Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG


RonG

Nou, hier een klein montage verslagje ;D

Gisteravond aan de slag gegaan beginnend met het uitpakken,,, altijd leuk ;D
Het is iig geen kleintje, mooi zwarte vormgeving, monteren aan mijn DIY beugel ging makkelijkj gezien de gaten gelukkig overeen overeen kwamen.
Als laatst stap de beamer opgehangen :)



luuk123456

Je maakt het zo wel héél spannend Ron. Ik zie namelijk niks! :D
Vol verwachting wacht ik op je bevindingen wat het beeld betreft....
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

RonG

Eerste indruk,

toen ik de het beeld uitgelijnd had en mijn Dune aangooide viel mij gelijk de scherpte op van de videowall, natuurlijk gelijk wat films starten want de verwachtingen waren hoog ;D.

Nu dus wat fims opgestart en ook hier viel de scherpte goed op en het beeld is subliem, nog niet gezien in mijn HT.
Tijdens het "test" 2D film kijken door het menu van de beamer aan het gaan, erg veel mogelijkheden maar ik blijf verder van de settings af. Er komt ook een bak licht vanaf, echt super.

Nu 3D en deze vond ik erg donker overkomen, het was wel mooi en scherp natuurlijk maar ik had zoiets ts van hmmmm, niet tevreden. Maar weer eens naar de settings hij stond op 3D cinema, deze naar 3D dynamic en "wham" dat was het, echt super mooi. Gelukkig gaat de beamer hierdoor niet meer lawaai maken.

Wanneer men de 3D bril afzet moet men wel een zonnebril ofzo opzetten, wat een licht komt er vanaf :).

Toch een minpuntje, ik hoor de beamer wanneer in 2D cinema mode soms, net of er een ventilatortje af en toe een piep geluidje maat (net alsof die niet geolied is), De 8100 was muis stil in deze mode. Misschien is het exemplarisch maar misschien at anderen dat ook ervaren?
De iris hoor ik trouwens nauwelijks

Maar goed, al met al super tevreden tot nog toe. Vanmiddag heb ik verlof en ga ik verder testen ;D

RonG

Quote from: luuk123456 on October 21, 2016, 09:12:04
Je maakt het zo wel héél spannend Ron. Ik zie namelijk niks! :D
Vol verwachting wacht ik op je bevindingen wat het beeld betreft....

Pfff, het embedden vanaf onedrive is ellende, heb ze maar ge-upload.

Raymond187

Geluid van de fan misschien nieuwigheid? ff indraaien/slijten?

3D...wat is dat dan?  :closedeyes: :closedeyes:

Heb je de iris op auto staan? Is er veel verschil als je deze op uit zet?

master30

Wat een mooi apparaat om te zien,
Die van mij zal met een week of 2-3 hopelijk arriveren.
Heb de maten uitgeprint, ik moet weer het één en ander hier gaan aanpassen.

Ik kom van een tw3200 met bijna 1600 lampuren, wat zal ik een verschil zien.
Gelukkig is de zomer voorbij en ligt de zonnebrand crème vast in de grabbel bak.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

wolfkampf

Quote from: master30 on October 21, 2016, 15:40:53
Wat een mooi apparaat om te zien,
Die van mij zal met een week of 2-3 hopelijk arriveren.
Heb de maten uitgeprint, ik moet weer het één en ander hier gaan aanpassen.

Ik kom van een tw3200 met bijna 1600 lampuren, wat zal ik een verschil zien.
Gelukkig is de zomer voorbij en ligt de zonnebrand crème vast in de grabbel bak.
:clapping: leuk verwoord   :thumbs-up:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

luuk123456

Ik vind hem toch nog wel iets weghebben van de TW9200.
Ben je over het algemeen tevreden lees: harstikke blij) met de nieuwe Epson Ron?
Mij lijkt het trouwens sterk dat de 9300 méér geluid maakt dan je 8100, dus of dat af fabriek zo is betwijfel ik....


Gelukkig is het nu weekend en kan je uitvoerig genieten, testen en weer genieten en testen!

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

RonG

Quote from: Raymond187 on October 21, 2016, 14:04:48
Geluid van de fan misschien nieuwigheid? ff indraaien/slijten?

3D...wat is dat dan?  :closedeyes: :closedeyes:

Heb je de iris op auto staan? Is er veel verschil als je deze op uit zet?
Ik hoop het dat het minder gaat worden, misschien wennen maar was bij de 8100 niet.
Iris staat op auto maar het is geen wereld van verschil. Hij is wel veel minder , zeg tijdens een film, bijna niet te horen, dat was bij de 8100 wat meer hoorbaar en had deze daar ook uit staan. Bij de 9300 laat ik hem aanstaan vooralsnog.

