Ron’s HT

Started by RonG, August 14, 2006, 15:52:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jvanhambelgium

Quote from: RonG on April 13, 2014, 20:10:39
Heeft het dan nut om meer meetpunten te nemen?

Ik heb maar een rij van 4 zitplaatsen.

Neem dan desnoods alle meetpunten maar dicht bij elkaar.
Je haalt er zo iets interessants aan ... Ook ik heb een volledige XT32 inmeting gedaan met alle meetpunten, doch allemaal erg dicht bij elkaar en eigenlijk enkel op en rond "mijn" sweetspot.Vb alle meetpunten in een vlak van 40cm x 40cm waarin je heeft zou zitten.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RonG

Ok,

ik heb even opnieuw gemeten met ADSY, maar nu op 6 punten.
Tijdens de meeting gaf de marantz niet aan waar de mic de plaatsen vreemd genoeg.

Wederom werden alle speaker, behalve de rear backs, op large gezet. Ook heb ik mijn 2 subs als .2 ingesteld.
Na aanpassing moet ik zeggen dat het geweldig klinkt :pompom:.

Hier een schets van waar ik de mic had geplaatst ongeveer. De vierkantjes zijn natuurlijk de stoelen :)

rho

Moet 1 niet op de luisterplek zijn en niet er achter, zoals jij hebt?

jvanhambelgium

Quote from: RonG on April 16, 2014, 09:09:13
Ok,

ik heb even opnieuw gemeten met ADSY, maar nu op 6 punten.
Tijdens de meeting gaf de marantz niet aan waar de mic de plaatsen vreemd genoeg.

Wederom werden alle speaker, behalve de rear backs, op large gezet. Ook heb ik mijn 2 subs als .2 ingesteld.
Na aanpassing moet ik zeggen dat het geweldig klinkt :pompom:.

Hier een schets van waar ik de mic had geplaatst ongeveer. De vierkantjes zijn natuurlijk de stoelen :)

Er is geen enkele receiver die aangeeft waar de MIC te plaatsen voor zover ik weet ;-) Daar staat of valt een goede meting/inregeling wel mee...
De 1e meting is inderdaad wel een belangrijke voor de time-alignment.

Nu je meet inderdaad wel over een groot "vlak". Wat volgens mij altijd concessies maken is toch een "kleinere" bubbel...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RonG

#329
Quote from: rho on April 16, 2014, 09:52:32
Moet 1 niet op de luisterplek zijn en niet er achter, zoals jij hebt?
Dacht dat dit wel ok was gezien de mic op oorhoogte moest, positie waar exact wordt helaas niet aangegeven.

rho

Mijn SR5008 zegt bij elke meting waar de mic moet staan.
Ik krijg een net plaatje met een nummertje in beeld dat zegt waar ik moet meten.

RonG

Quote from: rho on April 16, 2014, 10:14:48
Mijn SR5008 zegt bij elke meting waar de mic moet staan.
Ik krijg een net plaatje met een nummertje in beeld dat zegt waar ik moet meten.

Bij mij gaf hij enkel aan "plaats mic op de eerste luisterpositie enz....."

Meen me te herinneren bij eerste keer dat ik ook een nummertje zag staan, daar waar ik ongeveer 1,2, en 3 geplaatst heb.

RonG

#332
Quote from: jvanhambelgium on April 16, 2014, 10:10:35
Er is geen enkele receiver die aangeeft waar de MIC te plaatsen voor zover ik weet ;-) Daar staat of valt een goede meting/inregeling wel mee...
De 1e meting is inderdaad wel een belangrijke voor de time-alignment.

Nu je meet inderdaad wel over een groot "vlak". Wat volgens mij altijd concessies maken is toch een "kleinere" bubbel...

jvanhambelgium, waar zou jij de mics dan plaatsten?

Dit zijn de zitplaatsten

rho

Quote from: RonG on April 16, 2014, 10:17:35
Bij mij gaf hij enkel aan "plaats mic op de eerste luisterpositie enz....."

