Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Quote from: Kamidioblitz on July 31, 2020, 15:04:55
Volgens mij zit je aan de JVC brillen vast vanwege de volgens mij omgekeerde polarisatie? Vanaf de N serie is de polarisatie standaard. Daardoor heb daarbij wat meer keuze. Emitter is wel hetzelfde.

Ik twijfel ook nog. Heb circa 60-70 3D films. Heb daar met de Benq altijd enorm van genoten en bij de overstap naar de Epson geen brillen gekocht omdat die er niet goed mee om zou gaan.


Zoals ik het lees is er wat minder scherpte en lichtopbrengst wanneer men bv de normale Xpand brillen gebruikt op de X5000 vanwege die omgekeerde polarisatie. Maar hoe is het dan andersom?
Dus de originele JVC brillen cq PK-AG3G RF met omgekeerde polarisatie op de N series?

Ik denk wanneer ik upgrade in de toekomst het dan toch weer JVC wordt :). Hopelijk wordt het snel weer koeler en kan ik verder experimenteren O0

MLCinema

Bij de N series heb je juist de standaard polarisatie nodig. Dus je koopt ze om daarna niet her te gebruiken. Als ik het zou doen zou ik gaan voor Xpand brillen. Die krijgen ook goede reviews.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on July 31, 2020, 15:24:54
Bij de N series heb je juist de standaard polarisatie nodig. Dus je koopt ze om daarna niet her te gebruiken. Als ik het zou doen zou ik gaan voor Xpand brillen. Die krijgen ook goede reviews.


Die zijn ook de helft goedkoper.

MLCinema

Quote from: RonG on July 31, 2020, 15:55:35
Die zijn ook de helft goedkoper.
Alleen niet te gebruiken met de X series vanwege de polarisatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on July 31, 2020, 16:24:18
Alleen niet te gebruiken met de X series vanwege de polarisatie.

Volgens mij wel, alleen met inlevering van scherpte en lichtopbrengst.

Martijnst1990

Ik heb Xpand brillen bij mn X5500 gekocht en dat zou prima moeten werken. Weet niet hoe oud ze zijn, maar volgens mij ouder dan de N serie bestaat.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

Ben eindelijk eens begonnen het "verbouwen" van mijn HT,

Huidige situatie,
Podium en Gordijnen links en rechts zijn weg en blijven weg, maakt het iig ruimer.
Podium weg omdat mijn scherm redelijk laag hangt, het kijkt wat beter nu de stoelen daardoor ook wat lager staan.

Links en rechts voor, waar de subs staan is nu natuurlijk een witte schuine vlakte, deze ga ik ook nog donker maken net zoals de rest van het plafond.
De vloer wordt ook vervangen, ik leg donkere tapijt tegels, wilde eerst laminaat maar ben bang voor reflectie en dat het akoestiek niet positief uit zal pakken.

Aan de voorkant bij de stoelen ga ik de balken verven, denk wit gezien de wanden ook wit zijn zit men niet zo in een donker gat zit.
Ik hoef niet bang te zijn dat ik last heb van reflectie aldaar gezien de "twee" ruimtes zo goed als gescheiden zijn.
daar waar het nog niet gescheiden is (zie naast de rear speakers) ga ik dit nog dicht maken.

Tevens moet ik nog goed nadenken over de verlichting, deze zat eerst in het podium, en kabel management.

Hier wat foto's van de huidige situatie, de gordijnen al verwijderd, het podium naar voren geschoven om te uit elkaar te halen.
Tips zijn uiteraard welkom.







RonG

Sloop podium, gelukkig niks gelijmd, enkel geschroefd.

RonG

Ja, dat kabel gedoe, dat moet anders iig.

MLCinema

#734
Grappig om te zien zo met meer licht. Waar zijn je Klipsch front speakers gebleven?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on October  3, 2020, 15:55:37
Grappig om te zien zo met meer licht. Waar zijn je Klipsch front speakers gebleven?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat zijn nu de "rear" speakers welke je op de foto ziet, alleen plat gelegd op de stands.