Quote from: master30 on October 21, 2016, 15:40:53
Wat een mooi apparaat om te zien,
Die van mij zal met een week of 2-3 hopelijk arriveren.
Heb de maten uitgeprint, ik moet weer het één en ander hier gaan aanpassen.

Ik kom van een tw3200 met bijna 1600 lampuren, wat zal ik een verschil zien.
Gelukkig is de zomer voorbij en ligt de zonnebrand crème vast in de grabbel bak.
Verschil zul je zeer zeker zien, net nog even wat gedraaid en man wat is het toch gaaf, 2D ook zeer zeker een super strak plaatje.
Geduld is een schone zaak ;D

Quote from: luuk123456 on October 21, 2016, 15:55:38
Ik vind hem toch nog wel iets weghebben van de TW9200.
Ben je over het algemeen tevreden lees: harstikke blij) met de nieuwe Epson Ron?
Mij lijkt het trouwens sterk dat de 9300 méér geluid maakt dan je 8100, dus of dat af fabriek zo is betwijfel ik....


Gelukkig is het nu weekend en kan je uitvoerig genieten, testen en weer genieten en testen!


Ja, beetje verkeerd verwoord, ben meer dan tevreden en blij met de upgrade. het plaatje wat deze tovert is super gaaf. Ook de zwartwaardes zijn top.
Over het algemeen maakt hij minder geluid idd, zeker in 3D (high lamp) maar enkel dat kleine beetje in 2D (stand Cinema), de 8100 was geheel stil.
Misschien dat het nog overgaat, is trouwens alleen hoorbaar wanneer het echt stil is, cq de film op pauze staat ofzo.

maximus79

Probeer eens 4k enhancement uit te zetten en kijk dan eens of het geluid weg is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HTip

Afgezien van het bijgeluid wat je hoort ben je supertevreden zo te lezen. Als je de reviews van de JVC's leest dan wordt er veel gesproken over het geluid wat je hoort als e-Shift aan staat. Heeft iets met de panelen te maken. Misschien is dat ook zo voor de Epson. Dus zoals maximus79 al aangeeft misschien die functie eens uitzetten.

In ieder geval veel kijkplezier. Ik moet nog een nachtje slapen :yawnee:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

maximus79

Ik heb daar zelf ook last van, maar ik heb ook gemerkt dat er minder geluid is met 24hz dan bij 60hz.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Crownfire


RonG

Quote from: HTip on October 21, 2016, 21:22:25
Afgezien van het bijgeluid wat je hoort ben je supertevreden zo te lezen. Als je de reviews van de JVC's leest dan wordt er veel gesproken over het geluid wat je hoort als e-Shift aan staat. Heeft iets met de panelen te maken. Misschien is dat ook zo voor de Epson. Dus zoals maximus79 al aangeeft misschien die functie eens uitzetten.

In ieder geval veel kijkplezier. Ik moet nog een nachtje slapen :yawnee:

Quote from: maximus79 on October 21, 2016, 21:33:55
Ik heb daar zelf ook last van, maar ik heb ook gemerkt dat er minder geluid is met 24hz dan bij 60hz.

Ik ga het proberen :)

RonG


RonG

Gisteren weer film gekeken (Maandagavond is horror avond en nu "The Green Inferno" :o, gezien).

Maar het is toch weer genieten, erg mooi beeld qua scherpte en contrast. 
Bovengoemde film speelt zich af in de Amazone, erg mooie omgevingen en de inboorlingen welke rood geverfd waren staken mooi af van het groen.
Ove de film zelf zeg ik maar niets :D.

Heb ook een 4K Rip van Star Trek Into Darkness gekregen (75GB bestandje:o), deze moet ik echter nog testen.

ben meer dan tevreden en heb toch nu het gevoel wat ik bij mijn eerst Full HD beamer had afkomende van een TW10H.

Raymond187

Goed om te leze ndat je erg tevreden bent. ZO hoort het ook, en mag ook wel.  :popcorn:

Die start trek vind ik sowieso weer een erg leuke.


RonG

Quote from: maximus79 on October 21, 2016, 16:16:55
Probeer eens 4k enhancement uit te zetten en kijk dan eens of het geluid weg is.

Had helaas geen effect.

RonG

Ik heb het idee dat het steeds erger wordt, gisteren zij zelf het bezoek van,,,,, hij maakt wel een irritant "piep" geluid.

