Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

#350
En "proef" opgehangen.

Denk dat het wel moet lukken zo, hier men daar naderhand wat bijstellen. De balk waaraan de beugel bevestigd is is een beetje "getordeerd" :)
Morgen laten wit spuiten, kabel trekken, aansluiten en weer alles instellen. :)

angelo83


RonG


riwi

Ziet er prima uit zo met die beugel, ook stevig genoeg lijkt me.

Hoe klinkt het? Heb je al atmos films getest?

RonG

Helaas nog niet getest en de beugel is er inmiddels weer afgehaald. Hij is idd goed stevig en In de ronde stangen kan ik mooi de speaker kabel kwijt. Misschien later dit jaar nog eentje erbij.

RonG

Beugel is gespoten en hangt, speakerkabel geleid. Straks alles aansluiten en testen maar ;D.


Atmoz


Und und?

Nog steeds aan het genieten? :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Ben benieuwd wat je ervan vind...

Zelf heb ik vanavond enkele scenes van Transformers in Atmos gekeken ---> heel vermakelijk :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RonG

Quote from: Atmoz on March  3, 2015, 22:51:15
Und und?

Nog steeds aan het genieten? :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Ben benieuwd wat je ervan vind...

Zelf heb ik vanavond enkele scenes van Transformers in Atmos gekeken ---> heel vermakelijk :D

Hehe :),

Gisteren de eerste keer kunnen testen, het heeft echt wel een toevoeging moet ik zeggen maar denk dat ik wel weer Audyssey moet laten lopen.
Heb getest met de demo atmos disc, stukje Transformers idd maar ook John Wick en de laatste Hunger games.

Het waren maar korte tests, as Vrijdag gaan we John Wick geheel kijken :hehe:. Maar de atmos demo disc is echt gaaf, ik hoop dat er meer van komt maar het gaat uiteindelijk om de films natuurlijk.

Ik heb nu dus maar 2 plafond speakers, eens kijken wanneer ik upgrade naar 4 :D.

Ik snap een ding niet, waarom een aparte versterker voor die 2de set plafond speakers, waarom niet zo? Scheelt toch weer een extra versterker???


Loondijke

Volgens mij is het OF de bovenste 2 aansluitingen, OF de onderste 2 aansluitingen op die tekening. Dus als je ze alle 4 aansluit op de Marantz, dan pakt hij maar 2 van de 4 op geloof ik.

Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Dat zou best kunnen wat je daar zegt. Maar toch zonde gezien er een versterkingsgedeelte in zit maar niet gebruikt kan worden voor atmos.

Loondijke

Klopt. Maar bij mijn Onkyo is dat ook geloof ik. Heeft 11 aansluitingen, maar maximaal een 7.2 opstelling te creëren.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Frankie Frank

Ik heb je topic vol bewondering gelezen Ron, wat een geweldige zolder zeg.
Erg benieuwd naar je eerste Atmos ervaringen. Ga je Audyssey nog een kans geven trouwens? Hier kalibreert het systeem het nagenoeg perfect.

RonG

Quote from: Frankie Frank on March  6, 2015, 00:03:32
Ik heb je topic vol bewondering gelezen Ron, wat een geweldige zolder zeg.
Erg benieuwd naar je eerste Atmos ervaringen. Ga je Audyssey nog een kans geven trouwens? Hier kalibreert het systeem het nagenoeg perfect.

THnx ;D. Tot nu toe zijn de ervaringen positief :), van de week 1,5 uur transformers (kon helaas niet afkijken) gekeken en wauw 8)
Vanavond staat John Wick op het programma.

Ik zal zeker nog eens kalibreren maar ik had ook zo'n rare resultaten met mijn vorige receivers, misschien komt het door de schuine plafonds van de zolder.

jeroen_v

Quote from: RonG on March  6, 2015, 08:42:40
THnx ;D. Tot nu toe zijn de ervaringen positief :), van de week 1,5 uur transformers (kon helaas niet afkijken) gekeken en wauw 8)
Vanavond staat John Wick op het programma.

Ik zal zeker nog eens kalibreren maar ik had ook zo'n rare resultaten met mijn vorige receivers, misschien komt het door de schuine plafonds van de zolder.

