Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larsonator

Quote from: morca on August 21, 2015, 14:16:26
Idd die 2.1 is eigenlijk voor subs
Die biquads mis ik nu ook niet idd, daar kan je zonder imo.
Welke zou ik nodig hebben voor mijn 5 subs? misschien is het een goede oplossing om de 2 antimodes te vervangen.

XtrmB

Quote from: morca on August 21, 2015, 14:16:26
Idd die 2.1 is eigenlijk voor subs
Die biquads mis ik nu ook niet idd, daar kan je zonder imo.

enkel die .1 is voor de sub en die andere 2 voor actieve luidsprekers. De 2x4 is een combi plug-in

Quote from: larsonator on August 21, 2015, 14:17:58
Welke zou ik nodig hebben voor mijn 5 subs? misschien is het een goede oplossing om de 2 antimodes te vervangen.

Ik zou voor de 4way advanced gaan

http://www.diyaudio.com/forums/minidsp/185732-5-subs-plugin.html
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

RonG

Ben ff  de weg kwijt nu :crazy:

In de handleiding staat het volgende,


Subwoofer applications

For subwoofer applications, we usually recommend the use of the 2x4 Advanced plugin, because of its flexibility
and ability to handle many different subwoofer configurations. This flexibility is provided by the use of the
matrix mixer, which maps and mixes input channels to output channels. Here are four common subwoofer scenarios
and the recommended routing for each.

en dit scenario,


XtrmB

HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

RonG

Quote from: XtrmB on August 21, 2015, 14:54:46
Waar raak je de weg kwijt ron?

Welke plugin nu voor mij van toepassing is???. Of het komt door de Vrijdagmiddag, kan ook natuurlijk :hehe:

XtrmB

Quote from: RonG on August 21, 2015, 14:57:51
Welke plugin nu voor mij van toepassing is???. Of het komt door de Vrijdagmiddag, kan ook natuurlijk :hehe:

Quote from: RonG on August 21, 2015, 14:25:47
Subwoofer applications

For subwoofer applications, we usually recommend the use of the 2x4 Advanced plugin, because of its flexibility
and ability to handle many different subwoofer configurations.

Vrijdagmiddagje denk ik Ron  :P
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

RonG

Ik heb een minidsp kunnen overnemen van een forumgenoot ;D, daarbij zat ook de plugin 2.1 way advanced (MiniDSP-2waySUBAdv).
Kan ik hiermee nu wel mee uit de voeten of moet ik toch de 2x4 Advanced hebben?

XtrmB

ik denk dat je een heel eind komt, zo niet kan je altijd nog die andere aanschaffen
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

RonG

Quote from: XtrmB on August 29, 2015, 16:31:58
ik denk dat je een heel eind komt, zo niet kan je altijd nog die andere aanschaffen

Ok, thanks :). volgende week er eens mee spelen en kijken hoe e.e.a. werkt ;D

morca

Met die 2 kanaals kan je ook dsp op een sub toepassen toch.
Ik had ooit een plaatje/schema mbt de toepassing, maar kan het zo snel niet vinden.

RonG

Heb de 2x4 Advanced ook gekocht, kost niet de wereld gelukkig ;D. Wanneer ik de DSP binnen heb ga ik eens experimenteren.
Na mijn vakantie komt GPO en kunnen we echt aan de slag.

Kan natuurlijk ook zijn dat het resultaat is dat er geen DPS nodig is natuurlijk :hehe:

XtrmB

Dan ben je hem ook zo weer kwijt hoor, gewild ding  :pompom:
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

RonG

#487
Quote from: XtrmB on September  1, 2015, 10:59:34
Dan ben je hem ook zo weer kwijt hoor, gewild ding  :pompom:

Klopt, ik heb er nog niks mee gedaan, enkel even in de software gekeken. Snap nog niet veel wat er staat en wat ik waar moet instellen mocht ik iets moeten corrigeren.
Men kande REW meting importeren naar de plugin om gelijk te corrigeren meen ik gelezen te hebben.

