tapijt meer gebruiken. Ik vermoed dat je daardoor overdemping krijgt.

Die bar vind ik ook erg gaaf!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Thnx!,

Het zitgedeelte laat ik ook zo, alleen dat ik de balken misschien nog een donkerder kleurtje geef.
Zit alleen nog een beetje met het plafond waar het scherm hangt, sterrenhemel of iets met spots. Zal er nog eens goed over nadenken.

Een bar heeft echt toegevoegde waarde, erg leuk vertoeven voor en na de film of evt Pauze :D

Zefanja

Hele mooi knusse ruimtes zo.
Erg mooi gedaan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Peerless Monster

Eigenlijk zou iedere man zo'n ruimte moeten hebben ;D
En ook nog een pooltafel... ;D

En een BAR!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RonG

thnx allen!,

een pooltafel past helaas niet meer :D

Peerless Monster

Quote from: RonG on February 24, 2012, 13:36:16
thnx allen!,

een pooltafel past helaas niet meer :D

Bij ons ook al niet...
Het zou eigenlijk wel moeten ;D

Dat zijn ook geen kleine subjes volgens mij...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Alex Groningen

Zeer gezellige en mooie ruimte om een filmpje te kijken.

RonG

Quote from: Peerless Monster on February 24, 2012, 13:48:47
Dat zijn ook geen kleine subjes volgens mij...

Nee idd, zijn zelfbouw, 50x40x40 cm (niet door mij gebouwd) en worden aangestuurd door een reckhorn sub amp (a402). Er komt genoeg uit maar het is natuurlijk geen DD :D
Alle speakers zijn trouwens zelfbouw, vifa en scanspeak units.

Ik zou wel eens willen weten hoe een velodyne of bv een SVS bij mij zou klinken ;D

Peerless Monster

Quote from: RonG on February 24, 2012, 14:24:13
Nee idd, zijn zelfbouw, 50x40x40 cm (niet door mij gebouwd) en worden aangestuurd door een reckhorn sub amp (a402). Er komt genoeg uit maar het is natuurlijk geen DD :D
Alle speakers zijn trouwens zelfbouw, vifa en scanspeak units.

Ik zou wel eens willen weten hoe een velodyne of bv een SVS bij mij zou klinken ;D

We gaan eerst lekker morgen luisteren naar een DD18. Eens kijken wat voor kabaal dat gaat geven ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

RonG

Quote from: Peerless Monster on February 24, 2012, 14:28:33
We gaan eerst lekker morgen luisteren naar een DD18. Eens kijken wat voor kabaal dat gaat geven ;).


Yep :thumbs-up:. Heb deze al even een keer mogen aanhoren/voelen en ik had zoiets nog niet eerder meegemaakt.