Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Quote from: Kamidioblitz on February 12, 2017, 20:08:37
Mooie foto's Ron! Binnenkort de afspraak herplannen ja. Die Klipsch speakers zien er goed uit zo aan de voorzijde. Draai jij ook in 5.2.4?

Thnks, ik draai 7.2.2 :)

Quote from: master30 on February 12, 2017, 20:09:33
had je geen 21:9 scherm?

Nope, het is een 16:9 vfs240 geworden

luuk123456

#677
Ron, je hebt een schitterende ruimte!  Leuk dat je wat actuele foto's hebt geplaatst. ..
Die twee r115's blijven er toch bruut uitzien.
Ik sta ook (weer) op het punt om er een tweede bij te planten,  maar keer op keer komt er wat tussen

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

RonG

Quote from: luuk123456 on February 12, 2017, 22:24:17
Ron, je hebt een schitterende ruimte!  Leuk dat je wat actuele foto's hebt geplaatst. ..
Die twee r115's blijven er toch bruut uitzien.
Ik sta ook (weer) op het punt om er een tweede bij te planten,  maar keer op keer komt er wat tussen

Bedankt voor het compliment ;D. Ja die 2 115's zien er alleen niet bruut uit, zo presteren ze ook :).

Ooit komt er ook een 2de in jouw HT ;)

HTip

Prachtige ruimte heb je Ron! De opstelling is ook erg indrukwekkend met de dual subs en daarboven de monitoren O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

evilniek

Quote from: HTip on February 13, 2017, 10:46:58
Prachtige ruimte heb je Ron! De opstelling is ook erg indrukwekkend met de dual subs en daarboven de monitoren O0

Ziet er stoer uit, maar lijkt me niet ideaal, een monitor hoort op een goeie stand, imho. Waarom is er eigenlijk gekozen voor twee subs? Gewoon wat kritische noten overigens, ik juich het verder alleen maar toe natuurlijk!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

RonG

Quote from: HTip on February 13, 2017, 10:46:58
Prachtige ruimte heb je Ron! De opstelling is ook erg indrukwekkend met de dual subs en daarboven de monitoren O0

Bedankt Philip, jij bent ook goed bezig :).

Quote from: evilniek on February 13, 2017, 11:18:25
Ziet er stoer uit, maar lijkt me niet ideaal, een monitor hoort op een goeie stand, imho. Waarom is er eigenlijk gekozen voor twee subs? Gewoon wat kritische noten overigens, ik juich het verder alleen maar toe natuurlijk!

Gewoon wat kritische noten overigens

Dat mag natuurlijk en sta altijd open voor verbeteringen :),

Stands zouden weer een te breed oppervlakte bezetten waardoor de subs te ver naar voren zouden komen. Geluidtechnisch kan ik niet bedenken dat dit beter zou zijn wanneer ze op een stand staan, en wanneer er een film draait zie je sowiso bijna niet wat er staat
2 subs, tja. Heb altijd met 2 subs gedraaid. Ik had eerst maar een 115 maar miste toch iets, 2de erbij en het was weer teverden, en,,,,, omdat het kan ;)

LeRouge

Quote from: RonG on February 12, 2017, 22:20:45
Thnks, ik draai 7.2.2 :)

En wat klinkt dat mooi  :clapping:
Luister en kijksessie gehad  :coffee:

Wat een mooie ruimte en een genot om in te zitten.
Zet je aan het denken  :angel:
Genoeg om lol te hebben

RonG

Quote from: LaRouge on February 23, 2017, 12:51:43
En wat klinkt dat mooi  :clapping:
Luister en kijksessie gehad  :coffee:

Wat een mooie ruimte en een genot om in te zitten.
Zet je aan het denken  :angel:

Dank je Paul :)

MLCinema

Zijn hier niet inmiddels leuke upgrades te melden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on December  9, 2017, 08:49:21
Zijn hier niet inmiddels leuke upgrades te melden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Haha, idd. Beetje stil geweest in mijn topic :)

Er is niet  zoveel anders, enkel mijn sr7009 verruild voor een sr7010 en een samsung ubd-k8500 player erbij.
Heb ook e.e.a. Weer verschoven en moet eens nieuwe foto's maken :).