Maar goed, eerst eens lekker 2 weekjes vakantie en dan ga ik me er eens goed in verdiepen. Redelijk kans dat ik hier zat vragen over zal hebben later :D


RonG

Vandaag is Gert-Jan (GPO) bij me op bezoek geweest om een REW meting te doen.

Ik heb nog geen grafieken maar ik kan wel al zeggen dat ik geen dsp nodig heb ;D audyssy xt32 doet zijn werk meer dan goed voor mijn ruimte :)

Na de metingen wat demos geken natuurlijk, was een erg leuke zondagmiddag :)

Nogmaals dank Gert-Jan :worship: Was erg leuk om je te ontmoeten.
Ik laat aan jou het technische verhaal over als je het niet erg vind :D

GPO

Alsjeblieft Ron, was geen probleem hoor om langs te komen. Vond het gezellig en ook leuk om te merken dat we aardig op 1 lijn zitten kwa audio en film voorkeur....

Over de set kan ik samenvattend zeggen:
- ik vond het persoonlijk 1 vd beste setup's die ik tot nu toe heb gehoord en ik heb er al heel veel gehoord.....  :headbanging:

De bas is sterk aanwezig, maar erg strak en klinkt met concerten en films zeer echt zeer overtuigend. Dit is natuurlijk deels aan de Klipschen te danken, maar ook zeker de vorm van de zolderkamer, de plaatsing van je subs, positie van de de luister/kijkplek en ADSY XT32.

Als je dat allemaal goed voor elkaar hebt zoals bij Ron op z'n zolder, dan krijg je dit soort grafieken:




Dit zijn metingen van de subs in LFE mode, dus het .1 signaal. Je ziet hier een bijna perfecte meting van beide subs op de luisterplek gemeten. De afval van het laag is heel snel en daardoor is bas droog, snel, maar gaat heel diep. Dat was al meteen duidelijk bij het begin van "One" van Metallica vd de BluRay "Through The Never" waarbij er een oorlogsveld  gecreeerd wordt op het podium. Ook de demo's van Tron, Dolby Atmos en U571 waren zeer overtuigend. Alleen bij "Pulse" begonnen de Klipschen wat moeilijk te doen op hoog volume, maar ik heb nog geen setup gehoord waar dat geen probleem was.

In de grafiek is nog wel wat aardig laag aanwezig onder de 20 Hz, maar dat draagt alleen maar bij aan een super vet film spektakel. Het is waarschijnlijk een roommode die overeenkomt met de tuning van de subs en dat versterkt mekaar heel aardig zoals je kunt zien....  :pompom:

Overigens hebben we alle kanalen gemeten en ik merkte dat de crossover van de surround back wat te laag stond, dus die is flink hoger gezet (van 80 naar 150 Hz). Rest van de speakers staan op 80 Hz; wat ook een prima setting is voor film. Verder was er dus weinig op te merken aan de set. Ron heeft wel dynamic EQ aan, dus dat zorgt wel voor extra spektakel. Anderszijds speelt hij meestal op -15 db, dus dan doet de dynamic EQ niet zo heel veel meer. Dat merkte ik ook toen we de Dolby Atmos demo een keer zonder die setting draaide.... ik werd nog steeds van mijn stoel geblazen....  :clapping:

Prachtig was het ook om de lucht echt te voelen verplaatsen met Tron... echt heel geweldig. Dat heb ik nog niet zo duidelijk eerder ervaren....  :clapping: :clapping:

Mooie setup, mooi huis, prima en gezellige ontvangst met  :coffee:, goede metingen en prachtig geluid. Ik zeg dat deze middag geslaagd is.  :popcorn:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS


Sjaak_Banaan

Leuk man! Ook zeker interessant :)
Ik heb er helemaal geen verstand van hoor, maar zou je bij 18Hz niet nog mogen dempen of is dat niet merkbaar dat die langer 'galmt' t.o.v. de rest?