Meen me te herinneren bij eerste keer dat ik ook een nummertje zag staan, daar waar ik ongeveer 1,2, en 3 geplaatst heb.

Heb je laatst een firmware update gedaan?
Ik heb sinds de laatste update geen metingen meer gedaan. :blush: Dus het zou kunnen dat ze dat er om een of andere reden hebben uit gehaald.

jvanhambelgium

Als je echt voor 4 plaatsen wil meten doe je niets verkeerd hoor. EN als het goed klinkt ... :headbanging: :headbanging:
In mijn geval heb ik m'n metingen echt allemaal geconcentreerd rond "mijn" plek ;-) Ik heb ook maar een 2-zit zeg maar wat wil zeggen dat sommige meetpunten amper 30-40cm uit elkaar liggen.

Onderstaande heb je ook al eens doorgenomen ?

http://www.hometheatershack.com/forums/audio-processing/68407-audyssey-multeq-faq-setup-guide.html#post622338
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RonG

#335

Earthshaker

Omdat ik een receiver van Ron over zou nemen, heb ik vandaag deze ruimte mogen bewonderen. De ruimte zelf is erg mooi gedaan en ook het geluid is indrukwekkend. Heel wat dingen voorbij zien komen. Erg mooi gebouwde center speaker moet ik zeggen. De stoelen zaten ook erg lekker trouwens!
Ik ga toch ook nog een keer aan de slag met mijn HTPC, het werkt toch wel goed zoals ik bij jou zag. Misschien dat een clean install wat veranderingen brengt.

Het was in ieder geval leuk om kennis met je te maken en ik houd je topic in de gaten voor de volgende upgrades.  ;)

RonG

#337
Quote from: Earthshaker on April 27, 2014, 17:00:53
Omdat ik een receiver van Ron over zou nemen, heb ik vandaag deze ruimte mogen bewonderen. De ruimte zelf is erg mooi gedaan en ook het geluid is indrukwekkend. Heel wat dingen voorbij zien komen. Erg mooi gebouwde center speaker moet ik zeggen. De stoelen zaten ook erg lekker trouwens!
Ik ga toch ook nog een keer aan de slag met mijn HTPC, het werkt toch wel goed zoals ik bij jou zag. Misschien dat een clean install wat veranderingen brengt.

Het was in ieder geval leuk om kennis met je te maken en ik houd je topic in de gaten voor de volgende upgrades.  ;)

Thnx Michel, heb me ook goed vermaakt :).

In het begin wat HTPC haperingen maar is uiteindelijk goed gekomen. Het blijft een pc he :D.

De volgende upgrade pijlen staan gericht op de bekabeling, m.n. luidspreker kabels.

RonG

Na een Heeeele lange tijd nog eens een update van mijn HT.

Vanwege technische problemen met de sr7008 (viel geregeld in de protect) heb ik deze kunnen inruilen voor een sr7009 (met bijbetaling natuurlijk :D).

Gisteren heb ik alles weer ingeregeld (XT32) en ook deze keer klopten de resultaten niet ???, net zoals met de 7008. Subs veel te zacht, afstanden niet goed enz. Maar goed na handmatige correctie klinkt het weer geweldig, tenminste dat denk ik ;D.

Deze upgrade geeft me natuurlijk de mogelijkheid om naar Atmos te gaan en wel 7.2.2 en later 7.2.4 gezien er dan nog een extra versterker bij moet komen.

Als atmos speakers was ik het denken aan Boston acoustics a25, presteren goed en zijn niet al te duur ervan uitgaande dat deze voor atmos plafond speakers voldoen. Het wordt wat passen en meten gezien de speelruimte aan het plafond niet groot is vanwege de schuine wanden.

Loondijke

Ben benieuwd naar de Atmos setup! Dikke nieuwe receiver  :thumbs-up:

Hoe heb je de XT32 metingen gecorrigeerd? Met een DB meter op de luisterplek? In het menu van m'n Onkyo kan ik ook veel corrigeren natuurlijk, maar zou niet weten waarheen  :clapping:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RonG

Thnx,

Ik heb (nog) niet met een db meter gewerkt.
Ik heb de afstanden nieuw gemeten met een rolmaat en de levels van de subs omhoog geschroefd, vooralsnog op gehoor.. Ze stonden op -12db (zachter dan).