MLCinema

Quote from: RonG on December  9, 2017, 09:02:01
Haha, idd. Beetje stil geweest in mijn topic :)

Er is niet  zoveel anders, enkel mijn sr7009 verruild voor een sr7010 en een samsung ubd-k8500 player erbij.
Heb ook e.e.a. Weer verschoven en moet eens nieuwe foto's maken :).

Leuk! Ben benieuwd naar je foto's. Je hebt niet meer Klipsch speakers naar boven gesjouwd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on December  9, 2017, 09:03:14
Leuk! Ben benieuwd naar je foto's. Je hebt niet meer Klipsch speakers naar boven gesjouwd?

Nope, laatste investering was die sr7010. I, heb verder echt geen idee wat ik komend jaar ga doen.

Klein verlanglijstje :)
-Ik ben het denken om e.e.a cosmetisch eens aan te pakken, zoals andere vloerbedekking, verlichting, verfwerk links en rechts die gordijnen weg zodat het wat groter oogt maar dan moet ik weer iets aan de akoestiek doen etc.

-Naar 4 speaker voor atmos, daar moeten dan 2 speakers incl. versterker erbij.

We zullen zien.


RonG

#688
Eens mijn topic afstoffen na drie jaar ;).

Ondertussen is er wel wat veranderd maar niet zoveel. Ben niet zo'n hardware vervanger als sommige hier :).

De cosmetische aanpassingen heb ik nog niet gedaan, zat zeg maar in een HT dip, was er zelfs over het  nadenken om met de hobby te stoppen.
Maar uiteindelijk toch niet gedaan en het begint weer leuk te worden iig.

Gisteren vaneen forum genoot een JVC X5000 overgenomen, gelijk aangesloten en kort getest om te zien of het idd een upgrade is t.o.v mijn TW9300.

Ik heb nog geen directe mening gezien de korte tijd wat ik besteed heb (werd me te warm op de zolder :)) Maar op het eerste gezicht zag het er goed uit.
Ik moet nog uitvogelen wat de beste presets zijn voor SDR, 4K HDR en gewoon 4K materiaal.

Ik had gisteren getest met, bumblebee in 4K HDR, dat zag er iig al erg mooi uit, en ook Scoob in 4K, maar is geen HDR. Bij deze setting eens de preset "animatie" gekozen en het zag er werkelijk gaaf uit. Hopelijk kan ik vandaag wat meer gaan testen.

Neemt niet weg dat de TW9300 ook een fantastisch plaatje weer geeft natuurlijk maar de JVC is toch weer een stapje hoger wat ik ook wel verwacht had.

Wat me wel opviel is dat de HDMI handshake veel langer duurt, cq lang zwart beeld, weet niet hoe dat komt. Wat ik ook soms zag is dat wanneer ik een film stop en de Zappiti gaat terug naar het menu, beeld wordt ff zwart en ik zie de videowall dan trillen cq wat onscherp.

Wanneer ik de Zappiti uit en aanzet, of weer een film start en terug ga is het weg, ik vermoed dat het met de HDMI handshake te maken heeft.

maar goed, zal het verder testen.

Hier een fotootje gebroederlijk naast elkaar :)





PascalP

Zelf ook een JVC RS400 (eigenlijk de X5000 dus), en HDMI syncen is wel een puntje ja, duurt inderdaad lang als er een resolutie of refresh rate switch is.

Zo heb ik zelf al op mijn mediaspeler (Kodi) ingesteld dat het menu in 23.976fps is zodat 99% van de films naadloos starten.
De enkele film die dan anders is duurt dan wel weer paar seconden.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Martijnst1990

Quote from: RonG on July 28, 2020, 10:01:39
Eens mijn topic afstoffen na drie jaar ;).

Ondertussen is er wel wat veranderd maar niet zoveel. Ben niet zo'n hardware vervanger als sommige hier :).

De cosmetische aanpassingen heb ik nog niet gedaan, zat zeg maar in een HT dip, was er zelfs over het  nadenken om met de hobby te stoppen.
Maar uiteindelijk toch niet gedaan en het begint weer leuk te worden iig.