Hoe kun je aan zo'n meting zien dat de crossovers van de surrounds back te laag was?
Krijg je dan gelijk een dalende lijn vanaf de 100-80 Hz bij die meting?

One op 'Through the Never' is echt vet, die heb ik ook al vele malen gespeeld, goede smaak hebben jullie!  :headbanging:
Pulse durf ik nog niet op hoog volume, maar dat moet zeker gaaf zijn, onlangs een demo disc gedownload waar die op stond en zelfs op laag volume bewegen de ramen al!
Dat geldt trouwens ook voor de Dolby Atmos disc bij het onweer. :D

Voor de gein moet je World War Z ook eens kijken, daar zit een scene in waar waar ze 2 granaten in een tunnel met zombies gooien, die tweede BOOM klinkt heerlijk diep :D

Je hebt echt wel een toffe ruimte RonG!  :clapping:
Zo krijg ik ook weer zin om iets in onze kelder te ondernemen, want dat project ligt aardig op z'n gat.

Was stiekem nog wel nieuwsgierig naar die mini-dsp en de werking daarvan, maar dat gaat 'm niet meer worden begrijp ik.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

morca

Nabij de 20 hz had ik ook zoiets aan reflecties.
Daarboven net als ron niet veel.en dat klinkt vaak erg goed .
Zeer veel details in het laag ook op hoge volumes.
:headbanging:

RonG


Quote from: GPO on October  4, 2015, 20:32:44

Over de set kan ik samenvattend zeggen:
- ik vond het persoonlijk 1 vd beste setup's die ik tot nu toe heb gehoord en ik heb er al heel veel gehoord.....  :headbanging:

Prachtig was het ook om de lucht echt te voelen verplaatsen met Tron... echt heel geweldig. Dat heb ik nog niet zo duidelijk eerder ervaren....  :clapping: :clapping:

Mooie setup, mooi huis, prima en gezellige ontvangst met  :coffee:, goede metingen en prachtig geluid. Ik zeg dat deze middag geslaagd is.  :popcorn:

GPO
Thnx Gert-Jan :). Ikzelf ben zoals je gemerkt hebt ook zeer tevreden.

Quote from: Sjaak_Banaan on October  4, 2015, 22:24:12
Leuk man! Ook zeker interessant :)
Ik heb er helemaal geen verstand van hoor, maar zou je bij 18Hz niet nog mogen dempen of is dat niet merkbaar dat die langer 'galmt' t.o.v. de rest?

Bedankt Sjaak,

Ik denk dat dat niet merkbaar is, m.i. dan :)

Quote from: Sjaak_Banaan on October  4, 2015, 22:24:12
One op 'Through the Never' is echt vet, die heb ik ook al vele malen gespeeld, goede smaak hebben jullie!  :headbanging:
Pulse durf ik nog niet op hoog volume, maar dat moet zeker gaaf zijn, onlangs een demo disc gedownload waar die op stond en zelfs op laag volume bewegen de ramen al!
Dat geldt trouwens ook voor de Dolby Atmos disc bij het onweer. :D

Voor de gein moet je World War Z ook eens kijken, daar zit een scene in waar waar ze 2 granaten in een tunnel met zombies gooien, die tweede BOOM klinkt heerlijk diep :D

Ik ben niet echt een Metallica Fan maar sommige nummers vind ik wel gaaf. Through the Never is geweldig opgenomen ;D
Pulse hakt er idd in en wanneer ik deze demonstreer draai ik niet luisterniveau. Bij mijn vorige subs had ik enorme poortruis, bij de Klipsch subs is dat bijna nihil.

Quote from: Sjaak_Banaan on October  4, 2015, 22:24:12
Zo krijg ik ook weer zin om iets in onze kelder te ondernemen, want dat project ligt aardig op z'n gat.