Er Zijn 2 soorten te horen,
1. alsof er een ventilator niet stabiel draait. Dit geluid is er altijd.
2. een irritant geluid wanneer er signaal komt
   - beeld is zwart zonder signaal, niks te horen
   - Er is signaal cq beeld, en het is hoorbaar.

het is niet heel hard maar gezien deze boven het hooft hangt gewoon irritant.

Ik ga het maar eens bij ITC aankaarten wat te doen :(

master30

Hij hangt bij mij ook boven het hoofd.

Als ik 3d kijk en hij staat in de hoogste stand dan maakt hij idd wel wat meer geluid, maar het film geluid overstemd dit.
Piep geluid kan ik er niet van maken overigens
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

maximus79

#571
Quote from: RonG on November 20, 2016, 12:44:19
Ik heb het idee dat het steeds erger wordt, gisteren zij zelf het bezoek van,,,,, hij maakt wel een irritant "piep" geluid.

Er Zijn 2 soorten te horen,
1. alsof er een ventilator niet stabiel draait. Dit geluid is er altijd.
2. een irritant geluid wanneer er signaal komt
   - beeld is zwart zonder signaal, niks te horen
   - Er is signaal cq beeld, en het is hoorbaar.

het is niet heel hard maar gezien deze boven het hooft hangt gewoon irritant.

Ik ga het maar eens bij ITC aankaarten wat te doen :(


Waar jij het over hebt is puur het geluid dat veroorzaakt word door de e-shft functie. Schakel het maar in en uit. Bij 60hz is het ook veel beter hoorbaar dan bij 24 hz. Iedereen schijnt hier in meerdere of mindere maten last van te hebben. (bron avsforum) Het is ook erg gericht gevoelig, sta maar eens op en ga er naast staan, nu hoor je het zo goed als niet meer. Ik ben bang dat we hier mee zullen moeten leren leven.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RonG

Quote from: master30 on November 20, 2016, 12:53:16
Hij hangt bij mij ook boven het hoofd.

Als ik 3d kijk en hij staat in de hoogste stand dan maakt hij idd wel wat meer geluid, maar het film geluid overstemd dit.
Piep geluid kan ik er niet van maken overigens

I know en dat vind ik niet zo erg gezien dat ook bij mijn tw8100 was en idd enkel blaasgeluid (welke het piepgeluid weer overstemd :dontgetit:, maar deze was verder (in 2D) muisstil.

Quote from: maximus79 on November 20, 2016, 13:12:57

Waar jij het over hebt is puur het geluid dat veroorzaakt word door de e-shft functie. Schakel het maar in en uit. Bij 60hz is het ook veel beter hoorbaar dan bij 24 hz. Iedereen schijnt hier in meerdere of mindere maten last van te hebben. (bron avsforum) Het is ook erg gericht gevoelig, sta maar eens op en ga er naast staan, nu hoor je het zo goed als niet meer. Ik ben bang dat we hier mee zullen moeten leren leven.


Je bedoeld bij 2 neem ik aan. Ga het nog eens proberen met e-shift uit te zetten, dan weet ik tenminste waar het vandaan komt.
Dan toch misschien eens gaan denken aan een soort hush box :(

maximus79

Quote from: RonG on November 20, 2016, 14:13:20
I know en dat vind ik niet zo erg gezien dat ook bij mijn tw8100 was en idd enkel blaasgeluid (welke het piepgeluid weer overstemd :dontgetit:, maar deze was verder (in 2D) muisstil.

Je bedoeld bij 2 neem ik aan. Ga het nog eens proberen met e-shift uit te zetten, dan weet ik tenminste waar het vandaan komt.
Dan toch misschien eens gaan denken aan een soort hush box :(
Bij 2? Wat bedoel je?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

RonG

Quote from: maximus79 on November 20, 2016, 14:35:56
Bij 2? Wat bedoel je?

Bij probleem 2 wat ik aangaf :).

Maar ben wat verder. net nog wat dingen getest en idd wanneer ik de e-shift functie uitzet het geluid dan weg is.
Raar was dat wanneer ik in het menu van de dune was het geluid veel harder was dan wanneer ik bv een film afspeel en deze op pauze had gezet. Daarom viel het het bezoek ook op, het is echt veel harder.
Ook kon ik de E-shift functie niet uit of aanzetten, de optie was gedimd. Enkel wanneer ik een film startte kon dat.

Nu was ik even in het optie video menu het kijken van de dune. Deze stond op Auto (EDID), dacht dat dit goed was gezien afspelen geen probleem is (behalve 4K dan  :tounge2:).
Wanneer ik deze instelling verander en niet op auto zet is het geluid nagenoeg weg, net zoals wanneer ik een film op pauze zet, stuk minder storend dus.

Wat is de beste optie?, hij staat nu zoals bij het 2de screenshot.