Gisteren vaneen forum genoot een JVC X5000 overgenomen, gelijk aangesloten en kort getest om te zien of het idd een upgrade is t.o.v mijn TW9300.

Ik heb nog geen directe mening gezien de korte tijd wat ik besteed heb (werd me te warm op de zolder :)) Maar op het eerste gezicht zag het er goed uit.
Ik moet nog uitvogelen wat de beste presets zijn voor SDR, 4K HDR en gewoon 4K materiaal.

Ik had gisteren getest met, bumblebee in 4K HDR, dat zag er iig al erg mooi uit, en ook Scoob in 4K, maar is geen HDR. Bij deze setting eens de preset "animatie" gekozen en het zag er werkelijk gaaf uit. Hopelijk kan ik vandaag wat meer gaan testen.

Neemt niet weg dat de TW9300 ook een fantastisch plaatje weer geeft natuurlijk maar de JVC is toch weer een stapje hoger wat ik ook wel verwacht had.

Wat me wel opviel is dat de HDMI handshake veel langer duurt, cq lang zwart beeld, weet niet hoe dat komt. Wat ik ook soms zag is dat wanneer ik een film stop en de Zidoo gaat terug naar het menu, beeld wordt ff zwart en ik zie de videowall dan trillen cq wat onscherp.

Wanneer ik de zidoo uit en aanzet, of weer een film start en terug ga is het weg, ik vermoed dat het met de HDMI handshake te maken heeft.

maar goed, zal het verder testen.

Hier een fotootje gebroederlijk naast elkaar :)
Mooie upgrade (denk ik)! 8) Die 9300 is ook geen kleintje zeg. Dat syncen is inderdaad een ding (wat Pascal ook aangeeft) van deze JVC's heb ik begrepen, doet mijn X5500 ook.

Mooi dat je de hobby niet hebt opgegeven en er weer plezier in krijgt!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

#691
Quote from: PascalP on July 28, 2020, 10:33:53
Zelf ook een JVC RS400 (eigenlijk de X5000 dus), en HDMI syncen is wel een puntje ja, duurt inderdaad lang als er een resolutie of refresh rate switch is.

Zo heb ik zelf al op mijn mediaspeler (Kodi) ingesteld dat het menu in 23.976fps is zodat 99% van de films naadloos starten.
De enkele film die dan anders is duurt dan wel weer paar seconden.
Quote from: PascalP on July 28, 2020, 10:33:53
Zelf ook een JVC RS400 (eigenlijk de X5000 dus), en HDMI syncen is wel een puntje ja, duurt inderdaad lang als er een resolutie of refresh rate switch is.

Zo heb ik zelf al op mijn mediaspeler (Kodi) ingesteld dat het menu in 23.976fps is zodat 99% van de films naadloos starten.
De enkele film die dan anders is duurt dan wel weer paar seconden.

Dat het wat langer duurt voordat ik beeld heb is niet zo'n probleem, daar valt mee te leven denk ik  :).

Maar wel raar dat het menu soms trillingen geeft na een handshake. Films zelf zijn verder geen probleem tot nog toe.

Ik zie het dan zo, dat trilt en beweegt dan van links naar rechts een beetje.
Misschien dat ik in de Zappiti nog wat kan instellen, ik was het zoeken dat het menu cq videowall gewoon in 1080p draait ipv 4K

Martijnst1990

Quote from: RonG on July 28, 2020, 10:53:22
Dat het wat langer duurt voordat ik beeld heb is niet zo'n probleem, daar valt mee te leven denk ik  :).

Maar wel raar dat het menu soms trillingen geeft na een handshake. Films zelf zijn verder geen probleem tot nog toe.