MLCinema

Ah! Ik dacht heel even dat dat dipolen waren. Maar nu zie ik inderdaad dat ze rechthoekig zijn. Wel lekker hoor zo'n ruimte en dat dak geeft veel charme.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on October  3, 2020, 16:03:03
Wel lekker hoor zo'n ruimte en dat dak geeft veel charme.


Klopt, nadeel is wel, ik kan geen groter scherm plaatsten, misschien ooit toch eens 21:9, dan kan het nog wel breder denk ik.

skyfox

Dan kom je denk ik in de problemen met je speakers die dan voor je scherm vallen? Hoewel dat natuurlijk op te lossen is met on- of in-wall speakers en een akoestisch transparant scherm. :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RonG

Quote from: skyfox on October  3, 2020, 21:06:21
Dan kom je denk ik in de problemen met je speakers die dan voor je scherm vallen? Hoewel dat natuurlijk op te lossen is met on- of in-wall speakers en een akoestisch transparant scherm. :)

Klopt, daarom heb im dat destijds ook niet doorgevoerd toen ik ermee bezig was.
Maar ben tevreden zo, de ruimte heeft nu eenmaal zijn beperkingen.

RonG

Work in Progress :)


Marco66

Quote from: RonG on October 16, 2020, 15:50:36
Work in Progress :)

Leuk om te zien, bijna vergelijkbare ruimte met onze M&M theater.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

RonG

Quote from: Marco66 on October 16, 2020, 17:59:08
Leuk om te zien, bijna vergelijkbare ruimte met onze M&M theater.

Thnx :).

Achtermuur en kozijn ook maar geverfd, met zo'n bouwlamp zag je dat er toch wat beschadigingen waren her en der.

Volgende stap is de elektriciteit/verlichting aanleggen. Verlichting wordt alles van Philips Hue, dus hoef geen schakelaars aan te leggen. Kost wat maar dan heb je ook wat :).

Volgende week wordt de vloer geleverd en kan ik daarmee aan de slag, en dan zijn we bijna klaar :pompom:


RonG

Hier al wat sfeer foto's, wordt wat toch?

skyfox

Mooi werk! Je maakt mooie stappen met de build. Lekker hoor, ga zo door. Ben benieuwd naar de volgende fase.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Earthshaker

Netjes hoor.  Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


pvd_66

Mooie ruimte  :clapping:
Waarom had je destijds dat podium gemaakt?
Heerlijk alles Hue, hebben t ook in de woonkamer. Alles afzonderlijk te regelen, werkt altijd. Maar kost idd wat ..
Succes met verbouwen.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

reza

Quote from: RonG on October 17, 2020, 16:11:33
Thnx :).

Achtermuur en kozijn ook maar geverfd, met zo'n bouwlamp zag je dat er toch wat beschadigingen waren her en der.


Wandjes/plafond wordt nog zwart/donker neem ik aan?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Quote from: reza on October 18, 2020, 12:10:53
Wandjes/plafond wordt nog zwart/donker neem ik aan?

Bij het zitgedeelte niet, daar waar het scherm hangt is/wordt alles donker.
Op de foto hier wordt dit nog verder afgewerkt, gezien er eerst gordijnen waren was dit niet nodig,

RonG

Quote from: pvd_66 on October 18, 2020, 11:18:57
Mooie ruimte  :clapping:
Waarom had je destijds dat podium gemaakt?
Heerlijk alles Hue, hebben t ook in de woonkamer. Alles afzonderlijk te regelen, werkt altijd. Maar kost idd wat ..
Succes met verbouwen.

Dank je,

Het podium had ik gemaakt omdat ik dat wel mooi vond en vanwege de kijkhoogte t.o.v. het scherm, hier zat ook de hoofdverlichting in rondom.
op een gegeven moment ben ik naar een groter scherm gegaan waardoor deze wat lager kwam, op zich geen punt maar nu de stoelen op de grond staan is het weer perfect m.i.

Wat ook wel eens gebeurde is dat bezoek welke niet vaak komt er wel eens bijna vanaf kegelde van wege het afstapje :P, Dat is dan ook opgelost.