Tevens had hij de fronts en rears op "large" gezet en de crossover op 40hz. Deze heb ik op 80 ingesteld.

Ik had ook settings van de vorige marantz genoteerd.

Ik zou wel eens een complete meting willen "laten" doen, REW enz. Maar ik heb daar de mogelijkheden niet toe :(

H&C Hifi

Quote from: RonG on February 11, 2015, 17:21:15
Thnx,

Ik heb (nog) niet met een db meter gewerkt.
Ik heb de afstanden nieuw gemeten met een rolmaat en de levels van de subs omhoog geschroefd, vooralsnog op gehoor.. Ze stonden op -12db (zachter dan).

Tevens had hij de fronts en rears op "large" gezet en de crossover op 40hz. Deze heb ik op 80 ingesteld.

Ik had ook settings van de vorige marantz genoteerd.

Ik zou wel eens een complete meting willen "laten" doen, REW enz. Maar ik heb daar de mogelijkheden niet toe :(

Hey Ron,

Maar je vind je handmatige settings ook beter klinken dan wat Audyssey zelf meet ? of zegt jou gevoel enkel dat de waardes die hij meet niet kloppen ?
Bij mij kloppen de settings na meting altijd behoolijk goed, zo ook de subs.


RonG

Quote from: HcHifi.nl on February 11, 2015, 17:26:39
Hey Ron,

Maar je vind je handmatige settings ook beter klinken dan wat Audyssey zelf meet ? of zegt jou gevoel enkel dat de waardes die hij meet niet kloppen ?
Bij mij kloppen de settings na meting altijd behoolijk goed, zo ook de subs.

Hmm, ik heb eigenlijk meteen gecorrigeerd zonder te luisteren gezien sommige waardes niet logisch waren m.i.
bv speakers op large terwijl dat niet kan (heb geen fullrange) erg zacht volume van de subs enz.

Maar ADSY is toch nog wel steeds actief ondanks de aanpassingen toch?

Quote from: morca on February 11, 2015, 17:44:31
Ron je hebt een andere receiver,toppie man !!  :thumbs-up:
Mooi ding bevalt hij tot nu toe?

Thanks Marco,
Heb er nog niet veel mee gedaan, behalve ingesteld en wat demo's geluisterd gisteren. Maar ik weet zeker dat hij verder goed gaat bevallen ;D
as Vrijdag heb ik wat meer tijd....


RonG

Quote from: morca on February 11, 2015, 19:01:52
Dan wens ik je een hele fijne vrijdag toe,geniet ervan, dat mag best zo onderhand  ;)

Idd, thnx ;D ;D

RonG

#346
Zouden deze Jamo's kunnen als atmos plafond speakers?

Jamo S622



Ik ben min of meer gedwongen bij Bol te shoppen, heb €180,- aan cadeaubonnen liggen ::)


yorkie13

Prima luidspreker voor de front hight  lijkt .

Zelf gebruik ik 4 x JBL  Control 1, eerst 5.2.2 en later 5.2.4.

RonG

Dan denk ik ook goed genoeg voor als atmos speaker, denk dat ik ze gewoon eens bestel ;D

Die svs van jou is ook eeeeeerg tempting maar mijn budget is  helaas alweer op voor dit jaar  :(
Zou zo'n svs wel eens willen testen in mijn set..

RonG

Even een update ;D,

2 Jamo speakers S622 zijn binnen en ik heb liggen puzzelen hoe ik deze het best kan ophangen. Met een puntdak is dat niet eenvoudig nml. Ik kan enkel aan de balken iets bevestigen.
En ook nog eens de hoogte, des te hoger ik de speakers hang des te dichter bij elkaar komen ze te hangen.

Maar ik ben eruit, ik heb een beugel op maat laten maken waaronder de speakers gehangen worden.

Straks nog eerste even passen of deze goed is en dan laat ik ze wit spuiten.

Ik ben benieuwd ;D