Ik zie het dan zo, dat trilt en beweegt dan van links naar rechts een beetje.
Misschien dat ik in de zidoo nog wat kan instellen, ik was het zoeken dat het menu cq videowall gewoon in 1080p draait ipv 4K
Dat trillen ziet er inderdaad wel gek uit.. ik heb daar nog geen ervaring mee, dus durf het zo niet te zeggen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Dat trillen is inderdaad vreemd, dat heb ik zelf ook nog nooit gehad.
Kunt inderdaad eens proberen je menu op 1080p te zetten en welke HDMI kabel zit er aan de projector?
Misschien dat die het soms moeilijk krijgt als het menu in 4K@60Hz met 4:4:4 is ofzo?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Quote from: PascalP on July 28, 2020, 11:23:35
welke HDMI kabel zit er aan de projector?

Als het goed is een Monoprice 30ft Active HDMI kabel. zou 18GB moeten zijn en ook 4.4.4 moeten kunnen. Met de Epson trouwens nooit een probleem geweest.

PascalP

Dan zou dat in orde zijn inderdaad...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Quote from: RonG on July 28, 2020, 13:42:27
Als het goed is een Monoprice 30ft Active HDMI kabel. zou 18GB moeten zijn en ook 4.4.4 moeten kunnen. Met de Epson trouwens nooit een probleem geweest.
De Epson had geen 18gbps chipset. Misschien dat daar het euvel zit?

Mooie upgrade! Ik had van de week bijna je topic een schop gegeven Ron[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on July 28, 2020, 17:59:39
De Epson had geen 18gbps chipset. Misschien dat daar het euvel zit?

Mooie upgrade! Ik had van de week bijna je topic een schop gegeven Ron[emoji13].


Hahaha, ja idd, 3 jaar is wat erg lang maar had niet meer zoveel te melden.
Ik ben nog steeds van plan HT een andere look te geven, misschien in het najaar/herfst als het niet meer zo warm is.

Vandaag weer wat meer getest, m.n. HDR materiaal. Ik denk dat ik langzaam weet wat te kiezen. Iig bij HDR moet de lamp modus naar High, anders is het veel te donker.
Ik heb ook BT2020 als kleurprofiel gekozen, ik weet niet of ik het goed doe maar het ziet er allemaal goed uit.
Nadeel is dat de ventilator dan ook meer hoorbaar is, maar dat was bij de epson ook.

BR's zien er ook gewoon heel goed uit, zwart waardes zijn idd beter dan de 9300 maar zoals al gezegd, de 9300 geeft ook een erg mooi plaatje weer.
Het is geen wereld van verschil maar het is er duidelijk wel.

Dat euvel van dat trillen heb ik vandaag niet gezien, en toch meerdere tests gedaan. Ik had wel van te voren even de HDMI losgekoppeld, misschien dat het daarmee te maken had.
Is dat bij nieuwere JVC's ook dan het lang duurt voordat men beeld heeft (HDMI Handshake)?

Op zich geen probleem, alleen bv bij het verder kijken van de film zie ik de popup niet om te kiezen of ik dat wil of niet, voordat er beeld is is deze al verdwenen 8).

PascalP

Idd lamp high, bt2020 en de custom 'import' Gamma curves voor HDR, dat geeft bij mij ook het beste plaatje :)

En ja de nieuwe JVC's zijn stukken sneller, van de week nog een N7 gezien en was gewoon supersnel als er een switch was.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Quote from: PascalP on July 28, 2020, 19:46:29
Idd lamp high, bt2020 en de custom 'import' Gamma curves voor HDR, dat geeft bij mij ook het beste plaatje :)

En ja de nieuwe JVC's zijn stukken sneller, van de week nog een N7 gezien en was gewoon supersnel als er een switch was.

Ah. top.. moet maar gaan sparen voor de toekomstige n5, n7, 7900 etc, via de markt waarschijnlijk want nieuw zijn ze me nog te duur helaas.
Maar ik kan weer ff vooruit, zeker omdat ik ook nog een hele nieuwe lamp erbij heb voor de X5000.

Op de huidige lamp staat iets van 1800 uur, de afgelopen, bijna 4 jaar met de 9300 heb ik totaal ongeveer 1000 uur gemaakt,
Dat zal met de JVC niet anders zijn denk ik, is het dan zinvol om toch al de nieuwe lamp te plaatsten? Of moet er dan weer gekalibreerd worden etc?