Nice je zolder  ;D

Deze pagina bevat eigenlijk alle info mbt. adsy: http://www.hometheatershack.com/forums/audio-processing/68407-audyssey-multeq-faq-setup-guide.html

Aanbevolen microfoon posities: http://www.hometheatershack.com/forums/audio-processing/68407-audyssey-multeq-faq-setup-guide.html#post622338

101 heb ik gebruikt voor het adsy inmeten:

RonG

Bedankt Jeroen ;D, Ook voor de info :). Van het weekend maar eens aan de slag.

astonmartin

Bij mij gaf ook voorbeeld 101 het beste resultaat,  wel weken bezig geweest om de juiste posities te vinden,  elke huiskamer of HT kamer is anders.

Maar wil je echt een grote stap voorwaarts maken in geluid dan een audyssey pro meting laten doen,  ongeveer een 2 maanden geleden dit laten doen en ik moet zeggen beste "upgrade" ooit! Kan mijn hele collectie opnieuw gaan beluisteren /bekijken. Hoor effecten die er anders niet waren. Integratie van de speakers is perfect,  geen "versmering"  van geluiden. Bij zo'n reciever die jij hebt hoort eigenlijk een audyssey pro op los gelaten worden.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

RonG

Mijn zit situatie is 101B.

Zo'n audyssey pro meting zal ook wel niet goedkoop zijn, zou al blij zijn wanneer ik eens een REW meting kon "laten" doen ;)

RonG

Het was weer eens tijd voor een upgrade en wat eigenlijk gepland was voor volgend jaar is nu al gerealiseerd ;D.

Wegens een erg goede prijs heb ik afgelopen Zaterdag een Klipsch r-115sw Sub opgehaald bij H&C Hifi (Marcel). Het was voor mij een klein uurtje rijden dus kon ik gelijk eens kennis maken met Marcel :).  Super leuke gast (dacht dat het een ouder iemand zou zijn :D) welke de zaakjes goed op orde heeft.

Ik was eerst bang dat hij niet in de auto zou passen maar gelukkig paste de sub incl de doos er goed in.

Nu naar de sub, gezien ik altijd met 2 subs draai wilde ik echter eerst testen met een en later beslissen of er nog een 2de bij zou moeten.

Echter dat hoeft dus vooralsnog niet (zeg nooit nooit :tounge:) gezien deze Klipsch uitzonderlijk presteert m.i.
Gezien adsy ff niet meewerkt http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151782.0 maar met de DB meter aan de slag en o boy, wat een geweld komt hier uit.

Wat ik wel denk is dat ik deze niet heel erg goed onder controle krijg, een meting cq antimode zal denk ik nodig zijn om het helemaal goed te krijgen. Nu kan ik alleen wat met volume e.d. spelen.
Bij mijn oude setup, wat trouwens ook erg goed presteerde, had ik een dsp waarmee ik e.e.a redelijk kon inregelen

Hier wat snelle foto's gemaakt met de gsm, vind het visueel ook een erg mooie sub trouwens. Betere zullen nog volgen.


H&C Hifi


XtrmB

HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

luuk123456

Ik zou je aan willen raden om interstellar (nog) 'n keer te kijken...
Pfff :)

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

RonG

Quote from: HcHifi.nl on June 29, 2015, 12:20:18
Leuk leuk  ;D

Veel speelplezier !

Thanks, zal wel lukken O0

Quote from: XtrmB on June 29, 2015, 12:50:47
Heel erg vet!!
O0

Quote from: luuk123456 on June 29, 2015, 12:53:06
Ik zou je aan willen raden om interstellar (nog) 'n keer te kijken...
Pfff :)



Wilde ik sowieso al, nog ff de hitte overbruggen :)


tonv


RonG

Quote from: tonv on June 29, 2015, 17:52:12
Top!
Ik heb er ook 1 besteld bij Marcel! :clapping:

Mooi ;D, Marcel boert goed :D.

Veel plezier ermee, ben benieuwd naar je bevindingen.

RonG

Nog wat beter foto's ;D. Wanneer opgeruimd is zal ik van het geheel nieuwe foto's maken.