Was stiekem nog wel nieuwsgierig naar die mini-dsp en de werking daarvan, maar dat gaat 'm niet meer worden begrijp ik.

Heb je topic even doorgenomen, je plannen en zeker de ruimte hebben de potentie om een geweldige HT van te maken, wanneer je kunt moet je zeker verder gaan. O0

Die minidsp ga ik niet meer integreren idd, deze gaat in de verkoop ;)


RonG

Quote from: morca on October  4, 2015, 20:36:08
Dit zijn hele nette metingen Ron,zal idd wel strak klinken zo  :music:

Ben er ook heel blij mee, mede dat een kenner als Gert-Jan eens mijn HT onder loep genomen heeft m.b.v. REW en dan zulke waardes meet welke mijn tevredenheid bevestigd.
Erg leuk om te zien en te merken dat na de meting wanneer de demo's liepen Gert-Jan alsook ik natuurlijk, zaten te genieten ;D.



RonG

Ik ben misschien voornemens naar 2.35:1 te gaan projecteren, ook vanwege de mogelijke upgrade naar een TW9300 en dit is de enige manier voor mij om mijn scherm formaat te vergroten vanwege het puntdak van de zolder.
Scherm kan den een stuk zakken waardoor ik links en rechts meer scherm kan realiseren.

Maar wat zijn de voor en nadelen?

95% van de films zijn 2.35:1 maar er zijn ook uitzonderingen, of combinaties (Imax Scenes) of 16:9 formaat films zoals Avatar welke het scherm nu geheel vullen.
Bij de laatst genoemden zie ik dan de nadelen, welke zoals ik gelezen heb, wel op te lossen door een zgn anamorphic opzet lens welke niet goedkoop zijn.

Zijn er leden welke ook deze overstap gemaakt hebben en hoe hebben jullie dat aangepakt?

Hier zoals ik het voor mij zie,




Maikel_audionerd

Quote from: RonG on October  3, 2016, 09:51:33
Ik ben misschien voornemens naar 2.35:1 te gaan projecteren, ook vanwege de mogelijke upgrade naar een TW9300 en dit is de enige manier voor mij om mijn scherm formaat te vergroten vanwege het puntdak van de zolder.
Scherm kan den een stuk zakken waardoor ik links en rechts meer scherm kan realiseren.

Maar wat zijn de voor en nadelen?

95% van de films zijn 2.35:1 maar er zijn ook uitzonderingen, of combinaties (Imax Scenes) of 16:9 formaat films zoals Avatar welke het scherm nu geheel vullen.
Bij de laatst genoemden zie ik dan de nadelen, welke zoals ik gelezen heb, wel op te lossen door een zgn anamorphic opzet lens welke niet goedkoop zijn.

Zijn er leden welke ook deze overstap gemaakt hebben en hoe hebben jullie dat aangepakt?

Hier zoals ik het voor mij zie,
Volgens mij een heel prima idee. Ik zie het probleem met andere formaten niet zo hoor. Gewoon verticaal maskeren en in dat geval is je schermmaat exact hetzelfde als ik het correct zie.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

MLCinema

Houdt je voldoende ruimte over voor je front speakers?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RonG

Quote from: Maikel_audionerd on October  3, 2016, 12:58:53
Volgens mij een heel prima idee. Ik zie het probleem met andere formaten niet zo hoor. Gewoon verticaal maskeren en in dat geval is je schermmaat exact hetzelfde als ik het correct zie.

hmm, ok. Ben me ff aan het voorstellen hoe dat maskeren moet gaan ???

Quote from: Kamidioblitz on October  3, 2016, 13:13:16
Houdt je voldoende ruimte over voor je front speakers?

Denk het wel, ze kunnen beide nog iets naar buiten, exacte maten moet ik nog opmeten.

zoldar

Krig je veen reflctis van de speakers op het scherm dan
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech