Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

De Oppo staat in de markt ::)

HTip

Denk je wel aan de plaats van de ondertitels? Of kan je die verschuiven met de Dune?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on January  4, 2017, 09:51:52
Denk je wel aan de plaats van de ondertitels? Of kan je die verschuiven met de Dune?

Gisteren getest en kan ik idd verschuiven :)

MLCinema

Ben je er uit qua schermformaat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

#654
Quote from: Kamidioblitz on January  7, 2017, 09:02:19
Ben je er uit qua schermformaat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het liefste dat 21:9 scherm maar moet met de subs gaan schuiven, scherm komt te laag, dus ik moet eerst dat goed krijgen en indien niet mogelijk, want het geluid is me veel belangrijker, wordt het of een vfs240 16:9 of anders helemaal niets anders :).

Gisteren de Accountant gekeken met de subs geplaatst voor de fronts, klonk op zich niet verkeerd.

maximus79

En het oppo garantie verhaal? Hoe is dat nu afgelopen?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

master30

neem dan de 240, je kan ook de bank iets naar voren zetten mocht je groter willen kijken  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Het zal idd een vfs 240 16:9 gaan worden, de hele middag liggen passen en meten :o
De subs moesten van de gramma's en heb ze nog wat van de muur gehaald zodat er wanneer een film zoals Avatar geen probleem is . Staan nu zo'n 60cm van de muur. Ik ga er iets qua formaat iets op vooruit en een eindelijk een echt scherm ;D

master30

Ben benieuwd wat je van het kijken zonder zwarte balken gaat vinden.


ik heb net mijn bestelde xpand brillen van mediasluis, ze hangen al aan de lader  :pompom:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Quote from: master30 on January  7, 2017, 15:28:41

ik heb net mijn bestelde xpand brillen van mediasluis, ze hangen al aan de lader  :pompom:

En? Brengen deze brillen een verbetering t.o.v. de originele Epson brilletjes?

master30

Quote from: RonG on January  8, 2017, 14:08:26
En? Brengen deze brillen een verbetering t.o.v. de originele Epson brilletjes?

ik ben er nog mee aan het testen enz.

Met 1 bril had ik wat problemen, (er lijkt een lichte waas over te zitten, net of er beschermfolie nog op zit) maar waarschijnlijk moet ik de settings opnieuw laden.
Hierover had ik al contact gehad. (eerst de brillen nog maar is volledig opladen).

Hieronder wat ik vind van de xpand tov mijn Epson bril
Als je gaat vergelijken met de Epson leek het eerst wat donkerder, maar opeens merk je het wel het verschil, je hebt niet meer het gevoel dat je door het glas links en rechts kijkt, het is meer als 1 geheel. De kleuren leken me ook iets beter over te komen, net of er wat meer in zat.
Als er 3D subs bij zitten lijken ze nu ook iets minder dubbel als voor heen.

Zet ik de Epson bril weer op, lijkt het wel iets helderder weer in het beeld, maar het links en rechts gevoel komt dan weer terug, ook leek het toch wat minder kleur detail te bevatten, ook de subs worden wat meer dubbel gezien.

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Quote from: master30 on January  8, 2017, 14:17:22
ik ben er nog mee aan het testen enz.

Met 1 bril had ik wat problemen, (er lijkt een lichte waas over te zitten, net of er beschermfolie nog op zit) maar waarschijnlijk moet ik de settings opnieuw laden.
Hierover had ik al contact gehad. (eerst de brillen nog maar is volledig opladen).

Hieronder wat ik vind van de xpand tov mijn Epson bril
Als je gaat vergelijken met de Epson leek het eerst wat donkerder, maar opeens merk je het wel het verschil, je hebt niet meer het gevoel dat je door het glas links en rechts kijkt, het is meer als 1 geheel. De kleuren leken me ook iets beter over te komen, net of er wat meer in zat.
Als er 3D subs bij zitten lijken ze nu ook iets minder dubbel als voor heen.

Zet ik de Epson bril weer op, lijkt het wel iets helderder weer in het beeld, maar het links en rechts gevoel komt dan weer terug, ook leek het toch wat minder kleur detail te bevatten, ook de subs worden wat meer dubbel gezien.

Die ghosting, vooral met subs blijf je denk ik altijd wat houden maar ligt ook vaak aan de film zelf heb ik het idee. Bij Gods of Egypts vond het ik veel erger dan bij een andere film bv.

Ben benieuwd wat je conclusie nu is :).beter of slechter dan de originele brillen.

RonG

#662
Kleine update, (zo'n eigen topic is toch zo'n beetje een dagboek ;))

Er is een set klipsch rp-160m onderweg om mogelijk mijn fronts te vervangen, deze komen dat boven de subs te "hangen"
Tevens ga ik (als het weer het toelaat) as Zondag een VFS240 16:9 ophalen.

Gisteren als test heb ik al liggen schuiven, de subs naar links en rechts waar de fronts stonden, daarop de even de rearspeakers geplaatst (dit zijn ook zuil speakers maar stuk kleiner).

De front speakers als rears ingezet, even alles opnieuw handmatig ingesteld en kloint al weer erg goed.
Ik ben blij dat de subs weer op de gramma's liggen, dat scheelt toch wel, klinken als voorheen ;D,

Als dat allemaal gelukt is kan ik weer gaan genieten, de laatste weken teveel met upgrades en plannen bezig geweest.

Hier even een voorproefje, de Klipsch komt er dan boven. Later wanneer alles klaar is komen nieuwe foto's ;)





MLCinema

Quote from: RonG on January 12, 2017, 09:31:02
Kleine update, (zo'n eigen topic is toch zo'n beetje een dagboek ;))

Er is een set klipsch rp-160m onderweg om mogelijk mijn fronts te vervangen, deze komen dat boven de subs te "hangen"
Tevens ga ik (als het weer het toelaat) as Zondag een VFS240 16:9 ophalen.

Gisteren als test heb ik al liggen schuiven, de subs naar links en rechts waar de fronts stonden, daarop de voor even de rearspeakers geplaatst (die zijn ook zuil speakers maar stuk kleiner).

De front speakers als rears ingezet, even alles opnieuw handmatig ingesteld en kloint al weer erg goed.
Ik ben blij dat de subs weer op de gramma's liggen, dat scheelt toch wel, klinken als voorheen ;D,

Als dat allemaal gelukt is kan ik weer gaan genieten, de laatste weken teveel met upgrades en plannen bezig geweest.

Hier even een voorproefje, de Klipsch komt er dan boven. Later wanneer alles klaar is komen nieuwe foto's ;)

Verschil met en zonder Gramma is mij ook opgevallen. Dat heb ik als zeer groot ervaren.

Ik zou jou ruimte wel een keer willen bewonderen[emoji41].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on January 12, 2017, 11:15:25
Verschil met en zonder Gramma is mij ook opgevallen. Dat heb ik als zeer groot ervaren.

Ik zou jou ruimte wel een keer willen bewonderen[emoji41].

Ja, het kwam zonder gramma's erg boomerig over, met grammas weer lekker Zoals het hoort.

Je bent altijd welkom ;D

MLCinema

Quote from: RonG on January 12, 2017, 11:16:57
Ja, het kwam zonder gramma's erg boomerig over, met grammas weer lekker Zoals het hoort.

Je bent altijd welkom ;D
Ik ben begin februari een paar dagen vrij[emoji51].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Even snel wat foto's (sorry voor de qualiteit).


RonG

#667
Ging iets fout.

MLCinema

Staat goed die koper kleurige conussen bij elkaar! Hangt je nieuwe scherm ook?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Kamidioblitz on January 21, 2017, 18:53:04
Staat goed die koper kleurige conussen bij elkaar! Hangt je nieuwe scherm ook?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yep, alles hangt. Binnenkort nieuwe foto's. Ziet er een beetje anders uit nu.

MLCinema

Gaaf! Ben benieuwd. Binnenkort in het echt aanschouwen;). Ik heb mijzelf voorgenomen om morgen de boel ook af te maken op zolder en dan wat nieuwe foto's te posten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

#671
Quote from: Kamidioblitz on January 21, 2017, 22:39:23
Gaaf! Ben benieuwd. Binnenkort in het echt aanschouwen;). Ik heb mijzelf voorgenomen om morgen de boel ook af te maken op zolder en dan wat nieuwe foto's te posten.

We maken snel een nieuwe afspraak ;D

Het heeft even geduurd maar nieuwe foto's staan in de start post ;D.
Gezien alle veranderingen heb ik vandaag audyssey opnieuw laten lopen en weer alles ingeregeld. Ik mag zelf wel zeggen, het klinkt weer O0
En gezien ik het statief toch in mijn HT had gelijk foto's gemaakt.

Voor de rest zal het upgraden dit jaar op een laag pitje staan, gisterenhebben wij ook nog een nieuwe auto besteld;) Dus de centen zijn nu echt op :P


N1v3K


RonG


MLCinema

Quote from: RonG on February 12, 2017, 18:03:34
We maken snel een nieuwe afspraak ;D

Het heeft even geduurd maar nieuwe foto's staan in de start post ;D.
Gezien alle veranderingen heb ik vandaag audyssey opnieuw laten lopen en weer alles ingeregeld. Ik mag zelf wel zeggen, het klinkt weer O0
En gezien ik het statief toch in mijn HT had gelijk foto's gemaakt.

Voor de rest zal het upgraden dit jaar op een laag pitje staan, gisterenhebben wij ook nog een nieuwe auto besteld;) Dus de centen zijn nu echt op :P
Mooie foto's Ron! Binnenkort de afspraak herplannen ja. Die Klipsch speakers zien er goed uit zo aan de voorzijde. Draai jij ook in 5.2.4?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |